Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kończy mi sie sonax cutmax więc rozważam zakup czegoś do cięcia ostro zajechanych twardych lakierów (szykuje sie stary vw, bmw do roboty) aat501 czy aca500 ? Maszyna oczywiście rotacja.

Porównywał ktoś moc cięcia tych pas do megsa 100? Bo 101 osobiście mi nie przypadł do gustu (tnie tak jak sonax czy koch heavycut a i menzerna 300 IMO szalu nie robi) 

No i czytam tak ten temat, wszedzie peany pochwalne na cześć 3d, mam finiszowa 502 i wykańcza lakier super, natomiast doczyszczenie padów po tej paście jest bardzo problematyczne. Nie chciałbym sie rozczarować, bo bardzo sobie chwale robote z sonaxem czy kochem i oczekiwałbym minimum porównwalnych efektów (mam tu na mysli pasy tnące)  pozdro.

Opublikowano

@Qub@ pooglądaj sobie na YT kanał Apex detailing, tam są dość szczegółowe testy past tnących, przykłady siły cięcia, wykończenie i wiele innych aspektów.

Wiele produktów od 3d, przez Megsa, Sonaxa po różne wynalazki.

Mam 3D 501, ale jeszcze za mało pracowałem na tym by wyrażać opinię.

Do cięcia ostatnio używam CarPro Clear Cut,  dość mocno tnie i bajecznie wykańcza, ale jak było ciepło coś mi ostatnio pyliła, czego nie było wcześniej.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Qub@ myślę, że AAT501 nie ma się czego wstydzić w wymienionym towarzystwie, warto jednak pamiętać, że ziarno ma stałe.
Rozprowadzasz 3/4, wypracowujesz. Na twarde lakiery polecam w połączeniu z futrem.

Jeśli chodzi o AAT502 i czyszczenie to jedyne co mi przychodzi do głowy to ilość?

 

Opublikowano

Przetestowałem 3 pasty 3D i wszystkie z padów znikały w momencie po wypsikaniu APC , potem minutka czasu na zadziałanie chemii i  kilka ruchów szczoteczką do rąk .  Muszę jednak zaznaczyć że co wypracowanie pasty pad jest wydmuchiwany kompresorem  i może właśnie w tym jest haczyk do łatwego czyszczenia padów ? Choć przy Sonaxach to nie pomagało .

  • Lubię to 2
Opublikowano

3D one. Pierwszy raz uzyty na czarnym metalik lakierze audi. Przyjemny zapach, bardzo ladny efekt, dosc tlusciutki i troche dlugo go wypracowac. Maszyna krauss s15

20190910_184811.jpg.8c58deb83e504cb6af176a36e4aafab6.jpg

20190910_191133.jpg.9fc6ca894843e946659a83550430dcde.jpg

Lakier wymyty 2x ipa aby sprawdzic ile  wypelnia i skubany prawie nic nie probuje zatuszowac

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Bare Shine, po raz kolejny potwierdza się opinia, że ONE Hybrid&Compound daje radę i praktycznie wcale nie wypełnia (podobnie jak większość past polerskich z tego systemu).

Wiele osób zadaje nam pytania - czy jest coś co odróżnia te pasty od innych znanych już systemów i zawsze podkreślamy, że przede wszystkim są niesamowicie uniwersalne, skuteczne nawet na miękkich, problematycznych lakierach (z racji, że w tym przypadku nie ma oszczędności w składzie) a sama praca staje się przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem.

To miłe, że coraz więcej osób dostrzega te i inne również zalety produktów 3D!

ba97498da71b.jpg

Opublikowano

@ShiningCar jestem z niej dosyc a nawet bardzo zadowolony, dlugo sie rozpadaja zarenka dlatego cut mocny a przy tym eleganckie wykonczenie jednak ma minus:

1. Bardzo dlugi czas wypraciwania jednak do przezycia

2. Dozownik... nieporeczny. Jezeli w jednej rece mam maszyne a druga chce odkrecic jest to niewygodne

Opublikowano

Co do dozownika to się absolutnie nie zgadzam. Dla mnie jest mistrzowski i mega fajnie się dozuje pastę za jego pomocą. Jak skończę butle to zachowam sobie pusta albo przekręcę do innej butli.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Okay 1
Opublikowano

@Crasher, jeśli chodzi o cięcie to polecam w połączeniu z futrem a jeśli lakier stawia opór, maszyną rotacyjną.

Zobaczcie tutaj bardzo ciekawe połączenie ACA500 + ONE Hybrid&Compound w połączeniu właśnie z futrem.

