Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, DyndaS napisał:

@Eidos71

Nie posiadam pad washera. Jak więc czyścić efektywnie pady? Kupiłem jakąś szczoteczkę adbl teoretycznie pod to. Czy wystarczy to pomoczyć w wodzie i wyzymać?

Wychodzi na to, że będę musiał jeszcze chociaż po jednym żółtym oraz czerwonym padzie kupić, ale może tym razem bez otworu.

Nie chcę tez inwestować w to dużo więcej, bo już na różne rzeczy i kosmetyki klocek pewien czas temu już pękł... Chociaż pod górę też sobie nie zamierzam robić.

Co do lakieru, to rysy są najróżniejsze. Jest sporo głębszych, ale lakier ogólnie jest matowy. Pod tylną szybą i pod jedną tylną mam rysy od myjki/ściągaczki ze stacji benzynowej... coś wystawało i porysowało, gdzie czuć to definitywnie pod paznokciem. Też z prawej strony na tylnym błotniku niżej mam dużo odprysków, bo tam jest 70-75 mikronów. Było to widać wcześniej grubo polerowane. No a więc się zastanawiam, co z tej strony zrobić.

Na masce tez znajdą się rysy po usuwaniu ptasiej kupy, czy jakieś wypalenia w innym miejscu od takowej.

Co do tego co mówisz, to akurat wiem, bo tych filmów oglądałem masę i pewnie zacznę od finish na żółtym padzie i zobaczę co to dało.

No a co do polerowania lamp na żółtym padzie nat i wkrętarce... czy używanie HCC 400 to dobry pomysł? Czy jakoś inaczej to ogarnąć? No a może próbować zrobić to na DA na 125mm?

 

Za mało padów .. 1 pad 1 element. 

z ADBL weź sobie zakup pomarańczowego oraz białego pad-a. Pomarańczowy to One-Step, biały to oczko wyżej, choć też potrafi fajnie wykończyć. 

W sumie żeby poszło w miarę szybko, miej pod ręką po 3 pady żółte / pomarańczowe, do tego 2 białe / niebieskie + 2 wykończeniowe (czarne). W sumie to jest jakieś 100-120zł jeśli mówimy o padach ADBL .. są stosunkowo tanie, a w miarę dobre -> przeżyją parę aut, a i nie szkoda ich jak je rozwalisz po 1wszym użyciu. Nikt nie mówił że to tania zabawa .. 

Sprawdź ilość lakieru we wnękach drzwi, porównaj to do tego co jest na zewnątrz i mniej więcej będziesz wiedział ile jest lakieru. Skoro to japończyk, raczej idź w kierunku pad żółty / pomarańcz + menzerna 400, potem źółty i 2500 ew czarny i 3800. Kwestia uszkodzeń / rys na lakierze. Jeśli masz odpryski a chcesz się ich pozbyć - musisz je zaprawić, potem wyrównać papierem 2000/3000 nadmiar tego lakieru który pozostał na brzegach konkretnego odprysku. Ale zabawy z papierem etc bym odpuścił na twoim miejscu, szczególnie przy 1 podejściu do polerki. 

Pooglądaj filmiki na youtube, Nowicki fajnie wyjaśnia co i jak. Uważaj na rantach, przetłoczeniach, nie zatrzymuj maszyny, uwaga na elementy plastikowe. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eidos71

Oglądałem film, że podobno przy miększych padach/wykończeniowych ten otwór nie jest potrzebny, bo robi się i tak na niższych obrotach. Otwór też się zapycha pastą.

Codo zaprawek to wiem. Tak mogę zrobić na masce, ale jeden z tylnych gdzie jest cienko lakieru ma tego od groma, to trochę ryzykowna sprawa trzeć to papierem.

 

 

@FilipO

Pady jakie mam, to niebieski, żółty i czerwony, który to niby jest miękkim polishem.

 Czarnych nie kupuję, bo oglądając filmy wychodzi na to, że finish z reguły robi się na żółtym padzie, a czasem czerwonym. Czarny to rzadkość.

Co do pasty HCC400, to oglądając filmy nie zostawia jakoś szczególnie hologramów. Chociaż producent dla lepszego efektu zaleca wykończenie 3500/3800

 

Ewentualnie zamówię jeszcze po jednym żółtym i czerwonym, a potem po testach ewentualnie domówię kolejne w zależności od potrzeb.

