Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie jak kolega tutaj napisał. Mi się uwaliło że ktoś kupił tutaj tego m54b22, a chyba widzę że ktoś pomyka więcej. U mnie było 600-800 ml na 1000km chmury dymu nie było, ani rano ani przy bucie co było dziwne. Atakowałem 3 razy plukanka i w sumie jak dostałem strzał w tył zalana była ta długo terminowa od Archoil.

Chyba wszyscy będą zgodni że lepiej będzie 5w40 z LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kepa416 napisał:

Dokładnie jak kolega tutaj napisał. Mi się uwaliło że ktoś kupił tutaj tego m54b22, a chyba widzę że ktoś pomyka więcej. U mnie było 600-800 ml na 1000km chmury dymu nie było, ani rano ani przy bucie co było dziwne. Atakowałem 3 razy plukanka i w sumie jak dostałem strzał w tył zalana była ta długo terminowa od Archoil.

Chyba wszyscy będą zgodni że lepiej będzie 5w40 z LL01.

Jeszcze chwila OT. Ja akurat pomykam m52tub25, ale ojciec ma m54b25 więc ten silnik od 6 lat znam aż za dobrze 😅 Tu przypadek ciekawy bo coś tam sobie piła, po wymianie odmy problem niemalże ustąpił. Przyszedł jednak czas ostrą zimą, kiedy zaczęła zostawiać chmury i spalać 0,5 l na 300 km (nikt mi nie wmówi że m54 to dobry silnik) po "remoncie" a właściwie rewitalizacji coś tam delikatnie zużywa, ale to już wartości normalne dla M54. Dla odmiany ja mam już drugie m52tub25 i żadna nie spala ani grama od wymiany do wymiany. 

ll01 lub ll98 teoretycznie to ta sama charakterystyka ACEA A3/B4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.Jesli silnik chodzi dobrze i ma moc, przepłukać i lać 5w40  full saps.

Nie rozumiem sensu stosowania 5w50 czy 10w60 do normalnego użytkowania miasto-trasa.Chyba że się ścigasz po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowanie 5w50 czy 10w60 pewnie dla wielu ma przynieść tylko mniejsze spalanie. Na forum bmw jest opisane że niby to nie pierścienie, a wysoka temperatura która jest przy prowadnicy powoduje spalanie oleju. Sam miałem już próbować 🙂

 

Z M54 nie ma cudów, widziałem kilka sztuk które nie brały oleju bez remontu ale były to albo 3.0 albo 2.0 które nie miały 80 0000 km, głównie cabrio w E46 czy 330ci. Niestety nie widziałem żadnej która była eksploatowana i działała. Jak ktoś ciekawy na youtube jest film z remontu i pomiaru szczeliny pierścieni na tłoku po demontażu.. wartość jest 2x lub 3x większą niż być powinna. 

 

M52 to całkiem inne pierścienie kilka osób założyła do M54 pierścienie z M52 i silnik działał bez remontu czyli pełnej obróbki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalnie mniejsze spalanie ale tylko oleju na 5w50 i 10w60.Za to większe paliwa.Trzeba uwzględnić że te oleje mają znacznie słabszą pompowalność co przy jeździe na krótkich odcinkach ma też negatywny wpływ.

Te konstrukcje trzeba po prostu często płukać i lać dobrego full saps a na pewno pożyją dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś tutaj pytałem ale nie dostałem odpowiedzi.

Jaki olej polecacie do 1.9tdi, fabrycznie bez dpf.

Aktualnie lany był Castrol a teraz myślałem nad MOTUL SPECIFIC 5W40.

A może coś z Millersa albo Ravenola ? Normy 505.01 502.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie słyszeliście o nowym podatku depozytowym oleju silnikowego? Podobno ma wynosić 10 zł doliczanego do 1L oleju . I w tym roku olej ma podrożeć . Jak będziesz w warsztacie wymieniać to nie będziesz płacić podatku ale olej musi kupić warsztat. Tylko nigdzie nie ma napisanego jak to będzie wyglądać w praktyce . Wiecie coś na ten temat od kiedy olej podrożeje, może kiedy to wyjdzie w życie ?

