Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.10.2019 o 10:37, MMCzysci napisał:

rozejrze się może za jakimś Fusso - dobry wybór na pierwszy wosk?

 

W dniu 22.10.2019 o 15:52, ghost napisał:

Na pierwszy brałbym coś dużo łatwiejszego.

Jak ma być też trwałe to będzie Ci bardziej komfortowo pracujac z Bilt Hamber double speed wax. W dodatku jest tańszy.

Lub za 20 zeta tester Finish Kare Hitemp 1000p. Dłużej utrzymuje wizualny polysk niż fusso.

Ja zaczynałem od FK 1000p i chyba nie ma prostszego na początek, nawet przy 10st jak nakładałem to się ładnie przyjął. Nie ma problemów z docieraniem, a szklistość na wysokim poziomie.

Do tego na kołpaki czy tam felgi spokojnie możesz wrzucić i będzie trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo, zwracam się z uprzejmym zapytaniem w związku z eksploatacją mojego samochodu oraz ewentualną poradę dotycząca zakupu odpowiednich środków. Moim Fiatem Seicento jeżdżę bardzo rzadko (raz na tydzień - dwa), w tym czasie samochodów znajduje się w garażu pod przykryciem. W zimie nie jest używany. Mycie po każdej jeździe w mojej ocenie nie ma sensu, gdyż woda, która pozostaje pod uszczelkami i w innych zakamarkach może powodować korozję. 

Dotychczas stosowałem następującą praktykę - po każdej jeździe pod garażem przecierałem karoserię Quick detailerem. W przypadki drobnego kurzu samym środkiem, w przypadku większej ilości spłukiwałem wodą. Czy opisane działanie może mieć negatywny wpływ na lakier? Dodam, że rok temu znajomy zaaplikował na moim aucie powłokę kwarcową i używalem TENZI P14Si Quartz Permanent GT QD z Kwarcem.

 Jakie środki polecilibyście mi do stosowania w obecnym modelu użytkowania wozu, tak, aby jego stan nadal pozostawał taki sam jak w chwili zakupu 20 lat temu? 

15346975_20190723_180708.jpg

 

15346964_57618471_2169975073082944_68386

Łączę serdeczności oraz pozdrowienia,

W. 

  • Lubię to 3
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
8 minut temu, WładekT napisał:

Jakie środki polecilibyście mi do stosowania w obecnym modelu użytkowania wozu, tak, aby jego stan nadal pozostawał taki sam jak w chwili zakupu 20 lat temu?

Za ten kocyk masz u mnie już wielki plus 😄

11 minut temu, WładekT napisał:

Dotychczas stosowałem następującą praktykę - po każdej jeździe pod garażem przecierałem karoserię Quick detailerem. W przypadki drobnego kurzu samym środkiem, w przypadku większej ilości spłukiwałem wodą.

Generalnie wszystko zależy od przebiegu i kurzu lub brudu na aucie. Ja tygodniowo robię około 50 km czyli dwa dni po 25km i wiem, że na aucie mam leciutki kurz po takiej trasie. W pracy auto stoi w garażu, w domu tez - także wiem na co i kiedy mogę sobie pozwolić. Do każdego tematu trzeba podchodzić indywidualnie. Lakier będzie się rysował - nie ma bata. Ale wiem, że w tym przypadku mogę sobie pozwolić na waterless.

16 minut temu, WładekT napisał:

Jakie środki polecilibyście mi do stosowania w obecnym modelu użytkowania wozu, tak, aby jego stan nadal pozostawał taki sam jak w chwili zakupu 20 lat temu? 

To nie jest krótkie pytanie - krótka odpowiedz 😉 Zapraszamy do lektury forum. znajdziesz tu wiele pomocnych rad. Generalnie do utrzymania auta w czystości potrzebujesz całego zestawu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przebieg to od nowości 50 tys. km, obecnie rocznie robię 900km. Podczas jednego wyjazdy maksymalnie 15-20, więc jest to tylko kurz widoczny pod światło. Zależy mi na utrzymaniu lakieru w bardzo dobrym stanie i eliminacji potencjalnych zarysowań, których i tak nie ma zbyt wiele. Wcześniej miałem Poloneza (1980 rok) ale mimo takiego szacunku zaczął matowieć.  Co do lektury forum, to stosuję ją regularnie i wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem. 

