Skocz do zawartości

3D Car Care - Pasty Polerskie


Domel

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Birkhof napisał:

I przy stałym ziarnie takie dobre wykończenia? 🧐

Nie do konca aca500 o wiele mocniej tnie od h8 ale gorzej od niego wykańcza lakier, a jak wiemy h8 ma rozpadające się ziarno.
Ale szczeze i po tym i po tym musimy lakier jeszcze wykończyć nastepnym krokiem, i tu i tu wykończenie robimy identycznie i tu i tu bajzel schodzi od razu, tylko tam gdzie cielismy h8 mamy jeszcze nie ścięte rysy przykładowo 🙂
Skończyłem drugą litrową tube aca500 i raczej do h8 nie wróce nie ma sensu zwyczajnie, idzie szybciej a pasty idzie mniej

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Birkhof żeby nie było, że jedna pasta jest idealna i robi wszystko... 😉

Myślę, że sporo w temacie wyjaśnił @Gozdziu23, po użyciu czy AAT501 czy ACA500, raczej zawsze trzeba będzie lakier wykończyć, na perfect.

I tutaj z pomocą przychodzą zarówno AAT502 lub ACA520, które są do tego stworzone i potrafią też sporo, jeśli trzeba (różne lakiery) nawet na twardszych gąbkach.

Całość mamy zamkniętą praktycznie w dwóch krokach, wydajność, skuteczność, przyjemność i to co pisałem już n razy, niesamowicie uniwersalne, jako system polerski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Bawiłem się Hybrid'em ostatnio (po baaaardzo długiej przerwie) rotacją - prędkość 3-4 - pad z mikrofibry.

Czysta przyjemność. Tłusto, nie wysycha totalnie, cały czas delikatny filtr jakby masełko na panelu pod padem, zero pylenia. Dotarcie Banalne. Potrzebny był drugi step by usunąć delikatne holosy ale wystarczyła czarna gąbka finishowa z tą samą pastą na Flex XFE.

Kolejne wrażenia mega mega pozytywne jak na amatora hobbystę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwa słowa o Hybrid 

Mam wrażenie że ta pasta lubi jak jest jej dużo. Zamiast 4 groszkow na pada to 8. Przejazdów z kolei lubi mało. 2 to wystarczająca liczba. A przy tych 2 i tak robi robotę. Skąd takie wnioski ? Ano robiłem tydzień temu swojego trupa - DA15mm, cienkie one stepy od RP i nawet w trakcie podpytywałem @Gozdziu23 O co chodzi bo zostawały mi jakby „zacieki” z plamami. Wyszło na to że właśnie za szybko wypracowałem pastę. Kiedy nakładałby więcej pasty problem nie występował. 
Mam dość mizerne doświadczenie w polerkach ale takich efektów nie miałem ani przy Sonaxie 04-06 ani przy Mizernej 400 ani przy ClearCut. 
wygląda mi na to że naprawdę Hybrid się sprawdza świetnie kiedy Zadba się o to aby jej nie wypracować do końca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus, ONE, jako hybryda cutting/polishing/finishing ma duże możliwości, są też różne sposoby do jej podejścia.

W jej przypadku nie ma schematów, zazwyczaj nakładasz 3/4 groszki, polerujesz, wycierasz, sprawdzasz i raczej na tym sprawa się kończy.

Kwestia ilości aplikowanej na pad a ilości przejazdów jest kwestią wyczucia, ale też lakieru, miło, że kolega @Gozdziu23 podpowiedział co i jak - bardzo możliwe, że przyda się to również innym 😉

Czy ktoś Was działał kiedyś podczas polerowania wg metody jak filmiku od ok 1:00 > ? (oczywiście nie dopuszczając do wyschnięcia pasty)

Jestem ciekawy spostrzeżeń 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj poeksperymentowałem trochę na żepocie 3008, lakier mocno zaniedbany, generalnie myty w 95% na myjniach bezdotykowych. zdjęcia "przed" są wykonane po dekontaminacji. całe auto przejechane 3D One na żółtym NAT, rysy - płatek szlifierski 2000, następnie AAT 501 z mikrofibrą NAT 75mm wykończone 3D One z żółtym NAT. Praca czysta i przyjemna (pomijając kraussa s8 - niby się da ale zajmuje to trochę czasu).

01.jpg

02.jpg

03.jpg

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam moja opinie również tu. Bardzo poszukiwałem mocnej pasty do maszyny da, ponieważ bardzo czesto niestety mam do czynienia z lakierami okropnie zniszczonymi a ponadto twardymi. Moje oczekiwania właściwie w całości spełnia pasta 3d Car Care ACA 500. Tak jak wyzej nie smierdzi, pozwala na długą i efektywna pracę, super mocno tnie ale nie zostawia przy tym nie wiadomo jakiego holo. Testowałem ja i wlasnie jestem nadal w trakcie na twardym lakierze bmw e60 i praktycznie dwa max 3 przejazdy maszyna da 21 mm zgarniaja 90 procent rys.

jak dla mnie, The best

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Piano black. Nie były specjalnie zmasakrowane ale idealne też nie. 4 szybkie przejazdy. Jeden słupek około 2 minuty roboty. Całość zajęła mi 8 minut.

