Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, dalu napisał:

szybka piłka Panowie - jak zmyć dresing do opon, w tym przypadku - Gyeon Q2 Tire, czyli czym najlepiej pozbyć się tego środka z gumy, aby otrzymać z powrotem jałową powierzchnię? proszek z myjni bezdotykowej cos zdziała lub apc?

Tire cleaner - chyba bez zaskoczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dalu napisał:

szybka piłka Panowie - jak zmyć dresing do opon, w tym przypadku - Gyeon Q2 Tire, czyli czym najlepiej pozbyć się tego środka z gumy, aby otrzymać z powrotem jałową powierzchnię? proszek z myjni bezdotykowej cos zdziała lub apc?

T&R Cleaner? Mocne stężenie APC też powinno dać radę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał126 napisał:

Tire cleaner - chyba bez zaskoczenia :)

 

Teraz, Fredi88 napisał:

T&R Cleaner? Mocne stężenie APC też powinno dać radę...

nie posiadam żadnego tire cleanera, bo zawsze pucowałem z brudu apc, czekałem aż wyschnie i atak z dresingiem, dzięki za rady - wymyśliłem że podjadę na myjnie, `namydle` apc i zadziałam proszkiem...być może wystarczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Eidos71 napisał:

Panowie i Panie - potrzebuję pomocy. Gdzie można zakupić klucz do mocowania talerza oporowego rotacji Lare Lite LR10-125 ? Klucz "dostał nóg"... Ewentualnie czym zastąpić oryginalny klucz ? Żaden z posiadanych przeze mnie kluczy nie pasuje - są za grube.

 

@Eidos71  krausa katuje ponad 2,5 roku i jeszcze nie miałem potrzeby używania klucza, leży w pudelku nie używany;) Spokojnie możesz poszukać klucza do konusów piast rowerowych. Ja akurat mam takie tylko 19 a do maszyny jest 17, ale sprawdziłem i mieści się pod talerz.

Coś takiego.

IMG_20171205_211203.jpg

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie od amatora :

dla rotacja, średnia gąbka i miękka gąbka.
jaka lepsza kombinacja dla maksymalny weet look, korekta + smalec

różnica jasne vs ciemne lakiery?

A. 3M Fast Cut (biały, zielony korek) + Koch Antiholo (ew. 3M niebieski korek) + wosk lub SW, QD

B. 3M Fast Cut +cleaner (DODO J) + wosk lub SW, QD

C. 3M Fast Cut + Koch Antiholo (ew. 3M niebieski korek) + cleaner (DODO J) + wosk lub SW, QD

D ??? 

 

koszta komponentów się nie liczą, powyższe w aktualnym podiadaniu. Prośba o sugestie i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, alexander.p napisał:

pytanie od amatora :

dla rotacja, średnia gąbka i miękka gąbka.
jaka lepsza kombinacja dla maksymalny weet look, korekta + smalec

różnica jasne vs ciemne lakiery?

A. 3M Fast Cut (biały, zielony korek) + Koch Antiholo (ew. 3M niebieski korek) + wosk lub SW, QD

B. 3M Fast Cut +cleaner (DODO J) + wosk lub SW, QD

C. 3M Fast Cut + Koch Antiholo (ew. 3M niebieski korek) + cleaner (DODO J) + wosk lub SW, QD

D ??? 

 

koszta komponentów się nie liczą, powyższe w aktualnym podiadaniu. Prośba o sugestie i porady.

A może najpierw jaki lakier? Marka?:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alexander.p napisał:

uuu wszelkiej maści i narodowości :biggrin:

nie chcę narobić bałaganu, więc dopytuję. generalnie dałem się namówić i koleżka podstawia mi auta do "ma być błysk"

? Lakier np. Hondy chcesz tak samo obrabiać według swojego schematu jak np. Audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paaaanie taka podstawa podstawa to
to twarde lakiery możesz próbować tak
fast cut/ fg400/ megs 101/ koch h5 -> antiholo / menzerna 3000 -> odtłuszczanie -> antiholo i do skutku
do lakierów miękkich zależy od zniszczenia, tu bez doświadczenia możesz zajebać ładne fale dunaju po odtłuszczeniu ;)
menzerna 2500/koch f5 -> antiholo -> antiholo
cutting ->menzerna 2500/koch f5 -> antiholo -> antiholo
lakieru uni zaczynam od polishu potem patrze czy trzeba mocniej czy nie, bo cutingiem można narobic sobie sporo bałaganu z wykończeniem
standardowe lakiery np opel, ssangyong, hyundai to tak na oko trzeba sprawdzac, zaczynac od polishu, potem myśleć co dalej
Z cleanerem i woskowaniem to jest dla mnie tak, ze jeżeli masz wosk konkursowy, to warto użyć do niego fajnego cleanera np: zymol wraz z zymol HDC, zestaw wolfganga, fajnie przyciemnia, wyglada to lepiej w tych 2%
Jeżeli chcesz nałozyc zwykły wosk to jedynie bym odtłuścił i woskował np hi temp, hd wax, kolinajti, harly , fusso itp itp

