Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Kopersky napisał:

@tombk02  Wszystko zależy od tego jakie to auto (twardość lakieru) i w jakim jest stanie. Na jednym aucie taka kombinacja możesz zrobić fajny one step, a na drugiem będzie on nie do zrobienia. Bardzo popularnym zestawem, którym sam ostatnio pracowałem jest Sonax ex 04-06 i żółty nat. Na lakierze Vw sprawdza się idealnie. Jeżeli lakier będzie bardziej miękki np. Honda to trzeba iść w coś delikatniejszego, a jeżeli jakis ultra twardy to w coś mocniejszego. Napisz jakie masz auto do zrobienia.

Dzięki za odpowiedź. Na chwilę obecną myślałem o :
-Kia Ceed 2009 - biały lakier. Kiedyś oklejony folią . Mocno męczony życiem.
-Renault Megane 2009 - biały lakier - stan średni.
-X5 - Monacoblau metalic - ale to dopiero w przyszłości i raczej inne pasty.  Na razie chciałbym spróbować swoich sił na czymś mniejszym i bardziej miękkim lakierze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tombk02 napisał:

Dzięki za odpowiedź. Na chwilę obecną myślałem o :
-Kia Ceed 2009 - biały lakier. Kiedyś oklejony folią . Mocno męczony życiem.
-Renault Megane 2009 - biały lakier - stan średni.
-X5 - Monacoblau metalic - ale to dopiero w przyszłości i raczej inne pasty.  Na razie chciałbym spróbować swoich sił na czymś mniejszym i bardziej miękkim lakierze. 

czyli masz miękki, średni i twardy do roboty,

więc padów kupić cały zakres,

niebieski najtwardszy nat/royal

średni onestepowy royal pomarańczowy

średnio miękki nat czerwony

 

bmw plus da9mm, bez konkretnej pasty tnącej jak CLearCut szkoda podchodzić bo się zamęczysz 🙂 zdecydowanie bardziej da15mm by się przydało jak już

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ghost napisał:

bmw plus da9mm, bez konkretnej pasty tnącej jak CLearCut szkoda podchodzić bo się zamęczysz 🙂 zdecydowanie bardziej da15mm by się przydało jak już

Jak już przebrnę przez dwa pierwsze pojazdy  (z racji braku czasu, może być to naprawdę długi okres), i o ile dogadam się z DA to wtedy będę myślał 🙂 
Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie planuję robić full dekontaminacji, a chodzi mi tylko o miejscowe usunięcie smoły z lakieru, to wystarczy przemyć auto miejscowo, czy najlepiej i tak powtórzyć zasadnicze?

 

Jakie mikrofibry polecacie do prac na lakierze (suszenie, aplikacja QD, przecieranie z zacieków itp.)? Chodzi o to, żeby nie robiły jakichś mikrorysek na lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Będę przy weekendzie kładł fusso. Posiadam czarne metalik w203 po korekcie lakieru. Pasowało by pewno użyć glinki-zdecydowałem się na valet pro miękka 100g. 

Proszę o radę,

1. żeby nie narobić bałaganu, tar&glu, na to środek na owady, następnie piana aktywna, 2 wiadra, vampir liquid. I glinkować elementy karoserii wraz z nakładaniem po kolei vampira?

2. Czy zrobić w ten sposób, że pierw całościowa dekontaminacja następnie prewash i 2 wiadra a potem glinkować sobie z użyciem poślizgu od 4.Detailers? Czy może bez korekty nie tykać glinkowania?

3. Po glinkowaniu bezścierny cleaner SG następnie IPA Tenzi i na to wosk fusso. (czy tu trzeba myć auto jeszcze? i czy dobra kolejność)

Nie chcę czegoś spieprzyć, dlatego pytam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tar & glue , na niego deiron potem piana, spłukać, myć, suszyć, cleaner, ipa/wipe out, wosk.
 
