Skocz do zawartości

3D Car Care - Pasty Polerskie


Domel

Rekomendowane odpowiedzi

@AnsynPL, w przypadku past cutting -ACA500, 4/5 groszków, rozprowadzamy, wchodzimy od razu na wyższe obroty i wypracowujemy.

Ilość przejazdów zależy od lakieru, stanu, kwestia wyczucia - 2-4/5.

Pasty są uniwersalne, można je mixować np. ACA500 + One np. 3/4 groszki 500 + 1/2 One - z bardzo dobrymi efektami!

3D 520 to pasta polishing/finishing bardzo dobrze radzi sobie również z padami cutting/polishing (zdarzają się bardzo ładne one step) oraz finishing.

Docieranie wszystkich tych past powinno przyjemne.

Miło, że jesteś zadowolony - napisz jak Ty sobie radzisz z pastami 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, pasty się fajnie wymywają, nie sprawiają problemów. ACA 520 o wiele lepiej się wymywa niż 3d one czy 3d ACA500.  Co do ilości przejazdów -> musisz wyczuć, choć uczucie jest takie że można pracować i pracować i pracować.. 

Łączyłem 3d 520 z One / 3d 500 z 3d one ( 3 groszki ACA 500 / 520 i 1/2 groszki 3d ONE )  0 problemów. U mnie niestety zeszła cała butelka 237ml ACA500 i 90% z ACA520 na 1 auto ( AR Giulietta). Ale to ze względu na koszmarny lakier w obróbce, i wieeele podejść do cięcia rys a później wykończenia. Wina niestety leży po stronie rollera 9mm który nie dał rady wyciąć większości rys w 1-2 cięciach, a potrzebował 3-5 cięć na 1 element  .. i kolejnych 2-3 wykończeń. 

Pasty fajne, i myślę że wkrótce znów zamówię 🙂 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja generalnie pracowałem podobnie (maszyna DA 15mm) tj wypracowanie i przejście na wysokie obroty i tak się zastanawiałem czy to nie za szybko ale pracuje się bardzo przyjemnie średnio robię 3-4 przejazdy jeżeli lakier jest niezbyt zniszczony natomiast teraz się zastanawiam nad jakąś rotacją np Heckmann 800 może to by trochę ułatwiło pracę przy cięższych przypadkach. Ogólnie pasty na duży plus ze względów na pracę na nich i docieranie bezproblemowe. Do szybkiej korekty super jest 3d One. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CarlosBlack a wymywałeś czymś tą pastę ? Czy to zdjęcia świeżo po i tylko dotarłeś pastę MF ? I zrobiłeś fotę?
Ps. Sam myślę nad tą pastą do odświeżania lakieru raz 2x w ryku , na aucie do użytku codziennego . A mierzyłeś może grubość lakieru przed i po ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Gold_Car napisał:

z ciekawości mierzyłeś lakier przed i po ?

Grubość lakieru w tym samochodzie tylko przed.

Przy płynnych ruchach i ostrożnie z rantami różnice były małe, więc przestałem na nie zwracać uwagę

 

Natomiast jak bardzo chcesz zobaczyć różnicę w liczbach, co się stanie podczas piłowania w jednym miejscu tu masz link (tylko musisz sobie przeliczyć mil na um). O ile pamiętam ekipa przebijała się przez 40-50um klaru.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2020 o 18:15, ghost napisał:

Wygląda, że przyspiesza pracę zarobkowo. Tylko ciekawe jak to wygląda dla pasjonatów skoro pasta ostatniego kroku, a tnie mocniej niż średni polishowy sonax. Przy obecnych technologiach, wszystko jest możliwe, ale czy jest w stanie dogonić M205 i M2.01, które mają najwyższe współczynniki połysku z past ostatniego kroku.

 

Ponoć podczas jewelingu tymi pastami, można ugrać nawet dodatkowy +1GU. Trzeba by samemu sprawdzić co jeweling jest wart, niczym w programie pogromcy mitów 😄

To jest mega interesujący temat 🙂 M2.01 już nie ma w nowym systemie Kocha. Jest M3.02 i wszystkie kolejne mają funkcję zabezpieczenia.

Masz, może widziałeś porównanie? Myślę właśnie nad max efektem, co może dodać te ostatnie 1GU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Posiadam pastę 3D ONE. Zrobiłem nią swojego Focusa MK2 (lakier H4) i jestem zadowolony (jak na totalnego amatora i pierwszą polerkę w życiu). Teraz znajomy poprosił mnie o zrobienie jego Mercedesa C klasy (2006 rok)w czarnym kolorze. Z tego co wiem to twardy lakier. Nie widziałem jeszcze jaki jest stan lakieru, ale kolega nie prosi o jakąś mocną korektę, raczej chodzi o typowe odświeżenie. Więc mam kilka pytań bo w zasadzie będzie to moja druga polerka w życiu, a wiadomo, że sobie można coś popsuć, ale komuś już nie wypada;)

Pierwsze to jaki pad? Maszynę mam Hamrona DA więc wybrać Royal Pad One step (tak robiłem na Focusie) czy może skoro twardy lakier to np. żółty NAT, a potem czerwony NAT?

Druga sprawa to obroty - Hamron ma skalę do "6". Focusa rozprowadzałem na "1" potem 2 przejazdy robiłem na "4", a potem 2 przejazdy na 5-5,5. Ale z tego co wyczytałem na forum to chyba źle robiłem? 3D ONE powinno sie rozprowadzać na 1 następnie na 4, a potem znowu zwalniamy np. na 2??