Pasty do wyboru do koloru, dobór past i gabek to właśnie doświadczenie, które zdobywasz i sam wybierasz według preferencji.
Dla mnie przykładowo o wiele fajniej się tnie h8 niż fg400  wydaje mi się mocniejsza od menzerny, a jeszcze mocniejsza jest 101 megsa. Pasty sonaxa są fajne, ale trochę dla mnie za drogie.
Z wykończenia najbardziej lubie menzerne 3000 bardzo fajnie się nia wykańcza czarne twarde metaliki i perły mercedesa, ale też fajnie lata na mieciutkich hondach, chodź czasem przydała by się 3500/3800, koch mi się nie spodobał bo tak, meguiars 105 mam pół galona jest fajny lepiej się nim pracuje niż menzerną ale często musze zrobić nim więcej przejazdów na nie których lakierach, lepiej mi się osobiście leci menzerną a raz lepiej meg'sem
Generalnie to poelrowac polerowac polerowac i polerowac i dużo odtłuszczać ;)

5 godzin temu, alexander.p napisał:

delikatniej :)

Człowiek się uczy całe zycie, nie wiem na czym pracujesz, ja robie wszystko rotacją, ale marzy mi się rupes na wykończenie ;)
Jezeli pytasz nas o chamski spis co i jak, czego uzyć to doświadczenie pewnie bardo niewielkie, na pewno ten samochód bedziesz jeszcze kiedys poprawiał.
Moje pierwze samochody na pewno wyszły lepiej niż u mirka polermistrza ale teraz po kilku latach na pewno zrobił bym to lepiej, pewniej szybciej.
Pamiętaj o oklejaniu rantów elementów dekorów, klamek itp.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady.

jaśniej, jaśniej się zrobiło :)

cały czas z tyłu głowy praca i praca na rotacji. Dojechałem do połowy AIO ADBL, zrobił mi fajną robotę na Nissan Note (teściowej). Ale idźmy dalej, Koleżka używa biały korek 3M po lakierowaniu. więc chcę to wykorzystać i kontynuuję etapy do "ma być błysk". Ale jak dla mnie do coś więcej trzeba zrobić niż tylko cutting po papierze 2000. 

mam dodo, do swojego czarnego VW, dlatego wtrąciłem do zapytania.

jeszcze nie pracowałem  na  3 etapy, 2 etapy. ale to ona zrobi robotę wet look / ma być błysk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biały korek 3m to taki troche zażynacz blach, ta pasta jak się weźmie na palce ma takie grudki podobne do ziarnistości papieru ścienego ;)  i to typowo moim zdaniem pasta lakiernicza do wywalania lekkich wtrąceń.
Jak na początek zawsze zaczynaj sobie żółtym korkiem dwa podejscia jeżeli stwierdzisz że za mało sciagasz rys weź zielony jeżeli stwierdzasz że rysy są ok, odtłuszczasz ipą ale lepiej jakimś wipe outem patrzysz rysy dalej ścięte, ale mnóstwo hologramów to bierzesz niebieski korek odtłuszczasz jeżeli znikneły to kończysz zabawe, jeżeli nei to walisz do skutku :)
Potem wosk i tyle, są jeszcze różnie politury, glaze, usuwanie morki ale to nie wszystko naraz.
Powiedzmy sobie też szczerze, że efekt lustra jest większy kiedy samochód ma mniejszą morke i nie każdy samochód będzie miał takie same wartości blasku przy różnych morkach. Klasycznym przykładem będzie bardzo drobna morka w czarnej hondzie, nie że jej nie ma jest ale bardzo drobna trudna do skopiowania lakierniczo i daje zawsze fajne lustro (dopóki nie ma słońca), a morką w BMW tak pośredniej generacji np F-ki gdzie ta mora jest bardzo gruba i widoczna gołym okiem, na takim lakierze połysk będzie inny, przez tą nierówną powierzchnie.
Lakier lakierowi nie równy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alexander.p napisał:

stopnie jak stopnie, ale wilgoć, masakra, docierasz, docierasz,wycierasz

Zgadzam się z kolegą. Wilgotność powietrza na poziomie 90% może być uciążliwa. Ja już wolałbym aplikować ciepłym woskiem w temp minusowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2017 o 17:49, Gozdziu23 napisał:

biały korek 3m to taki troche zażynacz blach, ta pasta jak się weźmie na palce ma takie grudki podobne do ziarnistości papieru ścienego ;)  i to typowo moim zdaniem pasta lakiernicza do wywalania lekkich wtrąceń.
Jak na początek zawsze zaczynaj sobie żółtym korkiem dwa podejscia jeżeli stwierdzisz że za mało sciagasz rys weź zielony jeżeli stwierdzasz że rysy są ok, odtłuszczasz ipą ale lepiej jakimś wipe outem patrzysz rysy dalej ścięte, ale mnóstwo hologramów to bierzesz niebieski korek odtłuszczasz jeżeli znikneły to kończysz zabawe, jeżeli nei to walisz do skutku :)
Potem wosk i tyle, są jeszcze różnie politury, glaze, usuwanie morki ale to nie wszystko naraz.
Powiedzmy sobie też szczerze, że efekt lustra jest większy kiedy samochód ma mniejszą morke i nie każdy samochód będzie miał takie same wartości blasku przy różnych morkach. Klasycznym przykładem będzie bardzo drobna morka w czarnej hondzie, nie że jej nie ma jest ale bardzo drobna trudna do skopiowania lakierniczo i daje zawsze fajne lustro (dopóki nie ma słońca), a morką w BMW tak pośredniej generacji np F-ki gdzie ta mora jest bardzo gruba i widoczna gołym okiem, na takim lakierze połysk będzie inny, przez tą nierówną powierzchnie.
Lakier lakierowi nie równy.

 

W dniu 6.12.2017 o 13:35, Gozdziu23 napisał:

Paaaanie taka podstawa podstawa to
to twarde lakiery możesz próbować tak
fast cut/ fg400/ megs 101/ koch h5 -> antiholo / menzerna 3000 -> odtłuszczanie -> antiholo i do skutku
do lakierów miękkich zależy od zniszczenia, tu bez doświadczenia możesz zajebać ładne fale dunaju po odtłuszczeniu ;)
menzerna 2500/koch f5 -> antiholo -> antiholo
cutting ->menzerna 2500/koch f5 -> antiholo -> antiholo
lakieru uni zaczynam od polishu potem patrze czy trzeba mocniej czy nie, bo cutingiem można narobic sobie sporo bałaganu z wykończeniem
standardowe lakiery np opel, ssangyong, hyundai to tak na oko trzeba sprawdzac, zaczynac od polishu, potem myśleć co dalej
Z cleanerem i woskowaniem to jest dla mnie tak, ze jeżeli masz wosk konkursowy, to warto użyć do niego fajnego cleanera np: zymol wraz z zymol HDC, zestaw wolfganga, fajnie przyciemnia, wyglada to lepiej w tych 2%
Jeżeli chcesz nałozyc zwykły wosk to jedynie bym odtłuścił i woskował np hi temp, hd wax, kolinajti, harly , fusso itp itp

Pasty do wyboru do koloru, dobór past i gabek to właśnie doświadczenie, które zdobywasz i sam wybierasz według preferencji.
Dla mnie przykładowo o wiele fajniej się tnie h8 niż fg400  wydaje mi się mocniejsza od menzerny, a jeszcze mocniejsza jest 101 megsa. Pasty sonaxa są fajne, ale trochę dla mnie za drogie.
Z wykończenia najbardziej lubie menzerne 3000 bardzo fajnie się nia wykańcza czarne twarde metaliki i perły mercedesa, ale też fajnie lata na mieciutkich hondach, chodź czasem przydała by się 3500/3800, koch mi się nie spodobał bo tak, meguiars 105 mam pół galona jest fajny lepiej się nim pracuje niż menzerną ale często musze zrobić nim więcej przejazdów na nie których lakierach, lepiej mi się osobiście leci menzerną a raz lepiej meg'sem
Generalnie to poelrowac polerowac polerowac i polerowac i dużo odtłuszczać ;)

Człowiek się uczy całe zycie, nie wiem na czym pracujesz, ja robie wszystko rotacją, ale marzy mi się rupes na wykończenie ;)
Jezeli pytasz nas o chamski spis co i jak, czego uzyć to doświadczenie pewnie bardo niewielkie, na pewno ten samochód bedziesz jeszcze kiedys poprawiał.
Moje pierwze samochody na pewno wyszły lepiej niż u mirka polermistrza ale teraz po kilku latach na pewno zrobił bym to lepiej, pewniej szybciej.
Pamiętaj o oklejaniu rantów elementów dekorów, klamek itp.

dzięki za porady. jadę na szrot po maskę lub drzwi do testów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.