Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.06.2021 o 21:49, Vujek napisał:

Nikt nie pisze że sam olej zmieni pobór, tylko płukanka+dobry olej.

A ten Valvoline wcale ci szału nie zdziała.

Jesteś bardzo pewny pisząc w taki sposób.

Jedną płukanką postojową, czy nawet typowo długodystansową, silnika nie wyczyścisz i powinieneś to wiedzieć!

Kolega, który ma Lagunę II z 2.0 Pb+LPG borykał się z konsumpcją oleju na poziomie 2L/10 000 km.

Okiełznanie konsumpcji zajęło mu przeszło 60 tys km z interwałem wymian 10 tys km - rocznie pokonuje 40 tys km.

W tym momencie ma pobór na poziomie 0,5L/10 tys km. Olej to mix Valvo MaxLife 5w40+ Mobil 1 10w50.

Wcześniej jeździł na 4x Meguin Super Licht Lauf 5w40 + co każda wymiana Archoil 2820.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2021 o 20:01, Saczi napisał:

 

Wcześniej jeździł na 4x Meguin Super Licht Lauf 5w40 + co każda wymiana Archoil 2820.

Przerabiałem Meguina i faktycznie ubywało go nieco więcej niż VST.

Co płukanek to nie tylko chodzi o rozpuszczenie syfu ale też o zmiękczenie uszczelek, w tym uszczelniaczy zaworowych przez które często ubywa sporo oliwy jakbyś nie wiedział.

Dwukrotne przepłukanie i dobry olej zawsze daje efekt.

Jeśli po 1 płukance i po przejechaniu 1kkm masz syf na bagnecie w silniku Pb czy LPG po kilku tysiącach trzeba powtarzać i wlewać odpowiednią ilość płukanki.

W dniu 11.06.2021 o 21:31, therioon napisał:

U mnie STI bierze na 4000km ok 700ml oleju , ale tym autem nie jeździ się spokojnie , ja raczej korzystam z tej mocy
Co ciekawe w instrukcji piszą ze na 2000km może wsiąść 1 l 🙂 wiec mój nie bierze 🙂

Co lejesz bo w tym przypadku oliwa ma spore znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zajac napisał:

Witam, jaki olej polecasz do Audi A4 B5, silnik 2.8 + LPG. Obecnie zalany jest motulem 5w40 XCess

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
 

SSL lub Extreme AMG . Płukanka obowiązek.

Jeżdżę od lat na tych motorach z LPG.Nie ma się nad czym zastanawiać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SSL lub Extreme AMG . Płukanka obowiązek.
Jeżdżę od lat na tych motorach z LPG.Nie ma się nad czym zastanawiać.
 
 
Jeden to 0w40, drugi 5w40. W jakich warunkach powinien być stosowany jeden bądź drugi olej?

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi też występuje jako 0w40.
Jak masz nalatane ok 500tkm ( sądząc po modelu pewnie tak) to może lepiej 5w40.Płukanie koniecznie.Jak silnik w dobrym stanie 0w.
Przebieg 350tys. Z Ravenola który olej 5w40, jest kilka rodzajów z tego co przeglądam?

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vujek napisał:

Przerabiałem Meguina i faktycznie ubywało go nieco więcej niż VST.

Meguin to stara receptura oparta w 100% o bazę PAO. Zwykle po zmianie na taki olej pojawia się zwiększona jego konsumpcja i co ciekawe, silnik może pracować bardziej metalicznie.

 

10 godzin temu, Vujek napisał:

Co płukanek to nie tylko chodzi o rozpuszczenie syfu ale też o zmiękczenie uszczelek, w tym uszczelniaczy zaworowych przez które często ubywa sporo oliwy jakbyś nie wiedział.

Głównym zadaniem płukanek postojowych jest ułatwienie spuszczenie oleju w wyniku jego rozrzedzenia.

Co lepsze płukanki mają w składzie mocne detergenty (najlepiej magnezowe) oraz dyspergatory, które w tak krótkim czasie mogą naruszyć miękkie osady.

Nie ma to nic wspólnego z czyszczeniem silnika. To proces znacznie bardziej długotrwały.

Trzeba używać specjalnych, dedykowanych do tego środków.

Jednym z ostatnich jest Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife), który zastąpił Archoil 2300.

Ale nawet i on nie czyni cudów w tak krótkim czasie.

Prosty dowód:

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/płukanki-temat-ogólny.74/post-59613

więc nie pisz, że zwykłą 10 minutową płukanką "naprawisz" pobór oleju, czy zmiękczysz uszczelniacze zaworowe.

TO jest po prostu wprowadzanie w błąd ludzi, którzy nie są zaznajomieni z tematem!

10 godzin temu, Vujek napisał:

Dwukrotne przepłukanie i dobry olej zawsze daje efekt.

Jeśli po 1 płukance i po przejechaniu 1kkm masz syf na bagnecie w silniku Pb czy LPG po kilku tysiącach trzeba powtarzać i wlewać odpowiednią ilość płukanki.

