Vujek Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 No właśnie sam sobie rozwiązałeś moją propozycję tymi 6km latem.Ale każdy ma prawo robić po swojemu.Ja bym zalał Ravenol RRS przy takim urzytkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Zgoda jeśli będzie ten but.A jeśli normalna jazda np. po mieście na krótki odcinek?W tym przypadku na pewno lepszym rozwiązaniem będzie 5w50.Tylko tyle chciałem uświadomić bo nie wszyscy mają takie auta do ścigania się czy na tor, gdzie 10w60 ma jedyne uzasadnienie.Jest but i jest jazda spokojna ale generalnie dynamicznie i raczej skoki przyspieszenia niż jazda długotrwała z dużymi prędkościami Jeżeli chodzi o 5w50 jest tez ok, pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Kolega Zmienolej.pl skłonił mnie do porównania dwóch dodatków do ON.Amsoil Diesel All in One i AR 6900 max diesel.W teście uczestniczyły 3 auta. Scenic3 1.9dci 130km. Skoda Octavia 1.9d 64km Audi A3 1.9tdi DPF. We wszystkich tych silnikach były stosowane te same paliwa z Orlenu i przejeżdzily kilka bąków od jesieni. Na Amsoil moc, prędkość rozpędzania i spalanie się delikatnie poprawiły ale silniki pracowały mniej `aksamitnie`, czyli głośniej. Na AR parametry były podobne ale praca silników była na ucho ładniejsza więc mój jak i szwagra werdykt na korzyść AR 6900max diesel. Szkoda że nie mieliśmy możliwość tego sprawdzić na BMW czy jakimś japońcu bo silnik silnikowi nie równy.Np. BMW lepiej pracuje na Vervie a motory Vaga na V-power ON jak kiedyś testowałem. Zaznaczam że test jest amatorski i nie oczekujcie konkretnych parametrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Moje N57 (nie w mojej opinii) chodzi jak benzyna. Penrite 5W50 + Jakiś archoil 9200 albo 9300 chyba? Paliwo zwykly ON + 1:200 LM 1052. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
#kris Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Panowie mam na warsztacie golfa z silnikiem 1.8PF prawdopodobnie od passata B3. Niby chyba był lany 10W40...wiele niewiadomych.Jaki polecacie i czy robić płukanie.Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Jeśli masz zamiar zalać czymś normalnym jak 5w40 to konieczne płukanie.Jezeli silnik w lichym stanie zastań na 10w i przeplukaj jeśli nie leje.Polecam LM Mos2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 W dniu 21.04.2020 o 09:14, lukasz_byd napisał: Moje N57 (nie w mojej opinii) chodzi jak benzyna. Penrite 5W50 + Jakiś archoil 9200 albo 9300 chyba? Paliwo zwykly ON + 1:200 LM 1052. Zrób sobie prosty test.Nalej do słoika on i dodaj tego oleju 2T LM.Na drugi dzień zobacz czy jest rozmieszane z ON czy rozwarstwienie.Nie wszystkie oleje 2T mieszają się z ropą i można narobić dziadostwa na dłuższą metę tak robiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 20 minut temu, Vujek napisał: Zrób sobie prosty test.Nalej do słoika on i dodaj tego oleju 2T LM.Na drugi dzień zobacz czy jest rozmieszane z ON czy rozwarstwienie.Nie wszystkie oleje 2T mieszają się z ropą i można narobić dziadostwa na dłuższą metę tak robiąc. Z pewnością masz racje, ale kiedyś - gdy się tym interesowałem to LM 1052 był najlepszym olejem zalecanym do mieszania z ON. Robie to od 5 lat i ... póki co jest wspaniale więc nie będę tego zmieniał. PS: Słoik też mam tak bujać i potrząsać jak się to dzieje w przypadku baku samochodowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 W dniu 21.04.2020 o 08:09, Vujek napisał: skłonił mnie do porównania dwóch dodatków do ON.Amsoil Diesel All in One i AR 6900 max diesel.W teście uczestniczyły 3 auta. Scenic3 1.9dci 130km. Skoda Octavia 1.9d 64km Audi A3 1.9tdi DPF. We wszystkich tych silnikach były stosowane te same paliwa z Orlenu i przejeżdzily kilka bąków od jesieni. Na Amsoil moc, prędkość rozpędzania Moc, prędkość rozpędzania... zawinięte przez świstaka w sreberka. Po kolei. Moc - wrzuć wyniki porównawcze z hamowni Prędkość rozpędzania... Nie wiem co to za parametr, czy chodzi o przyspieszenie, czy czas pokonania ćwiarki czy osiągniętą prędkość na odcinku. Wrzuć pomiary: 0-100 1/4 mili (oprócz czasu prędkość) czas okrążenia Nie muszą to być profesjonalne lap-timery za naście tysięcy euro, może być amatorski. Zachowaj podobne środowisko pomiarowe: temperatura/wilgotność/ciśnienie/trakcja. W dniu 21.04.2020 o 08:09, Vujek napisał: Zaznaczam że test jest amatorski i nie oczekujcie konkretnych parametrów. To nie jest żaden test, bo "mi i szwagrowi wydaje się" W dniu 21.04.2020 o 08:09, Vujek napisał: mój jak i szwagra werdykt Owszem możecie subiektywnie na ucho ocenić kulturę pracy. Nawet łatwo też zmierzyć głośność. Możecie próbować bazować na statystyce w temacie spalania, bo identycznych warunków się nie uzyska w ruchu miejskim, ale jest szansa na trend. I na tym powinno się zakończyć, bo reszta bez pomiarów wnosi tyle co "czerwone samochody są szybsze". