Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, ghost napisał:

Przemyć Fusso i Zymola do pracy, żeby zobaczyć ile wytrzymają 😂😂

Tez o tym myslalem 🤣🤣🤣 ale wszystko monitorowane i jakbym ze swoimi woskami sie rozwalil to mogloby sie nie spodobac,ale swoje wnioski mam,chcesz realna ochrone to tylko powloka i to z tych pelnowartowasciowych(nie spraje z sio2 itp) wosk da ci minimalna ochrone a wszelkie siuwaxy,spraje itp to tzw.boostery hydrofobowe i raczej w takich kategoriach bym je traktowal(temat niewygodny dla producentow bo sie najlepiej sprzedaja) 

Opublikowano
1 godzinę temu, ghost napisał:

Wosk 0.02um

I co ? Każdy wosk ? Mierzyłeś czy to jakaś średnia przyjęta. A jeśli średnia to na podstawie czego ? I o jakiej w ogóle ochronie mowa? Przed czym te bliżej nieokreślone wartości mają chronić ?

 

1 godzinę temu, ghost napisał:

Następnie od znajomego gołębiarza cenny guano towar rozsmarować. I wystawić na słońce. Co tydzień sprawdzając stopień uszkodzeń. Ja robiłem upalnym latem

Szkoda że się wynikami foto nie podzieliłeś na forum.

 

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, Pioter83 napisał:

Hej,

Jaki polecacie wosk w formie płynnej, zależy mi na trwałości i ochronie?

Wspominany przeze mnie w poście wyżej Collinite 845. Ten wosk jest w postaci płynnej/gęste mleczko, a dodatkowo jak się go trochę ogrzeje to powinien zrobić się na tyle płynny, że dałoby się go aplikować z atomizera. Jest bardzo odporny na warunki atmosferyczne, a samo nakładanie i polerowanie też jest bardzo łatwe.

Opublikowano
2 godziny temu, ghost napisał:

Proponuję wziąć panel testowy (element ze szrotu). Położyć na niego powłokę, mocny wosk Fusso

U siebie w pracy tak zrobiłem. Położyłem kilka powłok na test wytrzymałościowy oraz stare czarne Fusso. Po teście szczęka mi opadła. Fusso przetrzymało jedną z powłok. A było lane na element 5 razy po 10 min xtra 3300 w 1:5 oraz 2x10 min kwas do mycia myjni Pro 400 1:2 gdzie tylko w masce idzie przy tym pracować.

Opublikowano

@Strus to ja Ci coś powiem. Mam testową maskę i pewnego razu nałożyłem sobie jakieś woski na nią dzieląc obszar taśmą. Maska była bez rys, oprócz tych grubszych, przepolerowana i odtłuszczona. po 2 myciach gdzie hydro padło na jednym wosku, śliskość dalej była. Czuć było gdy przejechałem paznokciem po miejscu gdzie był wosk na miejsce gdzie była taśma, czyli goły lakier, że w miejscu wosku paznokieć łatwo ślizga się po powierzchni a na gołym lakierze mocno hamuje. I co, zapytasz? I to, że w obszarze z woskiem paznokieć prześlizgnął się i nie było śladu, a w miejscu bez wosku odrazu widać było ryskę. Sprawdzane kilka razy. 

Opublikowano

@Dante05 po czym to stwierdziles? Po efekcie hydro,na oko nie jestes w stanie stwierdzic czy powloka ochronna jest przebita,a efekt hydro o niczym nie swiadczy,my zabezpiaczamy przemyslowo w 2 etapach,pierwszy to skompikowany proces chemiczny,ktory tworzy baze ale pozostawia po sobie specyficzny kolor,na to idzie powloka ktora ten efekt zakrywa i gdy robimy testy to wlasnie po przebiciu do "bazy" i charakterystycznym efekcie widzimy ze powloka zostala przebita przez czynnik np.kwasowy,takie zabezbieczenie ma chronic nawet do 12 godzin,gdybym dal fusso zamiast powloki(moj pracodawca bylby pewnie szczesliwy bo zaoszczedzil by kupe kasy 😁) to nie wiem czy 12 minut by wytrzymalo a nie 12 godzin,na koniec procesu dajemy dla bajeru produkt hydrofobowy(u siebie daje go na szyby i siedzi ok pol roku) i jak mi powidzieli chemicy z punktu widzenia ochrony nie daje on nic 

