Vujek Opublikowano 25 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Jak wyżej, bez zmian tylko na 4~8l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hechter Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Dobry na Święta. Przychodzi mi zmiana oleju, Ford Focus, Ford Galaxy, obydwa na 2.0 Duratex, 107kW+instalacja gazowa, przebiegi podobne, 160kkm. Rok produkcji 2007/08 Obydwa służą jako codzienne auta, dojazdy do pracy, około 15km w jedną stronę. Do tej pory lałem fordowskiego 5w30, ale może coś innego/lepszego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Pod gaz niezastąpiony jest Ravenol SSL. W30 nie jest zalecany pod LPG że względu na wyższą temperaturę w kolektorze jak i w silniku, zwłaszcza przy obciążeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q4Z Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Nie wiem po co powielać mity o wyższej temperaturze w kolektorze tak samo jak i egt. Jeśli jest ten sam afr na lpg to egt jest nawet delikatnie niższe. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti91zmc Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Mozesz wlac 250ml nic nie przeszkadza ale 200ml tez wystarczy.Zalezy ile masz oleju w silniku. Ja bym potrzymal z pol godziny I co jakis czas obroty delikatnie podnosil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 14 godzin temu, Q4Z napisał: Nie wiem po co powielać mity o wyższej temperaturze w kolektorze tak samo jak i egt. Jeśli jest ten sam afr na lpg to egt jest nawet delikatnie niższe. Przerobiłem już prawie wszystkie pożądne oleje na rynku 5w40,30 i zdecydowanie na W40 silnik spala najmniej oleju i trzyma temperaturę.W moim przypadku na silniku z Vaga najlepiej spisuje się 0w40.To nie mit tylko praktyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti91zmc Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Vujek,co bys radził wlac do hondy civic VII 1.6 z doprezonym silnikiem i ostrym wałkiem rozrzadu, Obecnie wlalem i mam Eurol 5w50 silnik chodzi ok spalanie oleju to samo co na 5w40 specol ,ale za to eurol 5w50 jest bardziej czystszy po 7 tys km niz na innym 5w40 . Zastanawiam sie czy przy nastepnej wymianie nie wlac 5w40 super lite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Honda lubi obroty wiec 5w50 będzie lepszy.Możesz sprawdzić AMG Extreme czy droższy Ravenol RRS choć wspomniany Eurol jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti91zmc Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 5w50 czy 40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 50 RRS to czołówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q4Z Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Ja nie mówię, że w40 jest niedobre, poprostu bez sensu powielać mity o wyższej temperaturze na lpg gdy instalacja jest idealnie wyregulowana za pomocą obd+afr. Bez spiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti91zmc Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Vujek napisał: 50 RRS to czołówka. nie moge znaleść nigdzie amg 5w50 extreme tylko 5w40 jest Czyli 5w50 eurol super lite bedzie lepszy nic 5w40 super lite do mojego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Jak lubisz czasem przycisnąć, zdecydowanie tak.Na pewno spalanie oleju też spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikos95 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Zbliża mi się wymiana oleju w E46, M54B30 z LPG. Obecnie zalany Ravenol VST. Myślałem o wymianie na SSL lub jakiegoś Penrite'a, np. HPR 5 - co polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateczek Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Do Alfy 159 2.4 Q4 z 300km I 600nm, zalanie 10W60 Molul jest ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Jak jeździsz na tor to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 W dniu 18.04.2020 o 00:25, Mikos95 napisał: Zbliża mi się wymiana oleju w E46, M54B30 z LPG. Obecnie zalany Ravenol VST. Myślałem o wymianie na SSL lub jakiegoś Penrite'a, np. HPR 5 - co polecacie? Wszystkie wymienione to dobry wybór.Ja osobiście polecam SSL.Na nim mam najlepsze parametry auta. 16 godzin temu, Mateczek napisał: Do Alfy 159 2.4 Q4 z 300km I 600nm, zalanie 10W60 Molul jest ok? Ale raczej tylko na tor, bo do codziennego użytku