Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Emig napisał:

mb e250 cgi w212  1,8 benzyna 2010 rok.Jaki dobry olej polecacie?

Sprawdzony Ravenol SSL lub jeśli bez oszczędności Amsoil czy Penrite.

14 godzin temu, inspire napisał:

Jakieś inne firmy mają płukankę podobną do ar2300? 

Nie spotkałem, jedynie Mitasu ma specjalny olej płuczący.

17 godzin temu, therioon napisał:

A dlaczego 5w50?

Jak poszalejesz STi to ze względu na 50 nie przegrzejesz bo znakomicie odprowadza ciepło a i jak zimno pompowanie (płynność) na wysokim poziomie dzięki 5w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil598 2300 to tzw. wolna płukanka, dolewasz do oleju i jeździsz z nią przez np. 5tys km, ew. dłużej, to głównie estry czyszczące które są w droższych olejach. To chyba jedyna na rynku płukanka tego typu z która można normalnie jeździć. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poszalejesz STi to ze względu na 50 nie przegrzejesz bo znakomicie odprowadza ciepło a i jak zimno pompowanie (płynność) na wysokim poziomie dzięki 5w.

 

Dzięki za odpowiedz

Ale przy takich temperaturach jak obecne 10w tez się sprawdzi , samochód nie stoi pod chmurką , odpalany jest w ciepłym do 11 stopni garażu

Olej zmieniam co 8-9k km ponieważ lubię sobie poupalać nie tylko na torze jak warunki pozwalają oczywiście

Kupilem od bardzo dbającego o samochód człowieka który jeździł podobnie jak ja i zawsze stosował Millera olej 10w60 i nic się nie działo z autem

Ale tak w ogóle dzięki za rady przemyśle temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zostać na 5w30 to Ravenol VMP z tańszych propozycji a jak na bogato to Amsoil sygnature.

W tych motorach także spisuje się sprawdzony Ravenol SSL i ja bym go wybrał.Filtry jakieś renomowane Mann, Hengst, Knecht, Purflux czy choćby nasz Filtron.Nie chinole jak Hart itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.01.2020 o 10:18, therioon napisał:

 


Samochód jest garażowany wiec się nie wyziębia , a zimy są jakie są
Jeżdżę na codzień tym autem

 

WItam,

Proszę nie siać fermentu.

Raz olej 10W60 jest jak najbardziej optymalny do STI i każdy kto zajmuje się od lat powie że aby pokonać odcinek A4 na pełnym ogniu tylko taki olej lub podobny wytrzyma.

Olej CFS 10W60 NT+ ma już nanocząsteczki w swoim składzie więc dawkowanie do tego Archoila 9200 uważam tylko za kompletne nieporozumienie wiem  że dobrze sprzedać ale po oleju z serii Nanodrive nie robimy ani płukanek anie nie wlewamy dodatkowych modyfikatorów bo nikt tego nie sprawdzi co i jak się tworzy.

Skład samego Millersa jest już wystarczająco zbilansowany.

Polecam na zimę do spokojnej jazdy CFS 5W40 ale jak ktoś po prostu upala niżej niż 10W50 czyli CFS 10W50 bym nie schodził.

Te silniki osiągają rozsądne przebiegi tylko na dwóch olejach tym:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=motul+15W50+300v&submit_search=

Oraz właśnie na Millersie z serii CFS:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=CFS+10w50+&submit_search=

 

 

 

W dniu 24.01.2020 o 13:26, inspire napisał:

@kamil598 2300 to tzw. wolna płukanka, dolewasz do oleju i jeździsz z nią przez np. 5tys km, ew. dłużej, to głównie estry czyszczące które są w droższych olejach. To chyba jedyna na rynku płukanka tego typu z która można normalnie jeździć. 

Wycofaliśmy ją ze sklepu - nie polecam sprawa dotyczyła Subaru i silnika który u naszego klienta został dosłownie zaklejony.

