Skocz do zawartości
AreK

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź

Rekomendowane odpowiedzi

@flatron007 na szybę nie kładłem ale z wlasnych obserwacji na lakierze zauważyłem że BSD ładnie kropelkuje ale działa na te krople jak magnes ( zrzut kropli minimalny) więc raczej wątpię by działało dokładnie jak NW 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, flatron007 napisał:

Kładł ktoś BSD na przednią szybę? Tak się zastanawiam czy to by nie działało podobnie do NW?

 

 

ADBL SSW działa lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam zwalczyć między innymi water spoty z przedniej szyby za pomocą auto glym car glass polish . Jakiego pada użyć do takiej czynności ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.02.2019 o 19:45, ghost napisał:

Powiedz jakimi środkami dysponujesz wybierzemy coś lepszego. I w jakim stanie jest lakier, swirle?

Lakier stan raczej przeciętny tzn widoczne świrle , maszyny raczej nie widział od nowości ale nie jest zmatowiony. Po zmianie auta z srebrnego na 5Q- blue onyx kłuje w oczy 🙂 lakier ma potencjał bo w dzisiejszym słoneczku pięknie mienił się na lekki fiolet ( lakier mika )

Chce zastąpić BSD czymś ciekawszym i nie trudniejszym w aplikacji a może przy okazji dostać lepszy połysk. Kilka lat temu nie było dużego wyboru a teraz SSW/QW , elixir . Meguiars UQW i kilka innych aż głowa boli po przeczytaniu kilku wątków.

Rozumiem że nie ma jednej odpowiedzi ale może ktoś choć nakieruje. 500ml to jest dla mnie rok aplikacji 😉 także rzadko zmieniam preparaty.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, guja napisał:

Lakier stan raczej przeciętny tzn widoczne świrle , maszyny raczej nie widział od nowości ale nie jest zmatowiony. Po zmianie auta z srebrnego na 5Q kłuje w oczy 🙂

Chce zastąpić BSD czymś ciekawszym i nie trudniejszym w aplikacji a może przy okazji dostać lepszy połysk. Kilka lat temu nie było dużego wyboru a teraz SSW/QW , elixir . Meguiars UQW i kilka innych aż głowa boli po przeczytaniu kilku wątków.

Rozumiem że nie ma jednej odpowiedzi ale może ktoś choć nakieruje. 500ml to jest dla mnie rok aplikacji 😉 także rzadko zmieniam preparaty. 

 

Prawdopodobnie zakodowałeś sobie, że z "butelki" to będzie szybko i łatwo. Nie do końca prawda. Są woski, które docierają się łatwiej niż wiele qd, a już na pewno bsd.

Weź tester Bilt Hamber Finis Wax za 60zł.

Docieranie jest mega łatwe. Rozprowadza się jak masełko.

Przy okazji wskakujesz na wyższy poziom ochrony, wyglądu itp...

Finis jest trwały, oszczędzasz czas bo robotę zrobisz 2 razy do roku, a częsciej to tylko jeżeli najdzie Cię ochota.

Uwierz, nawet nie wiesz jak łatwo i przyjemnie  pracuje się z tym produktem

 

Co do swirli trzeba by je zawsze maskować cleanerem, jak skończy Ci się SRP możesz śmiało pójść w Purple Passion.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Od pewnego czasu doszkalam się oraz zbieram kosmetyki, żeby na początku wiosny zrobić całe auto na tip top.

1. Jak wygląda kwestia konserwacji lakieru po aplikacji wosku, w tym wypadku fusso. Chciałbym kupić maszynę polerską, ale nie wiem jak będzie z trwałością lakieru. Wiadomo, że wosk to nie powłoka, ale jak wygląda kwestia zarysowań ? Czy wosk potrafi "zakonserwować" auto po korekcie, czy będzie zbierało zarysowania w dużym stopniu ? Lakier nie jest w najgorszym stanie, patrząc na odcinki mx lub swaga można zobaczyć, że często sama pasta finishowa potrafi dać bardzo zadowalający efekt. Może ktoś z was ma samochód tej marki lub  poznał ten lakier i jest w stanie powiedzieć coś więcej mi na ten temat. Tiguan 2009r. 