To jest wydawanie kasy na darmo ...

Jeżeli chcesz utrzymać silnik w czystości, to po pierwsze trzeba skrócić interwały wymian oleju i to od nowości.

Jak już trzeba "płukać", to:

1) przed wymianą oleju płukanka postojowa *) i wymienić olej

2) do oleju dodać płukanką długodystansową i przejeździć cały interwał, czyli np 10 tys km

3) powrót do punktu 1) i w taki sposób zrobić 2, 3 cykle płukania. 

 

Co do płukanek postojowych, to od najtańszych, czyli w cenie 5-10PLN (K2, Shell, ...) oczekiwać można dosłownie rozrzedzenia oleju, żeby stary szybciej i łatwiej spłynął.
Droższe zawierają dyspergatory, podbijają TBN i zawierają dodatki AW (LM, Tec2000, Motul, Ravenol, ...).
Najdroższe umożliwiają płukanie w trakcie jazdy (do 1h z obrotami do ~3000).
Piszę o Oilem. Xsado umożłiwia płukanie w trakcie jazdy do 300km, ale nie mam o niej zbyt wiele wiadzy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem też długodystansowe jak ar2300 bo miałem strasznie zasyfiony motor.

Jak komuś szkoda 35pln na płukankę to nafta też zrobi robotę.

Pluka się nie tylko po to żeby rozrzedzić olej ale wyczyścić i przygotować do nowego który nie koniecznie jest mieszalny ze starym olejem.Glownie chodzi o dodatki nie bazy które są podobne i mieszalne z innymi a dodatki już nie do końca.

Do tego z czasem uszczelnienia w silniku twardnieją a płukanka ją zrewitalizuje przez zmiękczenie.Efektem jest właśnie mniejszy pobór oleju przez przez uszczelniacze zaworowe.

Dlatego zawsze warto to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy to prywatnie.

Nie jestem fanem oilclub, to co piszę to jedynie własne sprawdzone doświadczenie.

12 godzin temu, voltage napisał:

@Saczi wybacz, ale brzmisz trochę jakbyś odkrył oilclub dwa tygodnie temu, przeleciał trochę stron o płukankach, a piszesz jakbyś na tym zęby zjadł.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek, co Ty masz z tym Ravenolem ... ?

 

@piotrek17, przyglądnij się problemowi uszczelki smoka oleju, która to doprowadzać potrafi do zatarcia silnika, właśnie 2.0 CDTI.
Niestety szczegółów nie śledzę i nie potrafię powiedzieć, czy dotyczy to każdego rocznika Insignii.
Odnośnie oleju, to w związku z ww problemem z uszczelką, SAE40 jest pewnym rozwiązaniem w sytuacji, gdy ciśnienie oleju spada do 0,3 bara na biegu jałowym - zapewnia odrobinę większy zapas lepkości.
Proponuję więc 0w40 lub 5w40 z normą Dexos2.

Jeżeli problem smoka już nie dotyczy Twojego silnika, Mobl1 ESP 5w30 wydaje się być najbardziej optymalną propozycją, ponieważ spełnia znacznie bardziej rygorystyczne normy producentów, czyli przede wszystkim VW 504/507 i MB229.51/52. Przy okazji cena "nie zabija" - w IC za 4L chcą 162PLN.

Cena LM jest nieporozumieniem, chociaż do same oleje są bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobl1 ESP 5w30? Już bardziej Mobil 1 ESP X3 0W-40.

Nie słyszałem żeby ten olej czymś się wyróżniał, czy był chwalony lub polecany w przeciwieństwie do Ravenol VMP który też spełnia te normy a jest w tej klasie jednym z najlepszych ,wart ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW 504 00/507 00, MB 229.51, Porsche C30, BMW LONGLIFE-04 Specyfikacje: MB 229.31, Fiat 9.55535-S1, Audi/VW G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6, BMW 83 21 0 398 507, BMW/Mini 83 21 0 398 508, Audi Motorsport V31 748 026...

Do tego najlepsza baza i dodatki.

O tej oliwie było już chyba wszystko napisane co się da.Wystarczy sięgnąć kilka stron wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czekałem na argument "najlepszej bazy i dodatków", co jest błędem w ocenianiu oleju.

Nie samym pao olej stoi, a pao ma więcej wad, niż korzyści.

Druga sprawa, olej kupujemy jako kompletny wyrób, a nie tylko bazę oleju. Od zrównoważenia całej receptury zależy efekt końcowy. Dlatego ja polecam przeważnie średnia półkę cenową dużych koncernów bez wyróżniania konkretnych cech kompozycji.

 

A czy cena 260pln jest adekwatna do tego co oferuje vmp, osobiście śmiem wątpić, ale nie ja płacę za oliwę. W tym roku ravenol podniósł ceny około 30%na swoje oleje, więc warto sobie przekalkulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.