Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, Eidos71 napisał:

Chodzi Ci o talerz oporowy ? Jeśli tak - jaki rozmiar ?

125mm

13 minut temu, Sebalbn napisał:

K2 Duraflex, do użytku amatorskiego spoko. Oczywiście do rotacji.

Właśnie o nim myślałem.

Opublikowano
1 godzinę temu, inspire napisał:

Uchwyt/talerz/rzep zwał jak zwał do polerki na m14, do tej pory używałem takich najtańszych niskich czerwonych po 10zł, czasem przydałby się trochę wyższy, ale nie na tyle żebym chciał wydawać nie wiadomo ile. 
Co proponujecie? 

K2, flexipads, brayt

Każdy będzie spoko pod m14

Opublikowano
28 minut temu, ghost napisał:

K2, flexipads, brayt

Każdy będzie spoko pod m14

czyli zasadniczo brać najtańszy? 😄

Opublikowano

W jakiej kolejności położyć woski: Kenotek płynny (znacznie przyciemnia) + Fusso. Potrzebuję trochę poprawić wygląd zderzaka przedniego w uni. Zrobiona korekta jednoetapowa, ale niestety dostał troszkę piaskiem i pod mocniejszym światłem wygląda jakby był w metaliku. Boję się, że samo Fusso jeszcze bardziej to uwidoczni. Poza tym lakier nie jest fabryczny i kolor nie jest idealnie dobrany.

Czy prawidłowo będzie Kenotek, a następnie Fusso jako np. top coat?

 

Opublikowano
13 minut temu, xadamx napisał:

Czy prawidłowo będzie Kenotek, a następnie Fusso jako np. top coat?

Odwrotnie - najpierw Fusso, jako trwalszy, a później Kenotek, który raczej nie jest przodownikiem trwałości.

Opublikowano
Godzinę temu, inspire napisał:

czyli zasadniczo brać najtańszy? 😄

Każdy będzie działał dobrze, ale jeżeli żona doradza to brać po kolorze 😄

 

13 minut temu, xadamx napisał:

Zrobiona korekta jednoetapowa, ale niestety dostał troszkę piaskiem i pod mocniejszym światłem wygląda jakby był w metaliku. Boję się, że samo Fusso jeszcze bardziej to uwidoczni

Tak jak mówisz, w miejsce wypiaskowania i odprysków wejdzie wosk uwidaczniając defekty. Kenoteka nie znam, ale Fusso nawet do ciemnych słabo sobie radzi w takich przypadkach, sprawdzone.

 

Tylko woski koloryzujące niestety w pełni maskują efekt. Np Sonax

Pośrednio ciemne woski nie potęgują efektu np DJ Blue Velvet.

Reszta niestety wizualnie zrobi swoje.

 

Jak punktowo to polecam papier i zaprawki.

A jak po całości to lakierowanie elementu, po szybkich trasach na autostradach niestety standard z regeneracją przedniego zderzaka.

Tylko folia ratuje przed tym.

 

Opublikowano

@Eidos71 OK. Mój tok rozumowania był taki, że Fusso jako trwalszy, położony na Kenoteka na dłużej go zabezpieczy.

3 minuty temu, ghost napisał:

Jak punktowo to polecam papier i zaprawki.

To nie są wady, typu odpryski z brakiem koloru włącznie, tylko coś a'la jak przednia lampa delikatnie wypiaskowana. Lekko ruszony bezbarwny. Póki zderzak nie był przepolerowany nic nie było widać. Dopiero po korekcie się uwidoczniło. Na początku pomyślałem, że ktoś kto lakierował położył bezbarwny nie do końca umytym pistoletem bo metaliku. Dopiero pod lupą okazało się, że to maleńkie ubytki bezbarwnego.

Opublikowano
4 minuty temu, xadamx napisał:

Lekko ruszony bezbarwny.

Jeżeli na pewno tylko bezbarwny to spolerować defekty, z samym zderzakiem długo nie zejdzie. 

A czy papier wodny przed polerką potrzebny to trzeba ocenić realny stan, bez wróżenia z fusów 😉 w każdym razie masz już obraz i sposoby podejścia do tematu

Opublikowano
3 minuty temu, ghost napisał:

Jeżeli na pewno tylko bezbarwny to spolerować defekty, z samym zderzakiem długo nie zejdzie. 

 

Tak. Też po tym zastanawiałem się czy aby nie wejść tam z rotacją i futrem. Tylko ilość lakieru to jedna wielka niewiadoma. Lakier niefabryczny.

Opublikowano

Położyłem wosk Fusso z miesiąc temu, wiadomo super działa ale deszcze + wyjazdy w trasy i auto stoi z solą z tydzień 😞 

Umyć, umyję w weekend, ale czy ta sól wyżera ten wosk, czy wosk jest na to odporny? Położyłem z myślą nie na rok czy pół a na nawet 3 miechy. 

