Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.02.2020 o 00:07, Zmienolej napisał:

 

Część!
Co bys polecił do leciwego MB w208 w 2.3 kompresorze?
Pojazd głównie stoi, wyjeżdża z namiotu raczej weekendowo, krótka trasa i cruisng po mieście. Wyposażony jest również w instalacje podtlenku LPG
Obecnie jest synpower 5w30, zawsze płukany, płukanką z liqui moly. Czy może taki zestaw jest wystarczający.
Myślałem żeby przejść na 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gozdziu23

Jeżeli ten olej spełnia normę MB, a nie ciśniesz auta i robisz bardzo krótkie trasy to w30 będzie lepsze, tzn. szybciej osiągnie swoją temp.
Chyba że krótkie trasy są na tyle długie że olej (nie woda) osiągnie swoją temp. wiec wtedy i w40 też będzie ok, byleby spełniało normę MB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.
Lada dzień będę zamawiać olej, dotychczas 5W30 Amsoil SS a samochód to Avensis 2016 D4D.
Ostatnio zauważyłem że nawet na krótkich trasach załącza się wentylator jakby miał zbyt gorąco, czy to kwestia że olej stracił swoje parametry (przelatał 10tys) czy czas na inny

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienolej,

czy do Coopera S R53 z 2006 zaproponowałbyś coś potencjalnie lepszego niż Motul 8100 lub Specific (5W40)? Oczywiście w tym budżecie +-. Auto jeździ po mieście, czasem ciut szybciej ale bez torów i "upalania". Obecnie auto jeździ na Castrolu C3 5W-30. 

Z góry dziękuję za odpowiedź i chętnie podjadę po zalecony specyfik w przyszłym tygodniu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lukaso napisał:

@Vujek co ja zalałem? Czy kto? Ja SSL niedawno, ale trochę mnie to gryzło i dlatego pytałem. 

👍

15 godzin temu, Johnson napisał:

Zmienolej,

czy do Coopera S R53 z 2006 zaproponowałbyś coś potencjalnie lepszego niż Motul 8100 lub Specific (5W40)? Oczywiście w tym budżecie +-. Auto jeździ po mieście, czasem ciut szybciej ale bez torów i "upalania". Obecnie auto jeździ na Castrolu C3 5W-30. 

Z góry dziękuję za odpowiedź i chętnie podjadę po zalecony specyfik w przyszłym tygodniu 😉

Ravenol VST 5w40 lub LM Synthoil, ale osobiście lał bym SSL.5W30 bym odpuścił bo raczej nie do sportowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest sens stosować razem środek ar2300 i ar9100 żeby nie przedobrzyć? Chce zrobić płukanie przez ok 7 tyś km do 8 tyś . Czy lepiej zastosować osobno te środki? , a jeśli razem to czy stężenie środków zmniejszyć ? Czy lać pół tego pół tego ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chodzi mi głównie o zachowanie " czystości" silnika,  wtryskiwaczy  i innych składników układu paliwowego , że tak ogólnie określę. Nie oczekuję przyrostów koni , czy dynamiki Ferrari . Chodzi o sprawność silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V power np. który nie ma więcej oktanów tylko dobre dodatki, aczkolwiek jak raz na jakiś czas zmieszasz 95 z 98 np.verva czy  podobne markowe też działa to na +.

Wiadomo nie od dziś że nasze krajowe paliwa trochę lubią być `chrzczone`.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vujek napisał:

V power np. który nie ma więcej oktanów tylko dobre dodatki, aczkolwiek jak raz na jakiś czas zmieszasz 95 z 98 np.verva czy  podobne markowe też działa to na +.

Wiadomo nie od dziś że nasze krajowe paliwa trochę lubią być `chrzczone`.

Ostatnio widziałem właśnie film w temacie v-powera i w końcu zrozumiałem jaka jest różnica (bo zawsze tylko "Panie to lepsze bo wincyj kuni masz potem" 😉 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Birkhof napisał:

(bo zawsze tylko "Panie to lepsze bo wincyj kuni masz potem" 😉 )

A to akurat nie zmieni nic jeżeli auto nie jest wystrojone na takie paliwo 🙂 Druga sprawa że nasze paliwa nie koniecznie mają liczbę oktanów taką jak potrzeba...

Dla testu możesz wyjeździć paliwo do "0" i lać sobie po 10L z różnych stacji, porównać ile km zrobisz, sprawdzić czas 0-100 itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vujek napisał:

I wymieniaj filtr powietrza przy każdej wymianie oleju nie jak zaleca serwis co 30~60tys.

Filtr powietrza to zmieniam co 10 tys km 🙂  lub co dwa lata jak kto woli.

5 godzin temu, Birkhof napisał:

Ostatnio widziałem właśnie film w temacie v-powera i w końcu zrozumiałem jaka jest różnica (bo zawsze tylko "Panie to lepsze bo wincyj kuni masz potem" 😉 )

I co takiego zrozumiałeś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej stosować zwykle paliwo tj. 95 lub zwykły ON jesli nie mamy auta wystrojonego do np. 100 oktanowego paliwa.

 

Za róźnice w cenie lepiej dokupić swój dodatek do paliwa i go stosować - przynajmniej jest pewność że... jest 🙂 i wiecie ile oraz często to będzie lepszy dodatek niż ten ze stacji.

Dodatkowo tańsze paliwa sprzedają się w większej ilości więc większa szansa na coś bardziej 'swieżego'.

Myślę że czasy 'chrzczenia" czy jak to się piszę są już dawno za nami jeśli mowa o dużych stacjach, dużych koncernów. Na małych, prywatnych - wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.