Jump to content
IGNORED

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Recommended Posts

Witam serdecznie

W tym dziale znajdą Państwo bardzo szeroką ofertę olejów silnikowych, olejów przekładniowych oraz dodatków do paliw i olejów.

Tutaj znajdą Państwo tylko najlepsze oleje syntetyczne plasowane wśród najlepszych produktów na świecie.

W naszej ofercie polecamy Państwu oleje silnikowe oraz oleje przekładniowe takich marek jak AMSOIL (zaliczane do najlepszych olejów syntetycznych na  świecie) , Millers Oils (oryginalne oleje produkowane w Wuielkiej Brytanii cenione nie tylko w profesjonalnym motorsporcie, NESTE OIL ( Oleje produkowane w Finlandii przez jeden z największych koncernów na Świecie, który dostarcza swoje bazy olejowe do najlepszych blendowni na świecie), FUCHS OIL będący potentatem w dostarczaniu olejów samochodowych na tzw. pierwszy montaż ( Oleje FUCHS idą na tzw pierwsze zalanie do całej linii samochodów Mercedes).

Wybijającą się całkowicie Polską firmą z pełnym zapleczem SPECOL, która juz słynie z produkcji tanich i jakościowo bardzo dobrych olejów silnikowych oraz olejów przekładniowych. Firma majaca w swojej ofercie doskonałe oleje syntetyczne w mega atrakcyjnej cenie rynkowej.

Zwieńczeniem naszej oferty są popularne oleje takich firm jak VALVOLINE, LIQUI MOLY MOTUL, SHELL, MOBIL, TOTAL, ELF, CASTROL, z kosmetyków firmy takie jak SONAX, dodatków KLEEN-FLO oraz słynącej z doskonałej jakości dodatków firmy ARCHOIL.

Z bogatej oferty filtrów posiadamy polecane przez nas marki MANN, PURFLUX oraz innych.

Polecamy również układy hamulcowe Brytyjskiej firmy EBC które mamy w doskonałych cenach.ń

Tutaj mogą Państwo zadawać pytania, zamawiać interesujący towar.

Każdy towar posiadamy z autoryzowanej sieci sprzedaży a certyfikaty poszczególnych marek to nasza dewiza.

Wykonuję również badania laboratoryjne w cenie 160zł brutto więcej w temacie: https://zmienolej.pl/pl/badanie-laboratoryjne/3652-badanie-laboratoryjne-oleju

Dla każdego klubowicza oferujemy specjalny kupon rabatowy a po jego otrzymanie proszę priv-a

Można dzwonić, mailować oraz odwiedzać mój sklep stacjonarny

Sklep internetowy: www.zmienolej.pl

Kontakt: 12 288 32 09,  biuro@zmienolej.pl

Facebook: https://business.facebook.com/ZmienOlejpl-217816321644244/?business_id=825873237505213

Adres sklepu stacjonarnego:

Rożnowa 9, 32-020 Wieliczka ( wystarczy jak na nawigacji google maps wpiszemy zmienolej)

Sklep stacjonarny:

N5vPoq.jpg

Lokalizacja:  https://goo.gl/maps/ajS88peKBW42

Serdecznie zapraszam do zadawania pytań, odwiedzin naszego sklepu oraz zakupu ciekawych ofert.

 

Pozdrawiam serdecznie

Piotr Dziektarz

 

 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Witam serdecznie W tym dziale znajdą Państwo bardzo szeroką ofertę olejów silnikowych, olejów przekładniowych oraz dodatków do paliw i olejów. Tutaj znajdą Państwo tylko najlepsze oleje synt

@Damian68 @wojtecki do swojego diesla zalewam przed wymianą płukankę Millers oils engine flush lub Archoil AR2820.  Po regularnym stosowaniu zauważalnie wzrosła ilość oleju, jaką mogę wlać do ukł

@BartekW, @Vernitus - zajrzyjcie do wątku olejowego Odpowiem krótko - olej jakościowo jest rewelacyjny, a w silnikach HDI po gwarancji można zastosować olej z wyższym HTHS (czyli w normie ACEA C3, zam

Posted Images

No hejka 🙂 błąd w wuielkiej brytanii 😉

Co polecacie do 1,5eb my2017 ? Fabrycznie pewnie castrol, po 3000 zmieniony na millersa, niedługo kolejna wymiana i gratis olej w fordzie lub mogę przywieźć swój. A mojego millersa to chyba u Was kupowałem

Link to post
Share on other sites

Witam,

Dzięki literówka poprawiona :-)

Z czego ten silnik , yamaha 1,5eb , a jak Ford ( pewnie tak) to bym polecił sprawdzonego Millersa EE Longlife ECO.

