Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

V2 90° chłodzony cieczą z mokrym sprzęgłem motocykl z chrapką na olej podczas prędkości autostradowych. Ten zestaw będzie ok?

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2801-olej-silnikowy-amsoil-10w40-premium-protection-motor-oil-amo-3784l-097012010042

https://zmienolej.pl/pl/plukanki-do-silnikow/5326-liqui-moly-motorbike-engine-flusch-1657-250ml-plukanka-do-motocykli-4100420016578

Czy płukanka może być również stosowana do motocykli z mokrymi sprzęgłami?

Szukam też filtru oleju i powietrza, ale chyba nie macie w swoim asortymencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał:

EFS 0w20 ale do tego auta jest bardzo dobry.Spelnia normy Toyoty.W naszym klimacie jest moim zdaniem lepszy niż 16.

Jak ja uwielbiam jak ktoś jest mądrzejszy od inżynierów. Toyota do tego silnika definitywnie zaleca 0w16. Jeśli 0w16 jest niedostępny można wlać 0w20 lub 5w30 lecz przy następnej wymianie kategorycznie wrócić do oleju 0w16. Taki zapis jest w książce samochodu. Dziękuję bardzo za twoje podpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czysty marketing w co widzę ślepo wierzysz..Norma to norma, rób jak uważasz.Wejdz sobie na stronę któregoś ze znanych producentów wpisz swój motor a zobaczysz co napisali.Wiekszość 0w20 bo jest po prostu lepszy.

Zawsze staram się doradzić najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KUBA46 napisał:

Tak, aby nie być mądrzejszym od inżynierów. To polecam olej z ASO w takim wypadku. No i nie zapomnij o filtrach też z ASO. Może inżynierowie nie przewidzieli, że ktoś będzie chciał inne filtry włożyć...

No tak. Ty to się nie musisz martwić bo ten Gulf to na oleju do frytek pojedzie. W nim wystarczy wymieniać tylko filtr bo dolewki między przeglądami wychodzą po 4 l.

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ostry2407 napisał:

No tak. Ty to się nie musisz martwić bo ten Gulf to na oleju do frytek pojedzie. W nim wystarczy wymieniać tylko filtr bo dolewki między przeglądami wychodzą po 4 l.

A niby Toyota to taka niezawodna a jednak trzeba podejść ostrożniej niż do chorego dziecka. 🙂

 

3 godziny temu, KUBA46 napisał:

@ostry2407 dokładnie 👌🏽 Z jednym tylko się pomyliłeś, bo u nas na wsi to się filtry myje, a nie wymienia.

🙂 Prawidłowa reakcja. 

PS: Ja nie myje ani nie wymieniam bo przecież nalewam czysty olej a ten ma właściwości czyszczące więc mam nadzieje że czyści również filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej chodzi o utrzymanie gwarancji. Jeśli zaleję olej 0w20 a instrukcja mówi o 0w16 to na dzień dobry jestem w czarnej d....e. Bo jakby coś się stało to Aso umyje ręce i będą mieli rację bo używałem oleju niezgodnego z instrukcją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał:

PJak nie nalejesz w ASO od nich oleju to i tak będzie na ciebie gdyby coś.

Dajcie spokój Panowie.Jak się boi niech jedzie do ASO i buli.Tu się doradza żeby było coś lepiej i taniej niż w ASO.