Ja nie jestem zwolennikiem glinkowania bez korekty. Ale większość ludzi glinkuje

Deiron odrazu na tar&glue bez wypłukiwania? Tar nie osłabi deirona?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole etapami robic,po myciu i wysuszeniu wpierw np.deiron i plukam susze potem tar(tylko w dolnych partiach) co do glinki to widze (ja akurat) sens jesli auto ma swoje lata wtedy syfu potrafi byc cala masa,nie widze bez korekty jesli auto nowe lub prawie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, menior napisał:

Ja wole etapami robic,po myciu i wysuszeniu wpierw np.deiron i plukam susze potem tar(tylko w dolnych partiach) co do glinki to widze (ja akurat) sens jesli auto ma swoje lata wtedy syfu potrafi byc cala masa,nie widze bez korekty jesli auto nowe lub prawie 

tar and glue myslę dać nawet na dach, bo soki z drzew czuć pod palcem po np umyciu samochodu (albo to co innego ;x)

czy aplikator mikrofibrowy stosowany z cleanerem na lakier może być? bo akurat mam w domu.. czy koniecznie czarna gąbka

aplkikator mf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szurszur1 napisał:

Będę przy weekendzie kładł fusso. Posiadam czarne metalik w203 po korekcie lakieru. Pasowało by pewno użyć glinki-zdecydowałem się na valet pro miękka 100g. 

Jesteś pewien, że chcesz użyć glinki po korekcie lakieru?

Moim zdaniem t&g wypracowany dodatkowo aplikatorem załatwi sprawę.

Glinka jest jednak agresywna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Szurszur1 napisał:

tar and glue myslę dać nawet na dach, bo soki z drzew czuć pod palcem po np umyciu samochodu (albo to co innego ;x)

czy aplikator mikrofibrowy stosowany z cleanerem na lakier może być? bo akurat mam w domu.. czy koniecznie czarna gąbka

aplkikator mf.jpg

Najlepiej tricolor, ale mysle ze padem mikrofibrowym dobry docisk i pojdzie 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Strus napisał:

tar & glue , na niego deiron potem piana, spłukać, myć, suszyć, cleaner, ipa/wipe out, wosk.

 

Ja nie jestem zwolennikiem glinkowania bez korekty. Ale większość ludzi glinkuje

Jaki sens ma najpierw tar, w dodatku w procesie bez glinki? Tar powinien być użyty na końcu mycia na czysty lakier i roztarty mikrofibrą, aby skutecznie zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MMCzysci napisał:

Jeżeli nie planuję robić full dekontaminacji, a chodzi mi tylko o miejscowe usunięcie smoły z lakieru, to wystarczy przemyć auto miejscowo, czy najlepiej i tak powtórzyć zasadnicze?

 

Jakie mikrofibry polecacie do prac na lakierze (suszenie, aplikacja QD, przecieranie z zacieków itp.)? Chodzi o to, żeby nie robiły jakichś mikrorysek na lakierze.

Podbijam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2019 o 11:48, Domel napisał:

Poszukaj moich filmików, kanał na YT i testów, używam regularnie i jestem mega zadowolony 🙂

Lejesz w pojemniczek roztwór piany z rozcieńczenie na PA czy na ręczna pianownice?Kurde u mnie wieczny problem z myjka i sam bym zakupił takie cudo bo latać z Axelem to ręka chce odpaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@asaledr  Na osłabianie wosku negatywny wpływ ma wiele rzeczy. Od wody po rozpuszczalniki. Wiadomo, ze woda nie usunie i tez nie osłabi jakoś  wosku jeżeli będziesz nią go spryskiwał przez godzinę, ale jeżeli będziesz wosk przez godzinę spryskiwał jakimś wipe outem to na pewno go usuniesz. Taki płyn do spryskiwaczy zimowy na pewno wpływa na lsp gorzej niż woda ale tez dużo lepiej niż typowy rozcieńczalnik. Osobiście używam płynu lato/zima z Sonaxa i nie zauważyłem aby mi w jakiś wyjątkowy sposób podjadało lsp przy reflektorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.