manio49 Opublikowano 31 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2021 Co byście polecili do Hyundaia i30 1.4crdi 90KM bez DPF? Do tej pory lany Shell 5w30 ECT i zastanawiam się, czy przy nim nie zostać, dodając tylko AR9100. Jakieś inne propozycje? Auto w dobrym stanie, 114k km. Przy tej zmianie ewentualnie planuję jakiegoś wirusa bezpiecznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 14 godzin temu, Saczi napisał: I tutaj jesteś w błędzie... Orlen produkuje bdb oleje, niczym nie odstające od zachodniej konkurencji. Cena zapewne wynikała z faktu, że zakup był w ASO, a po drugie, zapewne była to seria pro, która akurat ma ceny przesadzone. Jednak już seria MaxExpert ceny ma rewelacyjne. Zapomniałeś dodać zachodniej masowej konkurencji czyli nic szczególnego. Gdzie jakieś potwierdzenie tych niby super parametrów? Karty charakterystyki wypadają raczej słabo. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 8 godzin temu, manio49 napisał: Co byście polecili do Hyundaia i30 1.4crdi 90KM bez DPF? Do tej pory lany Shell 5w30 ECT i zastanawiam się, czy przy nim nie zostać, dodając tylko AR9100. Jakieś inne propozycje? Auto w dobrym stanie, 114k km. Przy tej zmianie ewentualnie planuję jakiegoś wirusa bezpiecznego. Jak chodzi wszystko ok Shell jak na masówkę jest nie najgorszy, zwłaszcza z AR. Jak coś lepszego to polecam EXTREME AMG VR2 5W30 GTI. Masz w nim najlepsze bazy i dodatki.Ar zbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
therioon Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zapomniałeś dodać zachodniej masowej konkurencji czyli nic szczególnego. Gdzie jakieś potwierdzenie tych niby super parametrów? Karty charakterystyki wypadają raczej słabo.Dokładnie , Orlen obecnie zajął się skupowaniem prasy a nie produkcja dobrych jakości smarowideł:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek0-01 Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 Witam. w jakiej cenie z wysyłka u was Olej silnikowy Motul Specific 504 00/507 00 5W30 5L ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1992 Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 @bartek0-01 to tu jest jakiś sklep z olejami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 1 Czerwca 2021 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 @Marcin1992 niby w tytule jest Zmienolej.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1992 Opublikowano 1 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2021 @Streat zmień a nie kup olej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 2 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2021 12 godzin temu, bartek0-01 napisał: Witam. w jakiej cenie z wysyłka u was Olej silnikowy Motul Specific 504 00/507 00 5W30 5L ? Jesteś pewien że chcesz tą lipę kupić? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 2 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2021 W dniu 1.06.2021 o 05:57, Vujek napisał: Gdzie jakieś potwierdzenie tych niby super parametrów? ... Karty charakterystyki wypadają raczej słabo. Nigdzie nie napisałem, że to są jakieś super hiper oleje, tylko, że nie ustępują zachodniej konkurencji. Może być i masowej, czyli w znacznej mierze Castrol, które to oleje nie są w żadnym wypadku złe. Jeżeli chodzi o porównanie "Orlen vs Zachód, to proszę: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-maxexpert-dex1-5w-30.1469/ https://www.oilclub.pl/index.php?threads/yacco-lube-gdi-5w30.815/ Inne, ciekawe oleje Orlen: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-xd-5w-30-maxexpert-vs-pro.1461/ https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-v.2058/ Analizuj sobie przedstawione dane dowoli. Najlepiej wg swojej wiedzy i przekonań. Potem możemy podyskutować. Co do kart charakterystyki Orlen, to nie oceniaj na ich podstawie "jakości oleju". Orlen akurat podaje parametry prawidłowo, czyli rzeczywiste, uśrednione. Lotos natomiast podaje jakby chciał powiedzieć, "nie kupujcie naszych olejów", czyli np lepkość "9.3-12.5 mm2/s", czyli cały przedział dla klasy SAE30, ale to trzeba wiedzieć. Same oleje Lotosa również są