CarlosBlack Opublikowano 16 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2019 @asaledr z ciekawości; ile wytrzymuje hydrofobowość fusso?
KUBA46 Opublikowano 16 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2019 Mamy na forum kogoś kto jest na stałe lub bywa za wielką wodą? Pytam, bo chętnie zaopatrzyłbym się w kilka produktów(m.in. Ammo) dostępnych tylko tam.
ghost Opublikowano 16 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2019 10 godzin temu, wwd napisał: Po prostu rzadko myję samochód ze względu na brak czasu, chciałem tym poprawić powłokę, jeśli nie ma sensu to szkoda pracy. Dzięki raz jeszcze SSW na fusso ma sens w ostatnim etapie zimy. Gdy wosk już zaczyna zauważalnie słabnąć. Przez pierwsze pare miesięcy tylko myty ręcznie będzie miał się dobrze bez udziwnień.
MMCzysci Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 Pytałem o to już kiedyś, ale dalej mam wątpliwości - jakie środki ostrożności zachować przy myciu silnika? Będę to robić pierwszy raz, więc nie chce zaliczyć wtopy. Czytałem już o suszeniu kompresorem po zabiegu, zetknąłem się jednak też z opinią, żeby nie robić tego w ogóle... Co mogę zlać wodą, a co tylko spsikać APC, potem pędzelek i fibra?Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
wyimaginowany88 Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 Czy mycie auta po korekcie (dwa etapy), jest konieczne? Mam aktualnie kiepskie warunki do mycia auta na posesji i obawiam się że lakier może nałapać kurzu/pyłku zanim wiadę z powrotem do garażu. Myślałem żeby od razu odtłuścić lakier wipe outem ale nie wiem czy tak można? Będę jechał na Sonaxie cut max i perfect finish
grizzlie86 Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 Gdzie mogę zrobić 'porządny' kurs prania tapicerki samochodowej koniecznie na Śląsku? Nie znalazłem nic konkretnego..
Strus Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 @wyimaginowany88 po korekcie wymywasz pastę i kładziesz LSP Panowie czy cleaner do szyb Prostaff zdejmie NW?
xnolb Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 9 godzin temu, wyimaginowany88 napisał: Czy mycie auta po korekcie (dwa etapy), jest konieczne? Mam aktualnie kiepskie warunki do mycia auta na posesji i obawiam się że lakier może nałapać kurzu/pyłku zanim wiadę z powrotem do garażu. Myślałem żeby od razu odtłuścić lakier wipe outem ale nie wiem czy tak można? Będę jechał na Sonaxie cut max i perfect finish Ostatnio robiłem busa Meg UC, na koniec spryskałem IPA, wytarłem nałożyłem fusso i jest ok, natomiast jakiś czas wcześniej robiłem inne auto menzerna i IPA się tego tak wymyć nie dało, bez myjki się nie obeszło.
audicoupe Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 @Strus naturalnie że zdejmie.
Strus Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 @xnolb mizerna jest tłusta. Wymywać pasty powinno się dedykowanymi preparatami dla pewności @audicoupe dzięki
xnolb Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 @Strus doskonale o tym wiem ale czasem da się to przeskoczyć a nie zawsze jest czas na mycie po korekcie albo brak odpowiednich środków w arsenale
xadamx Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 12 godzin temu, MMCzysci napisał: Pytałem o to już kiedyś, ale dalej mam wątpliwości - jakie środki ostrożności zachować przy myciu silnika? Będę to robić pierwszy raz, więc nie chce zaliczyć wtopy. Czytałem już o suszeniu kompresorem po zabiegu, zetknąłem się jednak też z opinią, żeby nie robić tego w ogóle... Co mogę zlać wodą, a co tylko spsikać APC, potem pędzelek i fibra? Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Śmiało myj. Zabezpiecz tylko alternator (albo go omijaj). Poza tym standardowo uważaj na wszelkiego rodzaju wtyczki i nie zalej komputera. Po umyciu kompresorem osusz wtyczki oraz gniazda w których są świece zapłonowe jeśli to jest benzyna. Ja generalnie do silnika używam odpowiedniej chemii do mycia silników, a APC poprawiam te elementy na wierzchu, z którymi nie do końca poradziła sobie chemia silnikowa. 2
MMCzysci Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 Alternator mam w smarcie "na samym wierzchu", więc muszę uważać faktycznie. Oba silniki to diesle. Chemii jeszcze nie mam, a już mnie ręce swierzbią Chociaż nie wiem, czy APC poradzi sobie np z zaschnietym olejem przy wlewie. Myjki nie użyję, bo nie mogę ustawić niskiego ciśnienia, a to Karcher z serii HD, wiec rozwalilby silnik w mak Dzięki! Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
buscar71 Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 Panowie, już nie wiem komu wierzyć. Ile postów tyle opinii. Czy środki typu krwawa felga (od Tenzi, SG, ADBL itp.) są bezpieczne i można ich używać co tydzień?
