Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


krd

Rekomendowane odpowiedzi

Na takie przypadki nie pomoże ani sok z gumijagód ani nawet mikstura ponoramixa, a co dopiero zwykły olej silnikowy dlatego posiadając TSI najlepiej na okresie gwarancyjnym trzymać się wytycznych VAGa aby nie generować kosztów, a po gwarancji pozbyć się problemu :D  Tak z ciekawości to już ten "poprawiony" TSI bez wad? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba znać się na olejach, a wystarczy dobrze znać swoje silniki żeby dostrzec pewne detale, jak sam mówisz kultura pracy może sie już poprawić po wrzuceniu takiego samego świeżego.

Póki się trzymam swojego podejścia, częstszych wymian, elementy w środku czyściutkie, że można z nich jeść. I to bez płukanek.

 

Evo, współczuje. Ale 6 tys to powinno przejechać nawet na kujawskim. To jest vag i ich przewaga dzięki technice. Koleżance posypał się rozrząd i razem z tym pół silnika w drobny mak przy 40 tys. Łańcuch. A oliwa z ASO. Więc chyba zapomnieli jak sie silniki robi skoro żywotność mają krótszą niż rotacyjne wankla. Swoją drogą dziwne, to EE był od nowości? Bo piszesz 6k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Evo napisał:

Tak, ja. Miałem zalanego Millersa EE 5W40 jak mi się panewki rozsypały przy przebiegu 6000 km w nowoczesnym TSI. Dobry olej :D

Ja mam od Millers EE 5w30 Eco w Focus ST od nowości tzn. wlałem Millersa miesiąc po odebraniu auta...teraz 7kkm przebiegu i co ? I nic :) jest jak na fabrycznym Castrolu Pro A5 ale trzeba założyć, że to produkt "premium" i silnik bedzie miał lepiej mimo, ze ten Millers na papierze wygląda tak sobie... poza tym patrząc na to co zaleca Ford i w jakiej specyfikacji musi być olej do 2.0 Ecoboost 250 to tak na prawdę jest na rynku kilka podobnych olejów w spec ...M2C913 C/D.

 

Za 3-4kkm wymiana i leje to samo choć chętnie bym wlał 0W40 ale w tej lepkości jest tylko olej do RS 2.3EB (które i tak się sypią/sypały i żaden olej nie pomorze).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uszanowanie. Mam pytanko, gdyż na zmienolej zamówiłem LM Diesel Synthoil, a otrzymałem Synthoil High Tec. Czy to to samo? Bo widzę, że cena podobna i parametry na stronie podane są identyczne. I mogę sobie go dolać do Diesel Synthoil? Bo troszkę zgłupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo V40

1.6 benzyna

98 rok

 

Kolega mówi, że nie ważne jaki ale aby lać mu 10W40 bo te stare benzyniaki pojadą na wszystkim. Kupił sobie jakiś olej GM 10W40 i wlał go.  Głupota czy coś w tym jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I głupota, i coś w tym jest. A olej GM uchodzi za tak tani, że nie opłaca się go podrabiać. Oczywiście nie wiadomo też kto go produkuje, ale zainteresowanie nim wśród mechaników (głównie tzw. januszy) jest niesłabnące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał126 napisał:

I głupota, i coś w tym jest. A olej GM uchodzi za tak tani, że nie opłaca się go podrabiać. Oczywiście nie wiadomo też kto go produkuje, ale zainteresowanie nim wśród mechaników (głównie tzw. januszy) jest niesłabnące.

Mobil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niedługo zbliża mi sie termin wymiany oleju w moim Golfie 1,6 AKL. Normy olejowe do niego to 500.00 i 502.00, jazda głównie miejska, nie stwierdziłem ubytków od wymiany do wymiany. Obecnie zalany jest Penrite HPR 5w40 i AR 9100. Pozostać przy obecnym zestawie czy szukać czegoś innego w podobnej cenie np polecany przez Pływaka - Meguin Super Leichtlauf +AR9100?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest w stanie stwierdzić, czy ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 jest olejem w pełni syntetycznym? Taką oliwę zaleca Renault do mojego wozidła i zastanawiam się, czy zostać przy tym, czy przejść na LM Synthoil High-Tech 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ktoś poleci dobry olej VW 505.00

chodzi konkretniej o motor 1.9tdi 90km passata b5 w aucie kolegi :/ muszę znaleźć jakiś dobry do +/- 200zł i dodam że ten silnik nie widział takich rzeczy jak płukanka i dodatki, czy warto spróbować ? 

 

Aaaa. Teraz aktualnie zalany przez 3 wymiany Valvoline MaxLife 10w40 ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak stosujecie archoil 2300 to unikacie/unikac nalezy wysokich obrotów, mocnego dawanie w palnik mówiąc kolokwialnie, czy normalnie jezdzicie tak jak przed dolaniem? W instrukcji nic takiego na ten temat nie jest napisane, ale siłą rzeczy, podświadomie mając wlaną płukankę czlowiek ostrożnie operuje gazem stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat aktualnie stosuje Penrite HPR 5 5W40, ktory na ten moment kosztuje 170pln, w silniku benzynowym Kia Sportage 2.0 16V że zmiennymi fazami, typ silnika G4GC. Wymieniam go co 12 tys km, bo dostawał dawkę archoil 9100.

Zastanawiam się czy nie wlać czegoś bardziej budżetowego i zmieniać jak w aucie z turbo, czyli co 10 tys. To nie jest samochód wyczynowy i rzadko kiedy obroty przekraczają 4000 obr/min.

 

Doszły mnie słuchy że Penrite też coś pozmienial w składzie i też do końca nie wiadomo czy nadal jest taki super, choć na powyższym zestawieniu już sa znaki zapytania przy Noack i HTHS.

 

Który z pozostałych polecanych z 5W40 będzie godnym następca z jasnymi kartami, czy lepiej zostać dalej na Penrite?

 

wysłane przez tapatalk

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.