Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem lepszy Axel i do tego masz 3 l pojemności a kwazar 2. Oglądałem ostatnio kwazara w sklepie i porównywałem z axelem bo musiałem coś kupić gdyż mój przerobiony marolex zaczął kuleć, a nie chciałem inwestować naprawy mając świadomość ceny axela czy kwazara. W necie są jeszcze filmy porównawcze... Pooglądaj. Zajrzyj również do tematu poświęconego axelowi.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sie ktoś wypowiedzieć na temat interfejsów diagnostycznych do VW i BMW z firmy viaken ? 
Chodzimi konkret o te, bo chcę sobie zamówić  Czy warto sobie tym głowę zawracać
 BMW -  https://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=627 
VAG - https://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=103
 
 
Przerabialem temat z Vag. Kupiłem od nich kabel mam do dziś ale jest mały haczyk a.mianowicie soft. Ten darmowy ma ograniczenia nie wszystko da się zrobić nie wszystkie funkcje są aktywne pozostaje szukanie piratów. Zakupiłem chińczyka z ali i jak to chińczyk oprogramowanie na płytce dołączone z uwagą aby podczas uruchomienia nie aktualizować softu bo Ci kabel uwali. Działa super.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o matowanie maszyną choćby lamp. Widziałem, że dobrze radzi sobie np. Rupes Duetto (skok12mm) i Rupes 75E. Krauss S75 poradzi sobie tak samo w matowaniu na mokro? Czy szukać jakiegoś dedykowanego sprzętu? Przy okazji do matowania zajechanych elementów się nada :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Arkeolowy napisał:

Jeżeli chodzi o matowanie maszyną choćby lamp. Widziałem, że dobrze radzi sobie np. Rupes Duetto (skok12mm) i Rupes 75E. Krauss S75 poradzi sobie tak samo w matowaniu na mokro? Czy szukać jakiegoś dedykowanego sprzętu? Przy okazji do matowania zajechanych elementów się nada :good:

Na najlepsze wykończenie rotacja albo skok 3mm jak w szlifierkach pneu. Przy szlifowaniu większy skok np. 9mm to przecież bardziej agresywna opcja
Nawet z opisu pierwszej z brzegu szlifierki p. Rupesa Skorpio: 

SKORPIO 3 mm - 3mm skok idealnie nadaje się do prac wykończeniowych. Mały skok w połączeniu z wysokimi obrotami daje najlepsze jakościowo wykończenie powierzchni. Proponowane gradacje papierów ściernych od P320 do P3000.

SKORPIO 6 mm - 6mm skok idealnie nadaje się do przygotowania podłoża pod prace blacharskie i lakiernicze.

Proponowane gradacje od P180 do P400.

SKORPIO 9mm - 9mm skok pozwala na znaczne skrócenie czasu pracy. Agresywny ruch tarczy, idealnie nadaje się do szybkiego usuwania materiału. Proponowane gradacje od P60 do P180.

Także rotacja + krążki 3M Trizact najlepsza opcja np. na reflektory. p1000 i p3000 są na gąbkach, przy pośrednim p1500 dobrze mieć przekładkę gąbkową pod krążek, bo jest sam papier (pod lakier na sucho taka wersja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=16882]rkom[/mention] Na razie planuję tylko odczyt błędów i usuwanie, ale z czasem coś więcej by na tym porobił, na laptopie i komputerze stacjonarnym Windows 7
Odczyt błędów jak najbardziej ewentualnie zrobienie logów i chyba nic pozatym. Do VAGa polecam kabel plus program VCDS. Dostępne na znanym portalu ogloszeniowym. Tu już jak masz trochę wiedzy to można podzialac. Włączać kodowania itd ;)
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Alfa47 napisał:

@rkom Na razie planuję tylko odczyt błędów i usuwanie, ale z czasem coś więcej by na tym porobił, na laptopie i komputerze stacjonarnym Windows 7

O VW koledzy odpowiedzieli. Kabel Viakena do BMW  z Inpą pod Win7 odczytasz błędy,  dane live. Nadaje się też do programowania (oprócz zmian w sterowniku silnika typu zmiana mapy wtrysków) za pomocą NCS Experta (wersja trudniejsza) lub ISTY ( wersja łatwiejsza, ale zajmująca ponad 300 GB na dysku). Na Ali kupisz za ok. 10 -12$, ale tu masz gwarancję i nie trzeba czekać na przesyłkę.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowicjuszem, więc mam kilka pytań :smile:.

