Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć takie pytanie odrobinę z sarkazmem. Oddawałem auto do lakiernika głównie chodziło o rant wewnątrz pokazała się korozja. Okazało się podczas pracy że trzeba było pomalować błotnik. Teraz umyłem auto i widzę dwie matowe plamy i jedna ma dziurkę wewnątrz. Powiem szczerze wcześniej auto brudne nie było czasu obejrzeć. Do tego wewnątrz wnęki widzę takie dziwne matowe powierzchni jakby klej z taśmy na mokrym lakierze możliwe że się tam lakiernik odcinał i zostały takie ślady?

Auto odebrałem z 3 tygodnie temu i powiem szczerze nie zwróciłem uwagi. Co to może być pod palcem tego nie czuć ktoś szlifował bazę? Bo były jakieś wady? c4192d806533d3c78fa92cebcde0cb75.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 te dziurki to tzw. Rybie oczka, robią się jak coś z kompresora, pistoletu przeleci, zwykle coś tłustego, też mogło być źle odtłuszczone, choć sam przed malowaniem robie to 3 razy to i tak czasem się zdarzy(sam wczoraj w pracy lakierowalem samochód i mi 3 wpadły, ale udało się spolerowac). Na taśmę mi to nie wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 te dziurki to tzw. Rybie oczka, robią się jak coś z kompresora, pistoletu przeleci, zwykle coś tłustego, też mogło być źle odtłuszczone, choć sam przed malowaniem robie to 3 razy to i tak czasem się zdarzy(sam wczoraj w pracy lakierowalem samochód i mi 3 wpadły, ale udało się spolerowac). Na taśmę mi to nie wygląda. 
Taśma jest we wnęce zrobię fotkę kiedyś. Ale ta otoczka wygląda jakby ktoś przed klarem próbował to zmatowić i zamalować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Domel napisał:

Co to znaczy polski zamiennik marki ? Czy chodziło Ci o odpowiednik produktu ?

Tak, szukając w sieci raczej ciężko znaleźć ich produkty w PL a jak już są to ceny mają... konkretne

W USA jest uznawane jako "PREMIUM" ? skoro jest takie super to jaka marka w PL będzie odpowiednikiem 😉 może Gyeon?

Pytam, bo zastanawiam się czy nie wziąć czegoś na testy a może są lepsze nasze produkty w dużo niższych cenach i nie warto sie w to pchać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 nawet jeśli na bazie coś się stanie to się matuje i znowu pryska 2/3 warstewki cieniutkie i nie powinno nic być widoczne. Zrób te foto to coś doradze. A najlepiej jedź na reklamacje. Masz dobrego lakiernika? Czy to jakiś dobry znajomy i niechesz się czepiać żeby kiedyś w razie "W" Ci nie odmówił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Kilka pytań świeżaka.
Jak to jest z cleanerem? Rozumiem że po polerce, przed ceramiką czy nawet woskiem, nie wystarczy IPA tylko muszę umyć cleanerem? Rozumiem że jest on ostatnim etapem przygotowawczym? Czy muszę używać jakiegoś dedykowanego np przed fuso coat czy pierwszy lepszy np dodo juice? Jakie polecacie? Głównie zależy mi na stosunku ceny do jakości. Auta które chce odświeżyć nie przekraczają wartości 30tys.
Kolejne pytanie które przychodzi mi do głowy to ile powinna trwać korekta, ile przejazdów na fragmencie 30x30cm. PAD pomarańczowy o średniej twardosci,pasta menzerna 1100,auto na którym robię testy to opel vectra z 91r. Polerka masner rotacja. Ja muszę robi dwa przejazdy i dopiero mam usunięte drobne ryski, potem finish. Aha, obroty robię na początku na 3 czyli chyba 1500 , potem 2 czyli 1100 i aż do wyrobienia pasty. Potem drugi przejazd i na koniec jeden przejazd finiszem. Docisku zero bo się boję naoglądałem się YT a tam 5 sekund, jeden przejazd AIO i drobne ryski schodzą, więc nie wiem czy robię coś nie tak....
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Godzinę temu, bigsmith21 napisał:

Jak to jest z cleanerem? Rozumiem że po polerce, przed ceramiką czy nawet woskiem, nie wystarczy IPA tylko muszę umyć cleanerem? Rozumiem że jest on ostatnim etapem przygotowawczym? Czy muszę używać jakiegoś dedykowanego np przed fuso coat czy pierwszy lepszy np dodo juice? Jakie polecacie? Głównie zależy mi na stosunku ceny do jakości. Auta które chce odświeżyć nie przekraczają wartości 30tys.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bigsmith21 napisał:

Kolejne pytanie które przychodzi mi do głowy to ile powinna trwać korekta, ile przejazdów na fragmencie 30x30cm. PAD pomarańczowy o średniej twardosci,pasta menzerna 1100,auto na którym robię testy to opel vectra z 91r. Polerka masner rotacja. Ja muszę robi dwa przejazdy i dopiero mam usunięte drobne ryski, potem finish. Aha, obroty robię na początku na 3 czyli chyba 1500 , potem 2 czyli 1100 i aż do wyrobienia pasty. Potem drugi przejazd i na koniec jeden przejazd finiszem. Docisku zero bo się boję emoji39.png naoglądałem się YT a tam 5 sekund, jeden przejazd AIO i drobne ryski schodzą, więc nie wiem czy robię coś nie tak....

