Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi



Zamawiając kolejne pady jednak trzeba liczyć 1-2 dni minimum aby je otrzymać. Dlatego się zastanawiam co zamówić.


Ale ty się tu już od tygodnia chyba zastanawiasz, a zrobiłbyś próbny element i już dawno byś miał i odpowiedź i pady...
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupiłem brunox jako podkład na te odpryski oraz trochę papierów wodnych.

Niestety zauważyłem, że klar zrobił się glutem...  Kupiłem takie specjalne pojemniki z lakierem do zaprawek lata temu od suzuki. Da się to czymś rozcieńczyć, czy pozostaje tylko zakup nowego?

 

Edit.

Odpowiedź to rozcieńczalnik akrylowy, ale nie ma gwarancji, że to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pewnej porady co do polerowania wąskich elementów przy kantach oraz przy znaczkach oraz okolice lotki.

Raczej jechanie na DA 125/135mm tego elementu przy błotniku jak rozumiem to zły wybór czy też można? 

Mam ewentualnie żółtego nata 80mm na wkrętarkę, lecz to i tak dużo więcej niż dany element.

Okolice lotki... Jakieś sugestie? Gąbki stożkowe do felg?

No i co ze znaczkami i ich okolicami? Jak to ogarnąć?

 

Zdjęcie poglądowe

swift.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoBee napisał:
7 godzin temu, DyndaS napisał:
 
Mf? Mikrofibra?
 
No a co z tymi elementami przy błotniku oraz lotka i okolice?

Opcją jest demontaż i przyklejenie po polerowaniu.

Level9 🙂

wokół znaczków chcesz polerwoac cY do czyścić? 

jak nie masz narzędzi,  pozostaje ręczna robota 😉 w brew pozorom, pastą cut i mf robi robotę, np wnęki klamek.

rozmiarów jest wiele 30,50,80mm. Oraz mikro pady, zestaw typu autoritz. Raty Nadkoli mona i padem 150mm 🙂 kwestia wprawy i dokładności, uważając na raty itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcją jest demontaż i przyklejenie po polerowaniu.
Oryginalnie znaczki są mocno przyklejone i późniejsze ich przyklejenie na taśmę dwustronna to już nie to samo co oryginał. Stanowczo odradzam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie znaczki są mocno przyklejone i późniejsze ich przyklejenie na taśmę dwustronna to już nie to samo co oryginał. Stanowczo odradzam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Please. 3M i jazda. Trzyma lepiej niż zmęczona czasem oryginalna taśma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, RoBee napisał:
W dniu 28.08.2021 o 12:12, DyndaS napisał:
 
Mf? Mikrofibra?
 
No a co z tymi elementami przy błotniku oraz lotka i okolice?

Opcją jest demontaż i przyklejenie po polerowaniu.

 

Nie no, aż tak to nie dla mnie 😅

Chociaż zastanawiałem się czy ten moja lotka jest jakoś przykręcana czy tylko klejona.

 

23 godziny temu, alexander.p napisał:

Level9 🙂

wokół znaczków chcesz polerwoac cY do czyścić? 

jak nie masz narzędzi,  pozostaje ręczna robota 😉 w brew pozorom, pastą cut i mf robi robotę, np wnęki klamek.

rozmiarów jest wiele 30,50,80mm. Oraz mikro pady, zestaw typu autoritz. Raty Nadkoli mona i padem 150mm 🙂 kwestia wprawy i dokładności, uważając na raty itp

Wnęki klamek zrobię stożkiem. Lotkę pewnie też. To pewnie spróbuję zrobić DA na padzie 125/135. Chociaż to pewnie będzie zależało od tego jak mi to całe polerowanie będzie szło.

Czyli jak ręcznie, to polerować np. menzerna HCC 400 ? Polish i finish odpuścić?

Widziałem chyba jak ktoś polerował patyczkiem higienicznym.

Czyszczenie, to po prostu pędzel w łapę i jazda.

4 godziny temu, RoBee napisał:
4 godziny temu, mlodziak22 napisał:
Oryginalnie znaczki są mocno przyklejone i późniejsze ich przyklejenie na taśmę dwustronna to już nie to samo co oryginał. Stanowczo odradzam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Please. 3M i jazda. Trzyma lepiej niż zmęczona czasem oryginalna taśma.