Opublikowano

@menior masz rację nie jestem w stanie stwierdzić. Chodziło mi tylko o efekt hydrofobowy gdzie u jednej z powłok znikł a u Fusso nadal był. Ale tam gdzie było odcięcie od taśmy i jałowa powierzchnia to klar zrobił się lekko matowy a u Fusso  lakier nadal miał głębię i był śliski. Ale nie biorę strony, że może dogłębnie chronić to są tylko moje obserwacje.

  • Okay 1
Opublikowano
1 minutę temu, Dante05 napisał:

@menior masz rację nie jestem w stanie stwierdzić. Chodziło mi tylko o efekt hydrofobowy gdzie u jednej z powłok znikł a u Fusso nadal był. Ale tam gdzie było odcięcie od taśmy i jałowa powierzchnia to klar zrobił się lekko matowy a u Fusso  lakier nadal miał głębię i był śliski. Ale nie biorę strony, że może dogłębnie chronić to są tylko moje obserwacje.

Rozumiem i wiem ze Fusso  to kròl  wytrzymalosci i efektu hydro w kategori produktow twardy wosk/sealent ale nie wchodzmy w absurdy porownujac go do wyrafinowanych i kosztownych powlok twardych(kto by za nie tyle placil jak ma aplikacje Fusso za grosze….) Dodam ze powloki ktorych uzywamy nie daja wcale efektu hydro bo maja chronic i zabezpiaczac a nie dawac kropelki,od tego dajemy na koniec(bardziej dla bajeru) produkt hydrofobowy ktory daje piekne krople ale nie zabezpiecza wcale 

Opublikowano

@Pioter83 jak ma być trwałe to Turtle Wax ICE syntetyczny wosk hydrofobowy. Są testy na youtube prezentujące jego odporność. Look po nim jest ciekawy, na czerwonym uni siada. Śliskoś wspaniała. Raczej sziting niż biding.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 minutę temu, Strus napisał:

@Lukaso no wybacz ale nie uwierzę absolutnie że wosk chroni przed zarysowaniami

Nikt tu chyba nie mowi o ochronie przed zarysowaniami(tu i powloka niewiela da) to przed czym chronia woski? Jak to napisane jest w katalogu Meguairs 😁  cyt. WOSKOWANIE chroni lakier przed oddzialywaniem srodowiska…...wszystkie rzeczy latajace dookola ,od komara do Boeinga 747 emituja zanieczyszczenia,ktore przyspajaja sie i wytrawiaja lakier Twojego samochodu.Dodajac do tego kwasne deszcze,opady przemyslowe i nieuniknione promieniowanie UV (nr1 powodujacy degradacje lakieru) 😁

Opublikowano
4 minuty temu, menior napisał:

WOSKOWANIE chroni lakier przed oddzialywaniem srodowiska

Już wiem dlaczego Fusso się tak dobrze spisuje, w końcu jest to powłoka "teflonowa".

 

Cytat

 

POLITETRAFLUOROETYLEN – PTFE to polimer fluorowy, który otrzymuje się poprzez polimeryzację tetrafluoroetylenu. Znany jest pod powszechnie stosowanymi nazwami handlowymi, takimi jak teflon, polyflon czy tarflen. Jest termoplastem o wysokiej sprawności i właściwościach semikrystalicznych, uważany za jeden z najbardziej stabilnych termicznie tworzyw sztucznych. Materiał ten wyróżnia się dużą odpornością na działanie niemal każdego znanego pierwiastka, związku chemicznego czy rozpuszczalnika. Doskonała izolacyjność elektryczna oraz najniższy współczynnik dielektryczny spośród wszystkich tworzyw sztucznych sprawiają, że teflon wykorzystywany jest z powodzeniem w elektrotechnice, a zwłaszcza w technice wysokich częstotliwości. Pozwala to na uniknięcie używania odpornych na korozję stali, a wykazywane zabarwienia w zależności od różnych wiązań z brązem, nie powodują jakichkolwiek zmian we właściwościach materiału.

