Skocz do zawartości

Zakup nowego samochodu


vanquisz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator

Możecie mi coś powiedzieć o silniku "2.0 TSI 200 kW (272 KM) 7-biegowa automatyczna DSG 4x4" w nowej skodzie Superb ?

Jak to sie sprawuje ? - słyszałem plotki, że te silniki TSI to są olejo żerne.

Awaryjność, koszty części i to samo pytanie jak sie sprawuje system 4x4 w tych autach. Za wszelkie info dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest pewnie ten sam silnik co w poprzedniej wersji 280KM, którą wycofano ze względu nowe eko przepisy. Nowa seria 2.0TSI, która jest juz kilka lat na rynku jest mocno poprawiona w stosunku do starej słynącej z wycierających się pierścieni i gigantycznej konsumpcji oleju co prawde też coś tam bierze ale nie tyle ile np. sławne 2.0 211KM 😉 Ten zapewne jest już na nowej normie vw 508/509 i oleju 0W20 wiec nie wiadomo jak na dłuższą metę będzie się ten silnik sprawdzał bo nową norme i "nowe" jednostki wprowadzono dopiero niedawno. Kilku znajomych ma TSI 2.0 czy to w Audi S3 czy w Golfie GTI i R i z silnikami nie mają problemu co innego ze skrzynią  😉 Co do 4x4 to jest taki jak w przypadku wszystkich aut VAGa z silnikiem umieszczonym poprzecznie czyli HALDEX

 

P.S. Silniki 2.0 mają bardzo mocny słupek robią 400KM bez problemu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skody Superb to Warto dodać, że "W połowie marca 2019 r. Škoda pokaże zmodernizowany okręt flagowy Superb. Otrzyma on znane z dużych Audi matrycowe światła ledowe, trochę zmian stylistycznych w okolicy zderzaków, chromowaną listwę z tyłu jak w Audi A8 i wariant Combi w wersji Scout. Do tego nieco upiększeń we wnętrzu."

 

sup.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
2 godziny temu, Pływak napisał:

Co do 4x4 to jest taki jak w przypadku wszystkich aut VAGa z silnikiem umieszczonym poprzecznie czyli HALDEX

to musze poczytać

2 godziny temu, Pływak napisał:

nie mają problemu co innego ze skrzynią 

;/ lepszy wybór manual ?

Jakie sa orientacyjne koszta wymiany oleju i samego oleju do skrzyń ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do serii i normalnej jazdy pewnie nie ma się co martwić ale u znajomych przy upalanych autach co chwile słyszę magiczne "znów mechatronika" 😉

 

Sam olej jakiś mega drogi nie jest taki ravenol dedykowany do DSG ok 70zł litr plus filtr wiec jakieś 500zł, a wymiana to już zależnie od serwisu bo jak nowe auto to wiadomo ASO na czyms zarobic musi 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć. Dzięki Waszej pomocy dość mocno ograniczyłem zakres aut używanych, które brałem pod uwagę przy zakupie, jednak od czasu kiedy zacząłem poszukiwania (ok roku) oglądałem jedno auto bo resztę można było wykluczyć po rozmowie telefonicznej czy sprawdzeniu VIN-u. Zacząłem się zastanawiać nad zakupem auta z salonu i tu nadal pozostałem przy kia cee'd. Pojawia się tutaj moje pytanie. Uparłem się na silnik benzynowy 1.6 136KM, którego już nie produkują 😕 obecnie najmocniejsza benzynowa jednostka to 1.4 140KM. Czy ktoś z Was ma jakąś wiedzę na temat tego silnika ? Któreś z aut już jeżdżą dłużej na tym silniku aby można coś o nim powiedzieć czy to jest kompletnie nowa jednostka ? Będę bardzo wdzięczny za Waszą opinię na temat tego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, stawek napisał:

Cześć. Dzięki Waszej pomocy dość mocno ograniczyłem zakres aut używanych, które brałem pod uwagę przy zakupie, jednak od czasu kiedy zacząłem poszukiwania (ok roku) oglądałem jedno auto bo resztę można było wykluczyć po rozmowie telefonicznej czy sprawdzeniu VIN-u. Zacząłem się zastanawiać nad zakupem auta z salonu i tu nadal pozostałem przy kia cee'd. Pojawia się tutaj moje pytanie. Uparłem się na silnik benzynowy 1.6 136KM, którego już nie produkują 😕 obecnie najmocniejsza benzynowa jednostka to 1.4 140KM. Czy ktoś z Was ma jakąś wiedzę na temat tego silnika ? Któreś z aut już jeżdżą dłużej na tym silniku aby można coś o nim powiedzieć czy to jest kompletnie nowa jednostka ? Będę bardzo wdzięczny za Waszą opinię na temat tego silnika.