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pioter83 napisał:

1. Zamierzam w poniedziałek położyć collnite 476, temperatura ma być 11 stopni, czy nie będzie problemy z dotarciem?

2. Mozliwe że zrobię one stepa na masce, czy tą temperatura nie będzie przeszkadzać?

Ani w przypadku Colli, ani w przypadku one-step nie będzie żadnego problemu. Tutaj większym problemem może być wilgotność powietrza - ta po weekendzie ma być wysoka, więc musisz wziąć to pod uwagę (zwłąszcza w przypadku wosku).

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ani w przypadku Colli, ani w przypadku one-step nie będzie żadnego problemu. Tutaj większym problemem może być wilgotność powietrza - ta po weekendzie ma być wysoka, więc musisz wziąć to pod uwagę (zwłąszcza w przypadku wosku).


Co z Fusso Coat w takiej temperaturze - siądzie?


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2019 o 03:01, asaledr napisał:

Polerował ktoś z Was wewnętrzne czarne piano blacki? Te BMKowe  i Mercedesowe? Czym najlepiej to zrobić delikatnie, przy małych mikro rysach i ręcznie 

Ręcznie będzie spory problem. Jeśli masz opcje pożyczyć od kogoś rotacje chociaż z przedłużka i bp 30 mm to polecę białego pada Rupes i pasta Rupes ( chyba ultra fine ) biały korek i jazda 😉

Wczoraj robiłem to w nowiutkim sprinterze i usunęło 99% rys. Na to poszla folia PPF. 

Ewentualnie ktoś z okolicy Ci to przepoöeruje za flaszkę 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomas22 napisał:

Ręcznie będzie spory problem

Dlaczego? W prawdzie piano robiłem tylko maszynowo ale przecież to miękkie jak plastelina.

Nawet twardy lakier robiłem ręcznie, i efekty były. Tyle że szło się zajechać czasowo.

Maszyna w sumie wykonuje taką samą pracę, tylko w zdecydowanie krótszym czasie 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wyimaginowany88 napisał:

valet pro  odradzam, rozpada się po zrobieniu połowy auta. Bierz z soft99 smoth egg jest mega

Też używam już drugą kostkę i nigdy nie miałem z nią problemu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań których w sumie nie wiem gdzie ulokować.

1. Jakich butelek i atomizerów używacie do typowych kwasów? Clean Wheel czysty wykańcza mi wszystko...

2. Istnieją jakieś akcesoryjne ssawki do Georga na mokro? Czasem ta fabryczna jest nieporęczna...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2019 o 08:16, Domel napisał:

@CAR CRAZY kiedy dostawa ? 😄

Dojechało. Jaj już zamówiłem.  Tym bardziej, że jest -15%. To aż kusi żeby wciągnąć mało popularne unikaty Tac Systema i ADS.

 

Tylko muszę Gloss meter kupić żeby zobaczyć czy Shinee mi dał 10GU jak u Apex Detailing 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce zrobić korektę lakieru one step, używałem już Menzerna One step i nie było źle. Ale zastanawiam się jeszcze nad ROYAL PADS Liquid Cut & One Step  albo Rupes One Step co polecacie? I jeszcze jedno pytanie, te pasty mają niby wosk w sobie. Jak skończę nimi pracować do dotrzeć to jakoś fibrą czy alkohol izopropylowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, asaledr napisał:

Do wydechu lepszy będzie AutoSol MetalPolish czy AutoSol Aluminium Polish?

Metal polish.

17 godzin temu, Crasher napisał:

Kilka pytań których w sumie nie wiem gdzie ulokować.

1. Jakich butelek i atomizerów używacie do typowych kwasów? Clean Wheel czysty wykańcza mi wszystko...

2. Istnieją jakieś akcesoryjne ssawki do Georga na mokro? Czasem ta fabryczna jest nieporęczna...

1. Najmocniejsza butelka z jaką miałem doczynienia to kwazar mercury super hd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.