 

 

 

Co do prania padów to... prać je w białym jeleniu razem w mikrofibrami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, DyndaS napisał:

ale jeden z tylnych gdzie jest cienko lakieru ma tego od groma, to trochę ryzykowna sprawa trzeć to papierem.

Jeśli obszar zaprawki okleisz dokładnie taśmą papierową, na spokojnie możesz działać papierami. 

 

22 minuty temu, DyndaS napisał:

Co do prania padów to... prać je w białym jeleniu razem w mikrofibrami?

Daruj sobie BJ i kup dedykowany płyn dp prania, np. Shiny Garage. A pady możesz spokojnie prać z MF, tylko wcześniej namocz je trochę w wodzie z APC, lub z płynem do prania MF i poucieraj je trochę palcami, aby pozbyć się z grubsza urobku i resztek pasty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eidos71

No akurat jelenia już kupiłem tak jak napisałem. Ogólnie ludzie tutaj w temacie prania mikrofibr bardzo sobie go chwalą.

No a co do padów i tego ile elementów można na nich zrobić. Jeśli będę gąbkę systematycznie przedmuchiwał kompresorem? To zrobię w ten sposób kilka elementów, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, DyndaS napisał:

Ogólnie ludzie tutaj w temacie prania mikrofibr bardzo sobie go chwalą.

Kiedyś próbowałem prania w BJ, ale jednak dedykowane płyny dają lepsze efekty.

 

13 minut temu, DyndaS napisał:

Jeśli będę gąbkę systematycznie przedmuchiwał kompresorem? To zrobię w ten sposób kilka elementów, czy nie?

Jedną gąbką na pewno nie zrobisz kilku elementów, nawet przedmuchując gąbkę kompresorem. Wilgoci z gąbki przedmuchaniem nie usuniesz - ewentualnie część urobku i z grubsza pastę. Poza tym kompresor sprawdza się przy padach z futra/MF, przy padach z gąbki lepszy efekt daje czyszczenie na mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, CarlosBlack napisał:

@DyndaS BJ z octem nie jest zły i do prania bieżącego lekko brudnych MF daje rade. Pady zrób wcześniej APC albo jak @Eidos71 pisał czymś dedykowanym i wtedy BJ powinien dać radę. 

 

Tylko jakie stężenie tego APC? Mam w domu jakiś stary Carchem citrus cleaner concentrate.

Przeglądałem trochę filmów, a w tym mxnowicki o padach i podobno 2-3 elementy można śmiało zrobić przedmuchując systematycznie gąbkę.

Czyli Pewnie kupię jeszcze 2 żółte oraz 2 czerwone, to mi chyba po 3 starczą. Na upartego mam jeszcze ten fabryczny żółty co jest przy maszynie.

Tylko co mnie martwi, to czas suszenia tych padów i jak to bezpiecznie przyśpieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, DyndaS napisał:

 

Tylko jakie stężenie tego APC? Mam w domu jakiś stary Carchem citrus cleaner concentrate.

Przeglądałem trochę filmów, a w tym mxnowicki o padach i podobno 2-3 elementy można śmiało zrobić przedmuchując systematycznie gąbkę.

Czyli Pewnie kupię jeszcze 2 żółte oraz 2 czerwone, to mi chyba po 3 starczą. Na upartego mam jeszcze ten fabryczny żółty co jest przy maszynie.

Tylko co mnie martwi, to czas suszenia tych padów i jak to bezpiecznie przyśpieszyć.

APC od Kocha. 1:10 w pianowniczce małej, psikasz na pada, rozsmarowujesz, ciepła woda wyplukujesz, jakaś szczotka, choćby i szczoteczka do zębów czyścisz, wyciskacz nadmiar wody. Potem fibra na blat, pad na fibre, musisz go lekko obtłuc tak by wodę oddał. Wrzucasz lekko wilgotnego pada na maszynę, i odwirowujesz do wiadra resztki wody.
 

Ale z umiarem, bo jak wrzucisz 4-5 bieg to szukasz pada po całym pomieszczeniu xD

po pracy powtórzyć, tyle ze po odwirowaniu zostawić do całkowitego wyschnięcia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, FilipO napisał:

APC od Kocha. 1:10 w pianowniczce małej, psikasz na pada, rozsmarowujesz, ciepła woda wyplukujesz, jakaś szczotka, choćby i szczoteczka do zębów czyścisz, wyciskacz nadmiar wody. Potem fibra na blat, pad na fibre, musisz go lekko obtłuc tak by wodę oddał. Wrzucasz lekko wilgotnego pada na maszynę, i odwirowujesz do wiadra resztki wody.
 