2. Jak wygląd kwestia mycia silnika? Jedna szkoła zaleca zakrycie akumulatora, alternatora i wiązki a następnie mycie pod myjką ciśnieniową z umiarem, pędzelki zaś druga spryskiwanie z atomizera pędzelkowanie. Następnie w obu wypadkach fibra lub kompresor. 

3. Czy polerując wydech pastami z fibrą+ papierami moczycie wcześniej papiery tak jak do kloszy ? 

4. Ktoś z was znalazł gdzieś wiadra, które nie są "detailingowe" i ewentualnie można dokupić do nich same sitko, które będzie pasowało ? 

5. Kwaśny szampon używamy w celu "odetkania" wosku/powłoki. ? Jeśli są "water spoty" to używamy szamponu. Jeśli są gdzieś braki "wosku" to możemy dotrzeć po uprzedniej dekontaminacji ?

5.1 Jak dekontaminacja wpływa na już nałożony wosk ? 

6. Jakie polecacie pianownice ręczne ? Widzę, że są dostępne firmy takie jak : axel i venus. A jak się w tym wszystkim ma budżetowa, bo prawie 3x tańsza pianownica od K2 ? 

7. Czy ktoś dysponuję poradnikiem odnośnie padów polerskich? Chętnie poczytałbym na ten temat. Planuje zakupić menzerne mcp2500 i sfc3500, ale nie mam pojęcia jakie pady do tego dobrać. Więc narazie wstrzymam się z zakupem, aż nie dowiem się więcej 🙂

8. Czy istnieją "nakładki" na gąbki do mniejszych polerek ?  Nie chce kupować wersji mini, a jednocześnie chciałbym dostać się do miejsc jak pod klamkami, czy aluminiowe ranty szyb. 

Dziękuje za pomoc 🙂 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakich gabek uzywacie do carpro clearcut? Warto brac koch h8? Musze zaopatrzac sie powoli w pasty pady... mam sonaxa i gabki nat zolte niebieskie czarne. Co polecicie do pracy przy korekcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pablo15005  warto mieć w swoich zasobach H8. Na twardych lakierach bardzo uniwersalna pasta. Opłaca się mieć pady mikrofibrowe. 

16 minut temu, pablo15005 napisał:

Co polecicie do pracy przy korekcie?

Sprecyzuj swoje pytanie. Trzeba mieć min.: maszynę, pady, pastę, latarkę i płyn inspekcyjny 😛

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś korzysta z agregatu prądotwórczego ? Z racji ze nie mam już garażu a miejsce postojowe w hali podziemnej mysle nad zakupem agregatu żebym mógł sobie odkurzacz i maszynkę od czasu do czasu podpiąć i mam pytanie czy taki oto jeden z tańszych agregatów nada się do tego http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7231427951

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@397, to ma tylko 650 W mocy nominalnej, więc nie pociągnie odkurzacza ani polerki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@397 650W, odkurzacz i polerka pewnie ma więcej. Nie lepiej jakąś przetwornice 12/230 z pełnym sinusem koło 1,5 - 2kv?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, salvien napisał:

Jak wygląda kwestia konserwacji lakieru po aplikacji wosku, w tym wypadku fusso.

Jak masz potrzebę to raz na jakiś czas jakiś QD

 

7 godzin temu, salvien napisał:

Chciałbym kupić maszynę polerską, ale nie wiem jak będzie z trwałością lakieru

Nie rozumiem pytania

 

7 godzin temu, salvien napisał:

Czy wosk potrafi "zakonserwować" auto po korekcie, czy będzie zbierało zarysowania

Auto zawsze będzie zbierało zarysowania. Cudów nie ma

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Ktoś z was znalazł gdzieś wiadra, które nie są "detailingowe" i ewentualnie można dokupić do nich same sitko, które będzie pasowało ? 

