Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, kecav napisał:

, a i to malowanie również nie jest w takich przypadkach takie całkiem zwyczajne.

Możesz rozwinąć? Po czyszczeniu, zmyciu rozpuszczalnikiem, zmatowaniu i odtłuszczeniu mogą być "niespodzianki" podczas malowania, szczególnie jasnej skóry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowie ktoś w temacie wspomnianych wcześniej środków do czyszczenia skóry - valetpro leather soap i chemical guys leather cleaner?

Do tej pory korzystałem głównie z cleanera Zymol. Skóra jest generalnie czysta wiec chodzi o regularne odświeżanie a nie ciężki temat. Czy te środki są warto uwagi, są delikatne dla skóry?

A może lepiej zainwestować w coś innego? Jeśli to ma jakieś znaczenie to odżywka, która na to pójdzie to będzie Zymol lub Furniture Clinic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Arkeolowy napisał:

Najlepszy kecav bądź carpro inside jeżeli ma być szybko i tez dobrze 

w jakim sensie najlepszy? Skuteczności czyszczenia? To nie musi być środek agresywny bo skóra jest generalnie czysta. Chodzi o taki do odświeżenia, który nie będzie miał złego wpływu na skórę. Na tym polu kecav będzie lepszy od wyżej wymienionych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn ma właściwości higroskopijne, czyli pochłania wilgoć z powietrza, po tym czasie na pewno juz nie ma swoich właściwości. Po 2 to są hamulce, najważniejsza rzecz w aucie i na tym nie powinno się oszczędzać. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gold_Car napisał:

Panowie z innej beczki jeśli mam płyn hamulcowy (puszka 1L) i zużyłem go tyko pół to czy stracił lub pogorszyły się jego właściwości? Jeśli leżał 2 lata zakręcony ?

A co chcesz z nim robić?

Godzinę temu, maly2530 napisał:

Płyn ma właściwości higroskopijne, czyli pochłania wilgoć z powietrza, po tym czasie na pewno juz nie ma swoich właściwości. Po 2 to są hamulce, najważniejsza rzecz w aucie i na tym nie powinno się oszczędzać. 🙂

To prawda, chociaż ja się ostatnio bardzo zdziwiłem. Zleciłem przy przeglądzie w ASO Citroena wymianę płynu hamulcowego (na oryginalny DOT4+) i doradca przy wydaniu oznajmił, że usługi nie wykonano, bo śruby na zaciskach były zbyt zapieczone i istniało ryzyko ich zerwania. Zmierzono za to temperaturę wrzenia płynu i okazało się, że wynosi... 287 stopni. A płyn zmieniany na świętego Dygdy, podejrzewam, że fabryczny. Także to też warto kontrolować, bo nie zawsze trzeba koniecznie zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maly2530 napisał:

Tylko ile taki plyn kosztuje? Grosze.. ATE 1l w okolicacch 30zł, RBF660 0.5l ok. 40zł, a tak jak napisałem wcześniej - to są hamulce. 🙂

Dokładnie, nie bądźmy bardziej święci niż sam papież. Żeby przetestować to też trzeba mieć wiedzę jak, pewność, że dobrze się to zrobiło, jakiś sprzęt i poświęcić czas ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś czas temu zrobiłem lmycie detailingowe z korekta lakieru poczym nałożyłem wosk collinite. Moje pytanie brzmi. Oprócz mycia na 2 wiadra szamponem o neutralnym pH mogę użyć deironizera od czasu ? Czy mogę użyć po nałożeniu wosku przy następnym myciu środka do usuwania owadów?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 chciałem go zalać do auta, sam wymieniam płyn hamulcowy i do sprzęgła bo jest ten sam.

 

Właśnie wiem że płyn jest higroskopijny, dlatego pytam może ktoś pracuje w warsztacie, z drugiej strony warsztaty mają baniak kilkulitrowe w maszynie do wymiany płynu i myślę że raz na bardzo długi czas wlewają nowy i może tam być płyn co ma kilka lat... ( to tylko przypuszczenia). I ja leje płyn tutela top4 który u mnie w mieście w sklepie kosztuje 70 zł za litr . Dlatego myślałem wlać ten co mi został. Może kupię gdzieś taniej to wymienię na nowy bo to chwila roboty.

Ps. Moim zdaniem mierzenie parametrów płynu w zbiorniku mija się z celem, bo płyn nie krąży i płyn przy zaciskach jest w 10 razy gorszym stanie niż w zbiorniku. Sam wymieniam płyn to widzę jaki syf leci po wymianie płynu raz na 3 lata lub rzadziej jak komuś wymieniam. Dlatego ja u siebie wymieniam co roku lub co 2 lata zależy jak mam czas, kasę i chęci .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maly2530 napisał:

Tylko ile taki plyn kosztuje? Grosze.. ATE 1l w okolicacch 30zł, RBF660 0.5l ok. 40zł, a tak jak napisałem wcześniej - to są hamulce. 🙂

A jak masz zapieczone śruby na zaciskach, to co? Będziesz ryzykował wymianę zacisków na nowe, czy sprawdzisz? 🙂 Oczywiście, że najpewniej jest zmienić, ale różne są sytuacje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że bym próbował, kwestia taka jaki zacisk i jaki jego koszt, zawsze możesz zrobić nowe gniazda odpowietrzników w starych miejscach, ja tak u siebie będę robił ponieważ z jednego się poci bardzo delikatnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master
W dniu 28.07.2018 o 00:52, Rybicki napisał:

Możesz rozwinąć? Po czyszczeniu, zmyciu rozpuszczalnikiem, zmatowaniu i odtłuszczeniu mogą być "niespodzianki" podczas malowania, szczególnie jasnej skóry?

Jak już wcześniej pisałem, wszystko zależy od tego, jak głęboko barwnik wniknął. Zdarza się, że plamy są bardzo stare i barwnik wniknął głęboko. Okazuje się wówczas, że zmycie nie do końca przynosi efekt. Jeśli jednak wszystko się zmyło, to super. Możemy wówczas bez problemu standardowo nałożyć farbę tonującą.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, szybkie pytanie:

który wosk od Soft99? Wstępnie chciałem kupić Soft99 THE KIWAMI EXTREME GLOSS WAX Black Hard Wax, ale przeglądając oferty sklepów w bardzo podobnej cenie są:

1) Soft99 THE KIWAMI EXTREME GLOSS WAX Black Hard Wax

2) Soft99 The King Of Gloss Black & Dark 

3) Soft99 Water Block Wax Gloss Type Dark & Metallic 

4) Soft99 Mirror Shine Wax Dark 

5) Soft99 Dark and Black Wax 

Ma to być mój pierwszy "profesjonalny" wosk na auto, które już trochę lat ma (kolor 32G z palety Mazdy - ciemny szary), a sam nie mam praktyki w "docieraniu" wosku. Czy jest między tymi woskami jakaś zasadnicza różnica? Jest tego tyle, że nie wiem co wybrać, a opisy są dość lakoniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Członek rodziny nie domknął szyby w samochodzie i w czasie ulewy lekko zalało siedzenie. Oczywiście zrobił się typowy ślad od wody na tapicerce + woda złapała część brudu z powierzchni i zrobiła się plama. Pytanie - APC da radę? Mam APC od ADBL, w razie czego mam próbować np. APC Pro?

Ewentualnie jeśli nie APC - to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.