Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Franek2000 no to ręczny zestaw do polerowania, np sonax pball - tam jest uchwyt i gąbka + pasta np menzerna 2500.

Zajmie to więcej czasu niż maszyną ale też jest do zrobienia

Opublikowano
3 godziny temu, Franek2000 napisał:

Jestem początkujący 🙂 nie dysponuję jeszcze szlifierką ani dedykowanymi padami. Zależy mi na rozwiązaniu "ręcznym".

Ręcznie tlenek ceru.

Opublikowano
21 hours ago, MMCzysci said:

Ale to nie jest tak, że z uszczelek schodzi fabryczne zabezpieczenie i to ono jest czarne?

Wyryte w skale z S20 FE 5G
 

Fabryczne uszczelki kiedys byly jedynie woskowane natryskowo dzis na finishu produkcji przyjmują mgielke silikonową i to musi starczyc poki auto nie trafi do polski 😉

Opublikowano

Taka sytuacja, uzupełniłem na samochodzie Zymola Titanum, kładłem go w godzinach porannych, do wieczora zdążył się wypocić w garażu, ale z racji na różne pyłki nie docierałem tego wypocenia, co by nie narobić miliona nowych rys, nie było to jakoś mocno widoczne, dopiero pod latarką. Pojeździłem z tydzień, w międzyczasie umyłem auto na myjce i hydro było bajka, jak to w Zymolu. Po tygodniu od aplikacji umyłem auto ręcznie, neutralnym szamponem od Funky Witch. Przy wypłukiwaniu już dało się zauważyć znaczące pogorszenie hydro. Na drzwiach jedna wielka tafla, a przy spłukiwaniu piany aktywnej chwilę wcześniej jeszcze hydro wyglądało tak jak powinno. 

Co poszło nie tak? Bo jedyne co mi się nasuwa to zbyt duże stężenie szamponu. Bo raczej nie dotarcie tego efektu wypocenia nie miało nic wspólnego z tą utratą hydro.

Opublikowano

Jakie stężenie szamponu zrobiłeś ? Lakier dobrze przygotowany przed woskiem ? Może na myjce była agresywna chemia ? Miałem ten sam wosk na aucie i też go myłem neutralem od FW i nic się nie działo, jedynie przy wypłukiwaniu szamponu przez chwilę hydro było lekko zaburzone ale później wracało do normy. 

Opublikowano
39 minut temu, Rafal9304 napisał:

Jakie stężenie szamponu zrobiłeś ? Lakier dobrze przygotowany przed woskiem ? Może na myjce była agresywna chemia ? Miałem ten sam wosk na aucie i też go myłem neutralem od FW i nic się nie działo, jedynie przy wypłukiwaniu szamponu przez chwilę hydro było lekko zaburzone ale później wracało do normy. 

Stężenie pewnie odrobinę większe niż zalecane, ale wlałem na oko, także ciężko mi stwierdzić jak dokładnie. Przygotowany lakier klasycznie - Zymolem HDC. Myślę że bezdotyk nic nie zaburzył, bo przed myciem ręcznym nałożyłem pianę aktywną i przy jej spłukiwaniu było hydro jeszcze takie jak być powinno.

16 minut temu, AudiBlask napisał:

@Apovsky Wash and Posh fajny na lato, ale hydro potrafi zaburzyć,wątpię żeby coś nadgryzł. Następnego dnia powinno wszystko wrócić do normy

Podlecę w takim razie jutro na bezdotyk sprawdzić.

  • Okay 1
Opublikowano

@Apovsky szampon FW Wash & Posh daje zawsze nawet mniej niż zalecane. 20-25ml /10l wody.

Potrafi on chwile "zapchać" Hydro, ale po wypłukaniu i osuszeniu już jest git. Wiele szamponów tak ma. Ostatnio zaskoczył mnie szampon neutralny od Enzo- 20ml na wiadro i  chwilę płukania i zero zapchanej hydrofobowosci 

Opublikowano
5 minut temu, D@ViD napisał:

Ostatnio zaskoczył mnie szampon neutralny od Enzo- 20ml na wiadro i  chwilę płukania i zero zapchanej hydrofobowosci

O którym dokładnie szamponie mowa? 