1. Mam 2 lakiery do ogarnięcia, czarny Touareg 2, oraz Passat b5fl LC5X (niebieski/granatowy), wiem że trzeba auto wyglinkować (jak to zrobić też wiem), dalej zamierzam użyć Poorboy's World Professional Polish - prewax cleaner lekko ścierny, później Shiny Garage Glaze, a na to wosk SOFT99 Fusso Coat12 B&D. Pytanie czy da to dobry efekt wizualny, obydwa lakiery mają trochę holosów, dodatkowo czarny trochę rys, ale chciałbym trochę przykryć to i dać duży połysk, teraz pytanie kiedy pomiędzy tymi 3 produktami użyć IPA? 

2. Jak myć te auta po zabezpieczeniu woskiem? Zawsze myję na bezdotyku i nie zamierzam tego zmieniać. Pytanie czy przygotować sobie szampon (posiadam Tenzi do "codziennego mycia") i atomizer, aby robić to w takiej kolejności: opłukanie wodą, szampon z atomizera, i mycie rękawicą do mycia później spłukanie wodą i tyle? Używać wosku na mokro z myjni jako dodatek do poprzednich produktów? Warto kupić taki produkt: Shiny Garage Morning Dew, aby raz na miesiąc czy dwa psiknąć i poprawić trwałość wosku?

3. Aktualnie na passata mam nałożony twardy wosk w płynie sonaxa jestem zadowolony z efektu, mimo że tylko wyglinkowałem auto i przetarłem IPĄ (brak doświadczenia i informacji które mam już teraz) Czy produkty z pkt 1 dadzą chociaż porównywalny efekt? :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2017 o 20:54, Bruuuum napisał:

Kilka kropek pasty na futrze na początek pracy zamiast dokładnego rozprowadzenia cienkiej warstwy po całej powierzchni futra? Szczerze, trochę słabo, jeśli już tworzyć filmy instruktażowe i czepiać się szczegółów :) Lepsza instrukcja:

 

Przyznam, że film #25 na kanale MX obejrzałem pobieżnie, fajnie, że wychwyciłeś, że nie zaimpregnowali pada na starcie.

Jak dla mnie to jeden z najważniejszych i koniecznych elementów przed uruchomieniem maszyny.

 

Tego kanału na YT, który wrzuciłeś jeszcze nie oglądałem, choć często wyskakuje mi w rekomendowanych to czasu brak... zauważyłem tylko, że używają DA w Twoim linku.

Często zaglądam na kanał ten poniżej, ale odcinka o rotary jeszcze nie odpalałem, też czeka w kolejce:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Przyznam, że film #25 na kanale MX obejrzałem pobieżnie, fajnie, że wychwyciłeś, że nie zaimpregnowali pada na starcie.
Jak dla mnie to jeden z najważniejszych i koniecznych elementów przed uruchomieniem maszyny.
 
Tego kanału na YT, który wrzuciłeś jeszcze nie oglądałem, choć często wyskakuje mi w rekomendowanych to czasu brak... zauważyłem tylko, że używają DA w Twoim linku.
Często zaglądam na kanał ten poniżej, ale odcinka o rotary jeszcze nie odpalałem, też czeka w kolejce:
 


Panowie chodzi o gabke czy futro? Jak futrzak to też nie impregnuje jak gąbka must have.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kuba2000 napisał:

Jestem nowicjuszem, więc mam kilka pytań :smile:.

