kepa416 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Cześć takie pytanie odrobinę z sarkazmem. Oddawałem auto do lakiernika głównie chodziło o rant wewnątrz pokazała się korozja. Okazało się podczas pracy że trzeba było pomalować błotnik. Teraz umyłem auto i widzę dwie matowe plamy i jedna ma dziurkę wewnątrz. Powiem szczerze wcześniej auto brudne nie było czasu obejrzeć. Do tego wewnątrz wnęki widzę takie dziwne matowe powierzchni jakby klej z taśmy na mokrym lakierze możliwe że się tam lakiernik odcinał i zostały takie ślady?Auto odebrałem z 3 tygodnie temu i powiem szczerze nie zwróciłem uwagi. Co to może być pod palcem tego nie czuć ktoś szlifował bazę? Bo były jakieś wady?
Marcin1992 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 @kepa416 te dziurki to tzw. Rybie oczka, robią się jak coś z kompresora, pistoletu przeleci, zwykle coś tłustego, też mogło być źle odtłuszczone, choć sam przed malowaniem robie to 3 razy to i tak czasem się zdarzy(sam wczoraj w pracy lakierowalem samochód i mi 3 wpadły, ale udało się spolerowac). Na taśmę mi to nie wygląda.
poncio Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Adam's Polishes - czy ktoś miał okazje używać / testować? większośc z "USA" korzysta z tej marki Występują jakieś Polskie zamienniki tej marki?
kepa416 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 @kepa416 te dziurki to tzw. Rybie oczka, robią się jak coś z kompresora, pistoletu przeleci, zwykle coś tłustego, też mogło być źle odtłuszczone, choć sam przed malowaniem robie to 3 razy to i tak czasem się zdarzy(sam wczoraj w pracy lakierowalem samochód i mi 3 wpadły, ale udało się spolerowac). Na taśmę mi to nie wygląda. Taśma jest we wnęce zrobię fotkę kiedyś. Ale ta otoczka wygląda jakby ktoś przed klarem próbował to zmatowić i zamalować
Moderator Domel Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 31 minut temu, poncio napisał: Występują jakieś Polskie zamienniki tej marki? Co to znaczy polski zamiennik marki ? Czy chodziło Ci o odpowiednik produktu ?
poncio Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 16 minut temu, Domel napisał: Co to znaczy polski zamiennik marki ? Czy chodziło Ci o odpowiednik produktu ? Tak, szukając w sieci raczej ciężko znaleźć ich produkty w PL a jak już są to ceny mają... konkretne W USA jest uznawane jako "PREMIUM" ? skoro jest takie super to jaka marka w PL będzie odpowiednikiem może Gyeon? Pytam, bo zastanawiam się czy nie wziąć czegoś na testy a może są lepsze nasze produkty w dużo niższych cenach i nie warto sie w to pchać
Marcin1992 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2020 @kepa416 nawet jeśli na bazie coś się stanie to się matuje i znowu pryska 2/3 warstewki cieniutkie i nie powinno nic być widoczne. Zrób te foto to coś doradze. A najlepiej jedź na reklamacje. Masz dobrego lakiernika? Czy to jakiś dobry znajomy i niechesz się czepiać żeby kiedyś w razie "W" Ci nie odmówił?