Garaż pod mieszkaniami w bloku, typowo jak komuna oddała czyli brak grzania i prześwity w drzwiach XD +10*C na plusie jest temperatura stała.

Opublikowano
30 minut temu, maajkeelo napisał:

ale czy ta sól wyżera ten wosk, czy wosk jest na to odporny

kiedyś robiłem testy roztworów o dużym stężeniu soli, DG NGCC czy FK 1000p nie ruszało, 

fusso nie pamiętam ale to ogólnie odporny zawodnik, 

wyczuwam zaniepokojenie, śpij spokojnie, to tylko wosk, jak będzie potrzeba to się położy nowy, ale nawet zimą fusso powinien wytrzymać znacznie dłużej niż miesiąc 😉 

  • Okay 1
Opublikowano
W dniu 14.01.2020 o 11:54, Bapko napisał:


Szare mydło z woda + pianowniczka/trigger ze spieniaczem i coś do czochrania

@Bapko

Szare mydło ma zasadowe Ph i powoduje powolną degradację skóry. @kecav gdzieś o tym kiedyś pisał. Po robocie poszukam i wstawię

Opublikowano
9 godzin temu, maajkeelo napisał:

deszcze + wyjazdy w trasy i auto stoi z solą z tydzień 😞 

Dlatego moje stoi zapakowane w kondonie. W miarę możliwości staram się przed tym opłukać  na bezdotyku wodą, ale też nie zawsze się uda. Zaletą jest też to, że nawet jak ptak narobi to nie zostanie na lakierze nie wiadomo ile. 

DSC_1091.JPG

Opublikowano
14 godzin temu, CarlosBlack napisał:

się wyjaśniło

No nie wiem, bo moje 150mm gabki Nata maja rzepy 130mm , zreszta taka sama wielkosc rzepa jest w padach 135mm tego producenta 😉 

Opublikowano

@Michał82 a nie boisz się o zarysowania? Myślałem swego czasu nad czymś takim, ale wydawało mi sie że np w przypadku wiatru, jak ta plandeka siłą rzeczy jakoś się porusza to drobiny kurzu mogą rysować lakier. Nawet na opakowaniu było napisane, że może powodować zarysowania. Może kwestia materiału? Zaobserwowałeś coś? 

Opublikowano

@Notcon  te auto to dość świeży zakup, bo z drugiej połowy października i do wiosny wstrzymałem się z ogarnięciem lakieru. Mam sporo swirli i drobnych rysek także niestety na tą chwilę nie potrafię Ci odpowiedzieć. 

Kupując pokrowiec kierowałem się tym by  był wodoodporny ale i pozwalał na cyrkulację powietrza. Od wewnątrz jest inny materiał, bardziej miękki niż z zewnątrz. Szwy również są z zewnętrznej tylko strony. 

Poza tym od drobnych rysek od pokrowca bardziej obawiam się tego, że auto stojąc, nieraz i miesiąc pod chmurką, byłoby narażone na ptasie odchody czy słońce non stop. 

 

Opublikowano

@Michał82 a masz jakiegoś linka do tego pokrowca? Ja rozważam go przede wszystkim na okres letni jako ochrona przed słońcem. Ten, o którym ja pisałem wcześniej był według mnie za sztywny.

Opublikowano

MEGUIARS FOAM CUT COMPOUND 101 

faktycznie pasta jest warta swojej ceny ? zapewnia ultra szybkie i skuteczne usuwanie śladów szlifowania, tworząc przy tym wysoki połysk?

101 bedzie lepsza od Menzerny 400 czy Kocha H8.02

Opublikowano

Wie ktoś może jak wygląda twardość lakieru w Suzuki Grand Vitara 2 ? Mowie o orginalnym lakierze , bede takie robił i jestem ciekawy czy lakier jest miękki czy jakiś średniak😃 nie pytam o kombinacje padów i past sam sobie ja dopiore

Opublikowano

Ja pozwolę sobie wyskoczyć jak Filip z konopii. Mam w miarę świeżą kosiarkę Husqvarny i przed sezonem wypadałoby wymienić w niej olej. Nie znam się kompletnie na smarowidłach do takich sprzętów. Czym polecacie zalać silnik Hondy GCV160? Czy może nie ma wielkiej różnicy?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam pytanie odnośnie polerowania.

Wszem wobec i każdemu z osobna wiadomo, że przełamania blachy i inne fraglesy blacharskie są narażone na 'przebicie sie' do bazy podczas polerki. Jakie macie techniki/sposoby na polerwanie takich newralgicznych miejsc, aby ściąć jak najmniej bezbarwnego?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.