Jump to content

PanKrzysztof

Użytkownik
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About PanKrzysztof

Informacje

  • Imię
    Krzysztof

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To przed DLUXem nie będzie lepiej pojechać po APC jeszcze czymś co odtłuści powietrze, czy w tym wypadku APC wystarczy, bo chropowata powierzechnia?
  2. Plastiki w aucie mam dosyć świeże, przy ceramice coś tam było kładzione, ale nie wiem co - na innej myjni przy myciu detailingowym ciężko było to zmyć Teraz juz chyba są na zero, zrobiły się szare, więc czas podziałać coś samemu (na szczęście pogoda już się do tego robi dobra). Szukam "przewidywalnego" dressingu - mam Dluxa, ale na ten moment nie mam czasu na zabawę w kładzenie powłoki na plastiki (a mam ich w aucie sporo), więc chce coś szybszego. Z tego co wyczytałem z poprzednich stron, warto rozważyć: Owatrol Polytrol KOCH CHEMIE NANO MAGIC PLAST CARE Co brać?
  3. Czy jednym ręcznikiem da się osuszyć samochód? Mam WORK STUFF Monster - podobny da się tym osuszyć cały samochód (mam hatchbacka powiedzmy). Po osuszeniu dachu, ręcznik już robi się mokry, robię szyby i na masce już zostawia mokre ślady. Co robię nie tak? Zamówiłem suszarkę do zwierząt, więc to polepszy sprawę, bo na aucie ceramika, ale tak się zastanawiam nad prawidłową techniką osuszania ręcznikiem, bo wzorując się na wiedzy z YT i tutaj, to tak fajnie nie działa :)
  4. Mam kilka fibr do prania - macie jakiś patent na przepranie ręczne? Szkoda mi puszczać pralki na kilka ścierek. Tak samo z dwiema rękawicami - nie są jakieś strasznie brude, w sumie bo jednym myciu. Co ile warto je prać? No i ręcznik do osuszania - kiedy je pierzecie? Po jednym osuszaniu wloski nadal są w miarę miękkie, ale nie aż tak jak za pierwszym razem.
  5. Pędzelkowanie emblematów, wnęki od klapki paliwa, kratek itp. - robić na etapie pre-washu jak już jest zaczyna działać aktywna piana? Bo wtedy jest sporo brudu na aucie i tak się zastanawiam.
  6. Patrząc ile co kosztowało, to bardziej opłaca mi się poszukać 2 lepiej dopasowane wiadra Dociskałem je, ale no definitywnie nie ma opcji żeby znalazły się na dole, już teraz mocno siedzą na wcisk. Póki co będę działał tak, pewnie w wolnej chwili je "dostosuję". @Fredi88 Wrocław
  7. Kupiłem wiadra Casto 15 L i grit guardy od workstuff - wcześniej przeczytałem, że pasują idealnie, natomiast nie wchodzą one na sam dół. Tak a być? Obecnie umieszczone są tak w 1/3 wiadra mierząc od dołu.
  8. Co polecicie do czarnych felg uni z położoną ceramiką (dlux)? Mam APC ADBL - powinno wystarczyć? Bo do mocnych szczurów to tutaj sporo zostało wymienionych propozycji, ale szukam czegoś w miarę delikatnego ale i skutecznego
  9. Myjka K2 (wiem, szału nie ma, ale od czegoś trzeba zacząć), na aucie ceramika. Szukam bezpiecznej piany - zakładam, że o neutralnym ph oraz pianownicy. Po przejrzeniu ostatnich kilku stron wątku wyklarowała mi się piana TENZI NEUTRAL MAGIC FOAM, problem mam tylko z pianownicą, bo tych od tech kara jest kilka pasujących - PA będzie okej? Fakt, że to połowa ceny mojej myjki (udało się kupić tanio), ale wolę kupić coś lepszego, bo myjkę zawsze można wymienić ;)