bdb, szczególnie seria Aurum. Z Lotosa świetny jest 5w40, który pakiet dodatków i bazę olejową ma identyczne jak Motul X-Cess, rozwalając go przy tym ceną (~50PLN/4L). W dniu 1.06.2021 o 06:33, Vujek napisał: ... Jak coś lepszego to polecam EXTREME AMG VR2 5W30 GTI. Masz w nim najlepsze bazy i dodatki. Ar zbędne. Dodaj jeszcze, że oleje AMG Extreme nie posiadają żadnych aprobat, a jedynie "deklaracje producenta". Zresztą, poczytaj, a jest co: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/extreme-lubricants-dyskusja-ogól 16 godzin temu, bartek0-01 napisał: Witam. w jakiej cenie z wysyłka u was Olej silnikowy Motul Specific 504 00/507 00 5W30 5L ? Zdecydowanie nie jest to wybór "najlepszy" z możliwych. Jest wiele co najmniej tak samo dobrych olejów, ale cenowo Motula bijących na głowę. Załączam listę wszystkich olejów, które posiadają oficjalną aprobatę VW na normę 504/507. Sa tam również i polskie oleje. step_50400_50700.pdf 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 5 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2021 Jak dla mnie te Orleny mają słabe TBN i Noac a to ważne parametry wpływające na czystość silnika i ubywanie oleju.Z tym większość użytkowników na właśnie problemy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Uczepiles się na siłę tych parametrów... Nie zwracasz uwagi, że to oleje niskopopiolowe, więc z zasady tbn mają ograniczony (min 6 lub max 8 - nie pamiętam). Noack jest bdb, poniżej 10%, bo tyle wymaga np norma mb 229.51. Poza tym Orlen podaje dla max expert xd noack na poziomie 5.5% - to nadal mało ... ? Ale ok, ja nikogo nie zmuszam do stosowania naszych oliwy. Można proponować "oleje premium", które parametry na kartach mają o ułamki % lepsze, a cena że w stosunku do omawianych. Nie karty i cyferki są najważniejsze, a to, jak całość pracuje na przełomie interwału, czyli min te 10 tys km. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Nie karty i cyferki są najważniejsze, a to, jak całość pracuje na przełomie interwału, czyli min te 10 tys km. Święta prawda ,ale oleje z noack wyższym niż 8,5 i TBN niższym niż 9 są po prostu zwykłą oliwą i niestety przekłada się to na cały interwał. Jakbyś dobrze poczytał nie polecam w większości olejów niskopopiolowych wręcz przeciwnie tam gdzie tylko to możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 5 godzin temu, Vujek napisał: Oeje z noack wyższym niż 8,5 i TBN niższym niż 9 są po prostu zwykłą oliwą i niestety przekłada się to na cały interwał. Zbyt wysokie wartości tbn wcale nie są dobre! Takie oleje potrafią sporo syfu zostawić w silniku. Poza tym oprócz tbn jest tan, który zależy min od czystości baz, a te są "czystsze" w olejach niskopopiolowych. Cytat ... nie polecam w większości olejów niskopopiolowych wręcz przeciwnie tam gdzie tylko to możliwe. A jaki jest tego powód? Bo ja wręcz przeciwnie, tam gdzie producent dopuszcza, polecam niskopopiolowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Oleje niskopopiolłowe wiadomo że muszą mieć czyste bazy ale oleje MID saps jak np 0w mają najlepsze bazy a wcale nie muszą być niskopopiołowe wyjałowione dobrych komponentów które nie nadają się DPF a dobrze wpływają na smarność oleju oraz zakres temperaturowy. Prosty przykład SSL czy Extreme AMG.0w40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 "Wyjałowione" z czego"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Popcorn? Dobra literatura się zaczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 A z tego co dziś już nie jest eko jak chociażby związki siarki od lat cenione za właściwości smarne. Skończmy to bo się docenci wtrącają z mądrością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrio Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Ja chętnie poczytam. Jakby się ludzie zawsze zgadzali to by nie było postępu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 4 minuty temu, Vujek napisał: A z tego co dziś już nie jest eko Kurde, ludzie to jednak nie szanują swojego zdrowia ... Czteroetylek ołowiu był zdecydowanie lepszy niż dodatki, którymi go zastąpiono. Czy dzisiaj ktokolwiek ma o to pretensje? Przecież to klasyczny przykład działania "eko"... Dokładnie to samo mamy z olejami i paliwami. 