 

też planuję zakup auta w 2020 roku może nowego i oprócz Octavii bardzo biorę pod uwagę Ceed, nawet powiem, że z Octavią, która wychodzi z produkcji jest na gorszej pozycji. Biorę pod uwagę Kię Ceed kombi z 1.4 albo Proceeda ale koniecznie z automatem 🙂 Ten silnik to bardzo dobra konstrukcja, nie ma żadnych bolączek a sprzedawca sam mi mówił, że nie warto dopłacać do 1.6 turbo (bo to jest najmocniejszy silnik). Fakt wolnossącego nie ma ale spokojnie możesz brać 1.4, będzie to już jechało te 140KM. Automat też jak narazie bezawaryjny na tle np DSG>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrek305 możesz mi jedno wytłumaczyć ? Bo na stronie kia wyczytałem, że ta skrzynia jest z łopatkami przy kierownicy. Rozumiem, że używa się trybu gdzie skrzynia sama dobiera biegi lub też ja decyduję i wtedy sterowanie mam łopatkami ? (Nigdy nie miałem automatu 😛 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, stawek napisał:

@piotrek305 możesz mi jedno wytłumaczyć ? Bo na stronie kia wyczytałem, że ta skrzynia jest z łopatkami przy kierownicy. Rozumiem, że używa się trybu gdzie skrzynia sama dobiera biegi lub też ja decyduję i wtedy sterowanie mam łopatkami ? (Nigdy nie miałem automatu 😛 )

Nie ma chyba auta, gdzie łopatki to jedyny sposób zmiany biegów:) To zawsze jedynie dodatek do automatu, moim zdanirm nieco zbędny, bo przeczy idei skrzyni automatycznej. Ale jak skrzynia słabo redukuje i mocy przymało, czasem przy wyprzedzaniu może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia i Hyundai to to samo silniki 1,6 T są mega spoko, nie wiem nic na temat 1,4 .Co do "automatu" są to konstrukcyjnie manualne skrzynie, tyle ze ze sterowaniem automatycznym.W jeździe miejskiej problem polega na tym że jeżeli stoimy w korku to trzeba przełączyć na N-eutral a nie trzymać na D-rive(odwrotnie niż w klasycznym automacie),sprzegło w takim użytkowaniu zajedziemy w ok 30tyś km a dodatkowym niemiłym objawem jest szarpanie.Pro ceed - piękne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, marco80 napisał:

Kia i Hyundai to to samo silniki 1,6 T są mega spoko, nie wiem nic na temat 1,4 .Co do "automatu" są to konstrukcyjnie manualne skrzynie, tyle ze ze sterowaniem automatycznym.W jeździe miejskiej problem polega na tym że jeżeli stoimy w korku to trzeba przełączyć na N-eutral a nie trzymać na D-rive(odwrotnie niż w klasycznym automacie),sprzegło w takim użytkowaniu zajedziemy w ok 30tyś km a dodatkowym niemiłym objawem jest szarpanie.Pro ceed - piękne auto  

w Kia 7 biegowy automat to dwusprzęgłówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, marco80 napisał:

W jeździe miejskiej problem polega na tym że jeżeli stoimy w korku to trzeba przełączyć na N-eutral a nie trzymać na D-rive(odwrotnie niż w klasycznym automacie),sprzegło w takim użytkowaniu zajedziemy w ok 30tyś km a dodatkowym niemiłym objawem jest szarpanie.

Chyba nie mogę tego mówić mojej 15-letniej skrzyni DSG :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, marco80 napisał:

Co do "automatu" są to konstrukcyjnie manualne skrzynie, tyle ze ze sterowaniem automatycznym.

To jest odpowiednik dsg który występuje w grupie vag? Jeździłem autami z dsg i nigdy w korku nie wrzucałem N. No chyba ze nie jest to dwusprzęgłowa skrzynia?
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Gardor napisał:

To jest odpowiednik dsg który występuje w grupie vag? Jeździłem autami z dsg i nigdy w korku nie wrzucałem N. No chyba ze nie jest to dwusprzęgłowa skrzynia?
 

 

Raczej ASG który występuje w upie czy citigo. Albo "automat" w smarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2018 o 10:49, Domel napisał:

Możecie mi coś powiedzieć o silniku "2.0 TSI 200 kW (272 KM) 7-biegowa automatyczna DSG 4x4" w nowej skodzie Superb ?

Jak to sie sprawuje ? - słyszałem plotki, że te silniki TSI to są olejo żerne.

Awaryjność, koszty części i to samo pytanie jak sie sprawuje system 4x4 w tych autach. Za wszelkie info dziękuje.

Ja jeżdżę Cupra2.0 tfsi (310km) starsza generacja  silnika.  Generacja oleju nie bierze prawie wcale. Jestem zadowolony z silnika. Eksploatacja tania jak i awaryjność mała. 
Dsc fajne pod warunkiem ze od początku była serwisowana należycie(wymiana oleju) Najważniejsze kupić zadbane auto, z udokumentowanym serwisem. I będziesz cieszył się jazdą..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, piotrek233 napisał:

Najważniejsze kupić zadbane auto, z udokumentowanym serwisem. I będziesz cieszył się jazdą..

Tyle, że to temat o nowych autach i kolega chyba też nowego szuka więc ma te 2 rzeczy z głowy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.