Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Dystrybutor
W dniu 3.09.2017 o 13:42, Domel napisał:

nie maskuje.

Będziesz robić korektę czy chcesz tylko "wymyć" auto i nałożyć ? Czemu akurat powłoki ? Jakie masz doświadczenie w detailingu ? Czemu w zimę i nie na wiosnę ?

Nie polecam tego bez odpowiedniego przygotowania lakieru a tym bardziej w zimę.

Zrób porządny detox lakieru ( mycie, tar, deironizer, glinka, cleaner chociażby ręcznie) i nałóż wosk zimowy np Colli.

Oczywiście jeśli warunki pozwolą bo mycie auta w temp 0st to dramat ....

Sprostuję wypowiedź kolegi. Powłoka FX Protect maskuje delikatne niedoskonałości takie jak lekkie holo, aplikacja w temp minimum 10 st i taka temperatura jest niezbędna przez conajmniej 12godzin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lk1407 napisał:

Czy Hammerite Kurust nada się do odpryskow które zaszły rdzą? Najpierw lekko papierem ściernym, potem Kurust i po odczekaniu zaprawka? Dobrze będzie?

Jak jeszcze lekko zaszły to deironizerem potraktuj i potem papierkiem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepek - a dlaczego nie...? Byle nie było mrozu (chyba, że masz ogrzewany garaż, do którego możesz wstawić samochód po myciu) - inaczej pozamarza Ci woda w zamkach i szczelinach, poprzymarzają uszczelki (zabezpiecz je odpowiednim środkiem, wtedy zminimalizujesz to ryzyko). Myć auto należy przez cały rok, a zimą szczególnie - pozbywasz się wtedy z karoserii i elementów zawieszenia/podwozia soli i innego syfu, który ma niespecjalnie pozytywne działanie korozyjne na samochód. To, czy myć w danym dniu samochód, czy nie (oraz czy myć, czy tylko spłukać na bezdotyku) - zależy od warunków, pogody, czasu i możliwości.

Acha - mycie myjką uzależnia też dostęp do źródła wody (zimą najczęściej zakręca się dopływ wody do kranów, które znajdują się na zewnątrz - z wiadomych powodów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Szczepek jak masz ciepłe pomieszczenie to myjesz i wstawiasz do niego zarówno sama myjke jak i auto

 

ja w zime myjke chowam do domu w lato natomiast stoi w takim dobudowanym pomieszczeniu do domu (nieogrzewanym) tak zwana graciarnia szpadle, taczki itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BialyGTI dzięki wielkie. Ja garaż mam nie ogrzewany ale po myciu mogę wstawić grzejnik elektryczny plus zabezpieczyć uszczelki i zamki. To może zapytam cię jeszcze o myjki. Wiem ze karchery tańsze maja pompki plastikowe i nie warte sa zakupu. Ale np k5 jest dość droga. Na Allegro znalazłem myjki firmy Lavor 180 i jest tańsza o polowe od karchera. Firma włoska ale wiadomo ze wszystko made in china. Zakup bedzie na raty i zastanawiam sie czy warto inwestować w karchera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś stosuje dressing do opon (w moim przypadku black mamba shine) na zabezpieczenie uszczelek na zimę?  Chciałbym się dowiedzieć czy to dobry pomysł.

Oraz gdy wyciągnąłem z paczki paste menzerne sf3800 była jakby od korka mokra i smierdziało to ropą, czy to może być pasta ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfa47, ja stosowałem zwykła mambe na gumy pod maską (gdzie znowu jest wysoka temperatura) i było widać zdecydowanie mniej zacieków na gumach po dressingu, więc odpycha wodę skutecznie, plus mamba zostawia taki lekko tłustawy film, więc powinno dać radę bo shine zostawia chyba bardziej tłustą oponę.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Alfa47 napisał:

Panowie, czy ktoś stosuje dressing do opon (w moim przypadku black mamba shine) na zabezpieczenie uszczelek na zimę?  Chciałbym się dowiedzieć czy to dobry pomysł.

Oraz gdy wyciągnąłem z paczki paste menzerne sf3800 była jakby od korka mokra i smierdziało to ropą, czy to może być pasta ? 

