PanKrzysztof Opublikowano 22 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2019 23 godziny temu, analyzator napisał: @PanKrzysztof Jak ma być pod powłoczkę i odtłuszczone to autoland aktywny albo inny czysty szampon czy dowolne apc - myjesz tylko kurzu, nie wolno oszaleć każdy się nada. Co do fiberek. Na forum pełno tego. Ważna uwaga - fibry po powłoce już nie użyjesz do lakieru. Do dotarcia jakiś kirkland, ew waxpro no limit. Potem bedą w kategorii b/c - matowy plastik, guma, albo od razu opony Dzięki za podpowiedzi. Odnośnie fiber, to już zdążyłem się naczytać, że po powłoce trzeba zmienić ich przeznaczenie Odnośnie szamponu już wiem, ale jak podejść do odtłuszczania? Jedni robią roztworem IPY, inni stosują do tego specjalne środki (np. gyeon prep). W co tutaj pójść? Dopiero zaczynam, więc budżet jeszcze nie jest duży, ale też nie chcę oszczędzać, po felgi swoje kosztowały - są czarne z mocnym połyskiem, aż mam wrażenie że się rysują od samego patrzenia A więc tak, felgi myję szamponem (felgi mają mocny połysk, wybrać tutaj fibrę czy jakieś szczotki do felg?), spłukuję wodą i wycieram chłonną fibrą. Po dokładnym osuszeniu odtłuszczam powierzchnię, docieram fibrą. Potem wjeżdża powłoka, docieram nową fibrą (mogę zrobić jedną wszystkie koła?). Na koniec pomyślę o jakimś naczernieniu, ale to już jak opony będą na samochodzie myślę.
analyzator Opublikowano 22 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2019 @PanKrzysztof heh też mam czarne felgi. Moje w czarnym uni - też rysują się od patrzenia. Z mojego doświadczenia zero szczotek. Do mycia kół kup oodzielną rękawicę. Nie musi byc wypas - https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1696&bih=804&tbm=isch&sxsrf=ACYBGNRpivSh5mZv3_Vw5LgBH7ZFLDMOoA%3A1571777850170&sa=1&ei=Om2vXb2OCoTRrgTEh7PwCg&q=szynilowa+rękawica&oq=szynilowa+rękawica&gs_l=img.3...8505.10247..10358...0.0..0.133.1002.6j4......0....1..gws-wiz-img.......0i7i30j0i8i7i30.dN_jiWegcb4&ved=0ahUKEwi9k7Pj4LDlAhWEqIsKHcTDDK4Q4dUDCAY&uact=5 Tu rodzaj rękawicy podyktuje wzór felgi. Jak masz 10+ ramion i zakarki to szukaj czegoś małego czym sięgniesz. Pierwsze mycie - zero stresu tam jest tylko kurz i może byc coś zatłuszczone poprodukcyjnie. Możesz je umyć nawet płynem do naczyń + zwykły czysty szampon na poślizg. Nie masz nic na feldze to odtłuszczenie lajt. Ipa jak najbardziej. Tak, jak felgi nie są skmplikowane to dotrzesz jedną fibrą powłokę Mycie potem to już inna bajka. Pewnie UWC jako prewash, potem uwc + wspomniana rekawica i dowolny szampon.
Crasher Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2019 Podzielę sie własnymi spostrzeżeniami. Dotychczas używałem dluxa ale byłem średnio zadowolony.... Wkurzalo mnie yo Docieranie i to ze powłoka dość krotko siedziała... Postanowiłem pójść lvl wyżej i wypróbowałem Ultracoat Metal Guard i powiem szczerze ze ta powloka przeczy zasadą detailingu... Kazdy producent powłoki za konieczny warunek uważają regularne dbanie o powłoke czyli mycie qd itp... Nie mniej jednak tutaj felgi bylt zwyczajnie zaniedbane... Po nałożeniu powłoki na moje czarne uni felgi od końca lutego mylem je może z 3 max 4 razy do końca października i co? Szok i niedowierzanie wystarczył oprysk z uwc 1 do 10 a potem zwyczajne mycie czymś kwaśnym np clean tech czy szampon do powlok z UC i kapitalne hydro wracało... A za każdym razem zajechane byly bardzo jak to felgi. Polecam zdecydowanie jqk ktoś chce pożegnać się z problemem mycia felg.. 1
PanKrzysztof Opublikowano 7 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2019 W dniu 22.10.2019 o 00:24, ghost napisał: 2. IPĄ 40% odtłuszczałem koła przed aplikacją TS Moonlight. Niby top coat, nie pełnoprawna powłoka, a już drugi sezon minął i dalej siedzi na kołach. Więc jak widać po genialnej trwałości nie musi to być płyn inspekcyjny do przygotowania IPA o stężeniu 40% nie będzie za mocna dla lakieru? Na forum czytałem o 10-20%.