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3035-olej-silnikowy-millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l

Lepiej ten z serii nanodrive bo nanocząsteczki lepiej ochronią newralgiczne czesci silnika w wysokich temperaturach.

Innym nieco tanszym olejem jest popularny Valvoline Synpower FE 5W30:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3258-olej-silnikowy-valvoline-synpower-fe-5w30-5l-8710941022079

I doskonały olej z Finlandii 5W30 : https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4324-olej-silnikowyneste-pro-f-5w30-4l-6412240445451

Nie jestem zwolennikiem zalewania tam oleju 5W20 jak czynie sie w wielu serwisach.

Pozdrawiam

Piotr Dziektarz

 

Link to post
Share on other sites

@Zmienolej O fajnie akurat czeka mnie zmiana oleju i przesiadka z 10w40 na 5w40. Silnik to leciwe m52b20 i myślałem tutaj o Valvoline maxlife 5w40 może jesteś w stanie dobrać coś lepszego? Jaką płukankę dobrze zastosować przed przesiadką z 10w na 5w? Jak ściągałem pokrywę zaworów to wszystko wygląda czysto.

Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik nie jeździł na Mobil-u 10W40 to przjeście na inny olej 5W40 nie powinno stanowić żadnego problemu.

Valvoline to dobry wybór i jest bardzo dobrze oceniany przez klientów  zwłaszcza ten:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=maxlife+5w40&submit_search=

Choć ja bym jeszcze zwrócił uwagę na olej który w opinii wielu użytkowników najlepiej sprawdza się w np. modelach 328i :

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3117-olej-silnikowy-millers-oils-trident-5w40-5l-5024081762553

Czy to silnik 2.0 ? bo jak nie wchodzi więcej oleju niż 6L wtedy jakakolwiek płukanka do oleju bedzie dobrym wyborem może to być Millers może Liqui Moly

Pozdrawiam

Piotr Dziektarz

 

  • Okay 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Zmienolej napisał:

 

Choć ja bym jeszcze zwrócił uwagę na olej który w opinii wielu użytkowników najlepiej sprawdza się w np. modelach 328i :

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3117-olej-silnikowy-millers-oils-trident-5w40-5l-5024081762553

Czy to silnik 2.0 ? bo jak nie wchodzi więcej oleju niż 6L wtedy jakakolwiek płukanka do oleju bedzie dobrym wyborem może to być Millers może Liqui Moly

Pozdrawiam

Piotr Dziektarz

 

Witam. O jakim 328i mowa? I dlaczego użytkownicy chwalą ten olej?  Cena bardzo przyzwoita jesli to pełen syntetyk.

Co sadzicie o przechodzebiu z oleju z dodatkiem molibdenu na inny pełny syntetyk bez dodatku?

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Strus napisał:

Piotrze, czy dobieracie filtry pod model auta czy trzeba sobie poszukać oznaczeń ?

Tak oczywiści mamy wiele modeli filtrów w ofercie w samym sklepie mamy większość filtrów dostępnych od ręki.

Polecam MANN-a mam tez syntetyczne filtry z Amsoil wykonane ze specjalnej syntetycznej nanofibry.

Z biegu można spróbować znaleźć swój filterek w naszym sklepie : https://zmienolej.pl/pl/5-filtry

Przykład syntetycznego filtra do Hondy benzynowej, toyoty oraz silników np. Jeepa :

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=ea&submit_search=

Albo po prostu zadzwonić, napisać maila z prośbą o kalkulację.

Zapraszam serdecznie.

22 godziny temu, PROPER napisał:

Witam. O jakim 328i mowa? I dlaczego użytkownicy chwalą ten olej?  Cena bardzo przyzwoita jesli to pełen syntetyk. 

Co sadzicie o przechodzebiu z oleju z dodatkiem molibdenu na inny pełny syntetyk bez dodatku?

 

Bazuje nie na tym co modne ale to co sprawdzone i w opinii klientów się sprawdza zwłaszcza jeśli chodzi o zużycie takiego oleju.

