Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Co byście polecili do Hyundaia i30 1.4crdi 90KM bez DPF? Do tej pory lany Shell 5w30 ECT i zastanawiam się, czy przy nim nie zostać, dodając tylko AR9100. Jakieś inne propozycje? Auto w dobrym stanie, 114k km. Przy tej zmianie ewentualnie planuję jakiegoś wirusa bezpiecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Saczi napisał:

I tutaj jesteś w błędzie...

Orlen produkuje bdb oleje, niczym nie odstające od zachodniej konkurencji.

Cena zapewne wynikała z faktu, że zakup był w ASO, a po drugie, zapewne była to seria pro, która akurat ma ceny przesadzone.

Jednak już seria MaxExpert ceny ma rewelacyjne.

Zapomniałeś dodać zachodniej masowej konkurencji czyli nic szczególnego.

Gdzie jakieś potwierdzenie tych niby super parametrów? Karty charakterystyki wypadają raczej słabo.

  • Lubię to 1
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, manio49 napisał:

Co byście polecili do Hyundaia i30 1.4crdi 90KM bez DPF? Do tej pory lany Shell 5w30 ECT i zastanawiam się, czy przy nim nie zostać, dodając tylko AR9100. Jakieś inne propozycje? Auto w dobrym stanie, 114k km. Przy tej zmianie ewentualnie planuję jakiegoś wirusa bezpiecznego.

Jak chodzi wszystko ok Shell jak na masówkę jest nie najgorszy, zwłaszcza z AR.

Jak coś lepszego to polecam 

EXTREME AMG VR2 5W30 GTI.

Masz w nim najlepsze bazy i dodatki.Ar zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dodać zachodniej masowej konkurencji czyli nic szczególnego.
Gdzie jakieś potwierdzenie tych niby super parametrów? Karty charakterystyki wypadają raczej słabo.

Dokładnie , Orlen obecnie zajął się skupowaniem prasy a nie produkcja dobrych jakości smarowideł:)
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2021 o 05:57, Vujek napisał:

Gdzie jakieś potwierdzenie tych niby super parametrów?

...

Karty charakterystyki wypadają raczej słabo.

Nigdzie nie napisałem, że to są jakieś super hiper oleje, tylko, że nie ustępują zachodniej konkurencji.

Może być i masowej, czyli w znacznej mierze Castrol, które to oleje nie są w żadnym wypadku złe.

 

Jeżeli chodzi o porównanie "Orlen vs Zachód, to proszę:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-maxexpert-dex1-5w-30.1469/

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/yacco-lube-gdi-5w30.815/

 

Inne, ciekawe oleje Orlen:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-xd-5w-30-maxexpert-vs-pro.1461/

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-maxexpert-5w-30-v.2058/

Analizuj sobie przedstawione dane dowoli. Najlepiej wg swojej wiedzy i przekonań.

Potem możemy podyskutować.

Co do kart charakterystyki Orlen, to nie oceniaj na ich podstawie "jakości oleju".

Orlen akurat podaje parametry prawidłowo, czyli rzeczywiste, uśrednione. Lotos natomiast podaje jakby chciał powiedzieć, "nie kupujcie naszych olejów", czyli np lepkość "9.3-12.5 mm2/s", czyli cały przedział dla klasy SAE30, ale to trzeba wiedzieć.

Same oleje Lotosa również są bdb, szczególnie seria Aurum.

Z Lotosa świetny jest 5w40, który pakiet dodatków i bazę olejową ma identyczne jak Motul X-Cess, rozwalając go przy tym ceną (~50PLN/4L).

 

W dniu 1.06.2021 o 06:33, Vujek napisał:

...

Jak coś lepszego to polecam 

EXTREME AMG VR2 5W30 GTI.

Masz w nim najlepsze bazy i dodatki. Ar zbędne.

Dodaj jeszcze, że oleje AMG Extreme nie posiadają żadnych aprobat, a jedynie "deklaracje producenta".

Zresztą, poczytaj, a jest co:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/extreme-lubricants-dyskusja-ogól

16 godzin temu, bartek0-01 napisał:

Witam. w jakiej cenie z wysyłka u was Olej silnikowy Motul Specific 504 00/507 00 5W30 5L ?

Zdecydowanie nie jest to wybór "najlepszy" z możliwych.

Jest wiele co najmniej tak samo dobrych olejów, ale cenowo Motula bijących na głowę.

Załączam listę wszystkich olejów, które posiadają oficjalną aprobatę VW na normę 504/507.

Sa tam również i polskie oleje.

step_50400_50700.pdf

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczepiles się na siłę tych parametrów...

Nie zwracasz uwagi, że to oleje niskopopiolowe, więc z zasady tbn mają ograniczony (min 6 lub max 8 - nie pamiętam).

Noack jest bdb, poniżej 10%, bo tyle wymaga np norma mb 229.51.

Poza tym Orlen podaje dla max expert xd noack na poziomie 5.5% - to nadal mało ... ?

 

 

Ale ok, ja nikogo nie zmuszam do stosowania naszych oliwy.

Można proponować "oleje premium", które parametry na kartach mają o ułamki % lepsze, a cena że w stosunku do omawianych.

Nie karty i cyferki są najważniejsze, a to, jak całość pracuje na przełomie interwału, czyli min te 10 tys km.

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie karty i cyferki są najważniejsze, a to, jak całość pracuje na przełomie interwału, czyli min te 10 tys km.

 

Święta prawda ,ale oleje z noack wyższym niż 8,5 i TBN niższym niż 9 są po prostu zwykłą oliwą i niestety przekłada się to na cały interwał.

