Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję nowej lancy do karcher k5, zdecydowałem się na techkar, wybierać taką "łysą", czy z plastikowa obudową? O ile łysa jest na allegro że smartem, o tyle ta z obudową niestety na stronie z przesyłką.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, lol19pl napisał:

Potrzebuję nowej lancy do karcher k5, zdecydowałem się na techkar, wybierać taką "łysą", czy z plastikowa obudową? O ile łysa jest na allegro że smartem, o tyle ta z obudową niestety na stronie z przesyłką.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Pomyśl nad taką, naprawdę fajna sprawa

 

 

 

  • Okay 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minutes ago, lol19pl said:

Potrzebuję nowej lancy do karcher k5, zdecydowałem się na techkar, wybierać taką "łysą", czy z plastikowa obudową? O ile łysa jest na allegro że smartem, o tyle ta z obudową niestety na stronie 
 

Zamow zestaw z ali, masz tam dobre koncowki Ktore mozesz mocowac przy lancy i miec zawsze pod reka rozne dysze. proste oraz lamane lance do tego w zestawie wez tania pianownice i pewnie wyjdzie podobnie jak sama lanca w PL. 
 

38 minutes ago, lukasz_byd said:

Jaki najlepszy płyn do mycia szyb?

Nie ma takich 😉 

zauwazylem ze najzwyklejszy plyn do szybbz lidla (W5) da taka sama robote co markowy pachnacy plyn za „pisiont”złotych 😉 jesli go dobrze uzyjesz. 

1. Robisz slabsza ipe i psikasz na szmatke. 
2. plyn do szyb aplikujesz na szybe.
3. Jakakolwiek  mikrofibra z krotkim wlosiem na tzw. pierwszy ogien.
4. Docierka fibra o gramaturze 350 ale tez krotki wlos musi byc(ja takiej samej uzywam do wycierania pasty w trakcie polerki)
5. finalna docierka waflową - tak naprawde taka dopiero wyczujesz czy pod fibra łapiesz poslizg czy jest tępa w pracy.
Tępa to dobry znak. Poslizg oznacza ze jedziesz po smugach i bez podgladania z drugiej strony cofasz sie do 1 szmatki punktowo nawet juz bez spryskiwania i poprawiasz ostatnią waflową choc serio rzadko trzeba przy tym patencie. Wiem ze mozna na 2 fibry i zazwyczaj wychodzi ale ja mam czesto przypadki gdzie ktos nigdy albo pare ladnych miesiecy szyb nie dotykal wiec musialem wymyslec kombinacje, ktora oszczedzi mi tracenia czasu na poprawki. 
pozdrawiam. 

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 szybkie pytania
Pierwsze kieruje do osob które może korzystają z tego sposobu. Co myślicie o impregnacji pada przy polerowanie jakimś preparatem aby uniknąć impregnacji pasta. Chodzi mi głównie o ekonomię. Robię to dla siebie i znajomych i na tym nie zarabiam więc chciałbym aby było ekonomicznie.
Pytanie 2 ile padów z futra trzeba liczyć na na samochód? Pady z twardej gąbki okazuje się trochę za słabe, chciałbym zacząć przygode z futrem. Na zwykły samochód używam 6 gabek A jak z futrem taka ilość również powinna wystarczy ? Oraz z jakiej firmy polecacie? Da 130mm

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary jak zuzywasz 6 gabek na jedno auto to Ty chlopie albo robisz 3 etapowke na conajmniej 2 maszynach albo robisz wszystko totalnie nie tak. Obstawiam to drugie wiec dodatkowo nie kombinuj z impregnacja pada czymkolwiek bo jeszcze krzywdy narobisz na nie swoim aucie. 
 
tak nawiasem. Ja jak wypiore fioletowe futro po kazdym aucie to na maszynie DA jesli robie nim tylko srednio twarde  lakiery to ogarne spokojnien2-3 auta jak nieduze to nawet 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
18 godzin temu, mefONE napisał:

Stary jak zuzywasz 6 gabek na jedno auto to Ty chlopie albo robisz 3 etapowke na conajmniej 2 maszynach

jeżeli nie ma pad washera plus brak kompresora to ciezko zeby mniej zuzywał. Ja osobiscie podoba ilość zużywam bez pad washera a po kazdym przejeździe wydmuchuje pada. Po prostu lepiej nie zapychać padów pasta bo po jednym aucie rozlecą sie a tak to służą dłuuugo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to u mnie to jest rotacja padów ale wynika to z lenistwa i wygodnictwa; w trakcie pracy co najwyżej raz "szczotką" przetrę a później zakładam "nowy". od roboty się nie odrywam a później na spokojnie wszystkie czyszczę. ale w sumie to kwestia organizacji pracy i upodobań 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minutes ago, Streat said:

jeżeli nie ma pad washera plus brak kompresora to ciezko zeby mniej zuzywał. Ja osobiscie podoba ilość zużywam bez pad washera a po kazdym przejeździe wydmuchuje pada. Po prostu lepiej nie zapychać padów pasta bo po jednym aucie rozlecą sie a tak to służą dłuuugo