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian68 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 W dniu 21.04.2020 o 09:14, lukasz_byd napisał: Moje N57 (nie w mojej opinii) chodzi jak benzyna. Penrite 5W50 + Jakiś archoil 9200 albo 9300 chyba? Paliwo zwykly ON + 1:200 LM 1052. Po rozmowie z kolegą na temat oleju 2T też zastosowałem w Mazda 5 diesel. Oprócz tego zrobiłem kalibrację wtrysków programem Forscan oraz czyszczenie przepływomierza . Olej silnikowy to mazdowski do DPF-a a ON ze stacji Circle i ostatnio Shell V pover i powiem że kolosalna różnica tj słyszalna cichsza o wiele cichsza praca silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 19 godzin temu, ghost napisał: Moc, prędkość rozpędzania... zawinięte przez świstaka w sreberka. Po kolei. Moc - wrzuć wyniki porównawcze z hamowni Prędkość rozpędzania... Nie wiem co to za parametr, czy chodzi o przyspieszenie, czy czas pokonania ćwiarki czy osiągniętą prędkość na odcinku. Wrzuć pomiary: 0-100 1/4 mili (oprócz czasu prędkość) czas okrążenia Nie muszą to być profesjonalne lap-timery za naście tysięcy euro, może być amatorski. Zachowaj podobne środowisko pomiarowe: temperatura/wilgotność/ciśnienie/trakcja. To nie jest żaden test, bo "mi i szwagrowi wydaje się" Owszem możecie subiektywnie na ucho ocenić kulturę pracy. Nawet łatwo też zmierzyć głośność. Możecie próbować bazować na statystyce w temacie spalania, bo identycznych warunków się nie uzyska w ruchu miejskim, ale jest szansa na trend. I na tym powinno się zakończyć, bo reszta bez pomiarów wnosi tyle co "czerwone samochody są szybsze". Testowałem wiele środków tego typu i AR6900 max diesel uważam za najlepszy i tyle. Możecie sobie lać co chcecie to przecież to wasze auta.Jak coś padnie to i tak się tym nikt nie pochwali tutaj. Człowiek się chce podzielić własnymi spostrzeżeniami ale ja zwykle są mądrzejsi co nie spróbowali a mają zawsze rację Gost. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Do mojego Subaru boxer diesel z 2009 roku lałem środek Millersa do wtryskow i olej motula z płukanka motula co jakiś czas , przejechałem 200k km od nowości i nie było problemów z wałem , panewkami i dpf Osoba która kupiła ma stały ze mną kontakt i przejechała 15k kolejnych km i jest ok , postępuje zgodnie z zaleceniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 41 minut temu, Vujek napisał: Testowałem wiele środków tego typu i AR6900 max diesel uważam za najlepszy i tyle. Najlepszy w jakiej kategorii? Osobiście na kilku autach przy spalaniu tego środka silnik wyrażnie twardziej, głośniej pracuje. Nie mówie że nie czyści, nie mówie że nie podnosi liczby cetanowej - nie wiem, uzywalem aby zapobiegać a nie leczyć, ale nie podobało mi się jak silnik brzmiał, dlatego wróciłem do 2T. 17 minut temu, therioon napisał: olej motula z płukanka motula co jakiś czas Jak silnik czysty to chyba zbędna czynność i dodatkowo może coś tam się podzużyć??? podczas płukania, czy źle myślę? Jeśli silnik wrażliwy na panewy itp? Tak czy siak na oleju Motula X-Cess i X-Clean tez mi silnik głośniej chodził w E90 - od tego czasu stosuje lepsze oleje. Nawet w podobnej cenie Liqui Moly jest moim zdaniem dużo lepszy niz Motul. Oczywiscie porownujac ori do ori a nie ori do podrobki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Płukanka raz na 50k km była robiona wiec problemu nie ma , wtryski millersem przez okres użytkowania samochodu zrobiłem 3 razy Problemu to raczej nie zrobi.Motul zalewali mi w Aso , wiec Oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Godzinę temu, lukasz_byd napisał: Najlepszy w jakiej kategorii? Osobiście na kilku autach przy spalaniu tego środka silnik wyrażnie twardziej, głośniej pracuje. Nie mówie że nie czyści, nie mówie że nie podnosi liczby cetanowej - nie wiem, uzywalem aby zapobiegać a nie leczyć, ale nie podobało mi się jak silnik brzmiał, dlatego wróciłem do 2T. U nas odwrotnie.Na Amsoilu głośniej na wszystkich w/w silnikach, dlatego napisałem że każdy silnik jest inny pod tym względem. Proponuje obejzeo filmik Profesora Krisa jak