I tu ciebie rozczaruje. Jeśli nalejesz olej o takiej samej gęstości (czytaj 0w16) o tej samej specyfikacji lub wyższej (nie może być niższa) to nic ci nie zrobią. Nie będą mieli nic na podparcie. Zapytałem się o dany olej a ty wyskakujesz mi z olejem o innej gęstości. Skoro jesteś takim fachowcem w tej dziedzinie powinieneś wiedzieć że silniki Toyoty są ciasno spasowane i potrzebują oleju o danej gęstości. Oczywiście można wlać olej 5w lub 10w co będzie się wiązało ze zbieraniem nagaru. W poprzednim aucie Yaris 1.33 używałem oleju AMSOIL 0W20 Signature Series i nie miałem żadnych problemów natomiast mój znajomy lał 5w30 Millers i niestety po 56 tyś auto na serwis z powodu nagaru i oczywiście walka z serwisem bo istrukcja Yarisa wyraznie mówiła o oleju 0w20 z zapisem, że jeśli olej 0w20 nie jest w danej chwili dostępny można wlać 5w30 o takiej samej specyfikacji lub wyższej lecz przy następnej wymianie obowiązkowo wrócić na olej 0w20. Nie przeczę że olej 0w20 nie będzie lepszy od 0w16 lecz chciałbym uniknąć ewentualnych przepychanek w Aso. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to lej EFE.Na bank lepszy od tego z ASO.

A co do przypadku jw to 0w20 a 5w30 to zupełnie inne oleje a 0w16 i 0w20 są zbliżone.

Millers w porównaniu z Amsoil wypada kiepsko.Z kolei nagar może być spowodowany nie tylko olejem jak i częstotliwością zmiany, kiepskim paliwem i brakiem stosowania płukanek których laicy się tak boją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Vujek napisał:

 

Millers w porównaniu z Amsoil wypada kiepsko.Z kolei nagar może być spowodowany nie tylko olejem jak i częstotliwością zmiany, kiepskim paliwem i brakiem stosowania płukanek których laicy się tak boją.

I tu się z tobą zgodzę w 100%. Robię wymianę co 15tyś lub co rok (zależy co pierwsze nastąpi). Płukankę używam co drugą wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak zapytam z innej beczki. Jest to nowiutki samochód i ma dopiero 500km przejechane. Czy zalecasz wymianę oleju wraz z filtrem powiedzmy po 2000km.? Wiem że technologia poszła do przodu i niby nie trzeba już docierać silników jak kiedyś lecz czasem można wyczytać lub zobaczyć materiały pokazujące opiłki metalu w nowych silnikach w okresie powiedzmy docierania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ostry2407 napisał:

a tak zapytam z innej beczki. Jest to nowiutki samochód i ma dopiero 500km przejechane. Czy zalecasz wymianę oleju wraz z filtrem powiedzmy po 2000km.? Wiem że technologia poszła do przodu i niby nie trzeba już docierać silników jak kiedyś lecz czasem można wyczytać lub zobaczyć materiały pokazujące opiłki metalu w nowych silnikach w okresie powiedzmy docierania

Nie mnie pytasz o opinie ale absoultnie tak jeśli masz auto prywatnie kupione lub chcesz nim pojeździć po wykupie z leasingu.

Jak spuścisz olej, weź magnes i zobacz 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o oleju do silnika 2.0HDI/2.0TDCI 136km? U mnie akurat w Fordzie, przebieg ponad 400k, chciałbym, żeby miał trochę lżej bo dość sporo latam po autostradach. Do tej pory lany Valvoline 5w30 FE. Zostać przy nim czy przejść np na Ravenol FDS 5w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2021 o 22:21, Jacek94 napisał:

Pytanie co do wymiany filtrów. Wymiana oleju silnikowego + filtr co 12tys, a reszta filtrów? Jeśli robię ponad 20tys rocznie to można co roku czy raczej co 12 wszystko?
Jeśli auto jest prawie cały czas w ruchu to przy porządnym olejum można przeciągnąć do 20kkm.I koniecznie po takim przebiegu wymienić też filtr powietrza i kabinowy.

15 godzin temu, voltage napisał:

Co myślicie o oleju do silnika 2.0HDI/2.0TDCI 136km? U mnie akurat w Fordzie, przebieg ponad 400k, chciałbym, żeby miał trochę lżej bo dość sporo latam po autostradach. Do tej pory lany Valvoline 5w30 FE. Zostać przy nim czy przejść np na Ravenol FDS 5w30?

Ravenol na pewno będzie lepszym wyborem. Zrób płukankę i FDS.Na bank silnik i ty odczujecie różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.