WŁAŚCIWOŚCI

materiał bezsmakowy i bezzapachowy,

obojętność fizjologiczna – brak szkodliwości dla organizmu aż do temperatury +270°C,

doskonałe właściwości ślizgowe i ścieralne,

wytrzymałość na hydrolizę oraz gorącą parę,

w zasadzie brak zjawiska drgań ściernych,

wysoka udarność nawet w niskich temperaturach,

duża wytrzymałość na promienie UV,

nietoksyczny, odporność na działanie mikroorganizmów i grzybów,

w zależności od typu antystatyczny lub elektrycznie izolujący,

wysoka odporność na działanie prawie wszystkich czynników chemicznych i rozpuszczalników,

wysoka temperatura ciągłego użytkowania (+260o°C).

 

ZASTOSOWANIE:

PTFE świetnie sprawdza się w różnych gałęziach przemysłu. Wykorzystywany jest między innymi do budowy aparatury chemicznej, maszyn, w technice transportowej, elektrotechnice, elektronice oraz technice laserowej. Sprawdza się w produkcji pomp oraz armatury, oczyszczaniu spalin, kriotechnice, a także w technice laserowej, filtracyjnej, medycznej czy środków spożywczych.

KOLOR: Teflon dostarczany jest w kolorze białym. PTFE + brąz występuje w kolorze brązowym, a z węglem w kolorze czarnym.
GATUNKI SPECJALNE:

PTFE + węgiel
Jest to gatunek wzbogacony 25% domieszką węgla. Dzięki temu możliwe było uzyskanie znakomitych właściwości antystatycznych, co pozwala na zastosowanie tego materiału w produkcji profili ślizgowych wykorzystywanych w miejscach, gdzie może dochodzić do powstawania ładunków elektrycznych. Dodatek węgla sprawia, że ten rodzaj teflonu świetnie zastępuje polietylen w miejscach, w których wymagana jest wysoka temperatura pracy.

PTFE + brąz
To rodzaj PTFE zmodyfikowany 60% domieszką brązu. Dzięki temu udało się stworzyć materiał o wyższej twardości, odporności na ściskanie, ścieranie i o niewielkim współczynniku tarcia. Teflon + brąz podobnie jak + węgiel jest antystatyczny, charakteryzuje się niskim współczynnikiem rozszerzalności, a także znakomitą przewodnością termiczną. Te własności sprawiają, że można wykorzystać go jako łożyska ślizgowe, tulejki czy wykładziny zbiorników w rurociągach.

 

 

Wychodzi na to, że jeżeli się go dobrze wykorzysta, to materiał ma spory potencjał.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 minut temu, menior napisał:

Nikt tu chyba nie mowi o ochronie przed zarysowaniami

No przecież odniosłem się do bardzo konkretnej wypowiedzi, którą teraz zacytuję:

Godzinę temu, Lukaso napisał:

I to, że w obszarze z woskiem paznokieć prześlizgnął się i nie było śladu, a w miejscu bez wosku odrazu widać było ryskę.