ghost Opublikowano 7 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2019 12 minut temu, PanKrzysztof napisał: IPA o stężeniu 40% nie będzie za mocna dla lakieru? Na forum czytałem o 10-20%. Co kraj to obyczaj. Brian z Apex detailing stosuje 12.5% Mike Phillips rekomenduje 10-25% Część osób na naszym forum korzysta z 50% 100% nie polecam jeszcze z innego powodu, za szybko odparowuje i mniej przyjemnie się pracuje Osobiście jak już korzystam to 20-40%. Nie wypowiadam się za innych, ale u siebie nigdy nic nie uszkodziłem Więcej o ipie tu:
Crasher Opublikowano 8 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2019 Ja uważam ze np w przypadku polerowania to jedyny sens ma ipa 100 procent. 50% mam wrażenie ze przy mocno oleistych pastach sporo zostawia
Dystrybutor marolex.pl Opublikowano 9 Listopada 2019 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2019 Z mojego doświadczenia, jeśli można.. Na alufelgi jaka u mnie dobrałem drogą prób i błędów 1. Mycie felg Tugą zieloną, spłukanie i wytarcie choćby z grubsza... 2. IPA odtłuszczenie z pomocą innej , suchej fibry (reszta wody wyparuje) 3. Tec Moonlight nakładam fibrą (nie bezpośrednio!) - ten wybrałem i bardzo trwały jest i świetna hydrofobość i cena bardzo dobra jak na powłokę choć niby powinien być na karoserię a o felgach nie wspominają.. ..ale działa i to super! Pozdrawwiam.
PanKrzysztof Opublikowano 11 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2019 Za mną pierwsze nakładanie powłoki - tak jak pisałem, felgi nowe - czarne lakierowany, nałożyłem dluxa. W sumie wszystko poszło sprawnie, jedynie sam szampon do umycia felg słabo się sprawdził, mocne przetarcia (chyba od gumy) musiałem dotrzeć mikrofibrą. Widać, że jest już kilka rys na felgach, no ale cóż Najpierw szampon, wycieranie ręcznikiem, odtłuszczanie i wycieranie i powłoka - tutaj nasunęło mi się kilka pytań: 1. Powłokę nakładałem płatkami bawełnianymi - widziałem, że przy felgach sporo osób to polecało i faktycznie, aplikacja była bardzo wygodna. Moje pytanie brzmi jak często zmieniacie aplikator - 1 płatek = 1 felga? Ja tak na początku robiłem, potem pojechałem po jednym płatku na dwie felgi z tyłu. 2. Warstwa - czy dorzucacie podczas aplikowani na jedną stronę powłoki czy po prostu można założyć, że przy docieraniu i tak się wyrówna? Wiadomo, na początku kładziemy jej więcej, pod koniec felgi już jest mniej powłoki, choć oczywiście kontrowałem czy płatek jest nasiąknięty. 3. Na komplet 4 felg 18 cali zużyłem tak z 1/5, 1/6 opakowania - dużo, mało? Robiłem to pierwszy raz i też nie chciałem przesadzić z ilością, żeby starczyło mi na kolejne roboty (zaraz wjadą letnie) i dobrze się docierało.
