Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


krd

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 13.08.2017 o 12:19, kerad napisał:

Mam dylemat aktualnie stosuje Penrite HPR 5 5W40, ktory na ten moment kosztuje 170pln, w silniku benzynowym Kia Sportage 2.0 16V że zmiennymi fazami, typ silnika G4GC. Wymieniam go co 12 tys km, bo dostawał dawkę archoil 9100.

Zastanawiam się czy nie wlać czegoś bardziej budżetowego i zmieniać jak w aucie z turbo, czyli co 10 tys. To nie jest samochód wyczynowy i rzadko kiedy obroty przekraczają 4000 obr/min.

Doszły mnie słuchy że Penrite też coś pozmienial w składzie i też do końca nie wiadomo czy nadal jest taki super, choć na powyższym zestawieniu już sa znaki zapytania przy Noack i HTHS.

Który z pozostałych polecanych z 5W40 będzie godnym następca z jasnymi kartami, czy lepiej zostać dalej na Penrite?

Na pewno nie jest to niepewny olej, chociaż nie jest to "pełen syntetyk" (PAO), tylko "technologia syntetyczna" (HC + dodatki pozwalające osiągnąć parametry pełnego syntetyka). Jedna z lepszych propozycji w tej normie ACEA i klasie lepkości, ale jeżeli chcesz coś innego, to jest w sumie lepszy (bo ma PAO) Liqui Moly Synthoil High-Tech 5W40.

11 godzin temu, wiggly napisał:

Hej. Co polecilibyście do leciwego Z16SE zamiast Specola Gold 5W40? 

Za ile kasy? Jest wspomniany Penrite HPR, jest wspomniany LM, Amsoil European Car Formula 5W40, ale to wszystko droższe. Za podobne pieniądze (choć na papierze gorszy, ale za to moim zdaniem pewniejszy) jest Shell Helix HX7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał126 napisał:

Za ile kasy? Jest wspomniany Penrite HPR, jest wspomniany LM, Amsoil European Car Formula 5W40, ale to wszystko droższe. Za podobne pieniądze (choć na papierze gorszy, ale za to moim zdaniem pewniejszy) jest Shell Helix HX7.

 

Nie lepiej Ultra? Tylko ten na GTL (na etykiecie napisane będzie Pure plus), bo jest jeszcze gorszy Ultra I (na etykiecie Active Cleansing Technology).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Ultra I to w ogóle dostępny u nas? Shell wypuścił go na rynki wschodnie po awarii w największej rafinerii baz GLT tak przynajmniej twierdza ruskie na swoim portalu. Ciekawe czy wrócą do GLT czy zwietrzą interes i jak się przyjmie na rynku ten Ultra I to zostaną przy zwykłym HC. Shell Helix Ultra zawsze będzie dla mnie bardzo przyzwoitym olejem z ogólnodostępnych w praktycznie każdym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@analyzer64 zajrzałem do papierowego katalogu środków smarnych Shella i rzeczywiście, Ultra ma niższą lepkość kinematyczną w temperaturze rozruchu, więc jest w sumie lepszy, chociaż ma niższy indeks lepkości. Ultra jest opisany jako syntetyczny (czyli PAO albo GTL - znając Shella to to drugie), a HX7 jako "na bazie syntetycznej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@keza 5W30 z normą C3. Liqui Moly, Meguin, Penrite, Millers itp. Czy mam rady? To zależny jak trafił jak dobrze rady nie będą potrzebne jak źle to na niewiele się zdadzą ;) Jest jak z każdym prawie 10 letnim używanym autem klasy premium czyli robić na bieżąco bo jak nam się nawarstwi to będzie problem. Ogólnie 159 z tym silnikiem to auto mało awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP  też można spokojnie dołączyć do tego grona. Interwał wymiany utrzymać na poziomie 10000 km. Tutaj chyba  bardziej ekonomiczne będą oleje w bańkach 5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pływak napisał:

Ten Ultra I to w ogóle dostępny u nas?