Teraz pozycjonuje się wiele nowych olejów ale wielokroć oleje na super bazach syntetycznych nie są lepsze od tych na bazach teoretycznie HC III co zwłaszcza jest zauważalne w olejach klasy 5W40, 10W40.

Dodatek molibdenu to stary i w sumie sprawdzony dodatek bardziej ceniony w silnikach wysokoprężnych ( w nowoczesnych benzynach doskonale sprawdza się dodatek oparty na dwusiarczku wolframu ) przykładem jest tutaj Archoil 9200 : https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/4152-dodatek-do-oleju-archoil-9200-v2-200ml-736140434336

Oczywiście zawsze można przejść na tradycyjny olej choć myślę że stosowanie oleju z dodatkiem dwusiarczku molibdenu jest bardzo zasadne zwłaszcza jak mamy do czynienia ze sprawdzonymi i bardzo dobrymi olejami marek Liqui Moly: https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2965-olej-silnikowy-liqui-moly-10w40-mos2-2184-5l

Fuchs 10W40 CFE: https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=fuchs+cfe+10w40&submit_search=

Pozdrawiam serdecznie

Piotr Dziektarz

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2018 o 22:15, Zmienolej napisał:

Valvoline to dobry wybór i jest bardzo dobrze oceniany przez klientów  zwłaszcza ten:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=maxlife+5w40&submit_search=

Nic specjalnego to jest przecież. Zwykły hydrokrak, parametry średnie (ale lepsze niż w przypadku choćby legendarnego Motula X-Cess). Przecież Shell na GTLu za te same pieniądze jest dużo lepszy - utrzymuje silnik w czystości i parametry ma wyższe.

1 godzinę temu, Zmienolej napisał:

Bazuje nie na tym co modne ale to co sprawdzone i w opinii klientów się sprawdza zwłaszcza jeśli chodzi o zużycie takiego oleju.

Teraz pozycjonuje się wiele nowych olejów ale wielokroć oleje na super bazach syntetycznych nie są lepsze od tych na bazach teoretycznie HC III co zwłaszcza jest zauważalne w olejach klasy 5W40, 10W40.

To jest manipulacja. PAO czy GTL nie są sprawdzone? Otóż są - i jako sprawdzone stanowią lepszej jakości bazy olejowe niż mineralna hydrokrakowana. Są mniej podatne na zużywanie się, oleje sformułowane na nich płyną w niższych temperaturach i mają lepszą pompowalność. Fakt, że olej trzeba rozpatrywać pod kątem ogółu parametrów, ale nie wszystko da się załatwić dopakowaniem dodatkami.

Link to post
Share on other sites

Tak masz rację ale szkopuł w tym że jest wiele olejów n rynku o przeciętnych parametrach na których silniki chodzą bardzo cicho i ładnie w porównaniu do olejów z bardzo wysokiej półki o mocno wysublimowanych parametrach.

W tym cały widz...i właśnie to warto kupić a nie to co producent podaje na papierze choć i te informacje w ogólnym rozrachunku nie są bez znaczenia oczywiście.

Tak naprawdę tego prawdziwie syntetycznego PAO jest w olejach bardzo niewiele i tylko co po niektórych bo nikt takich baz już nie stosuje w większej ilości w olejach OEM, stety czy niestety kierunek rozwoju w tym segmencie dyktuje kilka firm produkujących dodatki przykładowo Lubrizol czy kilka innych firm na świecie. Obecnie technologia poszła tak daleko do przodu, że rozpatrywanie klasy oleju pod względem tego czy jest na bazach PAO ( przeróbka etylenu w reakcjach chemicznych z odpowiednimi katalizatormi) czy przeróbka GTL (gaz ziemny) również na bazie etylenu popularnie nazywanymi bazami HC nie ma sensu bo różnic praktycznych a przedewszystkim użytkowych miedzy bardzo wysokimi bazami powtórzę bardzo wysokimi bazami nie ma i nikt tego nie robi zwłaszcza kiedy producenci pakietów (w/w) podaję aby stosować olej bazowy np. IIIgr. to nikt nie robi inaczej aby nie narobić sobie bigosu bo samo PAO bardzo słabo miesza się z dodatkami. Sama modyfikacja temperatur płynięcia też można po częsci uzyskać odpowiednimi dodatkami.