 

 

W dniu 24.01.2020 o 17:04, Roko napisał:

Jaki Olej polecicie do MB w 203 2.2 CDI 150 KM 2005 r, obecnie zalewany castrol Edge 5 w30, plus jaki filtr?

Czy są jakies ubytki oleju ?

Do Mercedesa tylko Fuchs jako że jest to olej produkowany na tzw. pierwszy montaż alternatywnie Ravenol.

 

W dniu 24.01.2020 o 08:55, kamil598 napisał:

Czym się różni płukanka AR2820 od AR2300?

Wystaw płukankę na zewnątrz przy ujemnej temp. to zobaczysz różnicę.

W dniu 19.01.2020 o 10:55, emigrant napisał:

Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid 2015 z silnikiem wolnossącym 1.5, pracującym w trybie atkinsona. Przebieg 23k km. Od nowości serwisowany w ASO i zalewany olej toyotowski TGMO 0w-20 Hybrid - 3,7 litra z filtrem. Od przyszłego roku nie mam zmiaru już go serwisować w ASO.  Panowie, trzymać się tego oleju, czy zalewać coś z innej marki? Samochód mamy, więc jazda spokojna i wokół komina. 

Czy notujesz jakieś ubytki oleju 0W20 ?

 

W dniu 12.01.2020 o 12:25, wojti91zmc napisał:

Mam pytanko czy płukanka typu LM Pro line nie zaszkodzi silnikowy,staremu dieslowi? Dokladnie berlingo 1.9D? (Zalany 10w40)

Mechanik mi odradzal robienia w tym przypadku plukanki,mowil ze nagar po plukance w starych silnikach diesla o duzym przebiegu moze zatkac kanaliki olejowe czy smok doprowadzaja do zatarcia?jaka jest wasza opinia?

Jak był olej pokroju Mobila 10W40 jest szansa że bardzo zaszkodzi , niewiemy co było wcześniej zalewane.

W dniu 15.01.2020 o 18:57, inspire napisał:

Potrzebuje olej 10w50, (ostatecznie 5w50) pełen syntetyk, nie ma żadnych dpf itd. Auto robiło do tej pory mniej niż 1000km/rocznie i raczej wiele się nie zmieni, do tej pory lałem VR1 5w50 ale podobno valvoline podupadł na jakości więc rozglądam się za czymś innym. 

Na tą chwilę chciałbym wlać jakiś tańszy olej jako podkładkę pod ar2300, a docelowo coś lepszego, ew. ten sam + jakiś dobry dodatek.

Doradzi ktoś? 

Do jakiego silnika samochodu ?

W silnikach pokroju TSI fantastycznie sprawdza się (zwłaszcza w tych do 2013r. ) Millers XF Longlife 5W50:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3140-olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-5w50-5l-5024081772651

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do AR 2300 to kolega wyżej pisze bzdury. Jeśli wlejemy go na rozgrzany silnik i sam preparat jest też ciepły (płynny), robimy rundkę  minimum 5km na wymieszanie z olejem i nic nikomu nie zaklei czy zatka.W mojej okolicy znam wielu którzy to stosują ( włącznie ze mną we wszystkich autach) i każdy jest zadowolony.Podstawowy błąd, to niewymieszanie po aplikacji czy nie rozgrzanie silnika.Środek jest nadal w sprzedaży, np. sklep Lejolej z dobrze dokształconym właścicielem.Polecam, bo znakomicie czyści góre i dół silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Vujek napisał:

minimum 5km

Dodać wymaganą ilość AR2300 do starego lub nowego oleju wg podanych niżej proporcji:

Silniki 1:32 (pozostawić na minimum 1500km lub do następnej wymiany oleju

Ty mówisz o 5km, a producent pisze o minimum 1500 także tego 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest tu polecany Ravenol SSL 0W40, szczególnie poleca go @Vujek. Mógłbyś przybliżyć dlaczego ten olej taki dobry i ma się dobrze sprawdzać? Sam na nim jeżdżę Volvo S60 2.4T 260 KM w benzynie z gazem bo mi go polecono na tym forum i o ile nie znam się za bardzo na olejach, tak silnik pracuje w porządku i mam wrażenie że za każdym razem jak odkręcę korek wlewu oleju to jest trochę mniej nagaru. Niby wszystko spoko ale jednak sobie myślę że ten olej niby super ale jednak jest rzadki jak woda, na zimę super no bo jest turbo ale jednak jest on poddawany dużym temperaturom bo czasem dam mu trochę w palnik ale bez jakiego upalania. Zdarzy się trasa i też trochę pocisnę. 

