MMCzysci Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 Hi. Czy można glinkowac na deironie, oczywiście odpowiednio lubrykujac powierzchnię i po tym umyć auto? Na początku miałem taki plan: - mycie + suszenie- deiron- płukanie + suszenie- t&g- płukanie + suszenie- glinka- mycie po glince + suszenie- cleaner - fusso Po obejrzeniu filmiku Pawła Nowickiego postanowiłem podejść do tego tak: - mycie + suszenie- t&g + aktywna piana do zdjęcia tego, co rozpuścił- suszenie (mam płynny deiron, wiec opcja na mokro chyba odpada); Paweł auto dodatkowo umyl po t&g, ale domyślam się, że to dlatego, iż zrezygnował z tego procesu na początku, u mnie jest na tyle konkretny syf, że bez mycia na początku ani rusz- deiron + glinka, mycie + suszenie- cleaner- fusso Czy taka kombinacja da radę?
alexander.p Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 5 godzin temu, MMCzysci napisał: Hi. Czy można glinkowac na deironie, oczywiście odpowiednio lubrykujac powierzchnię i po tym umyć auto? Na początku miałem taki plan: - mycie + suszenie - deiron - płukanie + suszenie - t&g - płukanie + suszenie - glinka - mycie po glince + suszenie - cleaner - fusso Po obejrzeniu filmiku Pawła Nowickiego postanowiłem podejść do tego tak: - mycie + suszenie - t&g + aktywna piana do zdjęcia tego, co rozpuścił - suszenie (mam płynny deiron, wiec opcja na mokro chyba odpada); Paweł auto dodatkowo umyl po t&g, ale domyślam się, że to dlatego, iż zrezygnował z tego procesu na początku, u mnie jest na tyle konkretny syf, że bez mycia na początku ani rusz - deiron + glinka, mycie + suszenie - cleaner - fusso Czy taka kombinacja da radę? Idealnie byłoby osobno każdy proces Ja robię tak, (zalezy od planu docelowego- korekta, cleaner >wosk etc) 1.Piana, spłukanie, suszenie powietrzem 2.Deiron (d-tox),płukanie 3.T&G (Koch Teww lub Vasco) +przecieram MF 4. Piana, spłukanie 5. Glinka, płukanie lub wycieranie 5 Mycie właściwe (FX pomarańczowy) 6 Suszenie powietrzem +ręcznikiem
MMCzysci Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 A nie suszysz między t&g a deironem? Dziękuję, czyli dobrze myślałem. Ile trzymać vasco na lakierze przy obecnych temperaturach? Ponoć musi siedzieć dłuugo.
alexander.p Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 56 minut temu, MMCzysci napisał: A nie suszysz między t&g a deironem? Dziękuję, czyli dobrze myślałem. Ile trzymać vasco na lakierze przy obecnych temperaturach? Ponoć musi siedzieć dłuugo. Vasco lub Koch tew siedzą długo, generalnie do rozpuszczenia pryszczy z asfaltu
MMCzysci Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 Taki kupiłem, takiego muszę użyć Syfu do rozpuszczania nie zabraknie 1
Bapko Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 do tej pory jedynymi, którym udało się zobaczyć mikropęknięcia powłok spowodowane rozszerzalnością temperaturową to... marketingowcy A servFaces kładł np @Hubee@ghost dzieki za odzew! Tak coś czułem żeby na te mikropęknięcia przez palce patrzeć...Może kolega@Hubee coś powie na temat tej powłoki? Może być na priv żeby tu nie zaśmiecać. Z góry dzieki!
Fredi88 Opublikowano 16 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2019 13 godzin temu, alexander.p napisał: Ja robię tak 5. Glinka, płukanie lub wycieranie 5 Mycie właściwe (FX pomarańczowy) Nigdy, przenigdy nie podszedłbym do auta z glinką bez mycia właściwego. Choćbyś 10 razy pianował auto to najpierw mycie potem glinka, nigdy na odwrót. 1
Kirkal Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Poszukuje czegoś czym mógłbym zamaskować rysy na piano black w okolicy drążka zmiany biegów. Jakiś glaze czy może aio. Ktoś ma sprawdzony patent na te plastiki inny niż polerka i folia?
D@ViD Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Godzinę temu, Kirkal napisał: patent na te plastiki inny niż polerka i folia Na wszystko inne szkoda czasu i $. Wosk od manufaktura wosku interior Finish HD jest do tych elementów stworzony, ale on aby maskuje takie utlenianie, zmatowienie. Grube rysy tylko polerka
Pioter83 Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Hej, co polecacie na odświeżenie zewnętrznych gum/uszczelek wokół okien?
rybka Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Mam w aucie Laguna III tak zwane "pół-skóry" które skórą naturalną nie są czy mogę na te "skóry" nałożyć Koch Refeesh? Czy jednak lepiej coś do skór.