Jedne z najlepszych baz w Europie produkuje Fiński NESTE warto przeczytać.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Strus napisał:

Od 4 dni czekam na wycenę filtrów i info jak wyglądają rabaty dla forum. Słabo trochę z obsługą klienta.....

Ok jasne teraz widzę wiadomość prywatną juz wysłane. :-)

 

Link to post
Share on other sites

Piotrze. Pytałem już o to w wielu miejscach (na forum również) i nikt mi nic konkretnego nie odpowiedział. Może Ty wiesz?

Chodzi mi o silnik TDI CR 2.0  Olej w tym samochodzie osiąga wysokie temp podczas mojej eksploatacji. 140 stopni nie jest wyjątkiem. Auto na gwarancji więc teoretycznie jestem związany normą 507. Leję Motula Specific i pytam czy jest jakiś olej który może lepiej odprowadzać ciepło/być bardziej odporny? Czy może te temp. to nic złego i jest ok?

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.12.2018 o 16:16, Zmienolej napisał:

a jak Ford ( pewnie tak) to bym polecił sprawdzonego Millersa EE Longlife ECO

A co niby ma oznaczać magiczny wyraz w nazwie - Longlife ?? 🤔

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, dudek_t napisał:

Piotrze. Pytałem już o to w wielu miejscach (na forum również) i nikt mi nic konkretnego nie odpowiedział. Może Ty wiesz?

Chodzi mi o silnik TDI CR 2.0  Olej w tym samochodzie osiąga wysokie temp podczas mojej eksploatacji. 140 stopni nie jest wyjątkiem. Auto na gwarancji więc teoretycznie jestem związany normą 507. Leję Motula Specific i pytam czy jest jakiś olej który może lepiej odprowadzać ciepło/być bardziej odporny? Czy może te temp. to nic złego i jest ok?

To zdecydowanie za wysoka temperatura. Jeździłem nowa octavia prawie 2 lata i takich temperatur nie miałem nawet przy ostrej jeździe. Zawsze miałem ustawioną właśnie temperaturę oleju na zegarach. 2.0 TDI 150KM.

Wręcz bym powiedział że źle wskazuje. 

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, dudek_t napisał:

Piotrze. Pytałem już o to w wielu miejscach (na forum również) i nikt mi nic konkretnego nie odpowiedział. Może Ty wiesz?

Chodzi mi o silnik TDI CR 2.0  Olej w tym samochodzie osiąga wysokie temp podczas mojej eksploatacji. 140 stopni nie jest wyjątkiem. Auto na gwarancji więc teoretycznie jestem związany normą 507. Leję Motula Specific i pytam czy jest jakiś olej który może lepiej odprowadzać ciepło/być bardziej odporny? Czy może te temp. to nic złego i jest ok?

Witam,

Postaram się :-)

140st.C przy chwilowym obciążeniu nie wpływa na stan techniczny silnika ( jeśli to BMW to oczywiście należy i to eliminować ze względu na wrażliwe wanosy)

To jakis silnik VW ? Cóż 507.00 to rozumiem że auto z filtrem DPF.

Aby obniżyc temp. jednostki bez modyfikacji należy pobawić się chemią  a mianowicie sprawdzić stan termostatu i następnie zastanowić się nad bezwodnym płynem chłodniczym który jest oficjalnie stosowany w bardzo obciążonych termicznie jednostkach oraz rajdach np. Paryż-Dakkar to płyny Evansa ( nalezy wlać wstepny aby usunąć wodę do poziomu max. 5%) i zalać docelowy płyn:

Wstępny to Prepar

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=evans&submit_search=

Jeśli budzet nie puszcza wtedy można zastosować do płynu ten dodatek z Millersa Extracool :

https://zmienolej.pl/pl/dodatek-do-ukl-chlodzenia/3096-srodek-do-plynu-chlodniczego-millers-oils-motorsport-extracool-250-ml

Następnie przechodzimy do oleju silnikowego.

Polecam dwa typy, pierwszy Amsoil 5W30:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=amsoil+5w30+ael&submit_search=

Drugi jak chcesz obniżyć najbardziej układ bez wzgledu na to czy tam jest norma VW (wiele klientów tak robi bo ma jakieś ostro upalane TSI, TFSI)

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3218-olej-silnikowy-fuchs-titan-race-pro-s-5w30-5-l-5031131315195

Nie polecam żadnego europejskiego oleju z normą 507.00 w tym konkretny przypadku.