Ostatnio pokręciłem się trochę po małych miejscowościach, trochę dostał i po otwarciu maski w nocy turbina była czerwona. Wtedy pomyślałem sobie że ten olej ma tam prawdę ciężkie życie. A co się dzieje w lecie w 30°C? Skoro na zimnym jest już bardzo płynny to w wysokiej temperaturze co się z nim dzieje? 

Może znawcy tematu rozjaśnią mi to bo nie wiem jak to rozumieć.

Nie chce też lać racingowego oleju bo ja żadnego racingu nie uprawiam a krótkie przejazdy po kilka km są dość często. I czy jakiś wyczynowy olej może się nie sprawdzić przy krótkich dystansach i tym bardziej w zimie. Chyba że na zimę zalewać inny... Generalnie wykorzystanie jest bardzo szerokie i chce dobrze o to zadbać bo silnik jest w dobrym stanie, weźmie koło litra może trochę więcej oleju na 10 000, a nie wykluczony jest chip. Wyczyściłem teraz odmę i myślę że zużycie spadnie jeszcze ale to turbo więc nie dziwię się że coś ubywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2020 o 13:29, Arkeolowy napisał:

 

Dodać wymaganą ilość AR2300 do starego lub nowego oleju wg podanych niżej proporcji:

Silniki 1:32 (pozostawić na minimum 1500km lub do następnej wymiany oleju

Ty mówisz o 5km, a producent pisze o minimum 1500 także tego 😉 

Po pierwszym wlaniu aby się dobrze wymieszał z olejem należy to zrobić, a nie spuszczać po 1.5kkm! Ja jeżdżę z AR cały cykl , od wymiany do wymiany.Przy oleju na PAO to zalecane. 

23 godziny temu, Lukaso napisał:

Często jest tu polecany Ravenol SSL 0W40, szczególnie poleca go @Vujek. Mógłbyś przybliżyć dlaczego ten olej taki dobry i ma się dobrze sprawdzać? Sam na nim jeżdżę Volvo S60 2.4T 260 KM w benzynie z gazem bo mi go polecono na tym forum i o ile nie znam się za bardzo na olejach, tak silnik pracuje w porządku i mam wrażenie że za każdym razem jak odkręcę korek wlewu oleju to jest trochę mniej nagaru. Niby wszystko spoko ale jednak sobie myślę że ten olej niby super ale jednak jest rzadki jak woda, na zimę super no bo jest turbo ale jednak jest on poddawany dużym temperaturom bo czasem dam mu trochę w palnik ale bez jakiego upalania. Zdarzy się trasa i też trochę pocisnę. 

Ostatnio pokręciłem się trochę po małych miejscowościach, trochę dostał i po otwarciu maski w nocy turbina była czerwona. Wtedy pomyślałem sobie że ten olej ma tam prawdę ciężkie życie. A co się dzieje w lecie w 30°C? Skoro na zimnym jest już bardzo płynny to w wysokiej temperaturze co się z nim dzieje? 

Może znawcy tematu rozjaśnią mi to bo nie wiem jak to rozumieć.

Nie chce też lać racingowego oleju bo ja żadnego racingu nie uprawiam a krótkie przejazdy po kilka km są dość często. I czy jakiś wyczynowy olej może się nie sprawdzić przy krótkich dystansach i tym bardziej w zimie. Chyba że na zimę zalewać inny... Generalnie wykorzystanie jest bardzo szerokie i chce dobrze o to zadbać bo silnik jest w dobrym stanie, weźmie koło litra może trochę więcej oleju na 10 000, a nie wykluczony jest chip. Wyczyściłem teraz odmę i myślę że zużycie spadnie jeszcze ale to turbo więc nie dziwię się że coś ubywa. 

