Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, inspire napisał:

Potrzebuje olej 10w50, (ostatecznie 5w50) pełen syntetyk, nie ma żadnych dpf itd. Auto robiło do tej pory mniej niż 1000km/rocznie i raczej wiele się nie zmieni, do tej pory lałem VR1 5w50 ale podobno valvoline podupadł na jakości więc rozglądam się za czymś innym. 

Na tą chwilę chciałbym wlać jakiś tańszy olej jako podkładkę pod ar2300, a docelowo coś lepszego, ew. ten sam + jakiś dobry dodatek.

Doradzi ktoś?

Penrite 10TENTHS Premium 5 5w50, EUROL Super Lite 5W50, RAVENOL RAV RRS 5W50, AMSOIL 5W50 Signature Series.

Eurol chyba najtańszy w tej stawce ale też dobr.

13 godzin temu, Michał82 napisał:

To i ja poproszę o to co będzie dobre dla silnika M57Y. Przelot 280tys km. Jak można to proszę o konkretne propozycje. Półka cenowa powiedzmy na poziomie Motula. 

 

Ravenol SSL jak jest filtr to VMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre oleje mimo że nie dedykowane do DPFów przeważnie mają mało popiołów w składzie i podejdą jak wyżej u kolegi ale trzeba obejrzeć kartę charakterystyki bo niektóre auta mają bardziej wrażliwe dpfy a inne to znoszą dobrze.

Dla bezpieczeństwa dałbym VMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Vujek napisał:

Penrite 10TENTHS Premium 5 5w50

Już wcześniej o nim myślałem jako docelowym, jednak cena trochę zabija 😄, ale pewnie na niego się zdecyduję. Puki co na najbliższa zmianę zostanę chyba z VR1 5w50 i porządnie go wypłukam i dopiero penrite.

Niby silnik jest względnie czysty, tzn. po oleju tego nie widać, ale ile ten olej przez 1000km zdąży się ubrudzić w turbo benzynie, chociaż przy ostatniej wymianie dolałem płukankę LM i jednak olej zrobił się czarny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MB T1 2.3 D, 94 rok, 339 tkm. Motor w miarę zdrowy, nie ma ubytków, jednak kwestia oleju ostatnio trochę zaniedbana, bo auto bardzo mało jeździ (od kilku lat 1,5-2 tysiące w roku, może mniej). Planuję odstawić go w tym sezonie na delikatny remont silnika, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Co polecacie do takiego staruszka? Niekoniecznie musi to być najwyższa półka, ale coś sprawdzonego.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Vujek napisał:

Dobre oleje mimo że nie dedykowane do DPFów przeważnie mają mało popiołów w składzie i podejdą jak wyżej u kolegi ale trzeba obejrzeć kartę charakterystyki bo niektóre auta mają bardziej wrażliwe dpfy a inne to znoszą dobrze.

Dla bezpieczeństwa dałbym VMP.

Jeśli silnik nie spala oleju tj. spala np. 0,2l na 12000 km to... też te popioły nie trafią do DPF bo skad i jak skoro zostają w silniku

W dniu ‎15‎.‎01‎.‎2020 o 22:48, Michał82 napisał:

M57Y

Co to za silnik M57Y ?

Chodzi o to Y?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vujek napisał:

Po każdym cyklu 10kkm choćby olej spuszczany był na oko czysty i dobrej jakości, płukanka rozpuści syf zalegający i spłynie już żur.

 

Tylko ja te 10 tys to bede 10lat robił 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2020 o 13:04, MMCzysci napisał:

MB T1 2.3 D, 94 rok, 339 tkm. Motor w miarę zdrowy, nie ma ubytków, jednak kwestia oleju ostatnio trochę zaniedbana, bo auto bardzo mało jeździ (od kilku lat 1,5-2 tysiące w roku, może mniej). Planuję odstawić go w tym sezonie na delikatny remont silnika, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Co polecacie do takiego staruszka? Niekoniecznie musi to być najwyższa półka, ale coś sprawdzonego.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Do dziadziusia to już raczej tylko 10w40 i pozostaje nam niewiele dobrych oliw jak np. LM Mos2, Amsoil Premium Protection, Ravenol Expert SHPD 10w40  lub ostatecznie Valvoline choć w tej stawce biorąc pod uwagę cenę chyba LM będzie optimum.Z drugiej strony Amsoil może przeżyć w silniku do kilku lat jak mało jeździsz, pozostałe co max 2 lata wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid 2015 z silnikiem wolnossącym 1.5, pracującym w trybie atkinsona. Przebieg 23k km. Od nowości serwisowany w ASO i zalewany olej toyotowski TGMO 0w-20 Hybrid - 3,7 litra z filtrem. Od przyszłego roku nie mam zmiaru już go serwisować w ASO.  Panowie, trzymać się tego oleju, czy zalewać coś z innej marki? Samochód mamy, więc jazda spokojna i wokół komina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, analyzator napisał:

W kwestii dodatków. Jest sens coś lać do nowego auta? focus 1.5eb 182 + box = 200+. Olej castrol aso co jakieś 10-12k. Głównie miasto. Czasem dynamicznie.

Z pewnością nie stosował bym oleju Castrol.

Druga sprawa że lepiej zrobisz autu (niż jakiś dodatek do oleju czy nawet lepszy olej) jeśli zrezygnujesz z boxa i pojedziesz do tunera który zrobi program i sprawdzi auto na hamowni w sposób PROFESJONALNY z pomiarem spalin itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko gwarancja pewnie zmusza.

W takim razie dałbym AR 9200v2.Na chiptuning polecam Vtech w Krakowie.

19 godzin temu, therioon napisał:

Panowie pacjent WRX STI 2015 obecnie lany 10W60 NT+ Millersa, samochód użytkowany jak na STI przystało  , zmieniać czy zostawić

Jeśli mało jeździsz zimą to ok.W przeciwnym razie łał bym 5w50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasz_byd @Vujek dokładnie tak. Olej z ASO.

Box ze względu na gwarancję. Towar od Gcs także śpię spokojnie. w tym silniku można byłoby dołożyć kilka koni/nm i poprawić przebieg za pomocą strojenia. Wolę mieć jednak swobodę wyciągnięcia puszeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vujek napisał:

Tak, tylko gwarancja pewnie zmusza.

W takim razie dałbym AR 9200v2.Na chiptuning polecam Vtech w Krakowie.

Jeśli mało jeździsz zimą to ok.W przeciwnym razie łał bym 5w50.

Dlaczego?

Znasz ten silnik w STI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko gwarancja pewnie zmusza.
W takim razie dałbym AR 9200v2.Na chiptuning polecam Vtech w Krakowie.
Jeśli mało jeździsz zimą to ok.W przeciwnym razie łał bym 5w50.


Samochód jest garażowany wiec się nie wyziębia , a zimy są jakie są
Jeżdżę na codzień tym autem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.