marco80 Opublikowano 11 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2019 @PanKrzysztof Od siebie dodam ze użycie irona to dobry pomysł, mimo że były nowe- to tak na przyszłość..............Na czarnej feldze temat masz prosty ,doskonale widać gdzie jest powłoka a gdzie jej nie ma
jolley Opublikowano 14 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2019 witam ! Planuję wrzucić powłokę na felgi i myślę nad Mr. Fixem, który pozostał mi po ostatniej akcji lub K2 Gravon Lite. Na wjadą nowe opony, więc felgi będą usmarowane pastą do uszczelnienia przez gumiarzy do granic możliwości, dlatego pojawia się pytanie, czy nakładacie powłokę przed założeniem nowych opon, czy po? Jeżeli powłoka najpierw, to czy odważniki bez problemu trzymają się felgi, gdzie powłoka jest "barierą"? Po jakim czasie można umyć felgi ze świeżą powłoką np. Excede UWC? 3 dni czy z tydzień poczekać? Ciekaw jestem Waszych odpowiedzi
ghost Opublikowano 14 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2019 11 minut temu, jolley napisał: czy nakładacie powłokę przed założeniem nowych opon, czy po? po, oczyscić, odtłuscić felgi i nakładać 12 minut temu, jolley napisał: Jeżeli powłoka najpierw, to czy odważniki bez problemu trzymają się felgi, gdzie powłoka jest "barierą"? bez znaczenia 13 minut temu, jolley napisał: Po jakim czasie można umyć felgi ze świeżą powłoką np. Excede UWC? 3 dni czy z tydzień poczekać? człowieku trochę cierpliwości, po trzech dniach to bardzo delikatnym szamponem jeżeli to bardzo konieczne, na mocniejszą chemię to przynajmniej tydzień zaczekaj albo dłużej
jolley Opublikowano 14 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2019 54 minuty temu, ghost napisał: człowieku trochę cierpliwości, po trzech dniach to bardzo delikatnym szamponem jeżeli to bardzo konieczne, na mocniejszą chemię to przynajmniej tydzień zaczekaj albo dłużej Dzięki za szybką odpowiedź ! Co do mycia, moje pytanie dotyczyło bardziej kwestii mycia po ubrudzeniu felg przez gumiarzy, bo to co oni robią, to przechodzi pojęcie Zrobię jak zalecasz, najpierw opony, poźniej powłoka i temat szybkiego mycia znika
jolley Opublikowano 28 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2020 Panowie, reaktywuję temat. Na zimowe 17tki zarzuciłem fixa i trzyma się w porządku. Myślę o K2Gravon Lite na letnie 18 wrzucić. Ma ktoś z Was na felgach? Posiedzi z dwa sezony (nie traktowany mocną chemią ofc) Ps. sorry za post pod postem, ale edycji nikt by nie zauważyl w powiadomieniach
TenTypMax Opublikowano 3 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2020 Ja też planuje K2 gravon lite narzucić na letnie 18stki, ale chyba poczekam i najpierw nałożę oponę a potem będę nakładać powłokę:)
analyzator Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Krótka piłka. Gtechniq? co na felgi? czarne uni. Co da maks trwałość? Jak dystans czas wytrzymuje powłoka na kołach? zakładając zdbanie 2 lata 12000km? Bez jazdy sportowej, felunek letni. Pierwsza powłoka to by była więc nakładanie dobrze żeby było możliwe. Tymczasem spadam myć i polerować na tych felgach kurz widać po 20km od mycia to chyba powłoka częściowo rozwiąze. @CAR CRAZY a może ADS ceramic wheel coat? Jak z trałością? Edit: Felgi gotowe
analyzator Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2020 @analyzator @CAR CRAZY jak z ADS cermiac wheel coat? miałem już koszyku TACa ale już nie dostępny. ADS biorąc pod uwagę cenę jest realnym step up i ma lepszą trwałość/odporność niż TAC/Carpro? rozważam dluxa, którego jest więcej i siada też na plastik/gumę i ADSa. Powyżej masz link do tematu. Fajnie jakby na tak miękkim lakierze produkt dał jakąś ochornę przed ponownym rysowaniem
FR86 Opublikowano 8 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2020 Czarne 19" alufelgi w wysokim połysku? CarPro Dlux czy coś innego?
Moderator Streat Opublikowano 8 Lipca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2020 @FR86 Dlux bardzo fajnie siedzi na felgach
Moderator BiałyGTi Opublikowano 9 Lipca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2020 @FR86 dlux fajnie siedzi na kołach moge polecic
PawelKRZ Opublikowano 9 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2020 @FR86 ja mam na letnich czarnych Q2Rim i jest ok. Na zimówkach jasnych mam Dlux i tez jest ok.
Lukasek13 Opublikowano 9 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2020 Jeżeli zależy Ci na pod biciu połysku, polecam 3.0 + Glis, fajnie się szkli i jak na razie dobrze siedzi. 1
sparco0 Opublikowano 9 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2020 Carpro cquartz 3.0 + jako top carpro glis. 1
Moderator Streat Opublikowano 9 Lipca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2020 @sparco0 dokładnie tak sie robi
Crasher Opublikowano 12 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2020 Przelałem kilka dziesiąt ml Ultracoat MetalGuard i jestem bardzo zadowlony. Ostatnio serwisowalem mb gle gdzie kanapka tevo zdechla po 1.5 roku i 30 tys km natomiast na felgach siedzi, nie wybitnie ale siedzi.
buka Opublikowano 25 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2020 Panowie mam Felgi po renowacji jescze bez opon, dluxa kłaść teraz czy jak już wrzucę opony?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się