MMCzysci Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2019 Nie. Deironizery nie służą do regularnego użytku. Forumowicze piszą o 3-4 razach na rok.Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
paracelsus444 Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 9 godzin temu, MMCzysci napisał: Alternator mam w smarcie "na samym wierzchu", więc muszę uważać faktycznie. Oba silniki to diesle. Chemii jeszcze nie mam, a już mnie ręce swierzbią Chociaż nie wiem, czy APC poradzi sobie np z zaschnietym olejem przy wlewie. Myjki nie użyję, bo nie mogę ustawić niskiego ciśnienia, a to Karcher z serii HD, wiec rozwalilby silnik w mak Dzięki! Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Ja ostatnio myłem silnik diesla, nie przykryłem nic (ale dlatego że alternator mam w obudowie, inaczej bym go okleił folią) i jezdzi bez problemu. Byle silnik byl zimny. Najpierw spryskałem APC i wypędzelkowałem, potem na to tar and glue żeby z silnika zdjać olejowe plamy, potem znowu APC i pędzel a na koniec umyłem myjką. Trochę mi zasychało tar anf glue bo było jakieś 30 stopni na dworze ale wyszło spoko, największy brud zmyłem. Po myciu nawet suszarką do włosów mozesz obleciec najwazniejsze elementy i zostaw go do wyschnięcia z otwartą maską na kilka godzin. Zalezy od warunków i temperatury. Jak to diesel to nic sie nie powinno stac. 1
Birkhof Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 Panowie, już nie wiem komu wierzyć. Ile postów tyle opinii. Czy środki typu krwawa felga (od Tenzi, SG, ADBL itp.) są bezpieczne i można ich używać co tydzień? A po co?
PIoChuUu Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 Cześć. Panowie czy twardo się trzymacie terminu daty ważności powłok? Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
Bare Shine Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 @PIoChuUu zalezy ile przekroczysz date przydatnosci, jezeli to np. 1-2 miesiace to probuje na panelu testowym czy inaczej sie aplikuje, czy stwarza jakies problemy przy tym i przy docieraniu i jak wyglada po aplikacji, jezeli jednak 6+miesiecy to juz bym jej nie uzywal 1
Kopersky Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 @MMCzysci Uważam, że warto użyć myjki ciśnieniowej bez względu na ciśnienie, ale ważne aby robić to z odległości. Jest to lepsze rozwiązanie niż lać bezpośrednio z węża dużymi ilościami wody. Ostatnio tez myłem silnik i miałem pewne obawy, ale wszystko jest cacy. Na początku delikatnie wyczyściłem komputer i akumulator oraz skrzynkę z bezpiecznikami po czym wszystko to + alternator zabezpieczyłem foliami. Potem chemia i pędzelki i spłukiwanie myjką z odległości minimum 1m tak aby tylko wypłukać chemię mgiełką wody. Ważne żeby po prostu nie pchać wody na siłę w szczeliny/kostki. Na koniec wydmuchałem sprężonym powietrzem ale tez w taki sposób aby nie wpychać nim resztek wody w miejsca w których jej nie powinno być. 2
peciu Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 @MMCzysci ja u siebie myłem bez użycia myjki, APC + pędzelek i mokrą fibrą ściągałem brud Spoiler 1
asaledr Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 Takie pytanie, poczytałem że są osoby tacy fani detailingu, że w lecie lubią smarować jakimś nowym woskiem swoje auto, nawet co tydzień/2 tygodnie. I tu mam takie pytanie, bo samo smarowanie wosku nawet przyjemne, ale za każdym razem co kazdy tydzień robić pełną dekontaminacje, deiron itp to to jest straszne katowanie lakieru chemia chyba nie? Plus taki Cleaner za każdym razem, a jego dużo schodzi to trzeba co tydzień/dwa liczyc bardzo dużo pieniędzy bo Cleaner nie sądzicie? Czy jak to wygląda bo się zaciekawiłem 1
MMCzysci Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 Czyli widzę ze można różnie. Z drugiej strony mam obawy, że samą chemią zrobię "błoto" i zajadę sobie MF, bo mam naprawdę bruuudnoo. Przemyślę jednak użycie myjki + kompresora. 1. Mycie "delikatnych miejsc".2. Zakrycie ich3. APC + pędzelek4. T&G5. APC + pędzelek znowu6. Splukanie7. Kompresor/suszarka Tak będzie ok? Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
paracelsus444 Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 @MMCzysci tak zrobiłem przed spłukaniem apc i t&g walnąłem jeszcze piane aktywną dla lepszego efektu ale moim zdaniem jest zbędna. Wszystko wymyłem myjką z odleglości 1-2 m. Znajomy co się zna na autach sam mi mowil ze nie mam sie niczego bać zwlaszcza w dieslu, tam sie nic nie uszkodzi, tylko alternator przykryć i śmiało na bezdotyku myjką jechać. On wiele aut juz tak zrobil. U mnie nic sie nie dzieje ale wiadomo jak jest
MMCzysci Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2019 Super. Dzięki wielkie wszystkim. Obadam temat na dniach, już nie mogę się doczekać Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się