dolewa 2T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 56 minut temu, Vujek napisał: U nas odwrotnie.Na Amsoilu głośniej na wszystkich w/w silnikach, dlatego napisałem że każdy silnik jest inny pod tym względem. Proponuje obejzeo filmik Profesora Krisa jak dolewa 2T. Olej olejowi nie równy. Moze kiedyś obejrze z ciekawości. Obecnie od wielu lat mi pomaga: - psychicznie (bo chyba glownie po to sie to wszystko robi i takie oleje dobiera) - nic sie z ukladem paliwowym NIGDY nie dzialo u mnie (u znajomych roznie) Wiec nie chce nic zmieniac, nawet jesli jakis Krzysztof uważa inaczej. Tez moge nagrac filmik, zrobic pomiary i wrzucic na YT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 7 godzin temu, lukasz_byd napisał: Tez moge nagrac filmik, zrobic pomiary i wrzucic na YT. Czekamy z utęsknieniem na link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti91zmc Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Archoil ar6900 do zwyklego diesla 1.9d w jakich proporcjach lac?50ml wystarczy na pelny zbiornik 60l czy malo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patol Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 wg producenta dawka to 1ml/1l, więc odrobinę jeszcze dolej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomash24 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 W dniu 19.04.2020 o 19:16, Thomash24 napisał: Witam, pacjent to Leon 5F 1.8 TFSI z 2019r. Jest to druga wymiana oleju, pierwsza była przy 2500km i zalałem go Motulem 5W30 8100 X-Clean +. Zmieniłem interwał wymiany z LL na co 15000km lub 1 rok. Chciałbym to auto użytkować jak najdłużej i dlatego zalewać go możliwie najlepszym olejem (oczywiście w granicach rozsądku ). Auto jeździ raz po mieście, raz między miastami, a od czasu do czasu krótkie trasy 100km. Myślałem nad Millersem lub Liqui Moly, czytając karty techniczne wybrałbym Liqui Moly, ale czytając fora czy Excele z testów po prostu zgłupiałem. Co wybrać w takim razie ? Panowie, pomoże ktoś wyjść z niezdecydowania ? - Motul 5W30 8100 X-Clean + (obecny) - Millers Oils XF Longlife 5w30 (moja obawa to brak danych o zawartości popiołów, na plus to baza w 100% syntetyczna) - Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 (baza nie w 100% syntetyczna?) , jesli nie ten to jakiś inny ? Dziękuję z góry za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 44 minuty temu, Thomash24 napisał: Panowie, pomoże ktoś wyjść z niezdecydowania ? - Motul 5W30 8100 X-Clean + (obecny) - Millers Oils XF Longlife 5w30 (moja obawa to brak danych o zawartości popiołów, na plus to baza w 100% syntetyczna) - Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 (baza nie w 100% syntetyczna?) , jesli nie ten to jakiś inny ? Dziękuję z góry za pomoc. Nie będę długo uzasadniał lub właściwie wcale. Przedstawie wyłącznie swoją opinie bo rozmowa o tym, to niekończąca się opowieść. Z tej trójki: 1. Millers 2. Liqui 3. Nic ... x. Motul. Motul odradzam. Jaki silnik? Dlaczego nie 5W40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Jak masz zamiar nim długo śmigać bez oszczędności to Amsoil 5w30, Penrite lub Ravenol VMP a ekonomiczne AMG Extreme. Osobiście rozważył bym Ravenol SSL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomash24 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 lukasz_byd, dlaczego nie 5W40 ? Może dlatego, że wg instrukcji olej dla tego auta powinien spełniać głównie normę 504.00, a ewentualnie 502.00. I dlatego, że auto aktualnie jeździ głównie krótkie trasy i sporadycznie dynamiczne trasy w Beskidy, a nawet i tam temperatura oleju nie przekraczała 109 stopni. Ale z tym Motulem to mnie zaskoczyłeś, bo byłem cały czas święcie przekonany, że to jest jeden z najlepszych oleji ze średniej półki. Przejechałem na Nim 90tys poprzednim Leonem 1P z 1.8 TSI i nawet przy 203tys km przebiegu i bardzo dynamicznej trasie załadowanym autem do DE, nie zjadł ani kroplę oleju.Vujek, tak mam zamiar Nim śmigać z 8-10 lat na pewno. A jak się ma Millers do tych Twoich zaproponowanych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Gdybym go polecam to bym go ujął.Nie jestem fanem Millersa bo mi na vag się nie spisywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Vujek napisał: Gdybym go polecam to bym go ujął.Nie jestem fanem Millersa bo mi na vag się nie spisywał. A co dokładnie się działo ? Millers Millersowi nie jest równy, więc na jakim oleju jeździłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się