Bitek Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Spotkaliście się może z efektem przyciągania pyłków z mikrofibry przez szybę na której jest nałożona niewidzialna wycieraczka, czuć jak by szyba była naelektryzowana.
alexander.p Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Nigdy, przenigdy nie podszedłbym do auta z glinką bez mycia właściwego. Choćbyś 10 razy pianował auto to najpierw mycie potem glinka, nigdy na odwrót.Tak oczywiście. Dałem 5.5 Ale nie jednoznacznie że wskazanie na mycie z wyższym priorytetem:(Natomiast sezon, jesienno- zimowy koniecznie1. Pre wash2. Wash3. Dekontaminacja4. Glinka :)Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
MMCzysci Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Dobry wieczór. Opowiedzcie mi proszę o EZR/EZRC (PSA). Pacjent to 407 2004, lakier w stanie "dst", niektóre elementy malowane ponownie. Brat zapytał, czy podjąłbym się polerki. Maszynę załatwię, ale chciałbym poznać charakterystykę tego lakieru (twardość, wykończenie, generalny komfort pracy, jakie pady/pasty, czy w ogóle powinienem się zgodzić (pierwsza polerka w życiu)).
smerf91 Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 2 godziny temu, Bitek napisał: Spotkaliście się może z efektem przyciągania pyłków z mikrofibry przez szybę na której jest nałożona niewidzialna wycieraczka, czuć jak by szyba była naelektryzowana. Dzisiaj dotknął mnie ten problem. Na bocznych szybach leży Glaco i przecierając dzisiaj po myciu szyby SSW fibrą WS Gentleman + zostało pełno pyłków
Bitek Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 16 minut temu, smerf91 napisał: Dzisiaj dotknął mnie ten problem. Na bocznych szybach leży Glaco i przecierając dzisiaj po myciu szyby SSW fibrą WS Gentleman + zostało pełno pyłków U mnie też leży glaco przeleciałem IPĄ i taki numer, ipa poszła na wafel później chciałem dopieścić niebieską fibrą od TENZI była już prana, zebrałem to fibrą do szyb. Efekt przyciągania był nadal szyba wydawała się mega tępa, ciężko było prowadzić po niej fibre.
Lukaso Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Przecież to norma. NW zostawiają szybę mega tempą ale przy tym mega hydrofobową. Mikrofibra aż staje przy przecieraniu i dlatego coś z niej wyjdzie czasami.
D@ViD Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 3 godziny temu, MMCzysci napisał: Dobry wieczór. Opowiedzcie mi proszę o EZR/EZRC (PSA). Pacjent to 407 2004, lakier w stanie "dst", niektóre elementy malowane ponownie. Brat zapytał, czy podjąłbym się polerki. Maszynę załatwię, ale chciałbym poznać charakterystykę tego lakieru (twardość, wykończenie, generalny komfort pracy, jakie pady/pasty, czy w ogóle powinienem się zgodzić (pierwsza polerka w życiu)). Ja mam 407 ale w innym kolorze. Lakier ori. Można uznać go do średnio miękkiego. Maszyna o skoku 8mm i pasta Polish usiagnalem spoko efekty. Tylko one step był robiony. 1
CarlosBlack Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 @MMCzysci zakładając, że to DA (na pierwszy rzut najlepiej 8mm) a lakier jest w słabym stanie spróbuj pasty "one step" (polecam 3D one) i np. żółty pad NAT. Pasta polish może okazać się słaba. Kwestia jak faktycznie ten lakier wygląda, czy masz warunki (garaż, oświetlenie...) i wystarczająco dużo czasu i wytrwałości co innego jeśli przygodę z polerka zaczynasz od nauki na pojedynczym elemencie, co innego startować od razu od "one step". 1
MMCzysci Opublikowano 17 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2019 Dziękuję. Widzę wiec, ze to chyba nie takie proste. Zatem wstrzymam się.
Qukie Opublikowano 18 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2019 @MMCzysci nie wstrzymuj się i jeśli masz dostępną maszynę, dodatki i garaż to spróbuj. Najwyżej zrobisz tylko kawałek auta. Zawsze to nowe doświadczenie.
MMCzysci Opublikowano 18 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2019 Edit: wymyśliłem, jak sobie poradzę Jak dowiem się, jaką maszynę będę w stanie załatwić, to będę drążyć dalej. Tylko światło mam słabe :(
kxd231 Opublikowano 18 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2019 Siemka, wrzucał ktoś może CarPro Gliss'a na Essence? Siądzie to dobrze czy raczej nie warto?
PIoChuUu Opublikowano 19 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2019 Cześć. Czy istnieje jakiś dopasowany fabrycznie separator brudu do meguiar's foldable bucket składanego wiadra 9l? Jeżeli nie to czy ktoś z Was próbował ciąć ten standardowy 26 cm na mniejszy? Zastanawiam się czy ręcznie jakimś brzeszczotem ogarnę temat. Z góry dzięki za info. Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
Notcon Opublikowano 19 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2019 Cześć. Czy istnieje jakiś dopasowany fabrycznie separator brudu do meguiar's foldable bucket składanego wiadra 9l? Jeżeli nie to czy ktoś z Was próbował ciąć ten standardowy 26 cm na mniejszy? Zastanawiam się czy ręcznie jakimś brzeszczotem ogarnę temat. Z góry dzięki za info. Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu TapatalkaMam takie wiaderka też. Tyko no name. Separator brudu mi sie nie widzi w nim raczej. Po pierwsze ścianki boczne nie są sztywne. Nawet jak wciśniesz docięty separator to i tak prędzej czy później wypłynie, chyba ze bardzo go obciążysz. Brud i tak będzie Ci leciał po ściankach w dół. Po drugie te wiaderka nie są zbyt wysokie. Separator jeszcze Ci je pomniejszy i wygoda z mycia spadnie. Do tego ryzykujesz uszkodzeniem ścianek przez separator.Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się