Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Zgoda jeśli będzie ten but.A jeśli normalna  jazda np. po mieście na krótki odcinek?W tym przypadku na pewno lepszym rozwiązaniem będzie 5w50.Tylko tyle chciałem uświadomić bo nie wszyscy mają takie auta do ścigania się czy na tor, gdzie 10w60 ma jedyne uzasadnienie.

Jest but i jest jazda spokojna ale generalnie dynamicznie i raczej skoki przyspieszenia niż jazda długotrwała z dużymi prędkościami
Jeżeli chodzi o 5w50 jest tez ok, pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Zmienolej.pl skłonił mnie do porównania dwóch dodatków do ON.Amsoil Diesel All in One i AR 6900 max diesel.W teście uczestniczyły 3 auta.

Scenic3 1.9dci 130km.

Skoda Octavia 1.9d 64km

Audi A3 1.9tdi DPF.

We wszystkich tych silnikach były stosowane te same paliwa z Orlenu i przejeżdzily kilka bąków od jesieni.

Na Amsoil moc, prędkość rozpędzania i spalanie się delikatnie poprawiły ale silniki pracowały mniej `aksamitnie`, czyli głośniej.

Na AR parametry były podobne ale praca silników była na ucho ładniejsza więc mój jak i szwagra werdykt na korzyść AR 6900max diesel.

Szkoda że nie mieliśmy możliwość tego sprawdzić na BMW czy jakimś japońcu bo silnik silnikowi nie równy.Np. BMW lepiej pracuje na Vervie a motory Vaga na V-power ON jak kiedyś testowałem.

Zaznaczam że test jest amatorski i nie oczekujcie konkretnych parametrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam na warsztacie golfa z silnikiem 1.8PF prawdopodobnie od passata B3. Niby chyba był lany 10W40...wiele niewiadomych.
Jaki polecacie i czy robić płukanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2020 o 09:14, lukasz_byd napisał:

Moje N57 (nie w mojej opinii) chodzi jak benzyna.

 

Penrite 5W50 + Jakiś archoil 9200 albo 9300 chyba?

Paliwo zwykly ON + 1:200 LM 1052.

Zrób sobie prosty test.Nalej do słoika on i dodaj tego oleju 2T LM.Na drugi dzień zobacz czy jest rozmieszane z ON czy rozwarstwienie.Nie wszystkie oleje 2T mieszają się z ropą i można narobić dziadostwa na dłuższą metę tak robiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Vujek napisał:

Zrób sobie prosty test.Nalej do słoika on i dodaj tego oleju 2T LM.Na drugi dzień zobacz czy jest rozmieszane z ON czy rozwarstwienie.Nie wszystkie oleje 2T mieszają się z ropą i można narobić dziadostwa na dłuższą metę tak robiąc.

Z pewnością masz racje, ale kiedyś - gdy się tym interesowałem to LM 1052 był najlepszym olejem zalecanym do mieszania z ON.
Robie to od 5 lat i ... póki co jest wspaniale więc nie będę tego zmieniał.

PS: Słoik też mam tak bujać i potrząsać jak się to dzieje w przypadku baku samochodowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2020 o 08:09, Vujek napisał:

skłonił mnie do porównania dwóch dodatków do ON.Amsoil Diesel All in One i AR 6900 max diesel.W teście uczestniczyły 3 auta.

Scenic3 1.9dci 130km.

Skoda Octavia 1.9d 64km

Audi A3 1.9tdi DPF.

We wszystkich tych silnikach były stosowane te same paliwa z Orlenu i przejeżdzily kilka bąków od jesieni.

Na Amsoil moc, prędkość rozpędzania

Moc, prędkość rozpędzania... zawinięte przez świstaka w sreberka.

Po kolei.

Moc - wrzuć wyniki porównawcze z hamowni

 

Prędkość rozpędzania... Nie wiem co to za parametr, czy chodzi o przyspieszenie, czy czas pokonania ćwiarki czy osiągniętą prędkość na odcinku.

Wrzuć pomiary: 

0-100

1/4 mili (oprócz czasu prędkość)

czas okrążenia

Nie muszą to być profesjonalne lap-timery za naście tysięcy euro, może być amatorski.

Zachowaj podobne środowisko pomiarowe: temperatura/wilgotność/ciśnienie/trakcja.

