Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

15 hours ago, MMCzysci said:

"Muszę" w końcu pomyć auta, ale z oczywistych względów użycie pianownicy nie wchodzi w grę. Myślałem o oprysku Kwazarem z Greenstara, 1.5 l jakoś by stykneło. Ma to sens? Jak się taki oprysk zachowa na lakierze ze względu na brak wkładek pieniących? Nie będę kupował opryskiwacza typowo pod prewash na jeden raz.

Wyryte w skale z S20 FE 5G


 

A czemu ma nie mieć sensu? : ) Ja korzystam z GS-a i opryskiwacza Marolex i roztworu ~1:25. @DZIADZIA też kiedyś wrzucał film z użyciem GS-a do prewash, chyba na myjni bezdotykowej.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MMCzysci napisał:

"Muszę" w końcu pomyć auta, ale z oczywistych względów użycie pianownicy nie wchodzi w grę. Myślałem o oprysku Kwazarem z Greenstara, 1.5 l jakoś by stykneło. Ma to sens? Jak się taki oprysk zachowa na lakierze ze względu na brak wkładek pieniących? Nie będę kupował opryskiwacza typowo pod prewash na jeden raz.

Wyryte w skale z S20 FE 5G


 

Jak mocno nie zajechane to zrobi 1:15 roztwór. To typowo zasadowy produkt wiec na luzie z opryskiwacza. Oczywiście nie dopuść do zaschnięcia 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie było podyktowane trochę tym, że do oprysku używacie zazwyczaj sprzętu przeznaczonego typowo pod to. Mniemam, że skoro GS nie jest wymyslony stricte pod spienianie, mój też sobie da radę. Dzięki, choć mam nadzieję, że coś się z myjką wyjasni.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wam też schodzi tak dużo pasty na korektę? Zużyłem opakowanie 250 ml 3D One na maskę, zderzak przedni, jeden błotnik i tylną klapę w Citroenie Berlingo. Robię dwa przejazdy na białym twardym padzie i jeden na miękkim. Może za dużo pasty daję? Albo wystarczy jeden przejazd na twardym padzie? Chyba że to zużycie pasty w normie... Korektę robię pierwszy raz jak coś.

AA i rozwaliłem jeszcze trzy pady 😄

Już trzecie zamówienie robię bo ciągle coś mi się kończy i przeciąga się ta korekta 😕 Mam trochę dość. Nie polubiłem się z polerowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damian_acc Musisz kolego to sam ocenić,  zazwyczaj styknie jeden,  ogólnie to szkoda klaru na takie torpedowanie.  Nie wiem też czy potrzebujesz twardego, czy średniotwardy by nie wystarczył... ale na koniec przejechać miękkim z pastą finishową to bardzo polecam. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci greenstar czy też bhaf z oprysku super bezproblemowe

@damian_acc pady jak się rozwalają to za wysoka temperatura. Za duży nacisk i prędkość. Wróć do podstaw pooglądaj poradniki na YouTube i rób zgodnie ze sztuką. Niszczysz lakier w ten sposób. 

Z 250ml można sporo aut zrobić.

Czemu w ogóle wjeżdżasz z taką pasta na białym padzie? Wypadałoby sprawdzić żółty i czerwony może być zadowalająco. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, analyzator napisał:

Czemu w ogóle wjeżdżasz z taką pasta na białym padzie? Wypadałoby sprawdzić żółty i czerwony może być zadowalająco. 

 

Lakier jest dość mocno zjechany. Taki już był jak kupiłem auto dwa lata temu i dopiero teraz zebrałem się na korektę. Jakiś czas temu pytałem tutaj o pad to doradzono mi nawet mikrofibrowy ale jednak nie chciałem na pierwszy raz brać tak agresywnego i postawiłem na biały. Robię ADBL Rollerem na 4 biegu. Jeszcze raz wrzucę tutaj ten filmik który umieszczałem już wcześniej.

EDIT: Dlaczego twierdzisz że niszczę lakier?

EDIT2: Ehh chyba przydało by mi się jakieś profesjonalne szkolenie. Tylko czy jest sens jak nie mam zamiaru robić tego zarobkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damian_acc Niszczysz lakier, ponieważ podchodzisz zbyt agresywnie i w końcu zniszczysz klar.  Spróbuj mniej pasty,  zacznij z mniej agresywnym padem,  a jeśli nie masz to znowu biały,  ale bez dociskania maszyny.  Sama jej masa wystarczy za docisk. 

