Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie glinki, glinkowałem swoje auto ostatni raz chyba ze 4 lata temu, tradycyjną glinką, i jakoś nie widzę potrzeby aby proces powtarzać, nie wyczuwam na lakierze żadnych zanieczyszczeń wbitych w lakier - uważam że jeśli auto jest regularnie myte, to te zanieczyszczenia które rzekomo osadzają się w klarze, da się na bieżąco usuwać.

Ludzie nadużywają glinkowania, tak samo zresztą jak nadużywają tar&glue removerów i iron removerów - regularne mycie chroni przed potrzebą stosowania także tych preparatów, bo świeże kleje, żywice, asfalt czy lotna rdza czyszczona na bieżąco schodzi nawet przy myciu rinselessem.

Ale to takie moje osobiste, amatorskie zdanie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej pory używałem małej maszyny da od adbl 

chciałbym kupić druga polerkę da o większym skoku i teraz pytanie 15 vs 21 mm >? jakie są faktyczne różnice 

zakładam ze 21 mm lepiej poradzi sobie z grubaskami tylko czemu taka mała różnica w cenie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala maszyna taka sama. Ciut większy talerz, inny mimośród i może ciut mocniejszy silnik.... Nie ma powodów by windować cenę jakoś znacząco

Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powerf w pełni się zgadzam. Robiłem deiron po zimie i tylko w okolicach kół złapało co nieco (niskie ET robi swoje). T&g tylko na progi i ewentualnie punktowo poniżej listew drzwi, bo sporo dróg remontują w mojej okolicy. Pewnie zostanę zjedzony za to, ale ja to w ogóle pomijam etap glinkowania. Po dekontaminacji od razu przechodzę do polerki. Glinkowanie robię tylko przy konkretnych szczurach, które przez całe swoje życie widzą tylko bezdotyk, a lakier jest wręcz jak papier ścierny przez ilość nagromadzonego syfu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powerf @imola33 - dzisiaj pracowałem przy aucie z przebiegiem 870 km. Iron miał co robić zarówno na felgach, jak i na karoserii do linii klamek. T&G już mniej. Więc nie jest to zasadą, że nie warto dekontaminować nawet przy niskich przebiegach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powerf  prawda do momentu 😉 aż jednak nalapiesz smoły i regularne mycie tego nie załatwi. Moje auta glinkę widziały punktowo ale już wczesną wiosną wylałem na nie butelkę tara. Nalapaly w jednym sezonie zimowym i były myte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powerf zależy jeszcze gdzie auto trzymasz. Mieszkam w centrum, pod oknami mam tramwaje i mimo regularnego mycia deiron ma co robić, tak więc przynajmniej raz w roku wlatuje na całe auto

Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybka piłka. Widziałem w innym temacie Gravona Lite w stonce za 3 dychy. Jest ktoś kto się tym bawił? Interesuje mnie ile to realnie posiedzi na felgach i czy ktoś kładł to na plastiki (chodzi o to czy przyciemnia jakoś sensownie tworzywo). Nawet jakby pół roku posiedział to spoko opcja dla mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukam mocnego apc który się dobrze pieni. Korzystam z excede apc i jestem zadowolony, ale chciałbym przetestować coś nowego, co polecacie ?
Aqua. Piana grubaśna i 1:10 żre, aż miło.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powalla nie potrzebuję tak dużej pojemności. Na lakier mam tonę różnych wosków, sealantów, AIO. Nie potrzebna mi następna powłoka na lakier. Chciałem sobie nią tylko felgi potraktować i plastiki. 30 ml za trzy dyszki fajnie brzmi przy Gravonie. Nawet jak coś zostanie i zaschnie w butelce to nie będzie szkoda, stąd moje pytanie 😄.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś miał problem z uszkodzonym LCD po interior detailerze/chemii w ogóle? Z ciekawości pytam. Czy to musiałby być płyn do naczyń rozprowadzony gąbką do mycia tychże, żeby zaszkodzić?

Zainspirowały mnie do napisania posta dwa przypadki: komentarz z jakiejś recenzji Lexusa, w której ktoś napisal, ze załatwił sobie powłokę zabezpieczającą na głównym wyświetlaczu nieumiejętnym (czym - nie wiem) czyszczeniem i wpis @Tomas-sg o zegarach w Peugeocie.

Nic się nigdy nie stało, ale wpada G20 z hektarami ekranu dotykowego na czyszczenie w sobotę i tak kminię... Normalnie bym go przetarł z pyłków MF, ale jest tak brudny ze zdjęć, że trzeba będzie poważniejszej ingerencji.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wash mist znam, tani nie jest Pewnie kupię, bo już nie pierwszy raz czytam, że się idealnie sprawdza na LCD i tym szitowym pianu blacku. Ostatnio dobrze sobie u mnie radzi IC od Cleantle, wystarczy dotarcie świeżą fibrą. Mniemam jednak, że Soft jest przetestowany i bezpieczniejszy.

@Mr.Wolf, kupiłem Co Wy z człowiekiem robicie...

Wyryte w skale z S20 FE 5G





  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.