 

W dniu 21.04.2020 o 08:09, Vujek napisał:

Zaznaczam że test jest amatorski i nie oczekujcie konkretnych parametrów.

To nie jest żaden test, bo "mi i szwagrowi wydaje się"

W dniu 21.04.2020 o 08:09, Vujek napisał:

mój jak i szwagra werdykt

Owszem możecie subiektywnie na ucho ocenić kulturę pracy. Nawet łatwo też zmierzyć głośność. Możecie próbować bazować na statystyce w temacie spalania, bo identycznych warunków się nie uzyska w ruchu miejskim, ale jest szansa na trend. I na tym powinno się zakończyć, bo reszta bez pomiarów wnosi tyle co "czerwone samochody są szybsze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2020 o 09:14, lukasz_byd napisał:

Moje N57 (nie w mojej opinii) chodzi jak benzyna.

 

Penrite 5W50 + Jakiś archoil 9200 albo 9300 chyba?

Paliwo zwykly ON + 1:200 LM 1052.

Po rozmowie z kolegą na temat oleju 2T też zastosowałem w Mazda 5 diesel. Oprócz tego zrobiłem kalibrację wtrysków programem Forscan oraz czyszczenie przepływomierza . Olej silnikowy to mazdowski do DPF-a a ON ze stacji Circle i ostatnio Shell V pover i powiem że kolosalna różnica tj słyszalna cichsza o wiele cichsza praca silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ghost napisał:

Moc, prędkość rozpędzania... zawinięte przez świstaka w sreberka.

Po kolei.

Moc - wrzuć wyniki porównawcze z hamowni

 

Prędkość rozpędzania... Nie wiem co to za parametr, czy chodzi o przyspieszenie, czy czas pokonania ćwiarki czy osiągniętą prędkość na odcinku.

Wrzuć pomiary: 

0-100

1/4 mili (oprócz czasu prędkość)

czas okrążenia

Nie muszą to być profesjonalne lap-timery za naście tysięcy euro, może być amatorski.

Zachowaj podobne środowisko pomiarowe: temperatura/wilgotność/ciśnienie/trakcja.

 

To nie jest żaden test, bo "mi i szwagrowi wydaje się"

Owszem możecie subiektywnie na ucho ocenić kulturę pracy. Nawet łatwo też zmierzyć głośność. Możecie próbować bazować na statystyce w temacie spalania, bo identycznych warunków się nie uzyska w ruchu miejskim, ale jest szansa na trend. I na tym powinno się zakończyć, bo reszta bez pomiarów wnosi tyle co "czerwone samochody są szybsze".

Testowałem wiele środków tego typu i AR6900 max diesel uważam za najlepszy i tyle.

Możecie sobie lać co chcecie to przecież to wasze auta.Jak coś padnie to i tak się tym nikt nie pochwali tutaj.

Człowiek  się chce podzielić własnymi spostrzeżeniami  ale ja zwykle są mądrzejsi co nie spróbowali a mają zawsze rację Gost.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego Subaru boxer diesel z 2009 roku lałem środek Millersa do wtryskow i olej motula z płukanka motula co jakiś czas , przejechałem 200k km od nowości i nie było problemów z wałem , panewkami i dpf

Osoba która kupiła ma stały ze mną kontakt i przejechała 15k kolejnych km i jest ok , postępuje zgodnie z zaleceniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Vujek napisał:

Testowałem wiele środków tego typu i AR6900 max diesel uważam za najlepszy i tyle.

Najlepszy w jakiej kategorii?
 

Osobiście na kilku autach przy spalaniu tego środka silnik wyrażnie twardziej, głośniej pracuje.

Nie mówie że nie czyści, nie mówie że nie podnosi liczby cetanowej - nie wiem, uzywalem aby zapobiegać a nie leczyć, ale nie podobało mi się jak silnik brzmiał, dlatego wróciłem do 2T.

17 minut temu, therioon napisał:

olej motula z płukanka motula co jakiś czas

Jak silnik czysty to chyba zbędna czynność i dodatkowo może coś tam się podzużyć??? podczas płukania, czy źle myślę? Jeśli silnik wrażliwy na panewy itp?

Tak czy siak na oleju Motula X-Cess i X-Clean tez mi silnik głośniej chodził w E90 - od tego czasu stosuje lepsze oleje. 

Nawet w podobnej cenie Liqui Moly jest moim zdaniem dużo lepszy niz Motul. Oczywiscie porownujac ori do ori a nie ori do podrobki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukasz_byd napisał:

Najlepszy w jakiej kategorii?
 

