Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Dobry na Święta.

Przychodzi mi zmiana oleju, Ford Focus, Ford Galaxy, obydwa na 2.0 Duratex, 107kW+instalacja gazowa, przebiegi podobne, 160kkm. Rok produkcji 2007/08

Obydwa służą jako codzienne auta, dojazdy do pracy, około 15km w jedną stronę. Do tej pory lałem fordowskiego 5w30, ale może coś innego/lepszego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Q4Z napisał:

Nie wiem po co powielać mity o wyższej temperaturze w kolektorze tak samo jak i egt. Jeśli jest ten sam afr na lpg to egt jest nawet delikatnie niższe. 🙂

Przerobiłem już prawie wszystkie pożądne oleje na rynku 5w40,30 i zdecydowanie na W40 silnik spala najmniej oleju i trzyma temperaturę.W moim przypadku na silniku z Vaga najlepiej spisuje się 0w40.To nie mit tylko praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vujek,co bys radził wlac do hondy civic VII 1.6 z doprezonym silnikiem i ostrym wałkiem rozrzadu,

Obecnie wlalem i mam Eurol 5w50 silnik chodzi ok spalanie oleju to samo co na 5w40 specol ,ale za to  eurol 5w50 jest bardziej czystszy po 7 tys km niz na innym 5w40  .

Zastanawiam sie czy przy nastepnej wymianie nie wlac 5w40 super lite?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2020 o 00:25, Mikos95 napisał:

Zbliża mi się wymiana oleju w E46, M54B30 z LPG. Obecnie zalany Ravenol VST. Myślałem o wymianie na SSL lub jakiegoś Penrite'a, np. HPR 5 - co polecacie?

Wszystkie wymienione to dobry wybór.Ja osobiście polecam SSL.Na nim mam najlepsze parametry auta.

16 godzin temu, Mateczek napisał:

Do Alfy 159 2.4 Q4 z 300km I 600nm, zalanie 10W60 Molul jest ok?

Ale raczej tylko na tor, bo do codziennego użytku np. po mieście nie. Chyba że zimą, jesienią i wiosną nie jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention]Vujek [/mention]
Dlaczego tylko tor albo bez zimy? O to chodzi, że ten motor ma delikatnie wadliwa głowice, która przy wysokich obciazeniach lubię pęknąć. Dla pewności mam nowy silnik, duży IC, inny kolektor wydechowy, wydech itd. Myślałem, że taki olej w pewnym sensie też mi pomoże zabezpieczyć motor od wysokich temperatur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale raczej tylko na tor, bo do codziennego użytku np. po mieście nie. Chyba że zimą, jesienią i wiosną nie jeździsz.

Używany zgodnie z przeznaczeniem STI na tym oleju cały rok i nie ma problemu , od dwóch lat nic nie zmieniam
Nasze zimy są jakie są , jesienią i wiosną z takim jak obecnie temperaturami nie widzę problemu żeby jeździć pod warunkiem jak się ładnie rozgrzeje
Oleje 5w zabijaja te silniki , polecono mi 10w który jest optymalny w lepkości i zabiezpiecza silnik przed wysokimi temperaturami , dlatego wybrałem 10w60 Millersa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pacjent to Leon 5F 1.8 TFSI z 2019r. Jest to druga wymiana oleju, pierwsza była przy 2500km i zalałem go Motulem 5W30 8100 X-Clean +. Zmieniłem interwał wymiany z LL na co 15000km lub 1 rok. Chciałbym to auto użytkować jak najdłużej i dlatego zalewać go możliwie najlepszym olejem (oczywiście w granicach rozsądku 🙂 ). Auto jeździ raz po mieście, raz między miastami, a od czasu do czasu krótkie trasy 100km. Myślałem nad Millersem lub Liqui Moly, czytając karty techniczne wybrałbym Liqui Moly, ale czytając fora czy Excele z testów po prostu zgłupiałem. Co wybrać w takim razie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, therioon napisał:

Oleje 5w zabijaja te silniki , polecono mi 10w który jest optymalny w lepkości i zabiezpiecza silnik przed wysokimi temperaturami , dlatego wybrałem 10w60 Millersa

I bardzo dobrze.

Mi również odradzono 0W50/5W50 tutaj do silnika który obraca panewki, gdzie każdy kumaty mechanik stosuje 10W60 lub ew. 5W50.

Argumenty były takie że będzie np. więcej palić.

 

Niestety, ten wątek na forum nie wyszedł.

 

To czy auto na tor czy nie, jakie to ma znaczenie? Dwa buty na autostradzie i już silnik ma temperature i obciążenia jak na torze. Jeśli nie ma ich cały czas... OK ale olej ma zabezpieczać zawsze a nie tylko czasami.

Na torze się olej wymienia 'co dzien', po skończnej jeździe, a tutaj będzie co 8-12 tyś wymieniany. No ale... może mam taką opinie bo nie sprzedaje oleji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda jeśli będzie ten but.A jeśli normalna  jazda np. po mieście na krótki odcinek?W tym przypadku na pewno lepszym rozwiązaniem będzie 5w50.Tylko tyle chciałem uświadomić bo nie wszyscy mają takie auta do ścigania się czy na tor, gdzie 10w60 ma jedyne uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Vujek napisał:

Zgoda jeśli będzie ten but.A jeśli normalna  jazda np. po mieście na krótki odcinek?W tym przypadku na pewno lepszym rozwiązaniem będzie 5w50.Tylko tyle chciałem uświadomić bo nie wszyscy mają takie auta do ścigania się czy na tor, gdzie 10w60 ma jedyne uzasadnienie.

No ale to nie wierze że ktoś kto ma auto ze zwiększoną mocą (często dużo) i w dodatku napędzane benzyną (gdzie temp jest większa) nie korzysta z możliwości jakie są dawane.

Ja nawet jadąc do pracy 6km - głównie latem, jak olej w ASB i silniku osiągnie temperature (a nawet czasem ciut szybciej tj. 80-90*C zamiast 100*C) dam zawsze min. 1x dziennie buta 😄 Nie da się inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.