Opublikowano
7 godzin temu, D@ViD napisał:

@Apovsky szampon FW Wash & Posh daje zawsze nawet mniej niż zalecane. 20-25ml /10l wody.

Potrafi on chwile "zapchać" Hydro, ale po wypłukaniu i osuszeniu już jest git. Wiele szamponów tak ma. Ostatnio zaskoczył mnie szampon neutralny od Enzo- 20ml na wiadro i  chwilę płukania i zero zapchanej hydrofobowosci 

 

20 godzin temu, AudiBlask napisał:

@Apovsky Wash and Posh fajny na lato, ale hydro potrafi zaburzyć,wątpię żeby coś nadgryzł. Następnego dnia powinno wszystko wrócić do normy

Po wizycie na bezdotyku mogę zdać relację 🤪 Hydro wróciło prawie do stanu przed myciem, na drzwiach widocznie woda zaczęła taflować, zamiast kropelkować, podobnie na dachu, reszta w porządku, także myślę że mogłem trochę przesadzić z proporcjami szampon - woda, przez co przypchało, albo nadgryzło wosk 😛 

Opublikowano
5 minut temu, Bac napisał:

Co możecie polecić do usunięcia starej powłoki?

Chemią powłoki skutecznie i szybko nie usuniesz - chyba, że silnie agresywną, lub to usuwanie potrwa kilka dni. Skuteczne usuwanie powłoki to działanie mechaniczne - nawet pracując ręcznie. 

Opublikowano
5 godzin temu, Eidos71 napisał:

Chemią powłoki skutecznie i szybko nie usuniesz - chyba, że silnie agresywną, lub to usuwanie potrwa kilka dni. Skuteczne usuwanie powłoki to działanie mechaniczne - nawet pracując ręcznie. 

Wobec tego do pracy ręcznej co byś mógł polecić? Chcę usunąć resztki starej powłoki o ile gdzieś jeszcze jest. 

Opublikowano
8 minut temu, Bac napisał:

Wobec tego do pracy ręcznej co byś mógł polecić? Chcę usunąć resztki starej powłoki o ile gdzieś jeszcze jest.

Do pracy ręcznej klasyk - Meguiar's UC. Od kilku lat, jeśli chodzi o cleanery/pasty, pracuję tylko maszynowo, więc odnośnie produktów ściernych do pracy ręcznej niewiele mogę powiedzieć. Wszystko zależy od tego, jaka to powłoka i kiedy była aplikowana, czy i czym była wspomagana, oraz jak auto jest użytkowane. Poza tym po czym sądzisz, że powłoka jeszcze leży na lakierze ? I co zamierzasz robić po ewentualnym usunięciu resztek powłoki ?

Opublikowano
W dniu 18.08.2021 o 17:46, Franek2000 napisał:

Kupiłem Shiny Garage Glass Polish Pro, piszą że zawiera tlenek ceru. Mam nadzieję że da radę.

Wie ktoś czy usunę tym wosk z szyby?

Opublikowano

Sortujecie MF do czyszczenia? Tzn czy używacie oddzielnej MF do kokpitu, druga do wnęk, uszczelek, opon?
Ja wrzucam wszystko do pralki a potem używam losowo, chyba jakichś negatywnych skutków nie ujrzałem ale chciałbym się dowiedzieć jak to u was wygląda.

Opublikowano

@SoldierPL Ja piorę wszystkie razem 🙂  ale potem sortuje sobie na te do lakieru, do wnętrza i na te do kół/wnęk (brudnej roboty)

Ręczniki do osuszania po myciu + rękawice - biorę osobno

Opublikowano

@SoldierPL oczywiście segreguje.

Nie chciałbym dotykać/wycierać szmatą do felg kierownicy itp.

Piorę wszystko razem, a te mf od brudnej roboty wcześniej płucze w wiadrze z apc żeby wypłukać największy syf.

Opublikowano

Potrzebuje jakiegoś deirona do lakieru przed polerką. Co polecacie żeby glinka miała lżej 😁 ? Widziałem Tenzi krwawa felga 600ml za ok 16zł fajna cena ale czy warto ? Są jakieś lepsze produkty o podobnej kasie czy lepiej dopłacić do np. ADBL Vampire Liquid, D-Tox ? 

Pozdro 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.