Masz racje. Pad washer to i u mnie dopiero zawita, ale bez kompresora faktycznie nie ma szans. Nie pomyslalem ze ktos moze nie posiadac. Wydaje mi sie to tak samo istotne jak posiadajie polerki, ale nie kazdy ma. Sorry  @chudy2355

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mefONE , nie ma sprawy. Po prostu na tym forum na początku swojej przygody dużo osób pisało o ilości padów i o spadku siły cięcia więc się stosuje do tego. Oczywiście sam sprawdziłem i faktycznie mieli rację. Może nie jestem alfa i omega ale według mnie w miarę mi wychodzi, już kilku znajomych oddawali i są zadowoleni nawet poprawiłem po ,,profesjonalnej firmie".
Odnośnie futra, jakiej firmy możecie polecić?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge podpowiedziec ze ciezko Ci bedzie zajechac pady i futra z lake country. Cena jednak potrafi zajechac kieszenie 😉 Futra fioletowe z ali tez za grosze kupisz tylko nie posluza tak dlugo. 1futro 1 auto pewnie Ci poleci. Podpowiem tylko ze im krotszy wlos futra tym latwiej doczyscic pad. Kup sobie 2 rozne zebys mial porownanie najlepiej. Zreszta nie na kazdym aucie uzylbym futra, ale to sam musisz sprawdzic. Podklep jakies foty przed po polerce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie robię zdjęć ale udało mi się znaleźć jedno. Maszyna da, niebieski nat, tutaj akurat pasta 3d hybrid, lakier bmw. Napewno nie jest to to ideał ale jak na swoje możliwość to jestem zadowolony 3b1078fd3561ae96608ab79837a41dbe.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Nie widać tego na zdjęciu Ale po prawej zostały nadal małe zarysowania których nie mogłem usunąć, zmieniłalem pasty na aca 500 I twardy nat ale to również nie dało lepszych efektów więc chciałbym spróbować futrem, oczywiście później wykonczylem pasta aca 502 na żółtym padzie rrc

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudy2355 jaki masz skok DA? Im mniejszy tym będzie trudniej dociąć. 

Usuwałem rysy na BMW E83 leciałem DA 9 mm, niebieski NAT i Menzerna 400 - nie dałem rady dociąć głębszych rys. Ale efekt i tak był zadowalający. Za późno kupiłem NAT mikrofibrowe na twardej gąbce, może dałby się dociąć bo jest duża poprawa względem twardej gąbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@w0jta5, skok 15mm. Zakupie jeden na próbe i przetestuj. Dzięki za poradę A coś z impregnacja pada ? Ktoś wspomoże? Na filmikach firmy 3d na yt z tego co pamiętam impregnowali ,,spray detailer" (?)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, chudy2355 said:

@w0jta5, skok 15mm. Zakupie jeden na próbe i przetestuj. Dzięki za poradę A coś z impregnacja pada ? Ktoś wspomoże? Na filmikach firmy 3d na yt z tego co pamiętam impregnowali ,,spray detailer" (?)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Przewinęło mi się, że nadaja się klasyczne QD bez jakiś dodatków. Np. QD zrobiony z Wolfganga.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@locarno - najprościej maszyna DA, pad średnio miękki (lub typowy do one step - nie wiem, jak wygląda sprawa po lakierowaniu i jak jest z twardością tego wtórnego lakieru) i pasta typu Scholl S20 Black, lub Sonax 04-06, lub 3D One, lub KC F06.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z szybami. Dzisiaj chciałem je ogarnąć perfekcyjnie i wyszedł klops 🤣 użyłem mckee CPP, klient pro, zmywacz silikonowy, proelite glass cleaner i w dalszym ciągu pozostają mi włoski z fibr. Fibry świeże lub prane w dedykowanym płynie, suszone w suszarce. Czym jeszcze próbować? Tlenkiem ceru ręcznie? Mam jeszcze glass polish od Megsa. Mogłem od razu użyć ale zabrałem Mckee's bo w drugim aucie zrobił robotę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2020 o 12:17, lukasz_byd napisał:

Jaki najlepszy płyn do mycia szyb?

przerobiłem tylko: 
- Cleantech - słaby
- Cartec - też średniak - pozostawia mazy 
- ADBL Hybrid Glass - obecnie główny produkt do mycia ( i jednocześnie niewidzialna wycieraczka ale krótko leży)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Streat zmieniałem, różne fibry z krótkim włosiem, waflowe, wyglądało to tak jak bym rozmazywał te włosie po szybie a fibra nic nie zbierała. Gdy dociskałem zaczynało wyłazić znowu. Z 2.5h walczyłem z przednią szybą 🤣Kupię na BF tą fibre z carbonem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.