 

  • Okay 1
Opublikowano
11 minut temu, menior napisał:

Rozumiem i wiem ze Fusso  to kròl  wytrzymalosci i efektu hydro w kategori produktow twardy wosk/sealent ale nie wchodzmy w absurdy porownujac go do wyrafinowanych i kosztownych powlok twardych(kto by za nie tyle placil jak ma aplikacje Fusso za grosze….) Dodam ze powloki ktorych uzywamy nie daja wcale efektu hydro bo maja chronic i zabezpiaczac a nie dawac kropelki,od tego dajemy na koniec(bardziej dla bajeru) produkt hydrofobowy ktory daje piekne krople ale nie zabezpiecza wcale 

To jeszcze przedstawię pewne wyniki

Auta zabezpieczone powłoką mają mniejszy opór powietrza przez co jadą o 10 km/h szybciej i spalają 1 litr mniej paliwa. 
W przypadku wosków syntetycznych opory zwiększają się i auto jedzie tylko o 5 km/h szybciej . Spalanie mniejsze o 0.5 l

Woski carnauba- B/d . Faza testu 😜😉😁

  • Haha 3
Opublikowano

Panowie efekt hydro czyli kropelki jest zamierzonym efektem ubocznym ochrony lakieru 😉 przynajmniej ja tak to rozumuje. 

Proponuję dla kogoś kto ma czas i jakiś element testowy ( najlepiej jakiś ciemny akryl) położyć kilka wosków i zostawić kawałek bez zabezpieczenia a następnie gdy już wspomniane hydro zniknie spryskać obficie prickbortem i wygrzać 😁

Opublikowano

@Strus tak myślałem że nie uwierzysz. 

@Berd  wosk jest śliski a weź słabą fibrę i przejedź po lakierze z jakimś qd, a potem ten sam lakier druga stroną fibry przejedź lakier spryskany alkoholem. Po alkoholu rysy jak ta lala. 

NOWĄ fibrą słabej jakości przejechałem czarne uni na sucho, kilka rysek zrobiła. Dalej IPE 50% i fibra szła z dużo większym oporem i sznity na lakierze że bez z one stepu się nie obejdzie. Ale nadal sobie nie wierzmy. 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
3 godziny temu, Berd napisał:

Panowie

Miał go ktoś w rękach ?

60% carnauby 🤔

 

Do butów będzie dobre 😄 heheh JOKE oczywiście 😄 

  • Haha 1
  • 2 tygodnie później...
  • Moderator
Opublikowano

Używał ktoś "Meguiar's DA Microfiber Finishing Wax" ?

+

 

Opublikowano

@Domel ja 🙂

Całkiem fajny, tłusty glaze. W zasadzie nie zasycha, więc możesz oblecieć nim całe auto maszyną i dopiero zacząć docieranie. Delikatnie wypełnia i usuwa drobnicę (bardziej wypełnia niż usuwa), można go także stosować jako pomoc przy usuwaniu resztek past na bardzo miękkich lakierach. Ja go również czasem stosowałem jako dodatek do bardziej suchych i pylących past. Zabezpieczenie jakie daje to raczej jeden, dwa tygodnie lub jeden, dwa deszcze. 😉

  • Super 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jaki wosk polecacie do lakieru "Biała perła" - samochód, to Renault Kadjar 🙂 

Wiadomo przygotowanie lakieru, cleaner, ale jaki wosk co fajnie wyciągnie ziarno tej perły 🙂 

Co posiadam ? 

1) BH Double Speed Wax

2) Coli

3) Funky Witch Paradise Gloss

4) Old School Detailing Connoiseur Premium Wax

5) Zymol Titanium

6) Funky Witch Hipnotic Icon

7) Dodo Juice Diamond White

 

Rozważam pomiędzy Funky Witch Hipnotic Icon, a Dodo Juice Diamond White

Opublikowano
2 godziny temu, david2888 napisał:

Rozważam pomiędzy

Połóż każdy na osobnym panelu, poważnie 🙂 

jak się znudzi za 3 tygodnie użyjesz clensera i wrzucisz ten co najlepiej wypadł

Opublikowano
Godzinę temu, ghost napisał:

Połóż każdy na osobnym panelu, poważnie 🙂 

jak się znudzi za 3 tygodnie użyjesz clensera i wrzucisz ten co najlepiej wypadł

Nie ma opcji... To auto znajomego. Zrobię. Wyjedzie i już go nie zobaczę. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.