Skocz do zawartości

Prosimy wyłączyć Adblock'a, nasze forum korzysta jedynie z reklam statycznych. 

Firmy zainteresowane reklamą na forum Kosmetyka Aut zapraszamy do zapoznania się z tematem w poniższym linku.

Partnerzy forum - zasady współpracy.

Tommy Lee

Użytkownik
  • Zawartość

    841
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralna

O Tommy Lee

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Auto
    Golf Mk1 Golf Mk4
  • Województwo
    Brak
  1. Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 6

    @NeeRek Dodo na pewno nie przetrwa zimy - wosk typowo letni, a wosków Tenzi nie używałem. Najtaniej wychodzi kupno testera FK HI-Temp za 20zł i położenie dwóch warstw, zimę przetrwa na pewno.
  2. Meguiar's Ultimate Compound

    @Visterio Ewentualnie możesz kupić SwirlX, jest słabszy niż UC ale mocniejszy niż UP. Dodam że u mnie na maszynie DA, padzie polish i właśnie SwirlX wyszło fajnie odświeżenie.
  3. Szampon do mycia karoserii

    @Tommy Lee pisał że daje 30ml, ale nie napisał na ile wody. Podejrzewam że na 10l. Tak zgadza się, ja stosuje 30ml n 10l wody i jak dla mnie takie dawkowanie jest jak najbardziej wystarczające. Sam szampon jest bardzo wydajny i po spienieniu wszystkiego dodatkowo lanca z myjki piana jest na fajnym poziomie. Wychodzi tez wtedy dość ekonomicznie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby samemu sobie sprawdzić dozowanie bo producent nigdzie o tym nie wspomina.
  4. Szampon do mycia karoserii

    Oczywiście masz rację, brak jest jakiejkolwiek informacji na temat dozowania, a amerykańscy producenci mają tendencje do zawyżania tego dawkowania /albo przynajmniej my tak uważamy/. Te 30ml to jest oczywiście umowna ilość, przyjąłem najpopularniejszą jaką się stosuje i jak do tej pory u mnie się sprawdza.
  5. Szampon do mycia karoserii

    ValetPRO Advanced Poseidon Car Wash
  6. Szampon do mycia karoserii

    Prosty rachunek, kosztowałoby połowę mniej. A tak płacimy za transport, cło, podatki i marże sklepu. Ale to działa w druga stronę np. u nas Sonax Wosk na mokro w czerwonej butelce kosztuje około 18zł, a w USA na ichniejszym ebaju od 15$ w górę czyli na nasze około 54zł.
  7. Szampon do mycia karoserii

    Jak chce żeby było quick to mieszam sobie Megsa Last Touch z woda demi 1:1, spryskuje jeszcze wilgotne auto i wycieram ręcznikiem i mam efekt jak opisujesz. Własnie to mi się w tym wszystkim podoba ze jest tyle opcji do wypróbowania, opcja dle leniwych i bardziej ambitnych, każdy znajdzie coś dla siebie . Co do samego Zymola to uważam ze on jest bardzo wydajny i jedno jego użycie nie odbiega cenowo od innych szamponów. Kosztuje około 89zł w sklepie, minus forumowy rabat 5% daje nam 84,55zł. Za tyle dostajemy 1400ml, do jednego mycia daje zwykle 30ml co jest wystarczające przy tym szamponie. Z butelki wychodzi 46 myć auta z czego jedno kosztuje 1,85zł.
  8. Szampon do mycia karoserii

    Z tych które do tej pory używałem do tej grupy mogę zaliczyć wspomnianego Zymola, GTechniq, Blink Car Shampoo, VP Concentrated Car Shampoo i GS Grizzly. Oczywiście to jest moja subiektywna ocena i nie każdy musi się z nią zgadzać.
  9. Bass Polska BP-5119 vs Vander VPO709

    Jeśli chcesz polerować wosk przy pomocy DA potrzebujesz takie nakładki https://www.autogeek.net/temibo.html
  10. Szampon do mycia karoserii

    Od tego własnie jest QD, osuszacz czy inny wosk na mokro, a nie szampon. Jak dla mnie najlepszy jest taki który tylko myje, nic po sobie nie zostawia i dobrze się wypłukuje.
  11. Szampon do mycia karoserii

    No i podstawą jest dokładne opłukanie auta, bo sporo szamponów ma w swoim składzie masę rożnych polimerów, które początkowo wpływają na zachowanie się wody. Dlatego może się wydawać ze dany szampon podjada wosk.
  12. Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 6

    Bo 1z nextzett Gummi Pflege Stift już jest raczej niedostępne. Kup sobie Sonaxa do uszczelek i też będzie dobrze.
  13. Mam VP BTTF i faktycznie jest wydajny oraz łatwy w pracy zwłaszcza na plastikach, małe problemy mogą się pojawić przy rowkach w oponie i tam trzeba się troch namachać aplikatorem. Ja z kolei od jakiegoś czasu na oponach i plastikach używam ADBL Tire Dressing. Jest również bardzo wydajny, łatwiejszy w pracy przez swoja konsystencje oraz trwały na oponach i plastikach. Dla jednych to wada, a dla innych zaleta ale jest na pewno bardziej "świecący" od VP. Cenowo i objętościowo chyba lepiej wypada ADBL bo za 500ml jest około 55zł a za VP 250ml około 53zł
  14. Konserwacja podwozia.

    Ja uważam, że konserwować jak najbardziej, ale nie typowymi środkami typu Bitex (domyślnie wszelkie masy bitumiczne), ale czymś na bazie wosków tak jak to jest pokazane w filmiku od Nowickich - od 12 minuty. Niekoniecznie musi być to ten sam produkt, może być inny tego typu transparentny środek. Auto jest młode, ma swoją fabryczna powłokę i wydaje mi sie, ze nie wymaga używania bitumicznych konserwacji.
×