Myślę czy nie kupić zapasu oleju bo nie lubię wymieniać oleju u mechanika bo większość nie chce używać płukanek czy dodatków typu ar9100 twierdząc że jak coś będzie się działo z autem, olejem, to nie odpowiadają za to że może to uszkodzić uszczelnienia, bądź olej będzie miał gorsze właściwości... .A może wymyślają bo nie chce in się bawić ... bo każdy środek trzeba stosować odpowiednio jakiś czas praca silnika i później trzeba dokładnie spuścić olej lub jak gość będzie na bakier z matematyką to przedawkuje i ma klienta z reklamacją na głowie ... itd

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Gold_Car z tego co słyszałem to 10zł od litra ma być jak kaucjha na akumulator. Kupujesz olej w sklepie płacisz dodatkowo 10 zł za litr, jak wymieniasz to wlewasz olej z powrotem do baniaka i oddajesz do sklepu wtedy kaucje powinni Ci oddac ale jak to bedzie wygladac w praktyce to nie wiem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2021 o 10:41, smerf91 napisał:

Jutro prawdopodobnie będę wymieniał w swoim aucie olej ( w warsztacie ) to dam znać jak to wygląda 🙂 

@Gold_CarWymieniałem dzisiaj w warsztacie zajmującym się typowo wymianami olejów i szczegółów na ten temat jeszcze nie wiedzą 🙂 Niby coś ma być ale kiedy to nie wiadomo 🙂  Mi do rachunku też nic nie doliczali. 
20210104-105458.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozmawiałem z kolegą który jest mechanikiem i powiedział że na razie nic nie wie o jakimś podatku... Tylko skarżył się na BDO, że przez to ma wydatki, musi oddać do firmy przepracowany olej w specjalnym pojemniku, do tego firma jest 80km od niego, trzeba załatwiać transport... Do tego firma która zajmuje się "unieszkodliwianiem" czy jak to zwał, brze 9 zł za każdy litr oleju oddany do nich. Na razie zbiera i czeka aż coś się zmieni . Bo powoli do wymiany będzie musiał dopłacać lub podnieść cenę za wymianę oleju...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, smerf91 napisał:

@Gold_CarWymieniałem dzisiaj w warsztacie zajmującym się typowo wymianami olejów i szczegółów na ten temat jeszcze nie wiedzą 🙂 Niby coś ma być ale kiedy to nie wiadomo 🙂  Mi do rachunku też nic nie doliczali. 
20210104-105458.jpg

Jeśli dobrze widzę to chyba wysysarka stoi przy aucie?

To ma być profesjonalne wymienianie oleju.👎

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vujek napisał:

 wysysarka 

To ma być profesjonalne wymienianie oleju.👎

Najpierw tradycyjnie spuszczony olej przez korek, a później jeszcze była wysysarka. 

Ja wiem, że tu na forum trochę osób które się na wszystkim znają najlepiej i najlepiej dbają o auta, wymieniają na najlepsze części i autoryzowanych serwisach ale ja się do nich nie zaliczam. Oddaję auto do warsztatu który się tym zajmuje od x lat i wierzę, że robią to dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że robią to od lat nie znaczy że robią to profesjonalnie.Z resztę jak oni niby spuszczają olej jak nie widać podnośnika ani kanału.

Spuszczanie a potem wysysanie nie ma najmniejszego sensu bo rozgrzany olej ma spłynąć właśnie przez odpływ przez kilka minut a reszta przez ewentualnie miejsce przykręcenia filtra.

Nie pojechałbym do takiego warsztatu więcej gdzie tak robią bo nie świadczy to o nich dobrze.Zauważalny pośpiech nie równa się profesjonalizm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał:

 nie widać podnośnika ani kanału.

Auto stoi na kanale 🙂 

2 godziny temu, Vujek napisał:

Spuszczanie a potem wysysanie nie ma najmniejszego sensu bo rozgrzany olej ma spłynąć właśnie przez odpływ przez kilka minut a reszta przez ewentualnie miejsce przykręcenia filtra.

 

Najwidoczniej ma skoro tak robią.

2 godziny temu, Vujek napisał:

Nie pojechałbym do takiego warsztatu więcej gdzie tak robią bo nie świadczy to o nich dobrze.Zauważalny pośpiech nie równa się profesjonalizm.