Co to daje : jeszcze lepsze, rozprowadzanie/usuwanie/wykończenie - dobry patent na niektóre lakiery i co ciekawe są klienci w Polsce, którzy korzystają z niego już od kilku miesięcy 😉

4:28 >

 

 

Opublikowano

@ShiningCar pacjent a4 b5 granatowe, kilka lat temu mialo robiona korekte, ładnie schodzi drobnica one'm, lepszego ciecia nie potrzeba, ale zalezy mi na jak najwiekszym polysku, one wystarczy czy jeszcze dla lepszego efektu 520 poprawic? Na auto i tak wleci powloka, ale chce zeby byla petarda look 😉

Opublikowano

@pablo15005, myślę, że 3D ONE sam w sobie powinien lakier zostawić dobrze wykończonym (miękka gąbka).

W ramach wiedzy własnej i obserwacji, można spróbować kombinację 3D ONE (2/3 groszki) + 3D ACA 520 (1 groszek) i ocenić 😉 

Nieco lepszy look daje SPEED (zawiera wosk), ale jeśli będzie aplikowana powłoka, to powyższe opcje są jak najbardziej wystarczające.. i mam nadzieję, że będzie petarda! 

Opublikowano

Postanowiłem zatem sprawdzić namacalnie ACA500, bo konkretnych informacji tutaj jak na lekarstwo. Musze przyznać, że pasta jest rewelacyjna. Dla wielu nr 1 był(jest) sonax cutmax, toteż ona jest jakimś punktem odniesienia, jakie są różnice na plus ACA'y względenem sonaxa?

- konsystencja (3d jest gęściejsza, bardziej wydajna, dluzej się nią wypracowuje co daje lepsze wykończenie)

- tak jak wyżej WYDAJNOŚĆ

- siła cięcia minimalnie większa (sonaxem wchodze z reguly na 1800, 3d 1500 a i efekt lepszy po stronie 3d)

- pasta nie "chlapie" na wszystkie strony tak jak cutmax

 

Sonax jest tańszy, a to jest dość znaczący argument zapewne dla wielu, choć wydajność ACA powoduje, że starczy na dłuzej, wiec to pozorna oszczednąść. Testowałem pasty na 3 autach i PÓKI co wydaje mi sie, że sonaxem efektywniej pracuje sie na futrze, nie wiem czy to tylko moje początkowe odczucia nie do końca prawidłowe.

 

Na rotacji na jakich predkosciach pracowac ACA500? Tak wiem, zalecana jest około 1200 - 1500, pracuje nią na 3 biegu (1500) i wchodząc na wyższe obroty nie zauważyłem różnic in plus.

 

A chyba największymi zaletami past 3d car care jest brak jakichkolwiek wypełniaczy, praktycznie przemycie IPA nie zmienia stanu lakieru przed/po

  • Lubię to 3
Opublikowano

@Crasher jestem ciekawy twoich spostrzeżeń!

Z racji tego, że sporo osób podzieliło się już swoimi opiniami, można z nich wyczytać sporo ciekawostek i ewentualnych podpowiedzi 😉

Twarde lakiery = wełna/twarda/ścierna gąbka, rozprowadzamy na nieco wyższych obrotach i wypracowujemy.

Opublikowano

Mam za sobą dwa trupy - e60, @Crasher wyrazy współczucia i powodzenia. Ja od razu zaczynałęm od trizacta... + ACA500 na niebieskim royalpadzie i juz było pięknie... 

Nic odkrywczego nie napisze, że ww pasta fajnie sprawdza się tez na jeansowych padach. W przypadku zniszczonego e60 nie ma sensu walczyc "humanitarnie" z padem i pastą, tylko podejść z "grubej artylerii", i właśnie w takich przypadkach praca staje się znacznie łatwiejsza mając do pomocy pasty 3d.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Qub@ napisał:

tylko podejść z "grubej artylerii", i właśnie w takich przypadkach praca staje się znacznie łatwiejsza mając do pomocy pasty 3d.

Dokładnie, poza tym taka dewiza tego systemu, skuteczność od samego początku m.in ze względu na stałe ziarno i wysoki poziom pracy w ogólnym słowa rozumieniu.

Kwestia lekkiej zmiany nawyków (jeśli ktoś przyzwyczajony ziarno rozbijać ) i 3Dki da się lubić, nawet bardzo 😉

 

Opublikowano
Dokładnie, poza tym taka dewiza tego systemu, skuteczność od samego początku m.in ze względu na stałe ziarno i wysoki poziom pracy w ogólnym słowa rozumieniu.
Kwestia lekkiej zmiany nawyków (jeśli ktoś przyzwyczajony ziarno rozbijać ) i 3Dki da się lubić, nawet bardzo
 

We wszystkich pastach jest stale ziarno?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.