Ostatnie pytanie dotyczy czyszczenia po paście i wosku. W czasach pandemii IPA podrożały z 20zł na 50zł, ale mam zwykły zmywacz silikonu firmy Dragon z Leroy Merlin czy on się nada do wymycia pasty? Jeśli tak to jaki wosk wybrać po paście 3D ONE na ciemne lakiery? Robiąc swojego Focusa użyłem ADBL Synthetic Spray Wax i szczerze mówiąc myślałem, że lakier się bardziej przyciemni i będzie miał większy połysk (chyba, że coś źle zrobiłem). Teraz zastanawiam się nad innym woskiem. Czytałem dużo dobrego o Fusso Coat 12 Months. Czy w takim razie 3d ONE -->wymycie zmywaczem silikonu-->odczekanie-->ponowne dotarcie suchą mikrofibrą-->Fusso Coat 12 to dobra kombinacja? Czy może zamiast Fusso dobrym wyborem będzie też Poxy? Zauważalnie tańsze, ale nie wiem jak z trwałością i jak ma się do Fusso jeśli chodzi o efekty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to szkoda by mi było kłaść ssw po korekcie lakieru, zdecydowanie poszedł bym w twardy wosk/sealant. Co do przyciemniania; w tamtym roku robiłem one step 3D one i żółtymi natami na prawie czarnym peugeocie i nawet bez wosku lakier zrobił się ładnie nasycony i ciemniejszy. Dobrze wymyles pastę po polerce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czy dobrze wymyłem? Wiesz robiłem to pierwszy raz w życiu więc domyślam się, że mogłem to średnio zrobić 😉 OK więc z Twojej wypowiedzi wnioskuję, żeby następnym razem dokładnie wymyć pastę i darować sobie tego ADBL SSW. Więc skoro już chcę jakiś wosk to wspomniane przeze mnie Fussso Coat 12 months czy HD Poxy? Ps. czarny Peugeot 407 mojej mamy zapewne też się załapie więc Twoje rady są tym bardziej cenne 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używałem HD poxy, nawet nie widziałem na żywo jaki faktycznie daje efekt więc nie będę się wypowiadać. Wg opisu spełni Twoje oczekiwania i nie jest trudny w aplikacji. Fusso to popularny sealant, droższy ale pomijając kwestie aplikacji trudno sie o coś do niego czepiać. Oczywiście nie daje jakiegoś efektu "wow" bo to nie tego typu produkt 😉 poczytaj trochę w dziale o zabezpieczeniu lakieru, jest co przeglądać ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Właśnie skończyłem swoją pierwszą korektę lakieru,  lakier na Renault Kadjar. Używałem past aca500 i 520 i one. Pierwszy etap na niebieskim padzie Royal a następnie pasta 520 i czerwony ad Royal. Pracowałem Hamronem i Rollerem 9mm. Jak na pierwszy raz myślę, że wyszło mi całkiem nieźle. Przy okazji chciałem również przepolerować przednie klosze reflektorów, pasta finish aca 520 i czerwony royal. Mikrorysy ładnie zaczęły schodzić ale po przetarciu mikrofibrą powierzchnia wydaje się lekko matowa i zamglona. Podobne wrażenie mam jak patrzę na lakier z bliska i w słońcu. Pasta wymywana ipa 50/50, auto umyte szamponem fx protect.  Kolor lakieru to bleu cosmo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Raus,  jeśli lakier jest oryginalny/twardy to polecam sięgnąć po nieco twardszą gąbkę niż pomarańczowa - np. niebieska/biała lub mikrofibra Flexipads Xtra Cut lub Buff&Shine.

W razie czego po użyciu twardszej gąbki, zmienisz na finishing i wykończenie lakieru na wysoki połysk powinno być formalnością.

3D One możesz nico dłużej wypracowywać , ilość przejazdów jest indywidualna, w zależności od stanu/rodzaju lakieru/marki auta i użytego pada.

Jeśli chodzi o 3D Poxy to ten wosk nasyca kolor i jest bajecznie łatwy w aplikacji (ścierasz po 30/40 minutach). Możesz go używać ręcznie lub maszynowo np. z czarną gąbką (1-2 bieg).

W porównaniu do Fusso trwałość będzie mniejsza, ale aplikacja o wiele łatwiejsza a efekt końcowy z pewnością ucieszy!

@komraf, po użyciu past i ich usunięciu z lakieru nie powinno być żadnych zmatowień ani zamgleń. Pasta była dobrze wypracowana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ShiningCar napisał:

@Raus

@komraf, po użyciu past i ich usunięciu z lakieru nie powinno być żadnych zmatowień ani zamgleń. Pasta była dobrze wypracowana ?

Robiłem 5-6 przejazdów. Pasta 500 na 5 biegu, finisz na 4. Nie dociskałem, jedynie trochę mocniej w miejscach gdzie miałem grubsze rysy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, komraf napisał:

Robiłem 5-6 przejazdów. Pasta 500 na 5 biegu, finisz na 4. Nie dociskałem, jedynie trochę mocniej w miejscach gdzie miałem grubsze rysy. 

Coś w tym stylu masz na lakierze? Jeśli tak to jest to hologram po maszynie DA, musisz porządnie ten lakier wykończyć. ACA520 + czerwony / czarny pad pomoże, choć spróbuj też żółtego pada z ACA500 i po tym czerwony i / lub czarny z ACA520. 

W świetle latarki to będzie widoczne, gołym okiem trudne do zauważenia. 

20200422_113148.jpg

20200422_113234.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.