Stosuje dressing AUTOGLYMA do uszczelek,pachnie bardzo fajnie i jest wydajny,mambę tez możesz dawać na uszczelki;)Bardzo tanie i fajne rozwiązanie to sonax w sztyfcie typowo do uszczelek,napewno znajdziesz w sklepie u kolegów z forum.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Panowie co do zabezpieczenia plastików pod maska

Paweł Nowicki wspominał w swoim filmie na YT ze używa "Polytop Motor Top Finish" moze ktos używa cos innego co można aplikować na mokro i dotrzeć po paru godzinach @AreK o ile sie nie mylę ty w jakimś aucie cos stosowałeś ale nie moge znaleźć teraz w którym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BiałyGTi , APP M-wet wax - świetny do tego typu rzeczy , mam i używam , efekty zobacz tutaj :

https://www.facebook.com/pg/EssenceOfShine/photos/?tab=album&album_id=1137525226381329

 

Daje piękną satynę,ładnie się rozpływa i nie trzeba niczym docierać,ale musi być położony na mokro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Mam pytanie odnośnie konserwacji skóry w samochodzie, przeważnie e jeżdżę  ja+pasażer (ale tez nie zawsze) tył jest praktycznie wogole co nie używany, 3miesiace temu były  czyszczone+zabezpieczane, teraz wypada kolejna konserwacja i przednie fotele wyczyszcze cleanerem+zabezpieczenia, ale co z tyłem jesli nie jest użytkowany? 

Prosze o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MichałES napisał:

Witam. 

Mam pytanie odnośnie konserwacji skóry w samochodzie, przeważnie e jeżdżę  ja+pasażer (ale tez nie zawsze) tył jest praktycznie wogole co nie używany, 3miesiace temu były  czyszczone+zabezpieczane, teraz wypada kolejna konserwacja i przednie fotele wyczyszcze cleanerem+zabezpieczenia, ale co z tyłem jesli nie jest użytkowany? 

Prosze o porade

Zwróć uwagę czy wymaga czyszczenia i tyle,nie ma ścisłej reguły odnośnie konserwacji.Jeżeli była czyszczona i zabezpieczona i tak sobie trwa to nie ma sensu na siłe konserwować ponownie.Chyba że pracujesz na stoczni i masz kurz w aucie jak po piaskowaniu;)Obejrzyj sobie tą z przodu,porównaj i zdecyduj.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
1 godzinę temu, Thomas napisał:

@BiałyGTi , APP M-wet wax - świetny do tego typu rzeczy , mam i używam , efekty zobacz tutaj :

https://www.facebook.com/pg/EssenceOfShine/photos/?tab=album&album_id=1137525226381329

 

Daje piękną satynę,ładnie się rozpływa i nie trzeba niczym docierać,ale musi być położony na mokro.

 

ok dzieki zaraz bede szukał

 

Godzinę temu, Tommy Lee napisał:

@BiałyGTi Ewentualnie CarPro Perl, który jest i tak wodorozcienczalny. Używam go na dywaniki i tak zostawiam do wyschnięcia bez przecierania.  

nadaje sie to na komore ? silnika stosowałeś możne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tommy Lee napisał:

@BiałyGTi Ewentualnie CarPro Perl, który jest i tak wodorozcienczalny. Używam go na dywaniki i tak zostawiam do wyschnięcia bez przecierania.  

A jakie ty stosujesz rozcieńczenie do dywaników 1:3,1:4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Posejdon napisał:

Zwróć uwagę czy wymaga czyszczenia i tyle,nie ma ścisłej reguły odnośnie konserwacji.Jeżeli była czyszczona i zabezpieczona i tak sobie trwa to nie ma sensu na siłe konserwować ponownie.Chyba że pracujesz na stoczni i masz kurz w aucie jak po piaskowaniu;)Obejrzyj sobie tą z przodu,porównaj i zdecyduj.:)

No nie wymaga nic, zastanawialem sie tylko czy nie przejechac wilgotna fibra i naniesc jedna warste mleczka? 

Czy jak jest w dbd stanie to nawet rok bez ponownej konserwacji trzymac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.