LM, Casto, Obi. Grit Guardy są też regulowane.

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Kwaśny szampon używamy w celu "odetkania" wosku/powłoki. ? Jeśli są "water spoty" to używamy szamponu. Jeśli są gdzieś braki "wosku" to możemy dotrzeć po uprzedniej dekontaminacji

Pierwsze tak - kwaśny szampon do odtykania. Dalej nie bardzo rozumiem o co chodzi.

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Jak dekontaminacja wpływa na już nałożony wosk ? 

Chodzi Ci o to czy wosk jest podjadany ? Tak, trochę jest na pewno. Z reguły preparaty do dekontaminacji (Tar and Glue czy deirony) są mocną chemią.

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Jakie polecacie pianownice ręczne ?

Marolex, Epoca

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Czy ktoś dysponuję poradnikiem odnośnie padów polerskich?

Poradnika raczej nic nie ma. Pady to mocno indywidualna sprawa. Główny podział to pady pod DA i pod rotację. A potem to kwestia twardości i tego co chcesz uzyskać. Do mocnego cięcia mikrofirbra lub futro. Potem gąbki od twardych, przez one-stepy do miękkich. Wypada mieć choć po jednej.

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Planuje zakupić menzerne mcp2500 i sfc3500,

Kup na początek małego Sonaxa 04-06 i będzie git. Twardą i miękką gąbkę od NAT i dorzuć sobie one-stepową od Royal Pads albo Super Shine.

 

8 godzin temu, salvien napisał:

Nie chce kupować wersji mini, a jednocześnie chciałbym dostać się do miejsc jak pod klamkami, czy aluminiowe ranty szyb.

Nie ma takich opcji. Do standardowej maszyny nie założysz mniejszych padów niż 80mm

 

3 godziny temu, pablo15005 napisał:

Jakich gabek uzywacie do carpro clearcut?

W zależności co chcemy osiągnąć. JA osobiście polecam do niej pady one-step.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Strus Pod rotacje spokojnie zalozysz mniejszego  pada niz 80mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany, dostałem wycenę szkody za samochód i wpakowali mi całkowitą na rozwalony zderzak, wmiętą klapę, i nawet haka nie doliczyli. Na ten moment dali wartość pojazdu 4.500zl a naprawy 4.890 a w ASO wyliczyli mi ponad 6tys. Oczywiście to wyliczenia ubezpieczalnie. Da się jakoś od tego odwołać ? Czy coś takiego. ? Bo mnie zszokowała informacja żeby za zderzak i klapę już wyliczyli całkę. 😩

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soft99 Extreme Gloss The Kiwami Dark posiada jakieś właściwości kryjące drobne ryski widoczne pod słońce/swirle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, paperson napisał:

@pablo15005  warto mieć w swoich zasobach H8. Na twardych lakierach bardzo uniwersalna pasta. Opłaca się mieć pady mikrofibrowe. 

Sprecyzuj swoje pytanie. Trzeba mieć min.: maszynę, pady, pastę, latarkę i płyn inspekcyjny 😛

Sprzet mam i inne grajdoly, teraz czas na jakies fajne zestawienia pasta gabka 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Alfa47 napisał:

Pany, dostałem wycenę szkody za samochód i wpakowali mi całkowitą na rozwalony zderzak, wmiętą klapę, i nawet haka nie doliczyli. Na ten moment dali wartość pojazdu 4.500zl a naprawy 4.890 a w ASO wyliczyli mi ponad 6tys. Oczywiście to wyliczenia ubezpieczalnie. Da się jakoś od tego odwołać ? Czy coś takiego. ? Bo mnie zszokowała informacja żeby za zderzak i klapę już wyliczyli całkę. 😩