4 minuty temu, Vujek napisał: jak chociażby związki siarki od lat cenione za właściwości smarne. Siarka nie występuje samodzielnie, tylko jako związek z innymi pierwiastkami, które jako całość wykazywały określone działanie. Mam tu na myśli głównie ZnDDP, czyli podstawowy i najważniejszy dodatek przeciwzużyciowy. ZnDDP (Cynk, Fosfor i właśnie S) działają szkodliwie na katalizatory oraz DPF'y i są po prostu szkodliwe dla człowieka. Związki Ca, będące "detergentami" w oleju, to główny "nośnik" popiołów. Nowe normy ograniczają ilości ww, a te zastępowane są innymi. Stosowane są np organiczne modyfikatory tarcia zastępujące "cynk". To właśnie stąd się wzięła plota, że midsapsy słabiej chronią silnik, bo są "wyjałowione" z czegoś tam. W rzeczywistości stosowanie takich olejów, tam gdzie producenci je dopuszczają leży po prostu w naszym interesie. I nie ma obawy o "słabszą ochronę". Odpowiednie normy olejowe fulsaps vs midsaps, czy normy producenckie, mają dokładnie takie same wymagania odnośnie ochrony współpracujących części. Proszę: To samo dotyczy baz olejowych. Oleje z dodatkiem, większością lub w 100% zawartością grupy IV, czyli PAO, to dzisiaj już naprawdę rzadkość. Mit PAO narodził się w czasach, gdy hydrokraking ropy był na znacznie niższym poziomie jak dzisiaj. Aktualnie producenci schodzą nawet z dodatków PAO do HC głównie ze względu na cenę. Mam tu na myśli np oleje VW 504/507, czy nawet 508/509, bo po prostu bazy grupy II, czy III są w stanie spełnić wymagania norm. 4 minuty temu, Vujek napisał: Skończmy to bo się docenci wtrącają z mądrością. OK, kończymy, bo to nie forum olejowe Od siebie chciałbym dodać, że "dbając olejowo o samochód", nie trzeba kupować najdroższych oliwek, jak namawiają różni "internetowi spece". Wystarczy "średnia póła", głównie cenowa. Różnica będzie niewielka. Za to nie warto stosować się do zalecanych przez producentów interwałów wymian, czyli "słynne" 30 tys km. Olej w silniku "żyje" średnio 8 tys km. Później przez kolejne 5-8 tys km jego parametry już leżą, ale jeszcze nie został zdegradowany do tego stopnia, że zostawia syf w silniku. Dlatego wymiana co 10 tys km i nic więcej nie trzeba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 9 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2021 O tym to już było setki razy i osobiście nie polecam najdroższych tylko dobre oliwy warte swojej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian68 Opublikowano 9 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2021 Tak czytam całą dyskusję ludzi , którzy są większymi znawcami niż ja - laik i zapytam co do Mazdy 2,0 benzyna 2004 rok , żeby mniej oliwy żarła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Jak sądzę jeździła na 5w30. Polecam Ravenol FDS 5w30.Choć lepszym wyborem dla tego motoru jest Eurol Ultrance VA 0W-30. Żeby zredukować pobór oleju konieczna płukanka przed wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 19 godzin temu, Damian68 napisał: ... co do Mazdy 2,0 benzyna 2004 rok , żeby mniej oliwy żarła? Najpierw zdiagnozuj przez jaki element silnik "bierze" olej. Możesz wlać przed wymianą płukankę postojową na 15-20 minut, celem "ruszenia" pierścieni, jeżeli to one są przyczyną. Valvo MaxLife podobno potrafi odrobinę zmniejszyć pobór oleju i jego wycieki. Nie się łudzić, że olejem rozwiążesz jego pobór ... Remont przeważnie pomaga, bo silnik jest po prostu wyeksploatowany. PS Ile Ci tego oleju bierze na 1000km / 10 tys km? Na jakim oleju teraz jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 4 godziny temu, Saczi napisał: Nie się łudzić, że olejem rozwiążesz jego pobór ... Remont przeważnie pomaga, bo silnik jest po prostu wyeksploatowany. PS Ile Ci tego oleju bierze na 1000km / 10 tys km? Na jakim oleju teraz jeździsz? Nikt nie pisze że sam olej zmieni pobór, tylko płukanka+dobry olej. A ten Valvoline wcale ci szału nie zdziała.Przerabialem go. W 90% moja metoda daje dobre oferty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się