bigsmith21 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Witam. Kilka pytań świeżaka. Jak to jest z cleanerem? Rozumiem że po polerce, przed ceramiką czy nawet woskiem, nie wystarczy IPA tylko muszę umyć cleanerem? Rozumiem że jest on ostatnim etapem przygotowawczym? Czy muszę używać jakiegoś dedykowanego np przed fuso coat czy pierwszy lepszy np dodo juice? Jakie polecacie? Głównie zależy mi na stosunku ceny do jakości. Auta które chce odświeżyć nie przekraczają wartości 30tys.Kolejne pytanie które przychodzi mi do głowy to ile powinna trwać korekta, ile przejazdów na fragmencie 30x30cm. PAD pomarańczowy o średniej twardosci,pasta menzerna 1100,auto na którym robię testy to opel vectra z 91r. Polerka masner rotacja. Ja muszę robi dwa przejazdy i dopiero mam usunięte drobne ryski, potem finish. Aha, obroty robię na początku na 3 czyli chyba 1500 , potem 2 czyli 1100 i aż do wyrobienia pasty. Potem drugi przejazd i na koniec jeden przejazd finiszem. Docisku zero bo się boję naoglądałem się YT a tam 5 sekund, jeden przejazd AIO i drobne ryski schodzą, więc nie wiem czy robię coś nie tak.... PozdrawiamWysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Moderator Domel Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Godzinę temu, bigsmith21 napisał: Jak to jest z cleanerem? Rozumiem że po polerce, przed ceramiką czy nawet woskiem, nie wystarczy IPA tylko muszę umyć cleanerem? Rozumiem że jest on ostatnim etapem przygotowawczym? Czy muszę używać jakiegoś dedykowanego np przed fuso coat czy pierwszy lepszy np dodo juice? Jakie polecacie? Głównie zależy mi na stosunku ceny do jakości. Auta które chce odświeżyć nie przekraczają wartości 30tys. 1
Eidos71 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, bigsmith21 napisał: Kolejne pytanie które przychodzi mi do głowy to ile powinna trwać korekta, ile przejazdów na fragmencie 30x30cm. PAD pomarańczowy o średniej twardosci,pasta menzerna 1100,auto na którym robię testy to opel vectra z 91r. Polerka masner rotacja. Ja muszę robi dwa przejazdy i dopiero mam usunięte drobne ryski, potem finish. Aha, obroty robię na początku na 3 czyli chyba 1500 , potem 2 czyli 1100 i aż do wyrobienia pasty. Potem drugi przejazd i na koniec jeden przejazd finiszem. Docisku zero bo się boję naoglądałem się YT a tam 5 sekund, jeden przejazd AIO i drobne ryski schodzą, więc nie wiem czy robię coś nie tak.... Nie ma czegoś takiego, jak "ile powinna trwać korekta" - czas, jaki zajmie Ci praca przy lakierze zależy od wielu zmiennych (stan lakieru, oczekiwany efekt, rodzaj lakieru, maszyna/pasty/pady jakich używasz, technika i doświadczenie, warunki zewnętrzne czyli temp. otoczenia, wilgotność...). Poza tym co rozumiesz przez określenie "przejazd" ? Czy "przejazd" to dla Ciebie np. praca maszyną na fragmencie lakieru nakładającymi się na siebie "ścieżkami" od góry do dołu (lub od lewej do prawej) ? Czy też od góry do dołu i od lewej do prawej ? Poza tym po co pracujesz pastą 1100, potem finiszową, potem znowu wracasz do 1100 i znowu do finiszowej ? Docisku się nie bój (takiego sensownego, bez kładzenia się na maszynę) - pod samym ciężarem maszyny generalnie wyprowadza się lakier do połysku, a nie usuwa wady lakieru. Ilość przejazdów zależy od rodzaju pasty (tak jej ścierności, jak i producenta - pasty o zbliżonej ścierności różnych producentów wymagają różnego podejścia). Menzerną 1100 nigdy nie pracowałem - generalnie, poza 400, nie przepadam za pastami Menzerny, więc co do techniki pracy Twoją 1100 musi się wypowiedzeić ktoś, kto ma z nią doświadczenie.
Moderator BiałyGTi Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Skoro używasz menzerna 1100 i po 2 czy 3 wypracowaniach pasty znikają drobne ryski to znak ze trzeba przejąć na twardsza gąbkę badz agresywniejsza paste Bo ta kombinacja ktora uzywac sie po prostu nie sprawdza.
ghost Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @Domel nie straciłeś jeszcze cierpliwości od lat tłumacząc, że IPA i Cleaner to różne produkty do różnych zastosowań? Przecież zwariować można jak każdego dnia to samo 1
CarlosBlack Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Można kłaść carpro essence na matowy lakier? Chodzi mi o takie nadkola.
Moderator Domel Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 3 godziny temu, ghost napisał: @Domel nie straciłeś jeszcze cierpliwości od lat tłumacząc, że IPA i Cleaner to różne produkty do różnych zastosowań? Przecież zwariować można jak każdego dnia to samo Do końca świata i jeden dzień dłużej
ghost Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 28 minut temu, CarlosBlack napisał: Można kłaść carpro essence na matowy lakier? Chodzi mi o takie nadkola. Dlaczego chcesz polerować mat?
