Vujek Opublikowano 16 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 17 godzin temu, inspire napisał: Potrzebuje olej 10w50, (ostatecznie 5w50) pełen syntetyk, nie ma żadnych dpf itd. Auto robiło do tej pory mniej niż 1000km/rocznie i raczej wiele się nie zmieni, do tej pory lałem VR1 5w50 ale podobno valvoline podupadł na jakości więc rozglądam się za czymś innym. Na tą chwilę chciałbym wlać jakiś tańszy olej jako podkładkę pod ar2300, a docelowo coś lepszego, ew. ten sam + jakiś dobry dodatek. Doradzi ktoś? Penrite 10TENTHS Premium 5 5w50, EUROL Super Lite 5W50, RAVENOL RAV RRS 5W50, AMSOIL 5W50 Signature Series. Eurol chyba najtańszy w tej stawce ale też dobr. 13 godzin temu, Michał82 napisał: To i ja poproszę o to co będzie dobre dla silnika M57Y. Przelot 280tys km. Jak można to proszę o konkretne propozycje. Półka cenowa powiedzmy na poziomie Motula. Ravenol SSL jak jest filtr to VMP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał82 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 @Vujek masz na myśli dpf? To tak jest na swoim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 U mnie 3 auta z DPF i Penrite 0W40 i 5W50. Mimo ze nie ma LL-04. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Dobre oleje mimo że nie dedykowane do DPFów przeważnie mają mało popiołów w składzie i podejdą jak wyżej u kolegi ale trzeba obejrzeć kartę charakterystyki bo niektóre auta mają bardziej wrażliwe dpfy a inne to znoszą dobrze. Dla bezpieczeństwa dałbym VMP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inspire Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 23 godziny temu, Vujek napisał: Penrite 10TENTHS Premium 5 5w50 Już wcześniej o nim myślałem jako docelowym, jednak cena trochę zabija , ale pewnie na niego się zdecyduję. Puki co na najbliższa zmianę zostanę chyba z VR1 5w50 i porządnie go wypłukam i dopiero penrite. Niby silnik jest względnie czysty, tzn. po oleju tego nie widać, ale ile ten olej przez 1000km zdąży się ubrudzić w turbo benzynie, chociaż przy ostatniej wymianie dolałem płukankę LM i jednak olej zrobił się czarny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Po każdym cyklu 10kkm choćby olej spuszczany był na oko czysty i dobrej jakości, płukanka rozpuści syf zalegający i spłynie już żur. Jeśli cię tylko stać na Penrite lub Amsoil to bierz bo warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMCzysci Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 MB T1 2.3 D, 94 rok, 339 tkm. Motor w miarę zdrowy, nie ma ubytków, jednak kwestia oleju ostatnio trochę zaniedbana, bo auto bardzo mało jeździ (od kilku lat 1,5-2 tysiące w roku, może mniej). Planuję odstawić go w tym sezonie na delikatny remont silnika, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Co polecacie do takiego staruszka? Niekoniecznie musi to być najwyższa półka, ale coś sprawdzonego. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 3 godziny temu, Vujek napisał: Dobre oleje mimo że nie dedykowane do DPFów przeważnie mają mało popiołów w składzie i podejdą jak wyżej u kolegi ale trzeba obejrzeć kartę charakterystyki bo niektóre auta mają bardziej wrażliwe dpfy a inne to znoszą dobrze. Dla bezpieczeństwa dałbym VMP. Jeśli silnik nie spala oleju tj. spala np. 0,2l na 12000 km to... też te popioły nie trafią do DPF bo skad i jak skoro zostają w silniku W dniu 15.01.2020 o 22:48, Michał82 napisał: M57Y Co to za silnik M57Y ? Chodzi o to Y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inspire Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Vujek napisał: Po każdym cyklu 10kkm choćby olej spuszczany był na oko czysty i dobrej jakości, płukanka rozpuści syf zalegający i spłynie już żur. Tylko ja te 10 tys to bede 10lat robił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał82 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 @lukasz_byd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Ja nie mowie ze nie tylko czym się różni od s czy tu lub n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał82 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 @lukasz_byd nie wiem tak wychodzi z dekodera. Normalnie bym napisał m57n2-306D5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 W dniu 17.01.2020 o 13:04, MMCzysci napisał: MB T1 2.3 D, 94 rok, 339 tkm. Motor w miarę zdrowy, nie ma ubytków, jednak kwestia oleju ostatnio trochę zaniedbana, bo auto bardzo mało jeździ (od kilku lat 1,5-2 tysiące w roku, może mniej). Planuję odstawić go w tym sezonie na delikatny remont silnika, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Co polecacie do takiego staruszka? Niekoniecznie musi to być najwyższa półka, ale coś sprawdzonego. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Do dziadziusia to już raczej tylko 10w40 i pozostaje nam niewiele dobrych oliw jak np. LM Mos2, Amsoil Premium Protection, Ravenol Expert SHPD 10w40 lub ostatecznie Valvoline choć w tej stawce biorąc pod uwagę cenę chyba LM będzie optimum.Z drugiej strony Amsoil może przeżyć w silniku do kilku lat jak mało jeździsz, pozostałe co max 2 lata wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emigrant Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Cześć, Pacjent to Toyota Yaris Hybrid 2015 z silnikiem wolnossącym 1.5, pracującym w trybie atkinsona. Przebieg 23k km. Od nowości serwisowany w ASO i zalewany olej toyotowski TGMO 0w-20 Hybrid - 3,7 litra z filtrem. Od przyszłego roku nie mam zmiaru już go serwisować w ASO. Panowie, trzymać się tego oleju, czy zalewać coś z innej marki? Samochód mamy, więc jazda spokojna i wokół komina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zobacz coś z Ravenol, Penrite, Amsoil, Eurol i raczej 0w20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Panowie pacjent WRX STI 2015 obecnie lany 10W60 NT+ Millersa, samochód użytkowany jak na STI przystało , zmieniać czy zostawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzator Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 W kwestii dodatków. Jest sens coś lać do nowego auta? focus 1.5eb 182 + box = 200+. Olej castrol aso co jakieś 10-12k. Głównie miasto. Czasem dynamicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 15 godzin temu, analyzator napisał: W kwestii dodatków. Jest sens coś lać do nowego auta? focus 1.5eb 182 + box = 200+. Olej castrol aso co jakieś 10-12k. Głównie miasto. Czasem dynamicznie. Z pewnością nie stosował bym oleju Castrol. Druga sprawa że lepiej zrobisz autu (niż jakiś dodatek do oleju czy nawet lepszy olej) jeśli zrezygnujesz z boxa i pojedziesz do tunera który zrobi program i sprawdzi auto na hamowni w sposób PROFESJONALNY z pomiarem spalin itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Tak, tylko gwarancja pewnie zmusza. W takim razie dałbym AR 9200v2.Na chiptuning polecam Vtech w Krakowie. 19 godzin temu, therioon napisał: Panowie pacjent WRX STI 2015 obecnie lany 10W60 NT+ Millersa, samochód użytkowany jak na STI przystało , zmieniać czy zostawić Jeśli mało jeździsz zimą to ok.W przeciwnym razie łał bym 5w50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzator Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 @lukasz_byd @Vujek dokładnie tak. Olej z ASO. Box ze względu na gwarancję. Towar od Gcs także śpię spokojnie. w tym silniku można byłoby dołożyć kilka koni/nm i poprawić przebieg za pomocą strojenia. Wolę mieć jednak swobodę wyciągnięcia puszeczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 10 godzin temu, Vujek napisał: Tak, tylko gwarancja pewnie zmusza. W takim razie dałbym AR 9200v2.Na chiptuning polecam Vtech w Krakowie. Jeśli mało jeździsz zimą to ok.W przeciwnym razie łał bym 5w50. Dlaczego? Znasz ten silnik w STI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Wszyscy którzy czytają, ten motor znają, z resztą znajomy z So ma taką.Na zimę 10w ma za słabą pompowalność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_byd Opublikowano 21 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Jaką zimę? 0 stopni? A wiesz jak wpływa to 0w na olej w wysokich temperaturach mimo że jest to parametr dla niskiej temperatury? Wszyscy to mocno przesadzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Nikt ci nie każe, ani proponuje 0w. Wiem że 5w nie zaszkodzi a zimą będzie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 22 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Tak, tylko gwarancja pewnie zmusza. W takim razie dałbym AR 9200v2.Na chiptuning polecam Vtech w Krakowie. Jeśli mało jeździsz zimą to ok.W przeciwnym razie łał bym 5w50.Samochód jest garażowany wiec się nie wyziębia , a zimy są jakie są Jeżdżę na codzień tym autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się