Skocz do zawartości

Michał126

Użytkownik
  • Zawartość

    1524
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana Michał126 w dniu 20 Wrzesień

Użytkownicy przyznają Michał126 punkty reputacji!

Reputacja

159 Genialna

2 obserwujących

O Michał126

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Auto
    Fiat 126p 1997
  • Lokalizacja
    Tarnowskie Góry
  • Województwo
    Śląskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. @SzaKal, napisałem o myciu
  2. Michał126

    Epoca Tec

    Właśnie nie - gęstsza, ale czasem do tego stopnia, że jest problem z przepchaniem mieszanki przez dyszę.
  3. Michał126

    Epoca Tec

    Wpływa na konsystencję piany. Zmienić, jak piana będzie rzadsza, a filce twarde. Choć ja mam oryginalne, już dwuletnie, piana nie jest śnieżna, ale domywa jednakowo, więc mam to w nosie - dopóty nie ma problemu z jej wytryskiwaniem z pianownicy.
  4. @zawisza, nie obędzie się bez ostrego cięcia
  5. @Noix, z hamowania pociągów. Na nowych autach jest to samo, ze względu na przewożenie ich koleją.
  6. @Tomas22, wystarczy, że auto stoi często obok torów kolejowych.
  7. @SzaKal, jaką sekwencję aplikacji proponujesz przy zastosowaniu tej nowej metody? Aplikację jednej powłoki na cały samochód (u mnie to od 2 do 4 godzin w zależności od wielkości auta - od Malucha po Skodę Karoq, większych nie miałem) i bezpośrednio potem aplikację drugiej w tej samej kolejności doboru paneli, czy pilnowanie tych 30 minut i "żonglowanie" powłokami? Powoli szykuję się mentalnie na nadjeżdżający daleko na horyzoncie nowy nabytek rodziny. Kompromisów nie będzie. Auto będzie ubrane w powłoki w całości. Postscriptum - chciałbym zauważyć (choć było to już podnoszone), że UNCr ma w obecnym okresie pewną mało przyjemną cechę. Otóż ze względu na charakter (membrana, nie ceramika) dość mocno kumuluje sadzę na poziomych panelach. I w ten sposób przy ostatnim myciu miałem (nie pierwszy raz) praktycznie zanik hydro na dachu, masce i ukośnej klapie, aż do drugiego płukania. Panele pionowe, pierwotnie uwalone solą i piachem, pokazały piękne hydro już przy spłukiwaniu piany aktywnej.
  8. To powinna być ostatnia przesłanka za wysoką jakością danego oleju, o ile w ogóle. Cicha i aksamitna praca w przypadku olejów z bardzo wysoką zawartością bazy mineralnej hydrokrakowanej jest rzeczą powszechnie znaną, tak samo jak stwierdzanie takiego zjawiska bezpośrednio po wymianie takiego oleju na nowy, świeży... Nie warto wynajdować koła na nowo: takie bazy są jakościowo gorsze (abstrahując od dodatków!) od baz grupy IV i V, co dość jasno można potwierdzić zakresami indeksów lepkości w przypadku olejów sformułowanych na różnego typu bazach. Fakt, że PAO kiepsko mieszają się z dodatkami również jest znany, dlatego oleje 100% PAO nie istnieją - tylko PAO-estrowe lub (zwykle) PAO-HC. Tak czy owak, mechanizm jest prosty - zwiększając zawartość PAO, obniża się punkt płynięcia, poprawia pompowalność i zmniejsza zawartość bazy, której immanentną cechą jest skłonność do pozostawiania nagarów. I wszystko jasne. Układ chłodzenia masz sprawny. Ja w ogóle bym się tym nie przejmował, najwyżej wdrożył drobne usprawnienia: zmniejszył współczynnik tarcia stosując olej zawierający w swej formule bor, czyli bezpieczny modyfikator tarcia (Amsoil European Car Formula lub Ravenol VMP) lub dodatek olejowy (Archoil AR9100) i opcjonalnie poprawił parametry płynu chłodniczego stosując dodatek Amsoila, ale to naprawdę opcjonalnie. Olej także jest medium odprowadzającym ciepło i w przypadku jazdy z dużymi obciążeniami dbaj, żeby na bagnecie było maksimum, by tego medium było po prostu jak najwięcej. Nie wiem jaki jest zakres min-max w Twoim silniku, ale np. w 1.9 TDI BEW to ok. 400 ml, czyli 10% pojemności układu. Po gwarancji możesz "pogrubić" film olejowy stosując olej w klasie 0W40 lub 5W40, najlepiej również z modyfikatorem tarcia. Akurat wszystkie silniki 2.0 TDI dobrze to tolerują, grunt, żeby był to olej mid-saps - np. Penrite Enviro+ 5W40 czy Ravenol VPD. G13 to dość wyśrubowana specyfikacja z 20-procentowym udziałem gliceryny, bez glikolu. Płyny w tej specyfikacji są wystarczająco wydajne w eksploatacji cywilnej. W ogóle moim zdaniem kombinacje z płynem są w tym przypadku sprawą drugorzędną. Zwłaszcza, że na gwarancji G13 musi być, a i zgodność materiałowa z elementami układu chłodzenia jest ważna. Ja bym w ogóle olał 504/507 i starym zwyczajem przeszedł na dobry olej w specyfikacji VW 502.00. Taki pobór w 1.8 TSI to nic niepokojącego. Oczywiście można go zminimalizować do wartości marginalnych lepszym olejem. Postawiłbym na zwiększoną lepkość kinematyczną w temperaturze roboczej i zastosował dobrego 0W40 lub 5W40 full saps. Tutaj masz ogromny wybór i z brzegu można wskazać; Ravenol SSL, Ravenol VST, Penrite HPR5, Amsoil European Car Formula 0W40 i 5W40.
  9. To jest przez Tapapalka. Jak nie masz tej aplikacji, to nie masz też możliwości reakcji. Z innej beczki - czy wątek olejowy powinien być zdublowany w dziale należącym do Piotra @Zmienolej? Czy ten dział powinien służyć wyłącznie celom marketingowym w związku z partnerstwem? W mojej ocenie jakiekolwiek prośby o rady powinny być kierowane ogólnie w wątku olejowym.
  10. Michał126

    Jeep USA buda dla psa :)

    To nie jest buda dla psa, tylko chata dla kloszarda. Moje psy nie dają sobie takiego syfu w budach zrobić. Nawet dywaniki wywlekają, żeby leżeć na czystych deskach.
  11. @397, bo w takiej cenie głupio nie wziąć @397
  12. Bilt Hamber Nie można, bo rozpuści lakier A tak serio, to co miałoby stać na przeszkodzie? To nie jest mocna chemia. Nieraz miesza się produkty do czyszczenia w celu uzyskania optymalnych parametrów. Ja np. mieszam neutralną pianę z zasadową "pianą" podczas przygotowania pod wosk - neutralna daje odspajanie powierzchownych zanieczyszczeń i konsystencję, która czepia się karoserii, a zasadowa usuwanie mocnych zanieczyszczeń i wosków. Zawsze jest neutralna 1:10, a zasadowa 1:20.
  13. @rudi0018, za pytania, na które odpowiedź padła, bez kozery powiem, setki razy Poza tym pH produktu (jakiegokolwiek) to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
  14. @rudi0018, bez jaj z takimi pytaniami. Coś czuję, że jak będziesz podążał taką ścieżką, to szybko bana wyłapiesz.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

Obsługa graficzna

Magda Stępień

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.