Skocz do zawartości

Powloka na felgi


krd

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, analyzator napisał:

@PanKrzysztof Jak ma być pod powłoczkę i odtłuszczone to autoland aktywny albo inny czysty szampon czy dowolne apc - myjesz tylko kurzu, nie wolno oszaleć 😉 każdy się nada. Co do fiberek. Na forum pełno tego. Ważna uwaga - fibry po powłoce już nie użyjesz do lakieru. Do dotarcia jakiś kirkland, ew waxpro no limit. Potem bedą w kategorii b/c - matowy plastik, guma, albo od razu opony 😉

Dzięki za podpowiedzi. Odnośnie fiber, to już zdążyłem się naczytać, że po powłoce trzeba zmienić ich przeznaczenie 🙂 

Odnośnie szamponu już wiem, ale jak podejść do odtłuszczania? Jedni robią roztworem IPY, inni stosują do tego specjalne środki (np. gyeon prep). W co tutaj pójść? Dopiero zaczynam, więc budżet jeszcze nie jest duży, ale też nie chcę oszczędzać, po felgi swoje kosztowały - są czarne z mocnym połyskiem, aż mam wrażenie że się rysują od samego patrzenia 🙂

A więc tak, felgi myję szamponem (felgi mają mocny połysk, wybrać tutaj fibrę czy jakieś szczotki do felg?), spłukuję wodą i wycieram chłonną fibrą. Po dokładnym osuszeniu odtłuszczam powierzchnię, docieram fibrą. Potem wjeżdża powłoka, docieram nową fibrą (mogę zrobić jedną wszystkie koła?). Na koniec pomyślę o jakimś naczernieniu, ale to już jak opony będą na samochodzie myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PanKrzysztof heh też mam czarne felgi. Moje w czarnym uni - też rysują się od patrzenia.

Z mojego doświadczenia zero szczotek. Do mycia kół kup oodzielną rękawicę. Nie musi byc wypas - https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1696&bih=804&tbm=isch&sxsrf=ACYBGNRpivSh5mZv3_Vw5LgBH7ZFLDMOoA%3A1571777850170&sa=1&ei=Om2vXb2OCoTRrgTEh7PwCg&q=szynilowa+rękawica&oq=szynilowa+rękawica&gs_l=img.3...8505.10247..10358...0.0..0.133.1002.6j4......0....1..gws-wiz-img.......0i7i30j0i8i7i30.dN_jiWegcb4&ved=0ahUKEwi9k7Pj4LDlAhWEqIsKHcTDDK4Q4dUDCAY&uact=5

Tu rodzaj rękawicy podyktuje wzór felgi. Jak masz 10+ ramion i zakarki to szukaj czegoś małego czym sięgniesz.

Pierwsze mycie - zero stresu tam jest tylko kurz i może byc coś zatłuszczone poprodukcyjnie. Możesz je umyć nawet płynem do naczyń + zwykły czysty szampon na poślizg. Nie masz nic na feldze to odtłuszczenie lajt. Ipa jak najbardziej. Tak, jak felgi nie są skmplikowane to dotrzesz jedną fibrą powłokę

Mycie potem to już inna bajka. Pewnie UWC jako prewash, potem uwc + wspomniana rekawica i dowolny szampon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podzielę sie własnymi spostrzeżeniami.

Dotychczas używałem dluxa ale byłem średnio zadowolony.... Wkurzalo mnie yo Docieranie i to ze powłoka dość krotko siedziała...

Postanowiłem pójść lvl wyżej i wypróbowałem Ultracoat Metal Guard i powiem szczerze ze ta powloka przeczy zasadą detailingu...

Kazdy producent powłoki za konieczny warunek uważają regularne dbanie o powłoke czyli mycie qd itp... Nie mniej jednak tutaj felgi bylt zwyczajnie zaniedbane...

Po nałożeniu powłoki na moje czarne uni felgi od końca lutego mylem je może z 3 max 4 razy do końca października i co? Szok i niedowierzanie wystarczył oprysk z uwc 1 do 10 a potem zwyczajne mycie czymś kwaśnym np clean tech czy szampon do powlok z UC i kapitalne hydro wracało... A za każdym razem zajechane byly bardzo jak to felgi.

Polecam zdecydowanie jqk ktoś chce pożegnać się z problemem mycia felg..

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2019 o 00:24, ghost napisał:

2. IPĄ 40% odtłuszczałem koła przed aplikacją TS Moonlight. Niby top coat, nie pełnoprawna powłoka, a już drugi sezon minął i dalej siedzi na kołach. Więc jak widać po genialnej trwałości nie musi to być płyn inspekcyjny do przygotowania

 

 

 

IPA o stężeniu 40% nie będzie za mocna dla lakieru? Na forum czytałem o 10-20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PanKrzysztof napisał:

IPA o stężeniu 40% nie będzie za mocna dla lakieru? Na forum czytałem o 10-20%.

Co kraj to obyczaj.

Brian z Apex detailing stosuje 12.5%

Mike Phillips rekomenduje 10-25%

Część osób na naszym forum korzysta z 50%

 

100% nie polecam jeszcze z innego powodu, za szybko odparowuje i mniej przyjemnie się pracuje

 

Osobiście jak już korzystam to 20-40%. Nie wypowiadam się za innych, ale u siebie nigdy nic nie uszkodziłem 🙂

 

Więcej o ipie tu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

Z mojego doświadczenia, jeśli można..