Po prostu SSL ma znakomity skład i bazę. Spójrz na kartę charakterystyki.To że jak woda za sprawą 0w.Ja na moim aucie z LPG przetestowałem wiele olei i na tym mam najlepsze spalanie i pracę.Też mi go polecono kiedyś gdy Ravenol był niszową firmą na naszym rynku i nie istniało jeszcze to forum.

Jeśli lubisz sobie trochę poszaleć to na lato możesz spróbować VST.Też mi się dobrze sprawował ale gdy temperatura spada dużo lepszy jest SSL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2020 o 09:40, Vujek napisał:

Co do AR 2300 to kolega wyżej pisze bzdury. Jeśli wlejemy go na rozgrzany silnik i sam preparat jest też ciepły (płynny), robimy rundkę  minimum 5km na wymieszanie z olejem i nic nikomu nie zaklei czy zatka.W mojej okolicy znam wielu którzy to stosują ( włącznie ze mną we wszystkich autach) i każdy jest zadowolony.Podstawowy błąd, to niewymieszanie po aplikacji czy nie rozgrzanie silnika.Środek jest nadal w sprzedaży, np. sklep Lejolej z dobrze dokształconym właścicielem.Polecam, bo znakomicie czyści góre i dół silnika.

 

Sprawdzał kolega lepkość oleju i jego właściwości reologiczne po dolaniu ?

Nie wszystkie wariatory zmiennych faz rozrządu tolerują zmiany lepkościowe ponad to co zaleca manual techniczny.

Może na opakowaniu w takim razie wypadało by napisać aby aplikować środek tylko na gorący silnik i tylko po ówczesnym go podgrzaniu.

Uważam że środek w obecnej formulacji może nie być całkiem bezpieczny dla silnika dlatego nie ma go w portfolio naszego sklepu.

Polecenie czegoś a następnie dawkowanie do silnika którego wartość często przekracza 10 000zł nie jest takie sobie "hop siup i dobre jest"

W dniu 8.02.2020 o 14:59, Lukaso napisał:

Często jest tu polecany Ravenol SSL 0W40, szczególnie poleca go @Vujek. Mógłbyś przybliżyć dlaczego ten olej taki dobry i ma się dobrze sprawdzać? Sam na nim jeżdżę Volvo S60 2.4T 260 KM w benzynie z gazem bo mi go polecono na tym forum i o ile nie znam się za bardzo na olejach, tak silnik pracuje w porządku i mam wrażenie że za każdym razem jak odkręcę korek wlewu oleju to jest trochę mniej nagaru. Niby wszystko spoko ale jednak sobie myślę że ten olej niby super ale jednak jest rzadki jak woda, na zimę super no bo jest turbo ale jednak jest on poddawany dużym temperaturom bo czasem dam mu trochę w palnik ale bez jakiego upalania. Zdarzy się trasa i też trochę pocisnę. 

Ostatnio pokręciłem się trochę po małych miejscowościach, trochę dostał i po otwarciu maski w nocy turbina była czerwona. Wtedy pomyślałem sobie że ten olej ma tam prawdę ciężkie życie. A co się dzieje w lecie w 30°C? Skoro na zimnym jest już bardzo płynny to w wysokiej temperaturze co się z nim dzieje? 

Może znawcy tematu rozjaśnią mi to bo nie wiem jak to rozumieć.