Możesz na koniec zastanowić się nad demontażem osłony plastikowej pod silnikiem aby wymóc lepszą cyrkulacje powietrza bo w lecie może być tam naprawdę gorąco.

No i to cała filozofia :-)

 

12 godzin temu, kedar napisał:

A co niby ma oznaczać magiczny wyraz w nazwie - Longlife ?? 🤔

Tyle samo co Super albo hiper albo racing :-)

Czyli nic to populizm ludzie szukają do nowych aut oleju longlife to dla wielu to właśnie jest wytyczna a nie specyfikacja zalecana przez producenta np. WSS- .... czy klasa lepkości.

Osobiśnie namawiam aby się nie kierować tym co jest napisane na opakowaniu a małymi cyferkami oznaczającymi klasę jakościową i lepkościową :-)

 

8 godzin temu, dawid2006 napisał:

Piotrze a co być zaproponował do Passata 1,8 TSI 2011.Obecnie zalany Castrol Edge 5W-30 i trochę mnie martwi pobór oleju w granicach 1 litra na 10000 km. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Zdecydowanie 5W30 z olejami z normą 504/507 jaka jest zapewne wymagana to polecam naprawdę świetny olej który zminimalizuje problem poboru do najlepszej wartości na rynku to Fiński olej NESTE :

https://zmienolej.pl/pl/84-vw-504-00-507-00#/producent-neste_oil

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zmienolej napisał:

Witam,

Postaram się :-)

140st.C przy chwilowym obciążeniu nie wpływa na stan techniczny silnika ( jeśli to BMW to oczywiście należy i to eliminować ze względu na wrażliwe wanosy)

 To jakis silnik VW ? Cóż 507.00 to rozumiem że auto z filtrem DPF.

Aby obniżyc temp. jednostki bez modyfikacji należy pobawić się chemią  a mianowicie sprawdzić stan termostatu i następnie zastanowić się nad bezwodnym płynem chłodniczym który jest oficjalnie stosowany w bardzo obciążonych termicznie jednostkach oraz rajdach np. Paryż-Dakkar to płyny Evansa ( nalezy wlać wstepny aby usunąć wodę do poziomu max. 5%) i zalać docelowy płyn:

 Wstępny to Prepar

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=evans&submit_search=

Jeśli budzet nie puszcza wtedy można zastosować do płynu ten dodatek z Millersa Extracool :

 https://zmienolej.pl/pl/dodatek-do-ukl-chlodzenia/3096-srodek-do-plynu-chlodniczego-millers-oils-motorsport-extracool-250-ml

Następnie przechodzimy do oleju silnikowego.

Polecam dwa typy, pierwszy Amsoil 5W30:

https://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=amsoil+5w30+ael&submit_search=

Drugi jak chcesz obniżyć najbardziej układ bez wzgledu na to czy tam jest norma VW (wiele klientów tak robi bo ma jakieś ostro upalane TSI, TFSI)

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3218-olej-silnikowy-fuchs-titan-race-pro-s-5w30-5-l-5031131315195

Nie polecam żadnego europejskiego oleju z normą 507.00 w tym konkretny przypadku.

Możesz na koniec zastanowić się nad demontażem osłony plastikowej pod silnikiem aby wymóc lepszą cyrkulacje powietrza bo w lecie może być tam naprawdę gorąco.

No i to cała filozofia :-)

 

 

I to jest konkret. Budżet puszcza, to nie problem. Nie pomyślałem o wymianie chłodziwa, z układem chłodzenia nie ma większego problemu. Nawet przy długotrwałej jeździe pod górę wskazówka temp cieczy chłodzącej rusza trochę w górę dopiero po kilku minutach temp oleju powyżej 135 stopni. I nigdy nie zbliżyła mi się jeszcze do czerwonego pola. Z reguły wystarcza że zmniejszę prędkość ze 100 do 80km/h u już wraca do normy więc wnioskuje że układ chłodzenia działa dobrze. Ale jak może działać lepiej to faktycznie, warto chyba zmienić płyn chłodniczy na wiosnę. 

 

Auto to Seat Alhambra 2017r więc i DPF i AdBlue... słabo się robi od tej ekologii. 