Niby można by i tak zrobić, ale chyba nie chce mi się aż tak z tym bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi się temat odłożył i na ten moment jedynie coś tam potestowałem. Ogólnie sprawdzałem na wkrętarce z żółtym nat 80mm i hcc400 tnie jakoś słabo.... Robiłem ilość przejazdów na oko, ale starałem się nie wychodzić poza 8. Sprawdzane w kilku miejscach. Obroty 1500 (maksymalne), ale pewnie przy docisku są trochę mniejsze. Na lampie przedniej lekkich zmatowień na bardziej pionowej części nie jestem w stanie tym usunąć, a robiłem z 3 podejścia. Ogólnie jakby ręcznie szło to wcale nie gorzej. 

Także zastanawiam się czy ja coś źle robię czy co?

Jak to idzie na DA jeszcze nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2021 o 09:47, D@ViD napisał:

mycie pod cisnieniem 🙂 

Na kilkudniową pastę nie działa na pewno.

 

W dniu 6.09.2021 o 10:14, xadamx napisał:

Jak świeża pasta to APC 1:4.

Jak już kilkudniowa do APC - kwaśne od Aqua 1:4.

Samo APC i mikrofibra. czy musi być jakiś pędzel? Pędzlem niestety też się rysek jakichś narobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2021 o 16:54, xadamx napisał:

Zależy od miejsca. Ja przeważnie używam pędzla WS Albino i staram się delikatnie nim pracować.

Żeby usunąć tą starą, to używałem adbl, ale twardy i musiałem sporo się najeździć. Oczywiście dużo rys mi się narobiło, ale to i tak będzie polerowane także... Tak czy inaczej się tego spodziewałem.

Zastanawiam się jeszcze co gdyby potraktować to APC na świeżą pastę i solidnie przedmuchać kompresorem. Może to być jakiś patent. Jedyna obawa, że odpryski się mogą powiększać.

Trochę się pobawiłem na DA i hmmm.... odczucia mieszane, ale bardziej w kwestii samego polerowania mojego lakieru. Nawet przy niebieskim cuttingowym padzie i hcc400 rys dalej jest sporo. Może po prostu są zbyt głębokie i by wymagały matowania papierem. Jednak wychodzi na to, że chyba będę jechał niebieski pad + hcc400, a na koniec 3800 na czerwonym soft polish. Chociaż przez myśl mi przechodzi też pójdzie na łatwiznę i hcc400 na żółtym lub czerwonym w zależności od stanu lakieru bez robienia dodatkowego finishu. Samo wykończenie wydaje się naprawdę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DyndaS napisał:

Zastanawiam się jeszcze co gdyby potraktować to APC na świeżą pastę

 

W dniu 6.09.2021 o 10:14, xadamx napisał:

Jak świeża pasta to APC 1:4.

Dobre APC (nie kwaśne) ma Koch.

9 godzin temu, DyndaS napisał:

Trochę się pobawiłem na DA i hmmm.... odczucia mieszane, ale bardziej w kwestii samego polerowania mojego lakieru. Nawet przy niebieskim cuttingowym padzie i hcc400 rys dalej jest sporo. Może po prostu są zbyt głębokie i by wymagały matowania papierem. Jednak wychodzi na to, że chyba będę jechał niebieski pad + hcc400, a na koniec 3800 na czerwonym soft polish. Chociaż przez myśl mi przechodzi też pójdzie na łatwiznę i hcc400 na żółtym lub czerwonym w zależności od stanu lakieru bez robienia dodatkowego finishu. Samo wykończenie wydaje się naprawdę ok.

Jaka maszyna? O jakim skoku? Jakie auto? Lakier oryginalny czy już nie? Jaką techniką pracowałeś? Zależności jest wiele. Jeśli cuttingowy pad nie daje rady to albo zmień technikę (np. wolniejsze przejazdy, większy docisk) albo zmień pada na wełnę/hybrydę.

Póki nie masz rys do podkładu to idzie je zlikwidować ewentualnie mocno zniwelować bez konieczności wypełniania i szlifowania papierem. Pytanie tylko co to za rysy, co za auto bo może nie ma sensu się nad nimi spuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, xadamx napisał:

Póki nie masz rys do podkładu to idzie je zlikwidować ewentualnie mocno zniwelować bez konieczności wypełniania i szlifowania papierem. Pytanie tylko co to za rysy, co za auto bo może nie ma sensu się nad nimi spuszczać.