Nie ma czegoś takiego, jak "ile powinna trwać korekta" - czas, jaki zajmie Ci praca przy lakierze zależy od wielu zmiennych (stan lakieru, oczekiwany efekt, rodzaj lakieru, maszyna/pasty/pady jakich używasz, technika i doświadczenie, warunki zewnętrzne czyli temp. otoczenia, wilgotność...). Poza tym co rozumiesz przez określenie "przejazd" ? Czy "przejazd" to dla Ciebie np. praca maszyną na fragmencie lakieru nakładającymi się na siebie  "ścieżkami" od góry do dołu (lub od lewej do prawej) ? Czy też od góry do dołu i od lewej do prawej ? Poza tym po co pracujesz pastą 1100, potem finiszową, potem znowu wracasz do 1100 i znowu do finiszowej ? Docisku się nie bój (takiego sensownego, bez kładzenia się na maszynę) - pod samym ciężarem maszyny generalnie wyprowadza się lakier do połysku, a nie usuwa wady lakieru. Ilość przejazdów zależy od rodzaju pasty (tak jej ścierności, jak i producenta - pasty o zbliżonej ścierności różnych producentów wymagają różnego podejścia). Menzerną 1100 nigdy nie pracowałem - generalnie, poza 400, nie przepadam za pastami Menzerny, więc co do techniki pracy Twoją 1100 musi się wypowiedzeić ktoś, kto ma z nią doświadczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Skoro używasz menzerna 1100 i po 2 czy 3 wypracowaniach pasty znikają drobne ryski to znak ze trzeba przejąć na twardsza gąbkę badz agresywniejsza paste Bo ta kombinacja ktora uzywac sie po prostu nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
3 godziny temu, ghost napisał:

@Domel nie straciłeś jeszcze cierpliwości od lat tłumacząc, że IPA i Cleaner to różne produkty do różnych zastosowań?

Przecież zwariować można jak każdego dnia to samo 😄

Do końca świata i jeden dzień dłużej 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 nawet jeśli na bazie coś się stanie to się matuje i znowu pryska 2/3 warstewki cieniutkie i nie powinno nic być widoczne. Zrób te foto to coś doradze. A najlepiej jedź na reklamacje. Masz dobrego lakiernika? Czy to jakiś dobry znajomy i niechesz się czepiać żeby kiedyś w razie "W" Ci nie odmówił? 
No dobra zrobiłem kilka fot i tłumacze. Wnęka chodzi o pierwsze załamanie widać odcięcie od taśmy maskującej i do tego taka matowa powierzchnię.

Dwie mgiełki na samym błotniku w tym jedna z tą dziurka.

Trzecia sam rant widać nie wypracowana powierzchnię od wewnątrz.

Lakiernika mam takiego że z opinii najlepszy w okolicy. Malowanie i zabezpieczenie kosztowało mnie 450 zł. Mam delikatnie mówiąc moralniaka z tego powodu bo usługa nie adekwatna do ceny. 2f29a75f60c11bd00e00708e2a507900.jpgc84ff90eb75133b1db3c35bb9bec55ee.jpgd390b35f266056c5c1d6d31d35015f28.jpgc9947fdd6c9af0a856221c6dcde99f0f.jpg8793fc8fdfd381a547708f9d3bd5c004.jpgaf7fcfa0113586dbd07389a8a30f07a2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 na rancie we wnece drzwi robił odcięcie i widocznie zapomnial zapolerowac (albo myślał że nie zobaczysz) niestety lakiernicy inaczej myślą jak mówisz mu "POLERKA" co nie znaczy że ja też tak mam. Co do mgielki na błotniku to na 90% próbowali polerowac rybie oczko i znów się odniosę do mojego zawodu, po przejeździe pasta element się świecił, niestety mało który lakiernik kończy pasta finiszowa nie mówiąc już o wymywaniu i inspekcji. Rant błotnika to już sprawa wiadoma " chłop się nie zna to nie zauważy". Niestety tak już jest. Robię w zawodzie prawie 13 lat i widziałem już mega fachowców co robili fuszerki

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 na rancie we wnece drzwi robił odcięcie i widocznie zapomnial zapolerowac (albo myślał że nie zobaczysz) niestety lakiernicy inaczej myślą jak mówisz mu "POLERKA" co nie znaczy że ja też tak mam. Co do mgielki na błotniku to na 90% próbowali polerowac rybie oczko i znów się odniosę do mojego zawodu, po przejeździe pasta element się świecił, niestety mało który lakiernik kończy pasta finiszowa nie mówiąc już o wymywaniu i inspekcji. Rant błotnika to już sprawa wiadoma " chłop się nie zna to nie zauważy". Niestety tak już jest. Robię w zawodzie prawie 13 lat i widziałem już mega fachowców co robili fuszerki
No to się chyba tam przejadę i dowiem co i jak. Bo powiem szczerze wyglądał gorzej niż przed naprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.