Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie oleje niestety podrożały, a VMP można kupić taniej niż napisałeś.

Dobra baza jak np w VMP przekłada się przecież na żywotność oleju a dodatki też robią robotę więc chyba warto.

Moje podejście do wyboru oleju jest znacznie inne niż twoje.Ja nie polecam typowych olejów z masowej produkcji bo każdy wie że masówka niestety nie idzie w parze z jakością tylko oszczędnościami i często z podrabianiem.Dlatego czasem lepiej zapłacić za porządny produkt z niszowej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2021 o 10:04, piotrek17 napisał:

Witam.

Opel Insignia 2.0 CDTI 163 km 2014r. Wszystko w oryginale, włacznie z DPF. Obecnie jeżdżę na LM TOP-TEC 4600 5w30. Zostać przy min czy polecasz jakiś inny (lepszy)?

Wziął bym jeszcze pod uwagę Eurol Elance 5W-30.Dobra cena a i oliwa nie z masówki.W rodzinie komuś poleciłem i b. Zadowolony.

Byłby zapomniał.Przecież jest jeszcze świetny EXTREME AMG VR2 5W30 GTI . Osobiście jego bym brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vujek napisał:

Dobra baza jak np w VMP przekłada się przecież na żywotność oleju a dodatki też robią robotę więc chyba warto.

I to jest błędne podejście do doboru oleju.
Nie podam teraz źródła, ale widziałem test czystych baz olejowych (HC i PAO) na utlenianie.
HC wytrzymywał 7000h, a PAO coś powyżej chyba 20 000h.
Różnica 3x na korzyść PAO.
Dowcip polega na tym, że najbardziej wymagająca na rynku norma, czyli VW504/507 wymaga od oleju utrzymania parametrów, min lepkościowych w teście "RNT Wear Test" "zaledwie" przez 650h!
O dziwo odpowiada to ~30 tys km eksploatacji samochodu.
Więc trwałość PAO ma się nijak do eksploatacji. HC ma 10x zapas.
Problemem olejów jest zanieczyszczenie, spadek TBN, wzrost TAN i degradacja pakietu dodatków.
Analizy pokazują że olej przeciętnie w silniku żyje od 8-10 tys km dla benzyn i do 15 tys km dla diesli.
W szczególnych warunkach można benzyną przejechać 15 tys km, a dieslem do 20 tys km.
Każdy olej HC tyle "przeżyje", a zmienić w 80% przypadków trzeba go po 10 tys km.

12 godzin temu, Vujek napisał:

Ja nie polecam typowych olejów z masowej produkcji bo każdy wie że masówka niestety nie idzie w parze z jakością tylko oszczędnościami i często z podrabianiem.

Porównaj składy 2 olejów - "dziadowskiego" GM Dexos 2 i na forach uwielbianego Motula tutaj w wersji specific Dexos2:

https://oil-club.de/index.php?thread/1540-gm-genuine-dexos2-5w-30/

https://oil-club.de/index.php?thread/76-motul-specific-dexos-2-5w-30/

 

Podpowiedź:
95% olejów jest wykonywanych wg przepisu: pakiet dodatków pod dana normę + olej bazowy wg wymogów producenta dodatków.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2021 o 06:37, Vujek napisał:

 

Byłby zapomniał.Przecież jest jeszcze świetny EXTREME AMG VR2 5W30 GTI . Osobiście jego bym brał.

Nie wiesz co piszesz, sądzisz, że to takie proste wybrać konkretne komponenty i blendować? Bez solindych testów. Świetny to może być... na papierze. 

  • Lubię to 2
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, samsung89 napisał:

Nie wiesz co piszesz. A Tomek jest handlarzem więc co może napisać? Wiesz w ogóle z jakich komponentów składa się olej? Bo widzę, że nie do końca rozumiesz co napisałem. Co można stwierdzić przy po jednym interwale? Nie wiele. 

Nie lekceważyć P.Tomka bo to nie tylko właściciel sklepu ale mocno ogarnięty w temacie gość.W grupie VAG wręcz ekspert. Współpracuje z motorsportem od lat.