CarlosBlack Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @ghost chodziło mi bardziej o użycie go jako cleaner'a.
kepa416 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @kepa416 nawet jeśli na bazie coś się stanie to się matuje i znowu pryska 2/3 warstewki cieniutkie i nie powinno nic być widoczne. Zrób te foto to coś doradze. A najlepiej jedź na reklamacje. Masz dobrego lakiernika? Czy to jakiś dobry znajomy i niechesz się czepiać żeby kiedyś w razie "W" Ci nie odmówił? No dobra zrobiłem kilka fot i tłumacze. Wnęka chodzi o pierwsze załamanie widać odcięcie od taśmy maskującej i do tego taka matowa powierzchnię.Dwie mgiełki na samym błotniku w tym jedna z tą dziurka.Trzecia sam rant widać nie wypracowana powierzchnię od wewnątrz.Lakiernika mam takiego że z opinii najlepszy w okolicy. Malowanie i zabezpieczenie kosztowało mnie 450 zł. Mam delikatnie mówiąc moralniaka z tego powodu bo usługa nie adekwatna do ceny.
Marcin1992 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @kepa416 na rancie we wnece drzwi robił odcięcie i widocznie zapomnial zapolerowac (albo myślał że nie zobaczysz) niestety lakiernicy inaczej myślą jak mówisz mu "POLERKA" co nie znaczy że ja też tak mam. Co do mgielki na błotniku to na 90% próbowali polerowac rybie oczko i znów się odniosę do mojego zawodu, po przejeździe pasta element się świecił, niestety mało który lakiernik kończy pasta finiszowa nie mówiąc już o wymywaniu i inspekcji. Rant błotnika to już sprawa wiadoma " chłop się nie zna to nie zauważy". Niestety tak już jest. Robię w zawodzie prawie 13 lat i widziałem już mega fachowców co robili fuszerki 2
TontaV8 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Jakie pasty polerskie i politury polecacie?
Marcin1992 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @TontaV8 z politur lubię poorboy's black hole. Pasty 3m,menzerna. Ostatnimi czasy myślę żeby spróbować systemu polerskiego od Farecli G360 bodajże który wyszedł jakiś czas temu(coś koło roku chyba) 1
bigsmith21 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 11 godzin temu, Domel napisał: [/url] Nie otwiera się pierwszy link tematu czym różni się ipa od cleanera. Żyłem w przekonaniu że cleaner to tez wodnisty, bezbarwny płyn ale teraz już rozumiem. Co do określenia "przejazd", miałem na myśli wyrobienie rozprowadzonej pasty. Robię np dwa przejazdy 1100 i potem jeden lub dwa przejazdy finiszem. Dzisiaj kuzyn dał mi spróbować korekty na klapie bagażnika w BMW e90. Zrobiłem trzy przejazdy 1100 na średnim padzie i jeden na miękkim AIO od mezerny. Stan lakieru był tragiczny, mnóstwo głębokich rys w lakier ze no i wielkie słoje. Zostało jeszcze wiele grubasów ale bałem się dalej wycinać bo nie mam miernika. Dużo nauki przede mną więc przepraszam za glupie pytania. Przestudiowalem cały YT i muszę chwilę to przetrawić. Wiele produktów mi brakuje, choćby pady i pasty ale wszystko powoli. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Moderator Domel Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 2 minuty temu, bigsmith21 napisał: Nie otwiera się pierwszy link tematu czym różni się ipa od cleanera. link 1 link 2
kepa416 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @kepa416 na rancie we wnece drzwi robił odcięcie i widocznie zapomnial zapolerowac (albo myślał że nie zobaczysz) niestety lakiernicy inaczej myślą jak mówisz mu "POLERKA" co nie znaczy że ja też tak mam. Co do mgielki na błotniku to na 90% próbowali polerowac rybie oczko i znów się odniosę do mojego zawodu, po przejeździe pasta element się świecił, niestety mało który lakiernik kończy pasta finiszowa nie mówiąc już o wymywaniu i inspekcji. Rant błotnika to już sprawa wiadoma " chłop się nie zna to nie zauważy". Niestety tak już jest. Robię w zawodzie prawie 13 lat i widziałem już mega fachowców co robili fuszerkiNo to się chyba tam przejadę i dowiem co i jak. Bo powiem szczerze wyglądał gorzej niż przed naprawa
Marcin1992 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 @kepa416 niemasz na co czekać. Tylko żeby nie było tak że powie ci że gdy odbierałes samochód to lakier był cacy i to z twojej winy coś "wyszło". Też to przerabiałem
kepa416 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Zobaczymy, przy odbiorze zbytnio nie wnikałem zwłaszcza że auto było opłukane na świeżo z pyłu i kurzu. Wyglądało ok. Szczerze myślałem że to jakieś tłuste plamy które zejda. No ale zobaczymy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się