  10. Za mną pierwsze nakładanie powłoki - tak jak pisałem, felgi nowe - czarne lakierowany, nałożyłem dluxa. W sumie wszystko poszło sprawnie, jedynie sam szampon do umycia felg słabo się sprawdził, mocne przetarcia (chyba od gumy) musiałem dotrzeć mikrofibrą. Widać, że jest już kilka rys na felgach, no ale cóż Najpierw szampon, wycieranie ręcznikiem, odtłuszczanie i wycieranie i powłoka - tutaj nasunęło mi się kilka pytań: 1. Powłokę nakładałem płatkami bawełnianymi - widziałem, że przy felgach sporo osób to polecało i faktycznie, aplikacja była bardzo wygodna. Moje pytanie brzmi jak często zmieniacie aplikator - 1 płatek = 1 felga? Ja tak na początku robiłem, potem pojechałem po jednym płatku na dwie felgi z tyłu. 2. Warstwa - czy dorzucacie podczas aplikowani na jedną stronę powłoki czy po prostu można założyć, że przy docieraniu i tak się wyrówna? Wiadomo, na początku kładziemy jej więcej, pod koniec felgi już jest mniej powłoki, choć oczywiście kontrowałem czy płatek jest nasiąknięty. 3. Na komplet 4 felg 18 cali zużyłem tak z 1/5, 1/6 opakowania - dużo, mało? Robiłem to pierwszy raz i też nie chciałem przesadzić z ilością, żeby starczyło mi na kolejne roboty (zaraz wjadą letnie) i dobrze się docierało.
  11. IPA o stężeniu 40% nie będzie za mocna dla lakieru? Na forum czytałem o 10-20%.
  12. Będę miał nakładaną powłokę Kisho Si-701 (niestety tylko na najniższą opcję mnie stać na ten moment). Czy np. za pół roku, mogę dołożyć na nią Kisho Si-901 (oczywiście po dobrym myciu i przygotowaniu powierzchni) czy raczej pozostanie mi regularne nakładanie Kisho X-03 czy tam TOP-24 czy po prostu jakiegoś QD dla przedłużenia życia powłoki?
  13. Dzięki za podpowiedzi. Odnośnie fiber, to już zdążyłem się naczytać, że po powłoce trzeba zmienić ich przeznaczenie Odnośnie szamponu już wiem, ale jak podejść do odtłuszczania? Jedni robią roztworem IPY, inni stosują do tego specjalne środki (np. gyeon prep). W co tutaj pójść? Dopiero zaczynam, więc budżet jeszcze nie jest duży, ale też nie chcę oszczędzać, po felgi swoje kosztowały - są czarne z mocnym połyskiem, aż mam wrażenie że się rysują od samego patrzenia A więc tak, felgi myję szamponem (felgi mają mocny połysk, wybrać tutaj fibrę czy jakieś szczotki do felg?), spłukuję wodą i wycieram chłonną fibrą. Po dokładnym osuszeniu odtłuszczam powierzchnię, docieram fibrą. Potem wjeżdża powłoka, docieram nową fibrą (mogę zrobić jedną wszystkie koła?). Na koniec pomyślę o jakimś naczernieniu, ale to już jak opony będą na samochodzie myślę.
  14. Chcę zabezpieczyć fabrycznie nowe felgi - opony mają już założone. To będzie moja pierwsza taka zabawa, więc chciałbym się upewnić że dobrze zrobię - 1. Szampon (tutaj jeszcze nie wiem który dokładnie) 2. Odtłuszczenie powierzchni (wybór jw.) 3. Powłoka - myślę nad dluxem po lekturze wątku Zapewne do tego będę musiał jeszcze kupić mikrofibry, ale to gdzieś doczytam jakie warto wybrać - będę wdzięczny za wszelkie rekomendacje. Dobrze do tego podchodzę? Felgi są nowe, nie mają właściwie specjalnych śladów od transportu, są lekko przykurzone, a jednej odcisnął się ślad z opony, ale to raczej nie wygląda na ciężki do usunięcia ślad - jedna felga przylegała była transportowana obok trzech leżących na sobie, oddzielonych pianką.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.