Na alufelgi jaka u mnie dobrałem drogą prób i błędów

1. Mycie felg Tugą zieloną, spłukanie i wytarcie choćby z grubsza... 
2. IPA odtłuszczenie z pomocą innej , suchej fibry  (reszta wody wyparuje)  
3. Tec Moonlight  nakładam fibrą (nie bezpośrednio!) - ten wybrałem i bardzo trwały jest i świetna hydrofobość i cena bardzo dobra jak na powłokę choć niby powinien być na karoserię a o felgach nie wspominają..😂   ..ale działa i to super!

 

 

Pozdrawwiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mną pierwsze nakładanie powłoki - tak jak pisałem, felgi nowe - czarne lakierowany, nałożyłem dluxa. W sumie wszystko poszło sprawnie, jedynie sam szampon do umycia felg słabo się sprawdził, mocne przetarcia (chyba od gumy) musiałem dotrzeć mikrofibrą. Widać, że jest już kilka rys na felgach, no ale cóż 🙂

Najpierw szampon, wycieranie ręcznikiem, odtłuszczanie i wycieranie i powłoka - tutaj nasunęło mi się kilka pytań:

1. Powłokę nakładałem płatkami bawełnianymi - widziałem, że przy felgach sporo osób to polecało i faktycznie, aplikacja była bardzo wygodna. Moje pytanie brzmi jak często zmieniacie aplikator - 1 płatek = 1 felga? Ja tak na początku robiłem, potem pojechałem po jednym płatku na dwie felgi z tyłu.

2. Warstwa - czy dorzucacie podczas aplikowani na jedną stronę powłoki czy po prostu można założyć, że przy docieraniu i tak się wyrówna? Wiadomo, na początku kładziemy jej więcej, pod koniec felgi już jest mniej powłoki, choć oczywiście kontrowałem czy płatek jest nasiąknięty.

3. Na komplet 4 felg 18 cali zużyłem tak z 1/5, 1/6 opakowania - dużo, mało? Robiłem to pierwszy raz i też nie chciałem przesadzić z ilością, żeby starczyło mi na kolejne roboty (zaraz wjadą letnie) i dobrze się docierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam !
Planuję wrzucić powłokę na felgi i myślę nad Mr. Fixem, który pozostał mi po ostatniej akcji lub K2 Gravon Lite. 
Na wjadą nowe opony, więc felgi będą usmarowane pastą do uszczelnienia przez gumiarzy do granic możliwości, dlatego pojawia się pytanie, czy nakładacie powłokę przed założeniem nowych opon, czy po?
Jeżeli powłoka najpierw, to czy odważniki bez problemu trzymają się felgi, gdzie powłoka jest "barierą"?
Po jakim czasie można umyć felgi ze świeżą powłoką np. Excede UWC? 3 dni czy z tydzień poczekać?

Ciekaw jestem Waszych odpowiedzi 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jolley napisał:

czy nakładacie powłokę przed założeniem nowych opon, czy po?

po, oczyscić, odtłuscić felgi i nakładać

 

12 minut temu, jolley napisał:

Jeżeli powłoka najpierw, to czy odważniki bez problemu trzymają się felgi, gdzie powłoka jest "barierą"?

bez znaczenia

 

13 minut temu, jolley napisał:

Po jakim czasie można umyć felgi ze świeżą powłoką np. Excede UWC? 3 dni czy z tydzień poczekać?

człowieku trochę cierpliwości, po trzech dniach to bardzo delikatnym szamponem jeżeli to bardzo konieczne, na mocniejszą chemię to przynajmniej tydzień zaczekaj albo dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, ghost napisał:

człowieku trochę cierpliwości, po trzech dniach to bardzo delikatnym szamponem jeżeli to bardzo konieczne, na mocniejszą chemię to przynajmniej tydzień zaczekaj albo dłużej

Dzięki za szybką odpowiedź !
Co do mycia, moje pytanie dotyczyło bardziej kwestii mycia po ubrudzeniu felg przez gumiarzy, bo to co oni robią, to przechodzi pojęcie :mrgreen:

Zrobię jak zalecasz, najpierw opony, poźniej powłoka i temat szybkiego mycia znika 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, reaktywuję temat.
Na zimowe 17tki zarzuciłem fixa i trzyma się w porządku.
Myślę o K2Gravon Lite na letnie 18 wrzucić. Ma ktoś z Was na felgach? Posiedzi z dwa sezony (nie traktowany mocną chemią ofc)

Ps. sorry za post pod postem, ale edycji nikt by nie zauważyl w powiadomieniach 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Krótka piłka. Gtechniq? co na felgi? czarne uni. Co da maks trwałość? Jak dystans czas wytrzymuje powłoka na kołach? zakładając zdbanie 2 lata 12000km? Bez jazdy sportowej, felunek letni. Pierwsza powłoka to by była więc nakładanie dobrze żeby było możliwe. Tymczasem spadam myć i polerować 😉 na tych felgach kurz widać po 20km od mycia 😉 to chyba powłoka częściowo rozwiąze.

@CAR CRAZY a może ADS ceramic wheel coat? Jak z trałością?

Edit: Felgi gotowe 😉

mPrJGn8Wcnff3b7bsRXhJHbNH2ur9VUIseG9JPBJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@analyzator @CAR CRAZY jak z ADS cermiac wheel coat? miałem już koszyku TACa ale już nie dostępny. ADS biorąc pod uwagę cenę jest realnym step up i ma lepszą trwałość/odporność niż TAC/Carpro? rozważam dluxa, którego jest więcej i siada też na plastik/gumę i ADSa. Powyżej masz link do tematu. Fajnie jakby na tak miękkim lakierze produkt dał jakąś ochornę przed ponownym rysowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.