Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuje oleju z normą LL01. Silnik rzędowa szóstka m54. Silnik wciąga olej obecnie 5w40 motul xcess w większych ilościach. Chciałabym spróbować oleju innego producenta o lepszych parametrach, jeśli nie pomoże to na lato 5w50. Czy coś od Shella lub Valvoline long life możecie polecić chyba ze coś innego co ma w miarę dobrą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Shell Helix Ultra 5w40 z PurePlus: byłem wczoraj na stacji benzynowej Shella i tam mieli tę "prawdziwą" wersję tego oleju. Daty produkcji maj 2017 wyprodukowano we Włoszech. Więc nie jest to prawdą, że ta nowa zastąpiła starą. Są dwa rodzaje równolegle sprzedawane. U jednego z dystrybutorów powiedzieli że Shell wprowadził tę nową wersję bo było tak duże ssanie na rynku że nie mogli nadążyć z produkcją. Więc postanowili zrobić podróbkę pod podobną nazwą i wciskać to klientom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o poradę co do doboru oleju. Chodzi o Opel Zafira B z silnikiem Z18XER - 1.8 benzyna z zmiennymi fazami rozrządu. Silnik ma tę przypadłość że olej wycieka z tych kół faz rozrządu i wtedy przy następnym starcie pracują one na sucho przez krótką chwilę. Czy można dobrać taki olej który by tak szybko nie ściekał, lecz zastygł od razu po zgaszeniu i pozostał w komorach kółek faz rozrządu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem na meila info, że Motul Specific 505.01 / 502.00 / 505.00 ma zmianę składu.  

 

Jak to wygląda okiem fachowców ? 

 

Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 167
Pour point ASTM D97 < -36°C / < -33°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.09.2017 o 08:40, JacekZKL napisał:

Poproszę o poradę co do doboru oleju. Chodzi o Opel Zafira B z silnikiem Z18XER - 1.8 benzyna z zmiennymi fazami rozrządu. Silnik ma tę przypadłość że olej wycieka z tych kół faz rozrządu i wtedy przy następnym starcie pracują one na sucho przez krótką chwilę. Czy można dobrać taki olej który by tak szybko nie ściekał, lecz zastygł od razu po zgaszeniu i pozostał w komorach kółek faz rozrządu?

 

Ja bym wlał olej zgodny ze specyfikacją GM-LL-A-025, a do tego modyfikator tarcia, ale z gatunku tych, które wiążą się z powierzchnią. Np. Penrite HPR5 5W40+Archoil AR9200.

Dnia 15.09.2017 o 09:04, chris18404 napisał:

MWitam wszystkich.  Chciałem się poradzić. Mam samochód Hyundai Tucson 2.0 CRDI 2006r bez filtra cząsteczek stałych.  Od początku olej był lany 5w30,  ostatnim razem  zalalem castrol edge.  Co polecacie teraz? 

Rozumiem, że potrzeba oleju w klasie A5/B5? Penrite Vantage 5W30, Amsoil Signature Series 5W30.

3 godziny temu, StreamHD napisał:

Dostałem na meila info, że Motul Specific 505.01 / 502.00 / 505.00 ma zmianę składu.  

 

Jak to wygląda okiem fachowców ? 

 

Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 167
Pour point ASTM D97 < -36°C / < -33°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

Nie jestem żadnym fachowcem, ale punkt płynięcia byłby słaby nawet gdyby to był olej w klasie 10Wxx, zaś w 5Wxx zakrawa o kpinę. :) Nie rozumiem robienia z Motula świętego oleju, co się odbywa na wielu polskich forach poświęconych samochodom z grupy VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kiedyś miał o wiele lepszy skład, a dziś jest już kupa .. ale i tak ludzie go leją na potęgę bo tani i coś innego niż oklepany Motul czy Castrol :-)

A czy ktoś może wie z niewiadomego źródła jakiej marki olej kryje się w oryginalnej bańce VW (5w40 505.01)?

d9b0cd5b47a8b1c80ac0ee8272b4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że dyskusja jest typowa dla większości forum samochodowych :) , ludzie kombinują jak konie pod górę co by tu wlać do swoich silniczków , w większości przypadków prostych nie wysilonych , tracą czas i pieniądze na proponowane  przez forumowych  znawców drogie i trudno dostępne  " koszerne " oleje , doszukując się potem wzrostu mocy czy aksamitnej pracy silnika . A wszytko i tak sprowadza  się regularnej wymiany oleju i filtra  zgodnego ze specyfikacją producenta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, fiordek napisał:

czy Archoil 9200 jest w ogóle dostępny?, coś ciężko go dostać w sklepach online :( 

Słusznie, AR9200 miał być zastąpiony nową formulacją, więc nic dziwnego, że jest kiepsko dostępny. Ale takich produktów jest trochę, Liqui Moly Ceratec chociażby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszanowanko. Pacjent Golf 4 1,6 w samej benzynce. Przebieg troszkę ponad 260kkm,nie wiadomo czy popija oliwę. Dojazdy przeważnie do 10 km w jedną stronę. Helix 5W40 wystarczy?

Wysłane z mojego Lenovo K50a40 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy się po internetach dzieją. Nagle nie Amsoil, nie Penrite, nie Millers, tylko Specol jest najlepszym olejem... Kto by kupował Amsoila European Car Formula ESP Improved 5W30, skoro jest święty Specol Spec Premium C3 504.00/507.00!