Ten FUCHS ma jakieś szczególnie dobre parametry w tym względzie? Myślałem że lepiej zalać olej o większym spektrum temperaturowym niż 0W30/5W-30. Widziałem gdzieś olej 5W-50 spełniający normę C3 więc w teorii byłby chyba lepszy niż 5W-30? Znalazłem: Millers Oils XF Longlife 5w50 5L MB 229.51 ACEA C3

13 godzin temu, PROPER napisał:

To zdecydowanie za wysoka temperatura. Jeździłem nowa octavia prawie 2 lata i takich temperatur nie miałem nawet przy ostrej jeździe. Zawsze miałem ustawioną właśnie temperaturę oleju na zegarach. 2.0 TDI 150KM.

 Wręcz bym powiedział że źle wskazuje. 

Dobrze wskazuje. Ciągam dość ciężką przyczepę z pionową ścianą. W jeździe solo temp mam na poziomie 90-110 stopni. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.12.2018 o 10:11, Zmienolej napisał:

Tak masz rację ale szkopuł w tym że jest wiele olejów n rynku o przeciętnych parametrach na których silniki chodzą bardzo cicho i ładnie w porównaniu do olejów z bardzo wysokiej półki o mocno wysublimowanych parametrach.

To powinna być ostatnia przesłanka za wysoką jakością danego oleju, o ile w ogóle. Cicha i aksamitna praca w przypadku olejów z bardzo wysoką zawartością bazy mineralnej hydrokrakowanej jest rzeczą powszechnie znaną, tak samo jak stwierdzanie takiego zjawiska bezpośrednio po wymianie takiego oleju na nowy, świeży... Nie warto wynajdować koła na nowo: takie bazy są jakościowo gorsze (abstrahując od dodatków!) od baz grupy IV i V, co dość jasno można potwierdzić zakresami indeksów lepkości w przypadku olejów sformułowanych na różnego typu bazach.

Fakt, że PAO kiepsko mieszają się z dodatkami również jest znany, dlatego oleje 100% PAO nie istnieją - tylko PAO-estrowe lub (zwykle) PAO-HC. Tak czy owak, mechanizm jest prosty - zwiększając zawartość PAO, obniża się punkt płynięcia, poprawia pompowalność i zmniejsza zawartość bazy, której immanentną cechą jest skłonność do pozostawiania nagarów.

W dniu 13.12.2018 o 11:04, dudek_t napisał:

Piotrze. Pytałem już o to w wielu miejscach (na forum również) i nikt mi nic konkretnego nie odpowiedział. Może Ty wiesz?

Chodzi mi o silnik TDI CR 2.0  Olej w tym samochodzie osiąga wysokie temp podczas mojej eksploatacji. 140 stopni nie jest wyjątkiem. Auto na gwarancji więc teoretycznie jestem związany normą 507. Leję Motula Specific i pytam czy jest jakiś olej który może lepiej odprowadzać ciepło/być bardziej odporny? Czy może te temp. to nic złego i jest ok?

 

W dniu 14.12.2018 o 10:25, dudek_t napisał:

Dobrze wskazuje. Ciągam dość ciężką przyczepę z pionową ścianą. W jeździe solo temp mam na poziomie 90-110 stopni. 

I wszystko jasne.

Układ chłodzenia masz sprawny. Ja w ogóle bym się tym nie przejmował, najwyżej wdrożył drobne usprawnienia: zmniejszył współczynnik tarcia stosując olej zawierający w swej formule bor, czyli bezpieczny modyfikator tarcia (Amsoil European Car Formula lub Ravenol VMP) lub dodatek olejowy (Archoil AR9100) i opcjonalnie poprawił parametry płynu chłodniczego stosując dodatek Amsoila, ale to naprawdę opcjonalnie. Olej także jest medium odprowadzającym ciepło i w przypadku jazdy z dużymi obciążeniami dbaj, żeby na bagnecie było maksimum, by tego medium było po prostu jak najwięcej. Nie wiem jaki jest zakres min-max w Twoim silniku, ale np. w 1.9 TDI BEW to ok. 400 ml, czyli 10% pojemności układu.