Meec tool DA z jula o skoku 15mm. Taki Hamron/Yato, ale naklejka oraz kolor inne. Brana w promce jak była za 229 zł.

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/srodki-do-woskowania-i-polerowania/polerki-elektryczne/polerka-oscylacyjna-014139/

 

Kombinowałem na masce dziś aby ją całą spolerować hcc400 + niebieski heavy cut od adbl  i powiem, że lipa z tym cięciem. Nawet zmatowienie po papierze 3000 miałem problem usunąć. Działa dopiero bardzo mocny docisk. Próbowałem też różne prędkości. Przejazdy robię wolne. Może zbyt wolne? Ogólnie to chyba aż pada zajechałem.

Czy zbyt duża ilość pasty może skutkować słabym cięciem?

 Suzuki Swift w wersji Sport 2007. Dlatego modelu były tylko 2 kolory metaliczne do wyboru. Czerwony oraz czarny, gdzie ja mam ten czarny. Na masce chyba oryginał, ale głowy sobie nie dam uciąć.

Ogólnie większe rysy wyczuwalne pod paznokciem nawet deliktanie, to tylko matowienie, bo nie widzę szans tego ściąć. Nawet ślad po ptasim guano, które kiedyś ścierałem nie usunęło prawie w ogóle. Musiałem jechać to papierem, a i też dopiero za drugim podejściem właśnie mi to zmatowienie po 3000 zeszło... Coś nie tak.

Masz doświadczenie z tymi pastami menzerny? Może ktoś podpowie jaka technika jest odpowiednia dla tych past, a akurat w tym przypadku teraz hcc400.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, DyndaS napisał:

Masz doświadczenie z tymi pastami menzerny?

Nie. Nie używam Mizerny 😉

27 minut temu, DyndaS napisał:

Działa dopiero bardzo mocny docisk.

No i tu jest błąd. Maszyny DA nie dociskasz, nie kantujesz nią bo wtedy pozbawiasz jej ruchu obrotowego, który ma wycinać.

 

27 minut temu, DyndaS napisał:

Przejazdy robię wolne. Może zbyt wolne?

Wolny przejazd więcej wytnie. 

27 minut temu, DyndaS napisał:

Działa dopiero bardzo mocny docisk.

 

27 minut temu, DyndaS napisał:

zbyt duża ilość pasty

Pewnie to oraz brak czyszczenia pada spowodowało, że ...

27 minut temu, DyndaS napisał:

Ogólnie to chyba aż pada zajechałem

Generalnie jest dużo filmów na YT na temat wykonywania korekt. Popatrz jak to robią inni i gdzie robiłeś błąd. Z wcześniejszych wypowiedzi widać, że je popełniałeś.

Dodatkowo jeszcze nie do końca wiadomo o jakie rysy ci chodzi. Japońskie auta mają miękkie lakiery (fabrycznie) i zbyt ostra kombinacja pad+pasta też narobi bałaganu.

Dla przykładu u siebie w Kii robiłem kombinacją Angelwax Enigma AIO + pomarańczowa gąbka (one step) od ADBL. I wyszło bardzo fajnie.

IMG_20210527_181334.jpg.7dff822a8a8aadb276f8e9218009c757.jpg

Oczywiście grube rysy gdzieś pozostały, bo to był tylko one step ale lakier mocno odżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xadamx

Pada co chwila przedmuchuję kompresorem pod sporym kątem wprowadzając pad w ruch rotacyjny. Jedyne co, to może za dużo pasty daję. Najpierw impregnuję dając dużo pasty i ją wcierając, a potem daję takie 5 glutów i jazda.

No właśnie dając mały docisk nie miałem tego cięcia. Ruch rotacyjny chyba dalej był, bo w każdym razie nie wydawało mi się, że go nie ma. @mx_nowicki w swoim filmie o właśnie wyraźnym docisku przy pastach tnących i mniej więcej tak starałem się to robić.  Później zacząłem kombinować i dopiero mocny docisk mi ściął to zmatowienie po 3000. Sugerujesz to robić praktycznie bez docisku?

Jeszcze jutro pokombinuję w takim razie

 

 

Filmów oglądałem ogólnie bardzo dużo, a ostatecznie wzorowałem się na tym powyżzym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.