Ale z umiarem, bo jak wrzucisz 4-5 bieg to szukasz pada po całym pomieszczeniu xD

po pracy powtórzyć, tyle ze po odwirowaniu zostawić do całkowitego wyschnięcia. 

To już bym chyba wolał do pralki wrzucić razem z fibrami 😛

Mam patent jak wysuszyć pada, ale mało ekonomiczny. Odpalam na PC furmarka i kładę na górze obudowy pady 😂

 

Ma ktoś może lepszy patent? 😅

Zakładam, że używanie suszarki do włosów, to kiepski pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Ma ktoś może lepszy patent? 
Zakładam, że używanie suszarki do włosów, to kiepski pomysł.


Z moich osobistych doświadczeń pady powinny schnąć w sposób naturalny. Działanie na nie ciepłem (np. suszenie na grzejniku czy w suszarce bębnowej) skraca ich życie w sposób bardzo drastyczny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RoBee napisał:

Z moich osobistych doświadczeń pady powinny schnąć w sposób naturalny. Działanie na nie ciepłem (np. suszenie na grzejniku czy w suszarce bębnowej) skraca ich życie w sposób bardzo drastyczny...

 

To może inaczej.... Jak długo taki pad schnie po solidnym wygnieceniu go o mikrofibrę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wygniecenia w temp panującej w kotłowni, blisko 22-23C i niska wilgotność ponad 24h.
Po wygnieceniu, usunięciu z niego nadmiaru wody gdzieś bliżej 12h do pełnego wyschnięcia.

Po wygnieceniu, odwirowaniu w wiadrze jest po chwili gotowy do dalszego użycia. Taka szybka, 5min przerwa na czyszczenie pada i lecisz dalej. A w tym samym wypadku, ale po odłożeniu pada do ciepłego miejsca to jakies 2h do całkowitego wyschnięcia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, FilipO napisał:

Bez wygniecenia w temp panującej w kotłowni, blisko 22-23C i niska wilgotność ponad 24h.
Po wygnieceniu, usunięciu z niego nadmiaru wody gdzieś bliżej 12h do pełnego wyschnięcia.

Po wygnieceniu, odwirowaniu w wiadrze jest po chwili gotowy do dalszego użycia. Taka szybka, 5min przerwa na czyszczenie pada i lecisz dalej. A w tym samym wypadku, ale po odłożeniu pada do ciepłego miejsca to jakies 2h do całkowitego wyschnięcia. 

Hmmmm myślałem, że mokrego/wilgotnego pada nie powinno się używać, ale w sumie tak patrzyłem na inne nagrania, to przecież używa się pad washera. Nawet ktoś wodą pad impregnuje w tym washerze.

 

Edit.

Też mnie zastanawia jedna rzecz. Lepiej zrobić 1 krok na całym samochodzie, a potem kolejny. No a może aby zaoszczędzić czas na czyszczenie pojedynczych padów i od razu robić finish na tych samych elementach?

Czy są jakieś przeciwskazania ku temu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już bym chyba wolał do pralki wrzucić razem z fibrami 
Mam patent jak wysuszyć pada, ale mało ekonomiczny. Odpalam na PC furmarka i kładę na górze obudowy pady 
 
Ma ktoś może lepszy patent? 
Zakładam, że używanie suszarki do włosów, to kiepski pomysł.
Takiego pada zabitego pasta w pralce nie wypierzesz. Mało tego, będzie Ci w pralce rozpuszczalnikami śmierdziało.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DyndaS napisał:

Hmmmm myślałem, że mokrego/wilgotnego pada nie powinno się używać, ale w sumie tak patrzyłem na inne nagrania, to przecież używa się pad washera. Nawet ktoś wodą pad impregnuje w tym washerze.

Wilgotny pad nie posiada w pełni swoich pierwotnych właściwości tnąco-polerujących. Nie przeszkadza to podobno przy pastach OPT (nie wiem, nie używałem ich, powołuję się tylko na info z sieci), jednak w przypadku pozostałych past, stosując wilgotne pady (nawet po "odwirowaniu" wody maszyną) idziemy na pewien kompromis.

7 godzin temu, DyndaS napisał:

Też mnie zastanawia jedna rzecz. Lepiej zrobić 1 krok na całym samochodzie, a potem kolejny. No a może aby zaoszczędzić czas na czyszczenie pojedynczych padów i od razu robić finish na tych samych elementach?

