Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie pewnie się przewijało w podobnej formie na forum już. jakie macie sposoby na zabrudzone smarem z przylepionym brudem zawiasy w drzwiach? mocno stężone apc? (na razie próbowałem ADBL i Excede w proporcjach 1:20 - żeby nie przesadzić na początek. efekt w przypadku adbl mało satysfakcjonujący, przy excede trochę lepiej ale dalej za słabo). Można to jechać w bardziej agresywnych proporcjach czy zrobi mi kuku na lakierze?

czy może jakiś citrus prewash lepiej by się sprawdził? (mam od shiny garage i od valet pro). tar and glue remover? wspomagać się może ciepłą wodą przy rozcieńczaniu apc? co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BiałyGTi dzięki, tak popróbuję.
@Gardor słyszałem że ten Vasco nadaje się też do użycia jako t&g przy dekontaminacji? szukam właśnie czegoś takiego żelowego bo prickbort niby fajnie ale zanim ruszy coś to lubi sobie spłynąć po pionowych elementach i dziękuję dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość orzech_1983

Również mogę polecić Vasco. Świetnie sobie daje radę ze smołą i jego żelowa konsystencja pozwala mu długo się utrzymywać na powierzchni. Można go bezproblemowo zostawić na parę godzin a nawet dłużej. Paweł Nowicki w filmiku o Renault Clio V6 mówi, że zostawili Vasco na cała noc w nadkolach. Bardzo dobry produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
5 godzin temu, macmel napisał:

jakie macie sposoby na zabrudzone smarem z przylepionym brudem zawiasy w drzwiach?

Benzynka ekstrakcyjna na mikrofibrę - szybko i bezproblemowo. Na pozostały brud - APC  i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem że było wiele razy ale potrzebuje czegoś do skór. Pacjent Alfa Romeo GT.  Mam resztę colourlock soft ale według mnie w poprzednim moim aucie też Alfa mało co zebrał, a wręcz prawie nic nie ruszył. Fotele są dość mocno świecące. Chcę kupić zestaw od Tenzi ale chce coś porzadniejszego jeszcze. Brać colourlock strong czy coś innego.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2018 o 17:36, zibi-M napisał:

Jak na moje oko to opona jest po prostu nadal brudna. Lepiej pryskać środkiem na suchą oponę spryskując na mokrą środek się niepotrzebnie rozcieńcza więc i jego działanie spada. Spyskaj jeszcze raz na sucha gumą i dobrze wyszczotkuj .

Według instrukcji @ADBL "Nanieś środek na wcześniej zwilżoną powierzchnie" On jest odpowiednio stężony i na mokrej oponie. Mnie zawsze wystarczało 1-2 razy spryskać i wyszorować, ale raz musiałem męczyć 3 razy i dopiero za 4 razem była czysta (opona nigdy wcześniej nie zabezpieczana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lotek900 napisał:

Witam. Wiem że było wiele razy ale potrzebuje czegoś do skór. Pacjent Alfa Romeo GT.  Mam resztę colourlock soft ale według mnie w poprzednim moim aucie też Alfa mało co zebrał, a wręcz prawie nic nie ruszył. Fotele są dość mocno świecące. Chcę kupić zestaw od Tenzi ale chce coś porzadniejszego jeszcze. Brać colourlock strong czy coś innego.?

Moim zdaniem Strong bez problemu sobie poradzi, robiłem nim naprawdę brudne skóry i dał radę ;)  Tylko nie zapomnij później zabezpieczyć, najlepiej tym zabezpieczeniem z zestawu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

1 Mam zamiar kupić maszynę DA bass bp-5119, sprzedający mi napisał, że mocowanie tależa ma 5/16 UNF - na pewno? W necie wyszukałem też inne informacje.

2 W standardzie średnica dysku to 145mm(gąbki z zestawu 170mm) - czy kupić do tego pady 150mm i pracować czy lepiej kupić talerz 125mm jak zalecają niektórzy na forum? Czy te 2 cm to aż taka różnica? Polerka będzie służyć do drobnych korekt lakieru(onestep/wykończeniówka), polerowania lamp oraz nakładania politur. Auta póki co dwa, yaris i civic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, o ile z cieciem na DA nie mam problemu, tak zastanawiam sie jak pracowac aby wykonczenie bylo tiptop, przewaznie na cieciu wrzucam 5 bieg (z 6 dostepnych) twardy cuting pad albo mikrofibrowy i do tego Heavy Cut kocha, i czasami zostaje mi leciutki haze na czarnym lakierze.
Antihologram na polishowym padzie? Finishowym takim calkiem miekkim? Warto zmniejszac obroty robiac finish dajmy na ten 4 bieg czy nie robi to zbytnio roznicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, hadam napisał:

Antihologram na polishowym padzie? Finishowym takim calkiem miekkim?

Na to można powiedzieć nie ma złotego środka. Kwestia lakieru, pada.
Dla jednych antiholo na średnim polishowym padzie będzie ok, natomiast już dla innych miękich trzeba sięgnąć po typowo miękki finiszowy pad.
Przetestuj różne takie kombinacje padów i sam stwierdzisz co będzie ładniej wykańczać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość orzech_1983

Ja pracuje na finishowym padzie na 4 biegu i czasami schodzę niżej żeby jeszcze tą pastę wypracować do końca. Na 4 biegu juz antiholo i sonax perfect finish (takich past używam) ładnie wykończy lakier po cięciu. Musisz próbować, u mnie taka kombinacja się sprawdza na czarnej perle hondy civic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hadam napisał:

Czesc, o ile z cieciem na DA nie mam problemu, tak zastanawiam sie jak pracowac aby wykonczenie bylo tiptop, przewaznie na cieciu wrzucam 5 bieg (z 6 dostepnych) twardy cuting pad albo mikrofibrowy i do tego Heavy Cut kocha, i czasami zostaje mi leciutki haze na czarnym lakierze.
Antihologram na polishowym padzie? Finishowym takim calkiem miekkim? Warto zmniejszac obroty robiac finish dajmy na ten 4 bieg czy nie robi to zbytnio roznicy??

5bieg cięcie lub polish, przy talerzu 125 to 135 pady jak znalazł,

na wykończenie 4 bieg, przy tym samym talerzu pad może być większy 150, symbolicznie obniży to jeszcze siłę cięcia. Może  być miękki czerwony NAT lub odpowiednik.

Różnice na samym finishu nie są tak łatwo dostrzegalne, żeby dobrać kombinację idealną prędkości i twardości pada musiałbyś mieć gloss meter dla 100% pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.