Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

@kepa416 następny, co w Orlen/Lotos nie wierzy, ale motul to już "kas wyższa" 😉😁

Mobile 1 to w zasadzie tylko 5w30 ESP. Shell ma większy wybór w postaci Eco. A najrozsadniej, również cenowo kupić olej OEM VW 0w30. 

Mowa oczywiście o olejach C2/C3 lub C3.

Jeżeli chodzi o C2 i/lub A5/B5, to mobil1 ma ESP 0w30 LV (C2 i A5/B5), Shell ma A5/B5 i professional ap-l. Oczywiście inni producenci również mają wymagane oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 a co wiesz o naszych orlenac/lotosach?

(Pomijam argument, że Orlen to "partyjna firma" i takie tam).

Ja kiedyś w ten sam sposób myślałem, ale analizy olejów pokazują, że mamy całkiem dobrze rozwinięte rafinerie, których produkty nie ustępują tym zachodnim.

Popatrz

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/titan-supersyn-d1-5w-30.4214/

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-maxexpert-dex1-5w-30.1469/

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/yacco-lube-gdi-5w30.815/

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecacie do Renault Clio 1.0 tce z 2020 roku , obecnie przebieg 26.000 km - jazda w 95 procentach miasto . Clio ma już za sobą 2 wymiany oleju i powoli szykuje się 3 . Aktualnie zalany id samego początku RENAULT RN-SPEC 5W30 RN17 robionym przez Castrola . Pozostać przy nim czy zmienić . Obecnie biorę pod uwagę dodać dodatki z  AR lub Xado Verylube Turbo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, grochu70 napisał(a):

Co polecacie do Renault Clio 1.0 tce z 2020 roku , obecnie przebieg 26.000 km - jazda w 95 procentach miasto . ... 

...

5W30 RN17 robionym przez Castrola . 

Krótkie odcinki i częste rozruchy?
0w20 API SP/ILSAC GF6 + Ar9100.
Wymiana co 10 tys km.

Serio.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, gtszudi napisał(a):

lej elfa i bedzie ok , tak naprawde jaki bys olej nie lał , to wazne zeby go czesciej zmieniac niz podaje producent.

 

12 - 15 tys km max

Tego się trzymam.

2 minuty temu, Saczi napisał(a):

Krótkie odcinki i częste rozruchy?
0w20 API SP/ILSAC GF6 + Ar9100.
Wymiana co 10 tys km.

Serio.

A bardziej konkretnie np. jakiej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grochu70 - dowolnej.
Polecony olej jest dopasowany do sposobu eksploatacji i do silnika, który czasem może "zastukać" - puk,puk, kto tam - tłoczek 😉
 

WIęc, zawsze dobre Shell/Mobil1.
Dalej, Motul ma kilka olejów z ww normami. Jest również wersja Hybrid.
Ostatnio przyglądałem się olejowi Eneos Sustina, który ma być zastąpiony wersją XPrime - oleje mają kosmiczny indeks lepkości (ok 220), jak oleje toyoty.
Castrol również jes olejem bdb. To samo Total.
Amsoil Sgnature Series - świetny olej i leczy z nadmiaru $$$.
Wybór jest b.duży. Doprecyzuj budżet.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co tam Panowie a może i Panie w temacie dodatków do oleju. Coś godnego aby zastąpić legendarny AR 9100/9200? Do tych nowoczesnych olejów 0w20 myślę że by się coś przydało a AR 9100 podrożał niemiłosiernie. Very Lube Turbo u żony daje tylko lepszy rozruch zimą i minimalnie cichszą pracę, poza tym nie widzę plusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Tucson 2.0  2005 benzyna +LPG . 7 miesięcy temu zmieniłem i zalalem olej Lotos 5w40 (wcześniej lany Motul 5w40) Co  parę tygodni tsprawdzam sobie jego poziom i wychodzi mi że bierze mi 0.5 l na 1000 km i muszę robić dolewki. Moje obawy są takie że to coś dużo ??Czy zalany olej w postaci Lotosu może mieć taki wpływ że idzie mi go więcej niż wcześniej?”Opiekun” mojego auta  sugeruje mi przejście na olej 10w40. Czy to dobry wybór?? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro płukania były ostatnio to nic dobrego to nie wróży . Poprostu silnik się kończy jeśli nie ma wycieków. Możesz śmiało lać 10w40 bo fabrycznie chyba nawet taki lano ale przepłukać obowiązkowo najlepiej czymś innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co taki drogi olej do silnika który 10w40 dostanie jako smarowidło ratunkowe? (Nie znaczy to, że nie można!)

On ma jeździć na 5w30 a5b5. Jak nie, to trzeba go remontować. A tak się nie robi, tylko zwiększa lepkość oleju.

 

Total7000 to olej, który do bazy mineralnej ma dodatek może 30% hc. Z drugiej strony ja na tym oleju 160 tys km w 2.0hdi zrobilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.