Czy są jakieś przeciwskazania ku temu?

Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o to, aby tą samą gąbką, bez jej dokładnego czyszczenia, robić dwa etapy dwoma różnymi pastami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Eidos71 napisał:

Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o to, aby tą samą gąbką, bez jej dokładnego czyszczenia, robić dwa etapy dwoma różnymi pastami ?

Kolega chyba pyta o to czy najpierw robimy jeden etap na całym aucie - np. cięcie lakieru i dopiero przechodzimy do kolejnego etapu i robimy polish na całym aucie. Czy może zajmujemy się jednym elementem i robimy cięcie i po cięciu polish i dopiero przechodzimy na następny element pojazdu. 

 

Osobiście robię najpierw jeden etap na całym samochodzie i dopiero przechodzę do drugiego etapu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eidos71

 

Godzinę temu, w0jta5 napisał:

Kolega chyba pyta o to czy najpierw robimy jeden etap na całym aucie - np. cięcie lakieru i dopiero przechodzimy do kolejnego etapu i robimy polish na całym aucie. Czy może zajmujemy się jednym elementem i robimy cięcie i po cięciu polish i dopiero przechodzimy na następny element pojazdu. 

 

Osobiście robię najpierw jeden etap na całym samochodzie i dopiero przechodzę do drugiego etapu. 

Bardziej w tym przypadku polish lub menzerna 400, a potem od razu finish zrobić zmieniając pada na bardziej miękkiego.

Wtedy teoretycznie ma się 2x więcej padów zanim się pójdzie je myć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DyndaS napisał:

Bardziej w tym przypadku polish lub menzerna 400, a potem od razu finish zrobić zmieniając pada na bardziej miękkiego.

W ten sposób nie ma problemu, oczywiście nie zapominając o wymyciu lakieru po każdym etapie, abyś widział, czy dany etap dał to, czego oczekiwałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie posiadam pastę Koch Hochglanz Antihologramm która wygląda na jeszcze dobrą mimo iż ma już kilka lat. Chciałem troszeczkę odświeżyć lakier (biała perła) na świeżym aucie 3-miesięcznym. Do dyspozycji mam maszynkę Kraus DA i pady Urban Classic czerwony średnio miękki, Lake Country CCS czarny finishing lub żółty polishing. Czy przy pomocy tego setup'u mogę działać czy lepiej coś zmienić? Może jakiś sprawdzony zestaw pasta + gąbka do maszyny DA do świeżego białego lakieru moglibyście polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Może jakiś sprawdzony zestaw pasta + gąbka do maszyny DA do świeżego białego lakieru moglibyście polecić?


Ponad 600 postów na forum, a jeszcze nie wie, że lakier lakierowi nie równy? To co jednemu zagra na białym Golfie innemu nie siądzie na białym Civic.

Bierz to co masz i wypróbuj na swoim aucie, a się dowiesz czy daje to zadowalający efekt. Innej drogi nie było, nie ma i nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja się dalej zastanawiam co do padów i tego czy polish na niebieskim padzie, czy hcc 400 na żółtym 😛

Chociaż jak lakier korekty nie miał od co najmniej dekady, to pomimo, że lakier miękki, to chyba polish sobie z tym nie da rady nawet na twardej gąbce? Też mam rysy na masce po ścieraniu ptasiego guano.

Wiem już, że muszę kupić jeszcze po 2 dodatkowe pady z każdego typu. Kwestia tylko tego, czy 2 żółte czy 2 niebieskie dokupić. Chociaż na to pytanie pewnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi...

Korektę rozpoczynam za tydzień lub dwa.

Chociaż w sumie samochód pewnie w listopadzie będę sprzedawał 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AudiBlask napisał:

@DyndaS masz już trzy pady i trzy pasty. Wypróbuj sobie różne kombinacje na jednym elemencie i będziesz wiedział jakie pady dokupić 🙂

Tylko ja jestem z tych, co ciężko im się za coś zabrać, a jak już się zabiorą, to idą opór, a więc bym nie chciał mieć przestojów 😛

Zamawiając kolejne pady jednak trzeba liczyć 1-2 dni minimum aby je otrzymać. Dlatego się zastanawiam co zamówić.

Też tak zapytam... Jak tak będę jechał DA tym hcc 400 na żółtym padzie, to ile mniej więcej mikronów ubędzie przy miękkim/średnim lakierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.