 

Dostępny :D brat go kupił ostatnio, namawiałem go na Ultra a przysłali Ultra I.

 

Tu go brał:

https://www.twojeoleje.pl/

DLU8EyLKTRawG5BPwETVVQ.png

 

Ogólnie sklepu nie znam, ale brat pisał do Shella (pierwszy raz spotkałem się z Ultra I, więc poleciłem napisać do producenta), wysyłał numery z bańki i potwierdzili oryginalność. Sklep z ewentualną wymianą też problemu nie robił.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. A co powiecie na takie parametry  C2/C3

Klasa lepkości SAE 5W-30

Lepkość kin., ASTM D 445 [cSt] w 40°C  72.8 [cSt] w 100°C   12.1

Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 164

Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874   0.6

Lepkość HTHS, mPa•s @ 150°C, ASTM D4683   3.58

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97    -45

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92    254

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052   0.850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Michał126 napisał:

Za ile kasy? Jest wspomniany Penrite HPR, jest wspomniany LM, Amsoil European Car Formula 5W40, ale to wszystko droższe. Za podobne pieniądze (choć na papierze gorszy, ale za to moim zdaniem pewniejszy) jest Shell Helix HX7.

Powiedzmy, że szukam dobrej alternatywy bez konkretnej kwoty. Te które podałeś już przeglądnąłem. Pytanie jak się mają do normy GM dla silników benzynowych: LL-A-025? Normę LL-B-025 dla diesli spełniają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się mają, ze przewyższają te przestarzałe normy GMowskie, obie zastąpiła norma dexos2, a to norma do wszystkiego i w sumie do niczego bo byle olej ją ma. Do wyżej wymienionych można spokojnie dorzucić jeszcze Neste 5W40 co byś z tych olejów nie wybrał będzie aż nadto do twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wiggly napisał:

Powiedzmy, że szukam dobrej alternatywy bez konkretnej kwoty. Te które podałeś już przeglądnąłem. Pytanie jak się mają do normy GM dla silników benzynowych: LL-A-025? Normę LL-B-025 dla diesli spełniają. 

Ja bym rozważał:

- Shell Helix Ultra, ewentualnie ten HX7

- Neste City Pro

- Liqui Moly Synthoil High Tech

- Amsoil European Car Formula Full Saps

- Penrite HPR 5

- Valvoline Synpower

 

Bardziej skłaniałbym się ku opcji 2 i 3. Amsoila miałem to silnik troszkę go spalał (na Penrite HPR 5 ubywało około 100-120ml/1000km, Amsoila około 180-200ml/1000km, natomiast Neste 0W40 to nie wiem czy mi bierze 50ml/1000km).

Zima idzie, nie chcesz spróbować 0W40? :D przesiadłem się z 5W40 i jestem bardzo zadowolony.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pływak napisał:

Jeśli oczekujesz organoleptycznie namacalnych fajerwerków możesz się rozczarować ;]

Cudów się nie spodziewam. Aczkolwiek użycie Specola 5W40 i dodatku archoila poskutkowało zmniejszeniem średniego zużycia paliwa o 0,2-0,3 litra. Teraz chciałbym sprawdzić czy dało by się wyciszyć silnik na dłużej niż kilka tygodni od wymiany oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wiggly napisał:

Powiedzmy, że szukam dobrej alternatywy bez konkretnej kwoty. Te które podałeś już przeglądnąłem. Pytanie jak się mają do normy GM dla silników benzynowych: LL-A-025? Normę LL-B-025 dla diesli spełniają. 

Te specyfikacje są bardzo podobne i zazwyczaj oleje spełniają jedną i drugą, a jeżeli nie, to w ogóle bym się tym nie przejmował. Jak i w ogóle specyfikacjami w przypadku takiego silnika - po prostu trzeba zachować zgodność z zalecanymi lepkościami i HTHS i będzie ok.

15 godzin temu, Pływak napisał:

Tak się mają, ze przewyższają te przestarzałe normy GMowskie, obie zastąpiła norma dexos2, a to norma do wszystkiego i w sumie do niczego bo byle olej ją ma. Do wyżej wymienionych można spokojnie dorzucić jeszcze Neste 5W40 co byś z tych olejów nie wybrał będzie aż nadto do twojego silnika.