Jesli masz wartosc aua nizsza niz koszt naprawy w Aso to taniej im idzie oddac Tobie wartosc pojazdu, dosc logiczne 🙂

  • Okay 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Alfa47 napisał:

Pany, dostałem wycenę szkody za samochód i wpakowali mi całkowitą na rozwalony zderzak, wmiętą klapę, i nawet haka nie doliczyli. Na ten moment dali wartość pojazdu 4.500zl a naprawy 4.890 a w ASO wyliczyli mi ponad 6tys. Oczywiście to wyliczenia ubezpieczalnie. Da się jakoś od tego odwołać ? Czy coś takiego. ? Bo mnie zszokowała informacja żeby za zderzak i klapę już wyliczyli całkę. 😩

No dobra ale co z tego ze całka skoro po uszkodzeniach wnioskuje ze naprawa wyjdzie Cie sporo mniej ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Syrio Tak tylko czy wtedy płacą za różnice auta przed i po czyli w moim przypadku 3.550zl czy płaca za wartość auta po kolizji czyli 950zł ? Bo jeśli płacą 3.5 i nie oczekują dowodu np zezłomowania, to mogę zrobić ten samochód za 1000zl na używanym zderzaku i klapie. 

@lodowa No tak według mnie naprawa wyniesie 1500 z nowym hakiem. 

Chodzi mi czy ktoś miał taki sam problem i jak to wyglada, czy dostaje różnice wartości pojazdu czyli 3,5k i jeśli firma nie oczekuje na żaden papier że został zezłomowany, mogę zrobić sobie auto za 1.5k a 2k zostanie mi na czysto, a autem mogę się wtedy normalnie poruszać i tyle kogoś z tej ubezpieczalni obchodzi co nic. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypłacana to co obliczyli I nie obchodzi ich co z tym samochodem zrobisz. Przynajmniej u mnie tak było. Wypłacił szkodę całkowitą 10k A samochód sprzedałem komuś kto będzie to robił dla siebie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, chudy2355 napisał:

Wypłacana to co obliczyli I nie obchodzi ich co z tym samochodem zrobisz. Przynajmniej u mnie tak było. Wypłacił szkodę całkowitą 10k A samochód sprzedałem komuś kto będzie to robił dla siebie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Dokladnie . Wiec mozesz sie cieszyc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Strus napisał:

Pierwsze tak - kwaśny szampon do odtykania. Dalej nie bardzo rozumiem o co chodzi.

Jeśli nałożymy wosk na całe auto, ale w niektórych miejscach będą braki wosku poprzez dekontaminacje lub po prostu poprzez normalne zużycie to można w te miejsca po uprzednim procesie mycia, dekontaminacji nałożyć wosk, mam na myśli dany obszar, czy nie będzie widoczne, że w tym miejscu całość wygląda lepiej, gorzej.  Bo jeśli miałbym nakładać wosk na nowo musiałbym wcześniej go delikatnie przejechać polerką z cleanerem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Alfa47 napisał:

Pany, dostałem wycenę szkody za samochód i wpakowali mi całkowitą na rozwalony zderzak, wmiętą klapę, i nawet haka nie doliczyli. Na ten moment dali wartość pojazdu 4.500zl a naprawy 4.890 a w ASO wyliczyli mi ponad 6tys. Oczywiście to wyliczenia ubezpieczalnie. Da się jakoś od tego odwołać ? Czy coś takiego. ? Bo mnie zszokowała informacja żeby za zderzak i klapę już wyliczyli całkę. 😩

Nie bierz nigdy tego co ci proponują za pierwszym razem☺

Szkoda całkowita jest rozliczana jako rynkowa wartość pojazdu w dniu szkody a wartość pojazdu po wypadku.

Np. samochód był wart 3000 a po wypadku 1000 to wypłacą Ci 2000.

Generalnie jest tak że przy szkodzie całkowitej firmy zaniżają wartość pojazdu przed szkodą a zawyżają po szkodzie żeby ta różnica była jak najmniejsza☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.