Czysta przyjemność. Maszyna XFE żółty pad Slash Nat.

Nic więcej do szczęścia tutaj nie potrzebuje w daily car. Do perfekcji brakuje usunięcia mikro rysek, ale zrobię to przed nałożeniem folii.

W oczach słupki odzyskały blask. Pasta zrobiła mi robotę. Jestem zadowolony.

 

Zrobiłem sobie One Stepa tą pastą. Lakier miałem w dobrym stanie ale zawsze to jakieś przygotowanie pod wosk. Pasta jest tłusta dobrze się nią pracuję. Jak na moje amatorskie oko trzeba ją wypracowywać prawie do końca - w tedy docieranie jest łatwiejsze. Nic więcej nie powiem bo jestem hobbystą, ale bardzo fajnie mi się nią dziś jeździło. Wpadnie pacjent z konkretnym defektem powiem coś więcej 😉

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś miałem okazję wypróbować 3d one. Nie mam wielkiego doświadczenia bo mogę ją porównać tylko do pasty na one stepa od Royal pads. Na pewno na plus małe pylenie oraz że one szybko się nie wypracowuje w porównaniu z pastę od RP. Co do efektu to nie mogę porównać tych dwóch past bo były robione na innych samochodach ale z efektu one jestem zadowolony. 

Używałem adbl roller 9 mm i pada do one step od RP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wykonczenie 3d one + zolty nat czarnego uni vw jette, wyszlo super, nic nie zostalo bałaganu. Jestem mega zadowolony, tym bardziej ze litrowa butla kupiona 😄 ciecie 3d aca 500 na bialym futrze supershine, da s15 szlo tez przyjemnie, lakier zajechany strasznie ale udalo sie fajnie wyprowadzic. Szkoda ze nie mam da 21 niestety... Moze bedzie okazja na futro + rotacja to spróbuję tej kombinacji 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, pablo15005 napisał:

Moze bedzie okazja na futro + rotacja to spróbuję tej kombinacji

Spróbuj jak najbardziej, to połączenie spisuje się naprawdę świetnie, również na rotacji.

23 godziny temu, pablo15005 napisał:

Wczoraj wykonczenie 3d one + zolty nat czarnego uni vw jette, wyszlo super, nic nie zostalo bałaganu.

Jakiś filmik/zdjęcie ? Wrzucajcie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A czy ktoś już polerował tymi pastami czarne uni w hondzie ? Mam honde accord do zrobienia, po próbie Sonaxem 0406 na żółtym Natie pozostało dużo drobnych rysek i hologramów. Czy da radę wykończyć to 3d 502 lub 520 czy lepiej kupić 3s one i z na jakim padzie? Maszyna DA-ADBL

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Radek_ek ja wlasnie ostatnio przy czarnym vw jetta. Mysle a wykoncze sonaxem na zoltym nacie, zostawal balagan... Wrzucilem 3d one i klasa, czysciutko. Lakiery innej twardosci ale mysle ze i u Ciebie one zrobi robote, najwyżej kombinacja z padami... Polecam ta paste ❤️

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Radek_ek  robiłem b92p w civicu. K2 masner + one + niebieski i czarny nat. Lakier był dobrze dobity i wyszło super. Bez problemu z wykończeniem, bez żadnych holosów i innych niespodzianek.

Tutaj jakieś poglądowe foto.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kilka osób zainteresowało się tematem użycia past AAT502 / ACA520 jako past do tzw. szybkich/precyzyjnych podejść.

Jako że pisałem już o dużych ich możliwościach, ogólnie i fakcie, że są niesamowicie uniwersalne, wklejam dla informacji, że niektóre lakiery świetnie przyjmują połączenia ww past na twardszych gąbkach.

Jeden z klientów podesłał na fb nawet coś co sam robił i znalazł w sieci praktycznie odzwierciedlenie swojej pracy a nie do końca wiem, czy jest na forum, więc pozostawiam dla zainteresowanych  😉

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rudi0018, na przykład, ale nie tylko, jak widać na załączniku 😉

W przypadku cienkich i delikatnych lakierów warto zwrócić uwagę na ACA520, która tak jak ACA500 wykonana jest w innowacyjnym systemie Alpha Ceramic Alumina, gdzie po pierwsze nie tylko bez problemu usuniemy powierzchniowe rysy czy zadrapania, zazwyczaj zrobimy to szybciej niż innymi pastami i co bardzo istotne (na co zwraca uwagę spora ilość użytkowników ACA500) bez generowania dużej ilości ciepła 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rudi0018, obie są skuteczne, jednak z racji w/w zalet warto postawić na ACA520, szczególnie na tych bardziej delikatnych lakierach.

W pracy zarówno AAT502 jak i ACA520 są bardzo przyjemne, zarówno podczas rozprowadzania, wypracowania jak i ścierania. 

Pylenie jest znikome a i wypełniaczy praktycznie nie mają. Jeśli chodzi o zapach to na moje przyjemniejszy ma ACA520.

Minusem dla jednych może być cena ACA520, ale pasta odwdzięcza się skutecznością i wydajnością 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.