GM LL-A-025 zastąpiła Dexos1, która u nas jest nieużywana, bo wygodniej jest mieć jedną beczkę z olejem, niż dwie. Casus Fiata - leją mid-saps do benzyn i przez okres trwania gwarancji nie można inaczej...

1 godzinę temu, wiggly napisał:

Cudów się nie spodziewam. Aczkolwiek użycie Specola 5W40 i dodatku archoila poskutkowało zmniejszeniem średniego zużycia paliwa o 0,2-0,3 litra. Teraz chciałbym sprawdzić czy dało by się wyciszyć silnik na dłużej niż kilka tygodni od wymiany oleju :)

To kup HPRa, bo HC wycisza lepiej i ten także za taki uchodzi. Spotkałem się z opiniami, że po przejściu z tego Penrite na tego LMa nastąpiło pogorszenie kultury pracy na słuch (co oczywiście z faktycznym pogorszeniem warunków pracy nie ma nic wspólnego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Michał126 napisał:

 

GM LL-A-025 zastąpiła Dexos1, która u nas jest nieużywana, bo wygodniej jest mieć jedną beczkę z olejem, niż dwie. Casus Fiata - leją mid-saps do benzyn i przez okres trwania gwarancji nie można inaczej...

 

Nie jest czasem tak, ze dexos1 zastępuję tylko GM-LL-A-025, a dexos2 zarówno GM-LL-A-025 jak i GM-LL-B-025 tzn. GM dopuszcza stosowanie dexos2 zarówno w benzynach jak i dieslach, a dexos1 tylko w benzynach? Wiec jeśli wg GMa dexos2 spełnia obie to wszyscy leją z jednej beki zgodnie z warunkami gwarancji.

 

Co do Fiata to oni do dizla z dpf potrafili zalecać full sapsa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak, dokładnie tak. Zastępuje w praktyce, ale z techniką nie ma to wiele wspólnego. Co więcej, gdy pytałem znajomego doradcę z ASO Opla o możliwość stosowania olejów z aprobatą GM-LL-A-025 w egzemplarzach z silnikami zaprojektowanymi wtedy, gdy nikt o Dexos2 nie słyszał (np. A10XEP, A12XER, A14XER - wszystko to montują w Corsie E po dziś dzień), powiedział, że przekonania nie ma, ale Opel teraz generalnie chce Dexos2, więc raczej nie. Bez sensu. Ja w Z12XE (dalszy poprzednik A12XER) stosuję Amsoila Signature Series 5W30 z aprobatą Dexos1 i dopiskiem "supersedes GM-LL-A-025", a pomimo aprobaty GMowskiej nie mógłbym go wlać do nowego auta na gwarancji. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Michał126 napisał:

To kup HPRa, bo HC wycisza lepiej i ten także za taki uchodzi.

 

No i tak jest. Po Penrite jak wlałem Amsoil to silnik pracował nieco głośniej, bardziej twardo. Ale tak jest pewnie z każdym syntetykiem, że silnik zalany nim pracuje odrobinę głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można sprawdzić ile procent bazy mineralnej ma polecany na pierwszej stronie:

Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)

I czy na etykiecie napisane będzie Pure plus, żeby nie zostać nabitym w butelkę na tą gorszą wersję, oraz czy on jest Full Saps?

 

Bo Penrite HPR ma ponoć 70% bazy mineralnej.

 

Dodano:

W dwóch sklepach pytałem o Shell'a i mają tylko z opisem Active Cleansing Technology, czyli ten gorszy według powyższych postów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie pytanie
A gdzie można sprawdzić ile procent bazy mineralnej ma polecany na pierwszej stronie:
Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)

Pytam bo jest szansa że jeszcze dostanę ten olej w technologii GTL i czy dużą jest różnica w stosunku do Penrite HPR, bo cenowo jest przepaść?

wysłane przez tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.