1. Mam 2 lakiery do ogarnięcia, czarny Touareg 2, oraz Passat b5fl LC5X (niebieski/granatowy), wiem że trzeba auto wyglinkować (jak to zrobić też wiem), dalej zamierzam użyć Poorboy's World Professional Polish - prewax cleaner lekko ścierny, później Shiny Garage Glaze, a na to wosk SOFT99 Fusso Coat12 B&D. Pytanie czy da to dobry efekt wizualny, obydwa lakiery mają trochę holosów, dodatkowo czarny trochę rys, ale chciałbym trochę przykryć to i dać duży połysk, teraz pytanie kiedy pomiędzy tymi 3 produktami użyć IPA? 

2. Jak myć te auta po zabezpieczeniu woskiem? Zawsze myję na bezdotyku i nie zamierzam tego zmieniać. Pytanie czy przygotować sobie szampon (posiadam Tenzi do "codziennego mycia") i atomizer, aby robić to w takiej kolejności: opłukanie wodą, szampon z atomizera, i mycie rękawicą do mycia później spłukanie wodą i tyle? Używać wosku na mokro z myjni jako dodatek do poprzednich produktów? Warto kupić taki produkt: Shiny Garage Morning Dew, aby raz na miesiąc czy dwa psiknąć i poprawić trwałość wosku?

3. Aktualnie na passata mam nałożony twardy wosk w płynie sonaxa jestem zadowolony z efektu, mimo że tylko wyglinkowałem auto i przetarłem IPĄ (brak doświadczenia i informacji które mam już teraz) Czy produkty z pkt 1 dadzą chociaż porównywalny efekt? :biggrin:

Koledzy na forum radzili aby fusso kłaść na wyjałowioną powierzchnie ja tak zrobiłem jeśli chodzi o mycie jak chcesz opłukać rekawice bez wiadra kup 2 wiadra w castoramie około 20 pln wydasz przynajmniej zrobisz to po naszemu a i separator brudu są regolowane poszukaj u partnerów forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, vaio napisał:

Koledzy na forum radzili aby fusso kłaść na wyjałowioną powierzchnie ja tak zrobiłem jeśli chodzi o mycie jak chcesz opłukać rekawice bez wiadra kup 2 wiadra w castoramie około 20 pln wydasz przynajmniej zrobisz to po naszemu a i separator brudu są regolowane poszukaj u partnerów forum

Dzięki :biggrin:. Nie mam doświadczenia więc dlatego takie głupie pytanie, czyli powiedzmy raz na tydzień/dwa mycie na dwa wiadra, a jak z opłukaniem kiedy nie ma czasu, samą wodą czy tym szamponem który jest na myjce? I co z tym woskiem na mokro jako dodatek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kuba2000 napisał:

Dzięki :biggrin:. Nie mam doświadczenia więc dlatego takie głupie pytanie, czyli powiedzmy raz na tydzień/dwa mycie na dwa wiadra, a jak z opłukaniem kiedy nie ma czasu, samą wodą czy tym szamponem który jest na myjce? I co z tym woskiem na mokro jako dodatek?

Na myjce używaj tylko programu do płukania reszta to delikatnie mówiąc szit:mrgreen:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Posejdon napisał:

Na myjce używaj tylko programu do płukania reszta to delikatnie mówiąc szit:mrgreen:

Raczej "woda demineralizowana", często nazywana też "nabłyszczanie", mimo, że to sama woda (na większości)

Godzinę temu, KrzysztofM napisał:


 

 


Panowie chodzi o gabke czy futro? Jak futrzak to też nie impregnuje jak gąbka must have.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

 

A jaką widzisz rożnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Futro nadmiar pasy zaczyna się sklejac włosie jeżeli zaczynam je impregnowac już na starcie sklejam je. Są różne szkoły z ta impregnacja przykładowo Chemical guys nie impregnuja klada pastę i używają swojego produktu tzw impregnatora pada jakiś lubrykant w sprayu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kuba2000 napisał:

Dzięki :biggrin:. Nie mam doświadczenia więc dlatego takie głupie pytanie, czyli powiedzmy raz na tydzień/dwa mycie na dwa wiadra, a jak z opłukaniem kiedy nie ma czasu, samą wodą czy tym szamponem który jest na myjce? I co z tym woskiem na mokro jako dodatek?