np. po mieście nie. Chyba że zimą, jesienią i wiosną nie jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateczek Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 [mention]Vujek [/mention] Dlaczego tylko tor albo bez zimy? O to chodzi, że ten motor ma delikatnie wadliwa głowice, która przy wysokich obciazeniach lubię pęknąć. Dla pewności mam nowy silnik, duży IC, inny kolektor wydechowy, wydech itd. Myślałem, że taki olej w pewnym sensie też mi pomoże zabezpieczyć motor od wysokich temperatur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaso Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zgadzam się co do temperatur na lgp. To jest dokładnie to samo, EGT się nie zmienia wcale. Mechanik co zajmuje się chip tuningiem też pytał czy na lgp jest wyższa, tacy znawcy a tu nic się nie zmienia na różnych paliwach temperatury moc to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Ale raczej tylko na tor, bo do codziennego użytku np. po mieście nie. Chyba że zimą, jesienią i wiosną nie jeździsz.Używany zgodnie z przeznaczeniem STI na tym oleju cały rok i nie ma problemu , od dwóch lat nic nie zmieniam Nasze zimy są jakie są , jesienią i wiosną z takim jak obecnie temperaturami nie widzę problemu żeby jeździć pod warunkiem jak się ładnie rozgrzeje Oleje 5w zabijaja te silniki , polecono mi 10w który jest optymalny w lepkości i zabiezpiecza silnik przed wysokimi temperaturami , dlatego wybrałem 10w60 Millersa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomash24 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Witam, pacjent to Leon 5F 1.8 TFSI z 2019r. Jest to druga wymiana oleju, pierwsza była przy 2500km i zalałem go Motulem 5W30 8100 X-Clean +. Zmieniłem interwał wymiany z LL na co 15000km lub 1 rok. Chciałbym to auto użytkować jak najdłużej i dlatego zalewać go możliwie najlepszym olejem (oczywiście w granicach rozsądku ). Auto jeździ raz po mieście, raz między miastami, a od czasu do czasu krótkie trasy 100km. Myślałem nad Millersem lub Liqui Moly, czytając karty techniczne wybrałbym Liqui Moly, ale czytając fora czy Excele z testów po prostu zgłupiałem. Co wybrać w takim razie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 W dniu 18.04.2020 o 21:11, therioon napisał: Jak jeździsz na tor to tak Parę stron do tyłu i masz wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 19 godzin temu, therioon napisał: Oleje 5w zabijaja te silniki , polecono mi 10w który jest optymalny w lepkości i zabiezpiecza silnik przed wysokimi temperaturami , dlatego wybrałem 10w60 Millersa I bardzo dobrze. Mi również odradzono 0W50/5W50 tutaj do silnika który obraca panewki, gdzie każdy kumaty mechanik stosuje 10W60 lub ew. 5W50. Argumenty były takie że będzie np. więcej palić. Niestety, ten wątek na forum nie wyszedł. To czy auto na tor czy nie, jakie to ma znaczenie? Dwa buty na autostradzie i już silnik ma temperature i obciążenia jak na torze. Jeśli nie ma ich cały czas... OK ale olej ma zabezpieczać zawsze a nie tylko czasami. Na torze się olej wymienia 'co dzien', po skończnej jeździe, a tutaj będzie co 8-12 tyś wymieniany. No ale... może mam taką opinie bo nie sprzedaje oleji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgoda jeśli będzie ten but.A jeśli normalna jazda np. po mieście na krótki odcinek?W tym przypadku na pewno lepszym rozwiązaniem będzie 5w50.Tylko tyle chciałem uświadomić bo nie wszyscy mają takie auta do ścigania się czy na tor, gdzie 10w60 ma jedyne uzasadnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 40 minut temu, Vujek napisał: Zgoda jeśli będzie ten but.A jeśli normalna jazda np. po mieście na krótki odcinek?W tym przypadku na pewno lepszym rozwiązaniem będzie 5w50.Tylko tyle chciałem uświadomić bo nie wszyscy mają takie auta do ścigania się czy na tor, gdzie 10w60 ma jedyne uzasadnienie. No ale to nie wierze że ktoś kto ma auto ze zwiększoną mocą (często dużo) i w dodatku napędzane benzyną (gdzie temp jest większa) nie korzysta z możliwości jakie są dawane. Ja nawet jadąc do pracy 6km - głównie latem, jak olej w ASB i silniku osiągnie temperature (a nawet czasem ciut szybciej tj. 80-90*C zamiast 100*C) dam zawsze min. 1x dziennie buta Nie da się inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się