Jakbyś dobrze poczytał nie polecam w większości olejów niskopopiolowych wręcz przeciwnie tam gdzie tylko to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Vujek napisał:

Oeje z noack wyższym niż 8,5 i TBN niższym niż 9 są po prostu zwykłą oliwą i niestety przekłada się to na cały interwał.

Zbyt wysokie wartości tbn wcale nie są dobre!

Takie oleje potrafią sporo syfu zostawić w silniku.

Poza tym oprócz tbn jest tan, który zależy min od czystości baz, a te są "czystsze" w olejach niskopopiolowych.

Cytat

... nie polecam w większości olejów niskopopiolowych wręcz przeciwnie tam gdzie tylko to możliwe.

A jaki jest tego powód?

Bo ja wręcz przeciwnie, tam gdzie producent dopuszcza, polecam niskopopiolowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje  niskopopiolłowe  wiadomo że muszą mieć czyste bazy ale oleje MID saps jak np 0w mają najlepsze bazy a wcale nie muszą być niskopopiołowe wyjałowione dobrych komponentów które nie nadają się DPF a dobrze wpływają na smarność oleju oraz zakres temperaturowy.

Prosty przykład SSL czy Extreme AMG.0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vujek napisał:

A z tego co dziś już nie jest eko

Kurde, ludzie to jednak nie szanują swojego zdrowia ...

Czteroetylek ołowiu był zdecydowanie lepszy niż dodatki, którymi go zastąpiono.

Czy dzisiaj ktokolwiek ma o to pretensje? Przecież to klasyczny przykład działania "eko"...

Dokładnie to samo mamy z olejami i paliwami.

4 minuty temu, Vujek napisał:

jak chociażby związki siarki od lat cenione za właściwości smarne.

Siarka nie występuje samodzielnie, tylko jako związek z innymi pierwiastkami, które jako całość wykazywały określone działanie.

Mam tu na myśli głównie ZnDDP, czyli podstawowy i najważniejszy dodatek przeciwzużyciowy.

ZnDDP (Cynk, Fosfor i właśnie S) działają szkodliwie na katalizatory oraz DPF'y i są po prostu szkodliwe dla człowieka.

Związki Ca, będące "detergentami" w oleju, to główny "nośnik" popiołów.

Nowe normy ograniczają ilości ww, a te zastępowane są innymi.

Stosowane są np organiczne modyfikatory tarcia zastępujące "cynk".

To właśnie stąd się wzięła plota, że midsapsy słabiej chronią silnik, bo są "wyjałowione" z czegoś tam.

W rzeczywistości stosowanie takich olejów, tam gdzie producenci je dopuszczają leży po prostu w naszym interesie.

I nie ma obawy o "słabszą ochronę".

Odpowiednie normy olejowe fulsaps vs midsaps, czy normy producenckie, mają dokładnie takie same wymagania odnośnie ochrony współpracujących części.

Proszę:

image.png.2d1c1186be384aedfe6b4a31064a927e.png

To samo dotyczy baz olejowych.

Oleje z dodatkiem, większością lub w 100% zawartością grupy IV, czyli PAO, to dzisiaj już naprawdę rzadkość.

Mit PAO narodził się w czasach, gdy hydrokraking ropy był na znacznie niższym poziomie jak dzisiaj.

Aktualnie producenci schodzą nawet z dodatków PAO do HC głównie ze względu na cenę.

Mam tu na myśli np oleje VW 504/507, czy nawet 508/509, bo po prostu bazy grupy II, czy III są w stanie spełnić wymagania norm.

4 minuty temu, Vujek napisał:

Skończmy to bo się docenci wtrącają z mądrością.

OK, kończymy, bo to nie forum olejowe 😉

Od siebie chciałbym dodać, że "dbając olejowo o samochód", nie trzeba kupować najdroższych oliwek, jak namawiają różni "internetowi spece".

Wystarczy "średnia póła", głównie cenowa. Różnica będzie niewielka.

Za to nie warto stosować się do zalecanych przez producentów interwałów wymian, czyli "słynne" 30 tys km.

Olej w silniku "żyje" średnio 8 tys km. Później przez kolejne 5-8 tys km jego parametry już leżą, ale jeszcze nie został zdegradowany do tego stopnia, że zostawia syf w silniku.

Dlatego wymiana co 10 tys km i nic więcej nie trzeba.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Damian68 napisał:

... co do Mazdy 2,0 benzyna 2004 rok , żeby mniej oliwy żarła?

Najpierw zdiagnozuj przez jaki element silnik "bierze" olej.

Możesz wlać przed wymianą płukankę postojową na 15-20 minut, celem "ruszenia" pierścieni, jeżeli to one są przyczyną.

Valvo MaxLife podobno potrafi odrobinę zmniejszyć pobór oleju i jego wycieki.

 

Nie się łudzić, że olejem rozwiążesz jego pobór ...

Remont przeważnie pomaga, bo silnik jest po prostu wyeksploatowany.

 

 

PS

Ile Ci tego oleju bierze na 1000km / 10 tys km?

Na jakim oleju teraz jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Saczi napisał:

 

 

Nie się łudzić, że olejem rozwiążesz jego pobór ...

Remont przeważnie pomaga, bo silnik jest po prostu wyeksploatowany.

 

 

PS

Ile Ci tego oleju bierze na 1000km / 10 tys km?

Na jakim oleju teraz jeździsz?

Nikt nie pisze że sam olej zmieni pobór, tylko płukanka+dobry olej.

A ten Valvoline wcale ci szału nie zdziała.Przerabialem go.

W 90% moja metoda daje dobre oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.