Nigdy nie wysuwam wniosków po 1 interwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Vujek napisał:

Nie lekceważyć P.Tomka bo to nie tylko właściciel sklepu ale mocno ogarnięty w temacie gość.W grupie VAG wręcz ekspert. Współpracuje z motorsportem od lat.

Nigdy nie wysuwam wniosków po 1 interwale.

Przecież go znam... I myli wiele faktów, jakbyś miał większą wiedzę sam byś to potrafił stwierdzić. 

Odnośnie blendingu olejów bazujących tylko i wyłącznie na PAO jest bardzo trudne, trzeba mieć doświadczenie w branży, aby odpowiednio zrównoważyć przepis. Wykonać testy itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby człowieka oceniać trzeba z nim zamienić "kilka" zdań osobiście ( czego pewnie ani Saczi ani Samsung89 nie uczynili) a nie szeregować go na podstawie statusu z forum który musi taki być z tytułu interesu jaki prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki dodatek do DPF/FAP wybrać żeby go oczyścił? Wlewany będzie przed trasą.
Potrzebuję i do DPF (Astra 1,7cdti) i do FAP (Peżo 2,0hdi)

Kiedyś do Peżo lałem  z firmy FORTE  i przez jakiś czas się wypalał z mniejszą częstotliwością, ostatnio do Astry wlałem z Motula i zero różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. 

 

Zbliża się serwis olejowy w moim poczciwym Golfie ( 1.9 TDI 90 KM ALH ze zmienną geometrią bez pompowtryskow) Nalot ponad 370 000

 

Dotychczas za namową Kolegi @Michał126 jeżdżę na oleju 5w40 Liqui Moly Synthoil High Tech 5 l 5W-40

Jednak teraz myślę o zmianie z uwagi  na cenę. 5 litrow to koszt ponad 200 zl.

Co byście polecili rownie dobrego, a tańszego

Myslalem nad

LM 4100 top tec

Eurol 

Shell helix 

 

Zwracam się z prośbą o konstruktywną poradę, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2021 o 17:39, maciek-drummer napisał:

Panowie mam pytanie. 

 

Zbliża się serwis olejowy w moim poczciwym Golfie ( 1.9 TDI 90 KM ALH ze zmienną geometrią bez pompowtryskow) Nalot ponad 370 000

 

Dotychczas za namową Kolegi @Michał126 jeżdżę na oleju 5w40 Liqui Moly Synthoil High Tech 5 l 5W-40

Jednak teraz myślę o zmianie z uwagi  na cenę. 5 litrow to koszt ponad 200 zl.

Co byście polecili rownie dobrego, a tańszego

Myslalem nad

LM 4100 top tec

Eurol 

Shell helix 

 

Zwracam się z prośbą o konstruktywną poradę, 

Eurol jak najbardziej. Jeszcze przyzwoite Extreme AMG i Ravenol VST. Po taniości Specol goldlub ostatecznie ten Shell.

16 godzin temu, Lukasz-odkrywca napisał:

Witam, pacjent to golf 7 GTD  przebieg 174 000 2015r wymieniłem olej 8000 km temu i zauważyłem ubytek(Przy 10 000km zawsze zmieniam). Leję Millers oils 5w30 (czerwony pasek). Polecacie na coś zmienić czy lać nadal to samo ?

Przy tym przebiegu warto przepłukać, nawet kilka razy z uwagi że to diesel. Potem obserwować. Jak nie spadnie to bym spróbował Ravenol VMP lub Extreme AMG.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie, takie pytanie, pacjent w203 diesel lekko ponad 400k nalotu, zbliża się serwis więc rozglądam się za jakaś alternatywa, teraz wlany motul 8100 x-clean 5w40. Czy znajdę coś lepszego dla tego silnika w podobnych do tego pieniądzach, czy pozostać przy tym. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Vujek napisał:

...

Pewnie ktoś spyta dlaczego-wyjasnienie kilka stron wstecz.

Pytam, bo nie nie mam za bardzo czasu na szukanie i domyślanie się ...
Swoją drogą, do Motula zastrzeżeń mieć nie można.
Ot, bdb, poprawne oleje. W większości tzw gotowce.
Problemem są (podobno) podróbki, a wtedy IC dobija ceną ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.