Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Adaszek96 napisał:

Z glinki możesz zrezygnować, porządne chemicznie oczyszczenie lakieru wystarczy. Jednak zastanów się nad cleanerem, bo to bardzo ważny element całej układanki by osiągnąć "szajn" 😄

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Tak żem czuł ale tak właśnie porównując tego pasaciora do mojej e39 na której leży king of gloss ( co prawda cała jest w mikroryskach, hans nie miał litości,a pasacik zdrowy) to aż takiej miażdzącej różnicy nie ma  a na pasku jeszcze jest centymetrowa warstwa kurzu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zdroja0 napisał:

Napiszę tak dla potomnych jakby ktoś szukał. Hyundai którego robiłe z 2010 roku. Lakier złoto/srebrny (fotka w poprzednim poście) wg mnie twardy lakier. Jak h8 długo wypracowałem na futrze to nawet holo nie zostało. Oczywiście wszystko i tak trzebe poprawdzić na gąbce i m2 ale ten lakier to nie średniak ani miekki. 

Nie neguję. Z lakierem może być tak, że w majowym wypuście danego modelu i marki twardość lakieru będzie inna, niż w kwietniowym. Wydaje mi się, że trudno jest dokładnie określić twardość lakieru danej marki i danego modelu - różnice mogą występować w zależności od czasu produkcji (inny dostawca lakieru, oraz inne zmienne). Ktoś na forum podał przykład Poloneza, w którym spasowanie elementów było różne w różnych dniach produkcji - nie bardzo wierzę w to, że produkcja z danego roku danego modelu auta (nawet nie marki) będzie idealnie taka sama przez 365 dni produkcji i nie będzie się od siebie różniła m.in. cechami powłoki lakierniczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kowloonwax napisał:

Chodziło mi o różnice miedzy SSW a King of Gloss na tak samo przygotowanym lakierze 

 

Nie no dekontaminacja chemiczna oczywiście ma miejsce,chciałem tylko zrezygnować z glinki i cleanera,na korekte nie ma opcji. 

Well,będę coś tam szył 😉

Twardy wosk jest niemal zawsze lepszą opcją niż ten w płynie.

 

Z glinki możesz zrezygnować. Ale z cleanera zdecydowanie nie.

 

Valet pro Purple passion:

vppp1.jpg

 

Prima Amigo:

Na6s6BG.jpg

 

Widzisz różnicę na obu zdjeciach po użyciu dobrego cleanera?

 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka byłaby na ten moment najlepsza pasta do ostrego cięcia na futrze i mikrofibrze? Mam Kocha Heavy Cut'a ale on strasznie zapycha mikrofibrowy pad. Rozmyślam nad CarPro Clear Cut, Meguiars 105, Sonax Cutmax i jeszcze może by się znalazło coś od Scholla(nawet mają pastę matującą jak papier ścierny?!). Szukam po prostu rozwiązania do bardzo twardych lakierów - AUDI i tym podobnych. Do tego czasu używałem MF z nata na DA 15mm, albo biały pad od Flexipads na rotacji z pastą Koch H8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ghost napisał:

Twardy wosk jest niemal zawsze lepszą opcją niż ten w płynie.

 

Z glinki możesz zrezygnować. Ale z cleanera zdecydowanie nie.

 

 

 

Widzisz różnicę na obu zdjeciach po użyciu dobrego cleanera?

 

zdjęcia po robocie ręcznie czy maszynowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prickbortem potraktowac caly samochod czy tylko skupic sie na dolnych partiach?(od szyb w dol) Trzeba uwazac przy nim na plastiki czy raczej nie powinny porobic sie jakies nie mile zacieki czy cos podobnego?
Raczej uważaj na plastiki i najwięcej syfu będzie na drzwiach, błotnikach

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nerka123 trzymaj się podstawowych zasad (chłodny lakier i nie trzymaj za długo) i wszystko bedzie git. Stosowałem na plastiki i nic złego nie zrobił.