Co do szkolenia to bez sensu skoro nie chcesz w tym siedzieć,  lepiej jak ktoś pokaże Ci podstawy,  lub pooglądaj filmy jak to się robi.  Jest tego cała masa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, damian_acc napisał:

EDIT2: Ehh chyba przydało by mi się jakieś profesjonalne szkolenie. Tylko czy jest sens jak nie mam zamiaru robić tego zarobkowo?

Uwierz mi. Takie szkolenie nie jest ci do niczego potrzebne. Wystarczy trochę samozaparcia, by poszukać informacji w internetach, poczytać forum. Zamiast zbędnie wydawać kasę na takie szkolenie, kup jakiś element (najlepiej czarny) na szrocie, na którym będziesz mógł się uczyć metodą prób i błędów.

A tymczasem - kup jakiś cleaner do lakieru i połóż wosk. Różnicę na pewno zauważysz, a za jakiś czas wrócisz do korekty.

I nie ma się co zrażać - każdy kiedyś zaczynał od zera.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, damian_acc napisał:

Wam też schodzi tak dużo pasty na korektę? Zużyłem opakowanie 250 ml 3D One na maskę, zderzak przedni, jeden błotnik i tylną klapę w Citroenie Berlingo. Robię dwa przejazdy na białym twardym padzie i jeden na miękkim. Może za dużo pasty daję? Albo wystarczy jeden przejazd na twardym padzie? Chyba że to zużycie pasty w normie... Korektę robię pierwszy raz jak coś.

AA i rozwaliłem jeszcze trzy pady 😄

Już trzecie zamówienie robię bo ciągle coś mi się kończy i przeciąga się ta korekta 😕 Mam trochę dość. Nie polubiłem się z polerowaniem.

 

10 godzin temu, damian_acc napisał:

O rzesz kur... 😄 Widać nie bez powodu tyle lat się bałem polerki (na forum od 2015). Nie mam do tego smykałki. A powiedz mi jeszcze jest sens robić po dwa przejazdy twardym padem?

 

Nie ma czego się bać i się zrażać. Pierwszą korektę robiłem jakoś rok temu, trochę się obawiałem i jak to na początku na maxa drewniane ruchy miałem 😂. Mi na maxa dużo dały filmy @DZIADZIA i Pawła MX Nowicki. Na ich stronach to jest więcej niż kopalnia wiedzy. Dla mnie to mentorzy 😎

Na pierwszy strzał zgodnie z opiniami kupiłem SONAX 04-06 i PERFECT FINISH + gąbki NAT żółte i niebieskie. I jechałem powoli.

Jak masz obawy to lepiej zacznij od lekkich kombinacji (past mniej ściernych+żółty NAT/ADBL)

Ale skoro jesteś na forum od 2015 to już całkiem dziwne coś tam nawyprawiał 😉😂

Teraz uwielbiam polerkę i robię kiedy mogę, chociaż finisz albo cleaner żeby się pobawić. W weekend mnie czeka ZIRCON + Meguiar's Ultimate Polish 😎

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





@MMCzysci greenstar czy też bhaf z oprysku super bezproblemowe

1:10 będzie OK, czy auto się rozpuści? Szczur niestety. Nie przysycha za szybko? Akcja będzie koło 19:30. Może głupie pytania, ale nigdy nie robiłem tak prewashu.


Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci tak 10% powinno byc okej. Gdzies koledzy stosowali mocniej. Z mojego doświadzenia więcej nie trzeba. 1-7 na koła wrzucałem. Przysychanie to sam wiesz, temperatura, ruch powietrza. Zrób sobie drzwi na próbę i zobacz ile masz czasu w tych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dejmian93 napisał:

To jeszcze raz ja, jak już położę Autoglym SRP to przykryć go jeszcze czyms, jakis twardy wosk, Quick Wax, QD? Czy zostawić?

Zdecydowanie jakieś LSP daç na wierzch

 

7 godzin temu, MMCzysci napisał:

Wola Twoja Panie emoji846.png
Komuś tutaj dobrze siadło Fusso na SRP, nie wiem, jaki masz wosk, ale możesz położyć też jakikolwiek inny/QD/QW.
 

Testowane, ale hydro fusso szybciej zanikało niż na gołym lakierze

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dejmian93 napisał:

@ghost mam Turtle Wax ICE Seal N Shine, nada się czy dokupić coś innego?

Jak już masz to warto spróbować.

Odczekaj przynajmniej 30-60 min żeby SRP się utwardziło, a potem jeden element objechać testowo czy nie ma mazów. Jak nie ma smug w kombinacji z srp to dopiero zacząć się bawić z resztą samochodu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.