Dodajmy do tego, że tego świętego Specola nie było nawet na stronie producenta, gdy po internetach latała sobie karta z super-hiper parametrami i analiza z zamazanymi danymi zamawiającego... dziwne, dziwne.

O jakichś fuck-upach z silnikami też się słyszy, ale to raczej mało potwierdzone. W każdym razie: nie na tyle, żeby świadczyło o złej jakości tych produktów. Ale z kolei informacje na temat funkcjonowania produkcji w tej firmie już trochę dają do myślenia - np. wlewanie olejów do opakowań... ręcznie. :)

Firma przy tym w ogóle zaniedbuje promocję. Wszyscy mówią: dajcie spokój, jak polskie, to już nie może być dobre?! Może, nawet powinno, ale przecież sensem istnienia firmy jest to, żeby zarabiać.

Dlatego ja zdanie zmieniłem i jak ma być tanio i dobrze, to odsyłam do jednego z autoryzowanych sprzedawców Shella, którzy są wypisani na stronie www.shell.pl, albo do którejś z mniej znanych, ale poważnych firm. Niewierny Tomasz ze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Michał126 napisał:

Dziwne rzeczy się po internetach dzieją. Nagle nie Amsoil, nie Penrite, nie Millers, tylko Specol jest najlepszym olejem... Kto by kupował Amsoila European Car Formula ESP Improved 5W30, skoro jest święty Specol Spec Premium C3 504.00/507.00!

A mnie zastanawia fakt, ze przy millersie, penrite czy amsoilu nikt nawet się analizami nie interesuje i wszyscy wierzą internetowym anonom, którzy często są również przypadkowo sprzedawcami ów produktów, ze oleje X,Y,Z są super no bo przecież nie jest tani i z drugiego końca świata importowany, a do tanich to już ludzie podchodzą z ostrożnością i nawet analizy robią się jakieś takie mało wiarygodne. Specola sam nie używam bo nadal mam super cenę na Meguina ale może być podobnie jak z wódką... ta po ponad 100zł za 0,7 praktycznie składem nie różni się od tej po 30zł za 0,7, a po tej droższej podobno jakoś mniej głowa boli ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś Penrite / Amsoil faktycznie był ponad przeciętniakami u nas. Jak czytałem dawniejsze rozlania tych olejów to faktycznie to były syntetyki z PAO / EST które się wyróżniały na tle innych. Syntetyki z USA, fajne, super, unikaty.  

Teraz z nowymi składami to czym to się różni ? Przeciętne parametry, HC minimum ponad 80%. PAO / EST zaginęły w akcji.  

Osobiście wyczuwam, że sprzedawcy na siłę promują AMSOIL / PENRITE jako coś super fajnego zza granicy, u nas bez odpowiednika. 

Pytanie czy w tym samym czasie w USA ktoś nie gada tego samego na nasze oleje. Europejskie, fajne, unikatowe, u nas takich nie ma.

 

 

Spędziłem naprawdę wiele godzin na czytaniu tematów o olejach i takie wrażenia wyniosłem. Faktem jest, że olej sam w sobie był bardzo dobry ale mimo wszystko wyczuwałem takie tworzenie na siłę super marki, u nas egzotycznej. Są to jedynie absolutnie moje "wrażenia" na podstawie tego co wyczytałem, więc absolutnie nie mówię, że tak było /  jest. Jeżeli olej faktycznie wypada poprostu najlepiej pośród europejskiej konkurencji to bardzo dobrze,że sprzedawcy wciskają nam zagraniczniaki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dodatku mało osób zwraca uwagę na fakt, ze dochodzą niemałe koszta importu z USA czy Australii i mało kto się nad tym zastanawia, a bez tych wszystkich opłat i podatków i kosztów produkcji wyzszcyh niż w PL ten olej mógłby pewnie być jakieś 30% tańszy. Sam kupowałem Enviro+ w zeszłym roku za 170zł 5l. Zarobił na tym sprzedawca, zarobił importer, trzeba było opłacić cło, koszty transportu itp itd.  Nagle magia uzasadniania wątpliwej jakości rodzimych olejow niższą ceną pryska ;) Dlatego osobiście wole oleje z europy chociaż przez politykę Liqui Moly gdzie na rynku niemieckim cena za Meguina jest niska, a na rynku polskim specjalnie ją windują na poziom produktów LM pewnie się przesiądę niebawem na coś innego.

 

Amsoil czy Penrite jest ponadprzeciętny bo nadal 90% olejowegow PL to tanie hydrocraki lub nawet minerały w ładnej bańce z dobra reklamą. Jak ktoś sceptycznie podchodzi do specola jest jeszcze Meguin ale opłacalny tylko z niemieckiej dystrybucji lub Neste, który ma dobrą cenę i wg ruskich testów świetne parametry w niektórych lepkościach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat Punto II 1.2 benzyna + lpg przebieg faktyczny 216 tys i od nowości jeździ na selenie 5w-40. Bierze około 1 L na 10 tys. W cenie seleny znajdę coś lepszego niekoniecznie super hiper bo to tylko punto 1.2 z gazem ale po co mam płacić za selene jak mogę mieć coś lepszego w tej samej cenie albo i taniej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.