Osobiście na kilku autach przy spalaniu tego środka silnik wyrażnie twardziej, głośniej pracuje.

Nie mówie że nie czyści, nie mówie że nie podnosi liczby cetanowej - nie wiem, uzywalem aby zapobiegać a nie leczyć, ale nie podobało mi się jak silnik brzmiał, dlatego wróciłem do 2T.

 

U nas odwrotnie.Na Amsoilu głośniej na wszystkich w/w silnikach, dlatego napisałem że każdy silnik jest inny pod tym względem.

Proponuje obejzeo filmik Profesora Krisa jak dolewa 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Vujek napisał:

U nas odwrotnie.Na Amsoilu głośniej na wszystkich w/w silnikach, dlatego napisałem że każdy silnik jest inny pod tym względem.

Proponuje obejzeo filmik Profesora Krisa jak dolewa 2T.

Olej olejowi nie równy.

Moze kiedyś obejrze z ciekawości.

Obecnie od wielu lat mi pomaga:

- psychicznie (bo chyba glownie po to sie to wszystko robi i takie oleje dobiera)

- nic sie z ukladem paliwowym NIGDY nie dzialo u mnie (u znajomych roznie) 

 

Wiec nie chce nic zmieniac, nawet jesli jakis Krzysztof uważa inaczej.

Tez moge nagrac filmik, zrobic pomiary i wrzucic na YT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2020 o 19:16, Thomash24 napisał:

Witam, pacjent to Leon 5F 1.8 TFSI z 2019r. Jest to druga wymiana oleju, pierwsza była przy 2500km i zalałem go Motulem 5W30 8100 X-Clean +. Zmieniłem interwał wymiany z LL na co 15000km lub 1 rok. Chciałbym to auto użytkować jak najdłużej i dlatego zalewać go możliwie najlepszym olejem (oczywiście w granicach rozsądku 🙂 ). Auto jeździ raz po mieście, raz między miastami, a od czasu do czasu krótkie trasy 100km. Myślałem nad Millersem lub Liqui Moly, czytając karty techniczne wybrałbym Liqui Moly, ale czytając fora czy Excele z testów po prostu zgłupiałem. Co wybrać w takim razie ?

Panowie, pomoże ktoś wyjść z niezdecydowania ?
- Motul 5W30 8100 X-Clean + (obecny)
- Millers Oils XF Longlife 5w30 (moja obawa to brak danych o zawartości popiołów, na plus to baza w 100% syntetyczna)
- Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 (baza nie w 100% syntetyczna?) , jesli nie ten to jakiś inny ?
Dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Thomash24 napisał:

Panowie, pomoże ktoś wyjść z niezdecydowania ?
- Motul 5W30 8100 X-Clean + (obecny)
- Millers Oils XF Longlife 5w30 (moja obawa to brak danych o zawartości popiołów, na plus to baza w 100% syntetyczna)
- Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 (baza nie w 100% syntetyczna?) , jesli nie ten to jakiś inny ?
Dziękuję z góry za pomoc.

Nie będę długo uzasadniał lub właściwie wcale. Przedstawie wyłącznie swoją opinie bo rozmowa o tym, to niekończąca się opowieść.

 

Z tej trójki:

1. Millers

2. Liqui

3. Nic

...

x. Motul.

 

Motul odradzam.

 

Jaki silnik? Dlaczego nie 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz_byd, dlaczego nie 5W40 ? Może dlatego, że wg instrukcji olej dla tego auta powinien spełniać głównie normę 504.00, a ewentualnie 502.00. I dlatego, że auto aktualnie jeździ głównie krótkie trasy i sporadycznie dynamiczne trasy w Beskidy, a nawet i tam temperatura oleju nie przekraczała 109 stopni. 
Ale z tym Motulem to mnie zaskoczyłeś, bo byłem cały czas święcie przekonany, że to jest jeden z najlepszych oleji ze średniej półki. Przejechałem na Nim 90tys poprzednim Leonem 1P z 1.8 TSI i nawet przy 203tys km przebiegu i bardzo dynamicznej trasie załadowanym autem do DE, nie zjadł ani kroplę oleju.

Vujek, tak mam zamiar Nim śmigać z 8-10 lat na pewno. A jak się ma Millers do  tych Twoich zaproponowanych ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.