Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam pytanie auto ma kilka miesięcy na lakierze mam spoty, które na pierwszy rzut oka przypominają waterspoty,ale nimi nie są. Czy to wada lakiernicza czy wzery? Fotki jako takie bo to widoczne jest w odpowiednim świetle i pod odpowiednim kątem

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co będzie lepsze przed woskiem? Dodo Lime Prime czy pasta polerska (mam do dyspozycji MC3000)? Pracuję ręcznie, cleaner przed Fusso i Finisem wymywam ipą ze względu na trwałość.

Druga sprawa, ipe rozrabiacie z kranówką czy z wodą demineralizowaną? Zalałem pół litra ipy zwykłą wodą z kranu i o ile czuć było, że lakier został odtłuszczony, tak nie jestem pewien, czy po jakimś czasie po zmieszaniu i przechowywaniu w butelce zakamieniona woda nie będzie miała negatywnego wpływu na alkohol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, frappe napisał(a):

które na pierwszy rzut oka przypominają waterspoty,ale nimi nie są.

Po czym stwierdzasz że to nie są waterspoty? Ogólnie czym masz nasmarowane to auto bo dziwnie nawet listwy wyglądają.

Za dużo warstw różnych wosków i qd to tez nie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@frappe ja bym obstawiał waterspoty, nawet na zdjęciu widać, że masz podobne plamy na relingach zaraz obok a tam ciężko mówić o wadzie lakierniczej

Btw. Fajne autko


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adrian89 dzięki! Ale to nawet nie schodzi pastą tnącą, to jest jakby wtopione w lakier.

@Gardor Na auto było tylko nałożone fusso, auto odbierałem w grudniu. Teraz przy tym marcowym słońcu, widać dopiero to. Listwy auto jest po myciu tfr adbl, pianą kwaśną, neutralną i neutralnym szamponem. Pierwsze mycie na dwa wiadra. Potem glinka poszła. Próbowałem apc Aqua to wybawiać- nic. Potem pasta tnąca menzerna-nic.

60971F06-2BF0-482E-81D3-143E93190181.jpeg

143ADEDB-B072-4B59-963E-C7915D28C698.jpeg

A46478E4-7BA3-4820-B6B2-B3ADD3F248A7.jpeg
 

Mając na uwadze Wasze opinie obstawiam wżarte warerspoty😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam jakies folii ppf do obklejenia reflektorów po "regeneracji" czajnikiem - macie jakies marki na które warto zwrócić uwage lub omijać? Albo czy jeszcze inaczej i lepiej sobie samodzielna zabawe odpuscić i jechać do jakiegos studia żeby to zamontowali za te 300-400zl? Bo ja patrze po jakis allegro, to cena za folie na wielkośc moich lamp (~20 szerokosci i ~65 dlugosci) to albo są jakieś tanie Oraguard 270, albo odrazu 3m'ka w cenie zbliżonej do tego, co bym w takim studiu prawdopodobnie zostawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skav napisał(a):

Szukam jakies folii ppf do obklejenia reflektorów po "regeneracji" czajnikiem - macie jakies marki na które warto zwrócić uwage lub omijać? Albo czy jeszcze inaczej i lepiej sobie samodzielna zabawe odpuscić i jechać do jakiegos studia żeby to zamontowali za te 300-400zl? Bo ja patrze po jakis allegro, to cena za folie na wielkośc moich lamp (~20 szerokosci i ~65 dlugosci) to albo są jakieś tanie Oraguard 270, albo odrazu 3m'ka w cenie zbliżonej do tego, co bym w takim studiu prawdopodobnie zostawił

tez mie to czeka , wiec podłączam sie do pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, frappe napisał(a):

Listwy auto jest po myciu tfr adbl, pianą kwaśną, neutralną i neutralnym szamponem

Powiedz nam dlaczego używasz tak mocnej chemii jak tfr od adbl? Przecież to mocne prawie jak dimer według mnie 🙂 Z tego co wiem auto masz nowe wiec na pewno nie szczur na którego trzeba było by korzystać z takiej chemii. 
 

Używałeś Aqua APC sour? Jakiego stężenia? 
 

Podziałać kwasem, zneutralizować i przelecieć pasta maszynowo typu hyperpolish/ adbl superpolish i dawać znać co wyszło. 

 

8 godzin temu, Skav napisał(a):

Albo czy jeszcze inaczej i lepiej sobie samodzielna zabawe odpuscić i jechać do jakiegos studia żeby to zamontowali za te 300-400zl?

