Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


krd

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Michał126 napisał:

Masz w tym LSie DPFa? :D

 

Wyśmienite lekkobieżne oleje do różnych japońskich silników (VVT-i, i-VTEC) to oleje Amsoila z serii Signature. :) Cenowo jak na urywające koniec pleców parametry też są ok. Ja Signature Seriesy (0W30 i 5W30) pozalewałem wszędzie gdzie się nadawały. ;) Wszędzie praca silnika mnie satysfakcjonuje, a ponadto ze względu na obniżony HTHS w jednym z aut zaobserwowałem niewielki spadek zużycia paliwa - przynajmniej tak to tłumaczę, nie znajdując innej przyczyny.

ja do swojego 1.8 VVTI po lifice wlałem zgodnie z instrukcją Meguina Fuel Economy 5w30 zgodnego z normą ACEA A1/B1 oraz A5/B5 o obniżonym HTHS, silnik cyka jak złoto. Na blacie 165kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam dylemat, może słusznie może nie, ale przypadek całkiem ekstremalny. Opel Astra G 2.0DTI przebieg 340tyś km, przy przebiegu 180tyś km zalany uwaga elf turbodiesel 15w40. Nadeszła zmiana oleju i myślę, żeby mu zalać chociaż jakiś Valvoline Maxlife 10w40. Tylko boję się konsekwencji przejścia po takim przebiegu na mineralu... Od wymiany do wymiany (10 tyś km) wypija około litra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może powiem o swoim przypadku. Samochód to Daewoo Nubira, silnik 1.6 PB+LPG, przebieg licznikowy w chwili wymiany oleju 196k km, obecnie to 202k km (w rzeczywistości zapewne znacznie wiecej).  Wcześniej zalewany Mobilem 15W40, w listopadzie tamtego roku zalany Valvoline Max Life 10W40 również z obawami co będzie. Spalanie oleju kształtuje się na poziomie 0.5L na 1000km, gdzie Mobila 15W szło podobnie lub trochę więcej. Poprawiła się kultura pracy, w zimie zapewne ma lżej o poranku. Jedynie uszczelniacze wszystkich wałów wymienione, ale wcześniej również się pociło. Poza tym nic złego nie odnotowane, jeździ i ma się dobrze. W drugim samochodzie (2.5TD 290k km) również będę zmieniał za niedługo z Mobila 15W na Maxlife 10W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosował ktoś oleje Eurol? Syntence 0W30 z aprobatą VW 504.00/507.00 staje się świętym olejem na forum OCP i zdetronizował dotychczas świętego Shella AV-L 0W30. Cena podobna, z gatunku śmiesznych. Zastanawiam się, czy jest sens wlewać Enviro+ 5W30 na zimę, czy wlać taki, przejechać dychę i do dylematu powrócić.

http://www.eurol.com/pl/1012-products/7081-eurol-syntence-fs-0w-30.html

PERFORMANCE

VW 504.00

VW 507.00

ACEA C3

TYPICAL PROPERTIES

Density at 20°C 0.841 kg/l

Viscosity, kinematic at 100°C 12.4 cSt

Viscosity, kinematic at 40°C 65.3 cSt

Viscosity Index 192

Viscosity, dynamic (CCS) 6116 cP

Sulphated ash 0.78 wt%

Flash point 197 °C

Freezing point -42 °C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam mały kłopot, kopiłem w sklepie internetowym 5 butelek oleju Shell Helix professional AV-L 0w30. Butelki najprawdopodobniej są sprowadzone z Niemiec bo cały opis jest po niemiecku. Porównałem butelki jakie są na stacji shell, i dostrzegłem zasadnicza różnice, mianowicie na butelkach ze stacji naklejka na odwrocie jest dwu warstwowa jedna pod druga z informacjami. natomiast te które ja otrzymałem maja tylko jednowarstwową.

Czy to może podważać autentyczność wyrobu?
Prosze o opinie. 

Pozdrawiam
Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, w polsce nawet ten sam olej potrafi mieć różne oznaczenia tego samego oleju np. w Niemczech HC-Synthese a w Polsce Fully Synthetic a oba 5w40 :P gdzieś widziałem. Zadzwoń może na jakąś ich linię konsumencką może Ci jakoś powiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia są takie same tylko tą naklejka się nie zgadza.
Mógłbym teoretycznie namierzyć ten olej po numerze seryjnym ale skoro jest on z Niemiec musiałbym skontaktować się z przedstawicielem na Niemcy a ja ani trochę po niemiecku.