Po gwarancji możesz "pogrubić" film olejowy stosując olej w klasie 0W40 lub 5W40, najlepiej również z modyfikatorem tarcia. Akurat wszystkie silniki 2.0 TDI dobrze to tolerują, grunt, żeby był to olej mid-saps - np. Penrite Enviro+ 5W40 czy Ravenol VPD.

W dniu 14.12.2018 o 08:07, Zmienolej napisał:

Aby obniżyc temp. jednostki bez modyfikacji należy pobawić się chemią  a mianowicie sprawdzić stan termostatu i następnie zastanowić się nad bezwodnym płynem chłodniczym który jest oficjalnie stosowany w bardzo obciążonych termicznie jednostkach oraz rajdach np. Paryż-Dakkar to płyny Evansa ( nalezy wlać wstepny aby usunąć wodę do poziomu max. 5%) i zalać docelowy płyn:

G13 to dość wyśrubowana specyfikacja z 20-procentowym udziałem gliceryny, bez glikolu. Płyny w tej specyfikacji są wystarczająco wydajne w eksploatacji cywilnej. W ogóle moim zdaniem kombinacje z płynem są w tym przypadku sprawą drugorzędną. Zwłaszcza, że na gwarancji G13 musi być, a i zgodność materiałowa z elementami układu chłodzenia jest ważna.

W dniu 13.12.2018 o 23:33, dawid2006 napisał:

Piotrze a co być zaproponował do Passata 1,8 TSI 2011.Obecnie zalany Castrol Edge 5W-30 i trochę mnie martwi pobór oleju w granicach 1 litra na 10000 km. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Ja bym w ogóle olał 504/507 i starym zwyczajem przeszedł na dobry olej w specyfikacji VW 502.00. Taki pobór w 1.8 TSI to nic niepokojącego. Oczywiście można go zminimalizować do wartości marginalnych lepszym olejem. Postawiłbym na zwiększoną lepkość kinematyczną w temperaturze roboczej i zastosował dobrego 0W40 lub 5W40 full saps. Tutaj masz ogromny wybór i z brzegu można wskazać; Ravenol SSL, Ravenol VST, Penrite HPR5, Amsoil European Car Formula 0W40 i 5W40.

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.12.2018 o 11:04, dudek_t napisał:

Chodzi mi o silnik TDI CR 2.0  Olej w tym samochodzie osiąga wysokie temp podczas mojej eksploatacji. 140 stopni nie jest wyjątkiem

Wow, spora temperatura oleju. Jesteś dobrym testerem tego silnika 🙂 Powiedz mi ile już przejechałeś kilometrów tym samochodem i czy bezawaryjnie ? Przepraszam za offtop bo kiedyś widziałem gdzieś na jakimś forum że temperatury oleju powyżej 130stopni są już niebezpieczne dla silnika.

Link to post
Share on other sites

I wez tu badz madry :-D nie wiemdzialem ze G13 tez jest wymagany gwarancyjnie. W takim razie nie bede nic zmienial na razie. Zobaczymy co dalej bedzie. 

Gardor, obecny przebieg to troche ponad 60000km. Jak na razie to zero awarii jakichkolwiek. Raz mi zamarzl adBlue to musialem podlozyc piecyk na 15 minut pod samochod a tak to nawet zarowka zadna sie nie spalila. Olej zmieniam co okolo 15k km, w DSG co 60k km i planuje przy 75k km zmienic to co jest do zmiany w Haldexie. Auto sluzy glownie do wyjazdow wakacyjnych i w tym sprawdza sie fantastycznie. 

Link to post
Share on other sites

Czy Ravenol FDS 5W30 będzie wkrótce dostępny na sklepie?? Pod koniec stycznia będę zmieniał olej i chciałbym tego spróbować przez kilka zmian. "Pacjent" to Mondeo MK4 2.0tdci obecnie na Valvo Synpower FE.

Link to post
Share on other sites
W dniu 16.12.2018 o 20:50, kedar napisał:

Czy Ravenol FDS 5W30 będzie wkrótce dostępny na sklepie?? Pod koniec stycznia będę zmieniał olej i chciałbym tego spróbować przez kilka zmian. "Pacjent" to Mondeo MK4 2.0tdci obecnie na Valvo Synpower FE. 

Tak na pewno na przełomie roku oferta sklepu Zmienolej.pl będzie uzupełniona o gamę produktów USVO które wybijają się na rynku swoją innowacyjnością, parametrami.

 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.