Możesz opłukać szamponem na myjce. Zawsze to lepsze niż jeżdżenie szczurem. Musisz tylko pamiętać ,że chemia na bezdotyku jest agresywna. Musi zdjąć z lakieru jak najwięcej syfu, a i przy okazji wosku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KrzysztofM napisał:

Futro nadmiar pasy zaczyna się sklejac włosie jeżeli zaczynam je impregnowac już na starcie sklejam je. Są różne szkoły z ta impregnacja przykładowo Chemical guys nie impregnuja klada pastę i używają swojego produktu tzw impregnatora pada jakiś lubrykant w sprayu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Rozprowadź cienko, nie nadmiar, jak robisz nadmiar, to zdejmij trochę, ale żeby była cała powierzchnia pokryta. Impregnaty to praktycznie QD. 

Zobacz jeszcze raz ten link wklejam, tutaj na prawdę dobrze jest wytłumaczone wszystko akura prawie od początku filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bruuuum napisał:

Rozprowadź cienko, nie nadmiar, jak robisz nadmiar, to zdejmij trochę, ale żeby była cała powierzchnia pokryta. Impregnaty to praktycznie QD. 

Zobacz jeszcze raz ten link wklejam, tutaj na prawdę dobrze jest wytłumaczone wszystko akurat na wełniaku prawie od początku filmiku.

Wiesz co nie mam problemów z futrem nie stosuje żadnych QD robię podobnie jak w filmie Nowickiego. 

Film który wskazujesz jest do Padu z mikrofibry w dodatku na maszynie DA system Meguiarsa pad oraz pasta. 

#25 Nowickiego jest o rotacji  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KrzysztofM napisał:

Wiesz co nie mam problemów z futrem nie stosuje żadnych QD robię podobnie jak w filmie Nowickiego. 

Film który wskazujesz jest do Padu z mikrofibry w dodatku na maszynie DA system Meguiarsa pad oraz pasta. 

#25 Nowickiego jest o rotacji  ;) 

Chodzi o samo rozprowadzenie pasty po padzie i tłumaczą dlaczego jest to ważne przy polerowaniu i właściwie samo sedno polerowanie, niezależnie czy pad mikro czy wełna, czy da czy rotacja. Nie mówię, że zrobienie kilku kropel jest złe, tylko gorsze niż dokładne rozprowadzenie, w filmiku który dodałem jest cały wywód właśnie i szczegółach na ten temat przez jednego z bardziej znanych gości od detailingu w USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Bruuuum napisał:

Chodzi o samo rozprowadzenie pasty po padzie i tłumaczą dlaczego jest to ważne przy polerowaniu i właściwie samo sedno polerowanie, niezależnie czy pad mikro czy wełna, czy da czy rotacja. Nie mówię, że zrobienie kilku kropel jest złe, tylko gorsze niż dokładne rozprowadzenie, w filmiku który dodałem jest cały wywód właśnie i szczegółach na ten temat przez jednego z bardziej znanych gości od detailingu w USA

Każda technika jest warta sprawdzenia przetestowania i dostosowania do własnych potrzeb. 

Przykład chyba dobrze znany. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KrzysztofM napisał:

Każda technika jest warta sprawdzenia przetestowania i dostosowania do własnych potrzeb. 

Przykład chyba dobrze znany. 

 

No właśnie, to co tu jest na niskich obrotach, czyli równe rozprowadzenie pasty i rozprowadzenie jej po padzie, to to samo, o czym mówię, czyli wstępne rozprowadzenie ręczne, tylko tak jest dokładniej i nie ma ryzyka, że przez chwilę, gdzieś futro pójdzie na sucho. Nie jest to jakaś znaczna różnica, ale jest. Chodzi o sam początek, potem po jednym przejeździe kilka kropek na pada jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.