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, thomasbham napisał:

Oznaczenia są takie same tylko tą naklejka się nie zgadza.
Mógłbym teoretycznie namierzyć ten olej po numerze seryjnym ale skoro jest on z Niemiec musiałbym skontaktować się z przedstawicielem na Niemcy a ja ani trochę po niemiecku.


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Zawsze możesz napisać maila i wrzucić w translator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ryzykować bzdurami stworzonymi przez transalator ?

Masz przykładowo stronki - https://turbotlumaczenia.pl/

 

Płacisz kilka PLN zależnie od długości tłumaczenia i masz pewniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem pól godziny na infolinii z shell w Niemczech i mi się znudziło dłużej czekać na odezw konsultanta. Szczerze mówiąc wątpię żebym co cokolwiek wskórał na drodze emaliowej tym bardziej te zagadnienie zapewne ich nie zainteresuje. Najbardziej wiarygodne co mogłoby uspokoić moja obawę byłaby wypowiedz kogoś z forum kto również kupował olej z niemieckiego importu albo nawet opinia kolegów zajmujących się sprzedażą olei.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki polecacie olej do Audi 1.6 BSE z LPG.Przebieg 220tys?Czy Penrite HPR 5 lub Fuchs +ARCHOIL AR9100 będzie zdrowszy dla takiego motoru który całe życie męczy się na LPG?

Jeździ obecnie na LM Top Tech 4100 5w40.Te silniki lubią poklepać popychaczami na zimnym starcie.

U żony z kolei Fiat Panda 1.1 przebieg 190tys.Jaki tu możliwy olej 10w40 zamiast ELFa jakiego lejemy z dodatkiem mos2 Mannol ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2017 o 20:52, Posejdon napisał:

@Michał126zamiast podwójnej roboty wlej ten Enviro +.Ja zalałem tydzień temu i kultura pracy silnika na nim nieporównywalnie lepsza od fabrycznego Castrola Skody.Wymieniłem po 15tys.

Nie chodzi o podwójną robotę, tylko o kasę. ;) Ale pewnie skończy się znowu na Enviro, i znowu, i znowu. Ale zmieniam jeszcze w skrzyni biegów i tam wleję Ravenola, który będzie kosztował ok. 260-270 zł za 6 litrów, a nie 600, jak oryginalny.

Dnia 5.09.2017 o 13:57, thomasbham napisał:

Witam,
Mam mały kłopot, kopiłem w sklepie internetowym 5 butelek oleju Shell Helix professional AV-L 0w30. Butelki najprawdopodobniej są sprowadzone z Niemiec bo cały opis jest po niemiecku. Porównałem butelki jakie są na stacji shell, i dostrzegłem zasadnicza różnice, mianowicie na butelkach ze stacji naklejka na odwrocie jest dwu warstwowa jedna pod druga z informacjami. natomiast te które ja otrzymałem maja tylko jednowarstwową.

Czy to może podważać autentyczność wyrobu?
Prosze o opinie. 

Pozdrawiam
Tomek

Podstawowe pytanie: co to za sklep. ;) To o czym piszesz jeszcze o niczym nie świadczy.

Dnia 7.09.2017 o 07:52, batinta napisał:

Jaki polecacie olej do Audi 1.6 BSE z LPG.Przebieg 220tys?Czy Penrite HPR 5 lub Fuchs +ARCHOIL AR9100 będzie zdrowszy dla takiego motoru który całe życie męczy się na LPG?

Jeździ obecnie na LM Top Tech 4100 5w40.Te silniki lubią poklepać popychaczami na zimnym starcie.

U żony z kolei Fiat Panda 1.1 przebieg 190tys.Jaki tu możliwy olej 10w40 zamiast ELFa jakiego lejemy z dodatkiem mos2 Mannol ?

Audi: dobry wybór. A jeżeli LM, to Synthoil High-Tech, Top-Tec jest trochę bez sensu.

Fiat: jak 10W40 (choć można i 5W40) i z MoS2, to Liqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.