Nie chce też lać racingowego oleju bo ja żadnego racingu nie uprawiam a krótkie przejazdy po kilka km są dość często. I czy jakiś wyczynowy olej może się nie sprawdzić przy krótkich dystansach i tym bardziej w zimie. Chyba że na zimę zalewać inny... Generalnie wykorzystanie jest bardzo szerokie i chce dobrze o to zadbać bo silnik jest w dobrym stanie, weźmie koło litra może trochę więcej oleju na 10 000, a nie wykluczony jest chip. Wyczyściłem teraz odmę i myślę że zużycie spadnie jeszcze ale to turbo więc nie dziwię się że coś ubywa. 

Ravenol od zawsze słynął z dobrych olejów przekładniowych.

Kiedy zaczął promować oleje silnikowe z gamy Clean Synto nie wzbudziło to żadnego zainteresowania.

Dopiero wprowadzenie technologii USVO i poprawienie wielu gam olejów pozwoliło uzyskać naprawdę dobrej jakości oleje.

Dobra baza olejowa z dużą domieszką bazy PAO i dobrymi dodatkami pozwoliło stworzyć bardzo dobry rynkowy produkt.

Lepkość oleju jest stała cały rok tak jak ty masz w miarę jednakowa temp. oleju przez cały rok (ok. 90st.C) bez względu czy jeździsz po pisakach pustyni czy w śniegu przy -10st.C

Od tego odpowiada ukłąd chłodzenia, i konstrukacja silnika.

Olej oczywiście w niektórych miejscach poddawany jest ogromnym temp.  rzedu kilkuset stopni C wtedy olej ma nie tylko za zadanie smarowanie współpracujących częsci ale odebranie nadmiaru ciepła dzięki szybkiej cyrkulacji a jeśli tej cyrkulacji nie ma to się najzwyczajniej w świecie "wysmaża" utlenia i traci parametry tak więc olej w takich temperaturach musi mieć i ma zazwyczaj lepkość niczym przysłowiowa woda.

Pamiętać należy, że olej im wyższa temperatura tym jego lepkość niższa.

Pamiętać należy również że jeśli nalejemy olej który w określonych temperaturach ma niewłaściwą lepkość ( zbyt gęsty ma zbyt dużą lepkość ) wtedy np. wariator , wariatory zmiennych faz rozrządu będą pracować niewłaściwie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku to jest zrozumiałe. Zatastawiam się tylko czy nie lepszy by był jakiś 5W40 już 5W50. Czy aby ten 0W40 nie będzie miał zbyt małej ochrony przy dużym obciążeniu. Na przykład w bardziej obciążonych silnikach 5W30 się nie sprawdza i zacierają się panewki lub coś innego się sypie. Gorzej też odbiera ciepło i jestem tego naocznym świadkiem gdzie od BMW kolegi biło gorąco po jeździe a po zmianie oleju na 5W40 temperatura znacząco spadła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Lukaso napisał:

Po chipie chyba bym się skłonił jednak na jakieś 5W50. Jakiś typ? 

Penrite 10Tenths premium, Repsol Carrera, Amsoil Signature series, Ravenol RRS.Wszystkie 5w50.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2020 o 21:52, Lukaso napisał:

W porządku to jest zrozumiałe. Zatastawiam się tylko czy nie lepszy by był jakiś 5W40 już 5W50. Czy aby ten 0W40 nie będzie miał zbyt małej ochrony przy dużym obciążeniu. Na przykład w bardziej obciążonych silnikach 5W30 się nie sprawdza i zacierają się panewki lub coś innego się sypie. Gorzej też odbiera ciepło i jestem tego naocznym świadkiem gdzie od BMW kolegi biło gorąco po jeździe a po zmianie oleju na 5W40 temperatura znacząco spadła. 

Nie. Zwróć uwagę że 5W40 czy 0W40 to w temperaturze roboczej olej o klasie lepkości SAE 40 a jego lepkośc musi zawierać się między 3.8cst min a 12,5-16,3cst i to zarówno dla 0W40 jak i 5W40.

W temp. roboczej masz praktycznie taki sam olej.

Ale różnice są w produktach i tym jakie produkty używasz na jednym olej bedzie się kisił i gotował a na innym bedzie miał bardzo ładną stabilną temp.

 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.