Powierzchnia od szyb w dół.
No chyba ze ewidentnie masz na dachu jakąś żywice etc to śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kowloonwax napisał:

zdjęcia po robocie ręcznie czy maszynowo ?

nie wiem, to przykładowe zdjęcia o genezie z detailingworld czy tympodobnych, potrzebowałem coś na szybko dla przykładu...

 

Z własnego doświadczenia mogę dodać kilka spostrzeżeń:

Cleaner zawsze zwiększa połysk, niezależnie czy ręcznie czy maszynowo, bo usuwa zanieczyszczenia.

Dodatkowo większość cleanerów ma wypełniacze więc ukrywa rysy jak glaze. Dwa wymienione przy zdjeciach są bardzo dobre.

Wiele też jest cleanerów ściernych (nie tylko chemicznych), choć siła ścierna jest mała 0.5-1 na 10 to jest szansa, że najmniejsze mikroryski wyciągnie.

 

Do sedna, maszynowo czy ręcznie.

Ręcznie da się niemal takie same rezultaty osiągnać jak na maszynie ALE... 

trzeba do tego dojść różnymi sposobami. Ręcznie korzystamy z twardszych gąbek. Cleanery na maszynie lecą na miękkim, natomiast ręcznie często na żółtym a jak chcemy przypolerować wtedy i białym twardym.

 

dlaczego nie robimy tego ręcznie? 

Cleaner z glazem, mozna ręcznie jak najbardziej, wypełniacze zrobią swoje.

Natomiast spolerowanie zajmie 20 razy wiecej czasu niż maszynowo, ręce będą boleć, no i trzeba użyć dużo więcej pasty bo więcej cykli powtarzamy. Doskonałym produktem do prac ręcznych jest Ultimate compound, Tac system AllinOne też jest dostosowany do prac ręcznych wg producenta, ale jest mniej ścierny, więc mozna by się zajechać.

 

Tu przykład co można osiągnać ręcznie w przypadku polerowania: (Porsche wiec chyba nawet twardy lakier)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pablo15005 najmniej inwazyjna będzie czarna karbowana i da ona efekt typowo czyszczący/wypełniający, a zarazem bedzie najbezpieczniejsza opcją jeśli chodzi o hologramy i ryski. Można próbować z twardszymi gąbkami i w zalezności od lakieru więcej wytnie 🙂 kwestia czy cleaner ma w sobie własciwości polerujące. Testuj i chwal się efektami 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pawelus668 napisał:

Da sie uratowac fibry po docieraniu UNCR? Lub jakies rady na przyszlosc.  

nacinasz rogi fibr i zostają Tobie już do ogarnięcia wnęk, kół itp itd. Fibry po powłokach nie są już do ponownego użytku na lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na Georga od KTrade i mam z nim dostać "gratis prespray i proszek do prania każdy o wadze 1 kilograma.". 

Jutro akurat będę w okolicy sklepu i nie wiem czy tam szukać jakiegoś maxifi czy ta gratisowa też jest wporządeczku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@kowloonwax jest calkiem spoko chodz ja uzywam go do dywanow w domu . Maxifi duzo lepsze. Na poczatku pare aut robilem wlasnie KT22 oraz ex 01 pro mozna smialo to uzywac do auta. Lecz w moim przypadku przesiadlem sie na Maxifi a tamto zostalo do dywanow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BiałyGTi napisał:

@kowloonwax jest calkiem spoko chodz ja uzywam go do dywanow w domu . Maxifi duzo lepsze. Na poczatku pare aut robilem wlasnie KT22 oraz ex 01 pro mozna smialo to uzywac do auta. Lecz w moim przypadku przesiadlem sie na Maxifi a tamto zostalo do dywanow 

no w sumie raczej sie nie przeterminuje a dywanów w domu też sporo.  
A jeśli chodzi o szczotki to używasz tych na wiertarkę? Spoko są? A nawet jeśli są spoko to i tak chyba wszędzie się taką nie wejdzie. Jakąś taka do łapy fajną i  niedrogą polecisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.