Na szczęście nie musisz jechać 🙂 
Pośpiech? Skoro robią dodatkowo niepotrzebną według Ciebie robotę to chyba się nie spieszą? 

Koniec OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta niby dodatkowa robota to właśnie z pośpiechu zamiast dać spokojnie spłynąć oliwie a nie ją wyssać.👎

Ale twój samochód nie mój, piszę to dla uświadomienia nie drażnienia.

Ja wjeżdżam na kanał z ciepłym silnikiem odkręcam wlew, wylew i filtr a po min. kwadransie jeden obrót silnikiem bez odpalania (możliwe tylko przy odpalaniu kluczykiem) i zabieram  się dopiero za resztę roboty.

Jeśli ktoś zna lepszą metodę chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek a uwierzysz że można wymienić olej bez kanału i podnośnika i przy tym nie zanieczyścić podłoża na którym stoi auto? .
Widzę że robisz według starej szkoły , obrót silnika bez odpalenia do tego przy zdemontowanym filtrze oleju?, zapomniałeś dodać... bo kiedyś tak robiono, za czasów syrenek, dużych fiatów ... . Tylko jestem ciekaw czy zostawienie 50 czy 100ml starego oleju jest gorsze, czy "kręcenie silnikiem" bez oleju?. Na to każdy sobie sam odpowie. Moim zdaniem lepiej jest wymienić olej co 8 do 10 tyś niż robienie takich "akcji" i jazda na oleju 20 czy 30 tyś. km.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gold_Car o czym Ty piszesz.. Rozmowa jest nt tego zdjęcia i tego warsztatu a nie Janusza kładącego się na ziemię z banka po płynie do spryskiwaczy. Korek jest od spuszczania oleju i tak powinno się to robić. A pompa to tylko pośpiech. Dokładniej tego raczej nie zrobią niż za pomocą spustu. 

Pomijam, że sam sobie wymieniam olej w garażu właśnie kładąc się na ziemię 😉

 

Jest też druga opcja, że użyją najpierw pompy a potem Korka ale nie widzę żadnego sensu w takim działaniu.. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego@osc czytałeś post czy oglądasz zdjęcia? Kolega@Vujek czepia się ze wymiana nie jest pro, bo koło auta stoi wysysarka ... stać sobie mogła chyba ze ma rentgen w oczach i widzi ze ten wąż jest podłączony a nie leży pod autem, do tego kanału nie widzi , dobrze że nie zauważył beczek z lub po oleju bo dopiero był by powód do rozmowy , ze olej z beczki jest bee... haha . Mimo to kolega@smerf91 tłumaczy i wyjaśnia sprawę... poza tym to zdjęcie było tylko informacyjnie że dla mnie ze@smerf91 był w warsztacie a nie relacja czy opis wymiany oleju. Ludzie troszkę więcej empati a nie czepiacie się o byle g... nie podoba Ci się ok, już to wszystkim zakomunikowałeś ale jeśli ktoś ma odmienne zdanie to na siłę nie wciskaj mu swoich racji...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka





  • Lubię to 1
  • Super 1
  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2021 o 07:46, Gold_Car napisał:

@Vujek a uwierzysz że można wymienić olej bez kanału i podnośnika i przy tym nie zanieczyścić podłoża na którym stoi auto? .
Widzę że robisz według starej szkoły , obrót silnika bez odpalenia do tego przy zdemontowanym filtrze oleju?, zapomniałeś dodać... bo kiedyś tak robiono, za czasów syrenek, dużych fiatów ... . Tylko jestem ciekaw czy zostawienie 50 czy 100ml starego oleju jest gorsze, czy "kręcenie silnikiem" bez oleju?. Na to każdy sobie sam odpowie. Moim zdaniem lepiej jest wymienić olej co 8 do 10 tyś niż robienie takich "akcji" i jazda na oleju 20 czy 30 tyś. km.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
 

A słyszałeś kiedyś o takim czymś jak film olejowy?

Jeśli myślisz że zaraz po spuszczeniu oleju mechanizmy nie mają żadnego smarowania to świadczy jaką posiadasz wiedzę.

Dajmy już spokuj temu tematowi a kolega z P 508 napeewno się na przyszłość zastanowi gdzie i jak ma zmienić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.