Jeśli nigdy tego robiłeś a masz trudne lampy to oddaj do studia. Bo folia sama w sobie jest droga a łatwo coś popsuć. Chyba ze czujesz się na siłach ze będziesz docinać folie itp.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@frappe - z podobnymi "wtrąceniami" na lakierze spotkałem się raz, przy lakierze ok. rocznego VW Golf (szary grafit). Nie występowały one w takiej ilości, jak u Ciebie, ale wyglądały bardzo podobnie, przy listwach okiennych. W tym przypadku były to wady lakieru bazowego - warstwa lakieru bezbarwnego była ok. Nie twierdzę, że w Twoim przypadku jest podobnie, ale wiem, że to denerwuje. Ja doradziłem znajomemu, żeby albo nauczył się z tym żyć, albo zgłosił to w ASO. Sprzedał auto jakoś pół roku później 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eidos71 Nowy, apc kwaśne było 1:10. Ciekawostka- to jest na części elementów- właśnie przy listwach, schodzi w dół do drzwi, dalej mam tego sporo na drzwiach od szyby do załamania i przednie błotniki. Zauważyłem to dopiero w słońcu, a potem lampach, widoczne naprawdę tylko pod pewnym kontem. Na dachu brak. Dalej, patrząc na bezbarwny widzę jakby hmm.. było coś w/pod lakierem bezbarwnym i ma to jakby strukturę nakłucia igłą oraz jakby tam były jakieś oczka. Na dachu i masce absolutny brak. Obawiam się, że ASO może odmówić mi i wskazać na zadziałanie jakiegoś środka, dałem ciała bo widziałem kilka kropeczek przy odbiorze, ale myślałem, że źle domyty😬 ktoś może podpowie, jaki rodzaj wady im ewentualnie zgłosić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej foli ppf - coś tam dzisaj poszperałem i znalazlem folie 3m w miare spoko cenie, tylko pytanie czy 3m VentureShield nadaje sie reflektorów? Bo probowałem znaleść info na stronie producenta na temat jakiś filtrów UV etc, i ani słowa, dopiero w scratchguard jest coś wspomniane, ale cena x3-4 odrazu v: Ogolnie dodam ze nie zalezy mi na pernamentnym efekcie, nawet te 3-4 lata by mnie usatsfakcjonowały, tylko że lampa bedzie robiona czajnikiem (bo średnio mam chęci i czas zdejmowac reflektory do lakierowania) to jednak zalezy mi na filtrze uv żeby to nie zżółkło po 1.5 miesiąca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Skav napisał(a):

VentureShield

Nie bierz tego to już stara folia i mocno odstaje od nowych. 
Z 3m jak coś to tylko nowy scratchguard. Za dużo chyba szukasz, oddaj do studia żeby Ci kleili albo kup xpel, 3m albo clif ale licz się z kosztami 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2023 o 22:12, Skav napisał(a):

Szukam jakies folii ppf do obklejenia reflektorów po "regeneracji" czajnikiem - macie jakies marki na które warto zwrócić uwage lub omijać? Albo czy jeszcze inaczej i lepiej sobie samodzielna zabawe odpuscić i jechać do jakiegos studia żeby to zamontowali za te 300-400zl? Bo ja patrze po jakis allegro, to cena za folie na wielkośc moich lamp (~20 szerokosci i ~65 dlugosci) to albo są jakieś tanie Oraguard 270, albo odrazu 3m'ka w cenie zbliżonej do tego, co bym w takim studiu prawdopodobnie zostawił

Ja bym szedł w clif lub flexishield. Koszt clifa i flexi to około 150 zł za 1.5m na 30cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć chciałem Was zapytać czy po użyciu adbl apc w stężeniu 1:5 na kokpit i plastiki muszę jeszcze po wypędzelkowaniu i wytarciu suchą mikrofibrą przetrzeć czyszczone miejsce czymś na mokro ? Po apc będę aplikować fx protect interior dressing. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjęło się, że APC wymywamy wilgotną fibrą przed wytarciem do sucha. Interior cleaner tego teoretycznie nie wymaga, chociaż zdania są podzielone, z tego co widziałem na forum. Ja APC wymywam, IC - nie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MMCzysci napisał(a):

Przyjęło się, że APC wymywamy wilgotną fibrą przed wytarciem do sucha. Interior cleaner tego teoretycznie nie wymaga, chociaż zdania są podzielone, z tego co widziałem na forum. Ja APC wymywam, IC - nie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G
 

W takim razie po użyciu apc i zebraniu "urobku" przejadę całość mikrofibrą z onr 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzator napisał(a):

@Śmigol onr nie będzie potrzebny. 1:5 do wnętrza to sporo mocy. Potrzeba?

Ja wiem że w tym stężeniu apc domyje elegancko tylko zastanawiam się czy po apc jeszcze przelecieć czymś plastiki przed położeniem dressingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie po użyciu apc i zebraniu "urobku" przejadę całość mikrofibrą z onr
Ale czemu akurat ONR? Tu chodzi o to, by wymyć resztki chemii, żeby np. nie powodowały powstawania plam po deszczu, tudzież po prostu aby nie mieć z nimi kontaktu podczas użytkowania auta. W taki sposób na chemię naniesiesz kolejną warstwę chemii.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MMCzysci napisał(a):

Ale czemu akurat ONR? Tu chodzi o to, by wymyć resztki chemii, żeby np. nie powodowały powstawania plam po deszczu, tudzież po prostu aby nie mieć z nimi kontaktu podczas użytkowania auta. W taki sposób na chemię naniesiesz kolejną warstwę chemii.

Wyryte w skale z S20 FE 5G


 

Onr akurat posiadam, nic innego nie mam. Może samą czystą wodą żeby zebrać resztki apc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież mówię, cały czas o wodę mi chodzi Wilgotna mikrofibra i docierasz drugą do sucha.
Jeszcze jedna rada: akurat APC ADBL podobno nie ma nie wiadomo jakiej siły, ale na stężenia trzeba uważać. Napisy na dźwigniach i przyciskach, elementy ozdobne - to wszystko jest wrażliwe. Już przycisk awaryjnych sobie załatwiłem teoretycznie gotowym do pracy IC detailink...

Wyryte w skale z S20 FE 5G







  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MMCzysci napisał(a):

No przecież mówię, cały czas o wodę mi chodzi emoji846.png Wilgotna mikrofibra i docierasz drugą do sucha.
Jeszcze jedna rada: akurat APC ADBL podobno nie ma nie wiadomo jakiej siły, ale na stężenia trzeba uważać. Napisy na dźwigniach i przyciskach, elementy ozdobne - to wszystko jest wrażliwe. Już przycisk awaryjnych sobie załatwiłem teoretycznie gotowym do pracy IC detailink...

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Oki będę pamiętać. Zacznę od stężenia 1:10 i w razie potrzeby zwiększę. A potem przetrę fibrą + woda. Dzięki za wskazówki 👍


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.