Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, ad.am napisał:

Pytanie niedoświadczonego (może głupie): czy woski z zawartością krzemu (Zircon) bardziej wolą powierzchnię jałową czy po cleanerze  (Wolfgang) ?

Zdecydowanie jałowa jeśli zależy ci na trwałości, jak na wyglądzie to sugeruje użycie dedykowanego cleanera - Amber od HoW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wooke Krzywdy na pewno Ci nie narobi,  jedynie co,  to mógł stracić na ochronie UV i finalnym efekcie.  Poza tym nic nie mogło mu się stać,  skoro konsystencję ma dobrą. 

Ostatnio smarowałem Ojcu auto,  zużyłem resztkę Dodo Juica, który miał już 11 lat! Właściwie nie zauważyłem aby coś stracił na wartości,  no ale nie miałem jak go porównać 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie pytanie, bardziej odpowiedź na niezadane pytanie, nt. ochrony przed UV. Coś co wszyscy bierzemy za pewnik:



Nie wiem czy jest to znany Wam kanał na yt. Ten konkretny materiał jest ogólnie o ochronie lakieru przed UV oraz na jaki poziom możemy (spoiler alert: raczej średnio…) liczyć zabezpieczając auto woskiem, wsparte użyciem sprzętu pomiarowego. Ostatnimi czasy produkty przez ten kanał testowane są sprawdzane pod tym kątem. Jest również filmik z opatentowanym OPT Car Wax w roli głównej - polecam obejrzeć, myślę, że nie tylko dla mnie rezultat testu okaże się „interesujący”. Ciekaw jestem waszych opinii.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, CarlosBlack napisał:

@Balzac APC w sensownym stężeniu, co do dressingu w "satynie" - w zależności od "tworzyw" korzystam zamiennie z FW, KochChemie i CarPro.

Co masz na myśli w sensowny ? Używam z Adbl to tak myślałem 40:1 ( skala  10:1 najmocniejsze 80:1 lekkie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Balzac napisał:

Co masz na myśli w sensowny ? Używam z Adbl to tak myślałem 40:1 ( skala  10:1 najmocniejsze 80:1 lekkie)

 

Zależenie od producenta APC ale zazwyczaj stężenia 1:15-1:25 u mnie sprawdzały się do ściągania starych dressingów, potem wymycie wilgotną fibrą, wytarcie do sucha i można kłaść nowy. Od siebie polecę fx protect interior dressing robi fajną satynę, nie jest to całkowity brak połysku ale na pewno do plaka mu daleko. Do tego zostawia fajne przyciemnienie i śliskość powierzchni, plastiki też nie łapią tak kurzu. Jeśli ma być mat to próbowałem jedynie ADBL Matt Max i mogę polecić, chociaż zdecydowanie wolę satynę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może ktoś z was miał taki przypadek.

Otóż kolega znalazł pod tylną kanapa nieżywą myszę,a doszedł do niej po niestety przykrym zapachu. Pytanie jak  pozbyć się teraz tego zapachu? Użył jakiegoś neutralizatora,ale efekt marny. Dalej śmierdzi. Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy szampon Soft99 Kiwami Extreme Gloss będzie nadający się do mycia auta z nałożona ceramiką ? Do tej pory używałem go i jest świetny ale ceramikę mam położona po raz pierwszy na aucie. Tak samo pytanie dotyczące qd czy Luxury Gloss będzie ok czy może szukać innego qd do ceramiki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyłem wnęki i zaczepy od drzwi APC, w świeżo zakupionym aucie, bo było wszytko zasmarowane i kurz był przylepiony.
Zaczepy są jakby utlenione, jak je ogarnąć bez demontażu i szczotkowania. Może czymś zapuścić, bo strasznie wyglądają.
Dodatkowo na zewnętrznych uszczelkach są odbarwienia, których APC nie rusza, a dresing nie jest w stanie przykryć. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Jakieś pomysły? d1467ed31910058781209564c8730b4d.jpgc8baadb4cb7bf703dda4a33c22b88f01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną tego, że cały samochód przy aplikacji wosków i QD dociera mi się bez problemu z wyjątkiem maski?

Lakier hondowski, oryginalny na całym aucie. Nawet dotarcie takich banałów jak Gold Water przy użyciu grubasów jak monster shine fat orange (1200gsm) wymaga sporo uwagi, przy czym na pozostałych elementach jest to banalnie proste.

Nie wiem w czym szukać przyczyny. Możliwe, że np. klar się już po latach uszkodził od temperatury silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.