Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Partner forum
2 godziny temu, penkus5 napisał:

Znajomy kupił sobie mazdę,  niestety z mocno widoczną wadą.  Są to zacieki po wodzie z pod lusterek.  Zacieki tak mocno wgryzione,  że nie wiem czy polerka dałaby radę... nie chce wydawać kasy na polerowanie całego auta,  same drzwi też bez sensu,  bo mówię mu że różnica będzie kolosalna (lakier jest mocno zniszczony), a i tak nie wiem czy to zejdzie... Do sedna...

Macie jakieś pomysły czym to "ugryźć" aby chociaż zniwelować? Znajomy znajomym,  ale nie będę mu sponsorował korekty i swojego czasu na całe auto,  a na to to po prostu patrzeć nie mogę 🤮

 

 

 

 

Umyj szamponem a potem jeszcze raz dobrym kwasem np 1:10

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rustin na logikę to są to dwa zupełnie różne produkty kolego. Oba miałem, w sumie nawet na mondeo 😛 Odpowiem. Fukupika (trwałość, łatwość, nie zamula lakieru, nie kryje raczej rys, połysk) car pro elixir (przyciemnienie, coś kryje, trwałość). Więcej w testach na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zwirek03 Cholera wie gdzie on go znalazł 🤯

W każdym razie jeszcze nie widziałem aż tak zniszczonego lakieru,  jakby był myty papierm ściernym 🤮

Najgorsze że chłopina nie chce zainwestować trochę grosza w wygląd tego auta,  ale ja nie mogę patrzeć jak tym jeździ... o ile rys z daleka nie widać,  tak te zacieki świecą się nim resztę auta zobaczymy 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę inny problem tym razem, otóż kupiłem sobie motocykl i nie wiem czemu, ale jest strasznie brudno pod siedzeniem. Pełno kurzu, jakiegoś piasku itp. Teraz moje pytanie jak to zrobić, bo zakładam że lanie wodą po kablach i kostkach to nie jest dobry pomysł. Myślałem nad odkurzaczem i pędzelkiem, ale czy dam radę tak dokładnie to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kamsyyo wzrusz szczotką od odkurzacza lub pędzelkiem luźny syf, odkurz lub wydmuchaj kompresorem, a na koniec jakieś apc i wycieranie mikrofibrą

@penkus5 typowy zakup auta w Polsce. Budżet 20tys, wszystko idzie po grubych bataliach ze sprzedawcą na sam zakup pojazdu, a później gimnastykowanie, bo po zakupie wypadałoby zrobić kilkanaście rzeczy, ale nie ma za co XD

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kamsyyo napisał:

Teraz moje pytanie jak to zrobić, bo zakładam że lanie wodą po kablach i kostkach to nie jest dobry pomysł

Panie to motocykl, czyli producent wie że będzie "jeżdżone po mokrym" i odpowiednio zabezpieczył elektrykę i resztę . Z doświadczenia > APC , pędzelek i jak się myjki ciśnieniowej boisz użyć, to spłukać wodą z węża lub z bańki 5L . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj miałem polerkę pierwszy raz w życiu w swoich rękach (K2 masner), polerowałem nią szybę tlenkiem ceru, cały czas mi uciekała i podskakiwała (to ona mnie prowadziła a nie ja ją). dolewałem wody, pasty, kombinowałem ale to samo, co robiłem źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SoldierPL - to normalne przy rotacji. Każdy na początku walczył z maszyną i najczęściej to maszyna dyktowała warunki. Obejrzyj sobie trochę filmów instruktażowych w necie. A tak na szybko - nie przesadzaj z prędkościami (im szybsze obroty, tym bardziej maszyna będzie uciekała, a poza tym osobiście uważam, że obroty wyższe, niż 1500 obrotów nie mają większego sensu). Pilnuj jak najbardziej tego, aby pad jak największą powierzchnią przylegał do powierzchni polerowanej (aby nie kantować padem) - w innym przypadku maszyna będzie myszkowała i trudniej będzie zmusić ją do tego, aby przesuwała się tam, gdzie Ty chcesz. Jeśli będziesz miał problem z prowadzeniem maszyny, delikatnie "unieś" do góry pad tak, aby to "uniesienie" było skierowane do kierunku, w którym chcesz przesuwać maszynę podczas pracy (dociskasz np. lekko lewą stronę pada, gdy chcesz, aby maszyna przesuwała się w prawo) - to pomaga opanować maszynę i zmusić ją do słuchania Ciebie.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może macie jakiś patent na idealnie równo przyklejonego pada? Serio pytam. Przy ciężkiej maszynie jak Masner właśnie, milimetry różnicy powodują, że praca zmienia się w walkę ze sprzętem...

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powalla @zwirek03 Obecnego też myjką myłem, ale nie pod siedzeniem. Tam tych kabli trochę jest i się zastanawiam czy jakiś cyrków potem nie będzie z kostkami itp. Bo tam jednak woda nie powinna się dostawać w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,wracam na forum po długiej nieobecności. Kupiłem autko u chciałbym tutaj pokazać postęp z prac. Jednak poza detailingiem jeszcze będzie lakierowanie i trochę mechaniki. W którym wątku mogę to wrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można mieszać szampony kwaśne i neutralne między sobą? Ma to jakiś sens? Chodzi o to, że one zazwyczaj słabo się pienią, czego nie lubię, a mam umierające SSW do całkowitego usunięcia przed kolejnym QW.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.