Skocz do zawartości

Zakup nowego samochodu


vanquisz

Rekomendowane odpowiedzi

A ja znam przypadek, gdzie w dwu i półrocznym Superbie 280 4x4 pękł tłok po 100 tkm (albo trochę więcej - nie jestem pewien, jaki ma teraz przebieg)... fakt, że auto miało znacznie podniesioną moc (292->358), ale niesmak pozostaje...

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Fredi88 napisał:

Tyle, że to temat o nowych autach i kolega chyba też nowego szuka więc ma te 2 rzeczy z głowy 🙂

W takim razie lać dobrej jakości oleje, często wymieniać i cieszyć się jazdą.

17 minut temu, Malwin41 napisał:

@piotrek233 kod motoru CHHB ? Mam taki w Octavi 3 rs pogrzebany na 309 koni. Fajna jednostka + 6 biegowe DSG .

JA mam starszy model motoru BWJ, i manualna skrzynia... dsg były tylko w FR

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Fredi88 napisał:

Raczej ASG który występuje w upie czy citigo. Albo "automat" w smarcie.

W smarcie neutrala nie trzeba włączać na światłach. Nie jest to typowy automat (to zautomatyzowany manual), ale w praktyce użytkuje się go niemal tak samo (jedyna różnica to w 450 na Drivie brak jest pełzania). No i oczywiście zmiana biegów trwa i trwa i trwa...

 

W dniu 29.12.2019 o 22:18, marco80 napisał:

Kia i Hyundai to to samo silniki 1,6 T są mega spoko, nie wiem nic na temat 1,4 .Co do "automatu" są to konstrukcyjnie manualne skrzynie, tyle ze ze sterowaniem automatycznym.W jeździe miejskiej problem polega na tym że jeżeli stoimy w korku to trzeba przełączyć na N-eutral a nie trzymać na D-rive(odwrotnie niż w klasycznym automacie),sprzegło w takim użytkowaniu zajedziemy w ok 30tyś km a dodatkowym niemiłym objawem jest szarpanie.Pro ceed - piękne auto

Sorry, ale bzdury piszesz. Kia czy Hyundai ma klasyczną dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i żadnego neutrala nie trzeba na światłach wrzucać. Niczym poza nazwą nie różni się ona od DSG VW czy EDC Renault.

https://kiawiarnia.pl/warto-doplacic-automatu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ,02,01 będę na serwisie,  dowiem się dokładnie-taką historie sprzedał gość który wymieniał sprzęgło w tym samochodzie przy takim właśnie przebiegu- być może są 2 rodzaje tych skrzyń biegów.Obojętnie co by nie było dowiem się i napisze tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marco80 napisał:

Dobrze ,02,01 będę na serwisie,  dowiem się dokładnie-taką historie sprzedał gość który wymieniał sprzęgło w tym samochodzie przy takim właśnie przebiegu- być może są 2 rodzaje tych skrzyń biegów.Obojętnie co by nie było dowiem się i napisze tutaj

Byłem dzisiaj oglądać n-line w hyundaiu i sprzedawca zapewniał mnie, że to klasyk dwusprzęgłowy jest w nim zamontowany. Szczerze mówiąc, nie słyszałem nic o konieczności używania na postoju N w żadnym automacie, a przestestowałem od zeszłego roku ze 35-40 różnych modeli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sergiej7 napisał:

W smarcie neutrala nie trzeba włączać na światłach. Nie jest to typowy automat (to zautomatyzowany manual)

Nie odnosiłem się do tego że trzeba włączać N na postoju tylko że ASG i skrzynia ze smarta to skrzynie manualne ale zautomatyzowane. W końcu sam smarta 451 mam więc wiem jak jeżdżę 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sergiej7 Hej poniekąd masz rację, bo jest taka skrzynia jako 7dct 2 sprzęgłowa a nieporozumienie wynikało z tego że rodzajów skrzyń "automatycznych"jest niestety wiecej i trzeba pytać dokładnie co jest zamontowane-taką odpowiedź otrzymałem dziś Pozdrawiam

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Przymierzamy się z Żoną do zakupu nowego samochodu. W grę wchodzi "coś" z VAGa (mamy rabaty pracownice). Po odwiedzinach w salonie Skody, w oko wpadła mi Octavia Style 1.5 TSI 150 KM. Wczoraj udaliśmy się do salonu Seata i zainteresował nas Leon ST 1.5 TSI (w Volkswagenie jeszcze nie  byliśmy, aczkolwiek nie wiem czy jest sens). Obydwa samochody sąz wyprzedaży rocznika. Ciężko mi się na cokolwiek zdecydować, oba auta mają dużo plusów.

Skoda:  

+pakiet serwisowy (299 zł na 6 lat w cenie samochodu)

+deska rozdzielcza bardziej mi się pogoba

+cena (oczywiście biedniejsze wyposażenie, ale i tak ok)

Minusem skody jest właśnie biedniejsze wyposażenie

Seat:

+ w cenie Octavii zdecydowanie lepsze wyposażenie

- niższa moc silnika

- pakiet serwisowy (w "promocji" za 3699 zł/5lat/100 000 km) - pytanie ile razy w praktyce z tego skorzystam.

-dostępna wersja FR sumarycznie z zimówkami i pakietem serwisowym wyjdzie sporo więcej niż Octavia

Możecie coś powiedzieć w temacie tych dwóch samochodów? Z góry dziękuję za pomoc (mam nadzieję, że mój post jest w miarę zrozumiały) 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin8511 octavii bym teraz nie kupił. Za max kilka miesięcy wchodzi nowy model do salonów i automatycznie kupujesz poprzedni model... trochę słabo. Z leonem w sumie ta sama sytuacja (w 2020 ma być chyba nowy model) więc wolałbym poczekać aż wyjdą. Sam początkowo chciałem kupić skodę. Ostatecznie wybrałem leona 🙂

Co do samych aut to są niemal bliźniacze. W końcu to trojaczki (golf, leon, octa) różnią się właśnie szczegółami. Jak dla mnie octa wygląda tylko w RS tak jak leon tylko w FR/Cupra. RSka jest zdecydowanie droższa od FRki więc u mnie padło na FRkę. Tobie musi auto leżeć. Nikt za Ciebie go nie kupi 🙂 technicznie to identyczne samochody więc nie ma się czego obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi88Dzięki z szybką odpowiedź, jako użytkownik możesz coś więcej powiedzieć na temat Leona (jaki masz silnik?), jak wrażenia z jazdy? Po pierwszej jeździe Leonem, jedyne co mi się rzuciło (na minus), to to krótki (jak dla mnie) podłokietnik. Octavia tak jakby ciut lepiej wykończona (oczywiście to moje subiektywne przemyślenia).

Co do czekania do przyszłego roku, to nie spieszyłbym się, ale w tym roku definitywnie:) kończy mi się przegląd w jednym z samochodów. Teoretycznie mam czas do października, ale teraz wyprzedażową cenę można wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin8511 nie ma czegoś takiego jak wyprzedaże... sztucznie podnoszone ceny aby duży rabat był. Coś jak niektórzy janusze biznesu na Black Friday 🙂 Z leona jestem zadowolony. 1.4 125km na autostrady gdzie to 90% moich przebiegów wystarcza. 9.4s do setki dla mnie jest wystarczające. Zrobiłem w 3 lata 120 tys km bezawaryjnie i po 3 latach kupiłbym to auto ponownie bo wtedy nie znalazłem niczego w kwocie do 100k zł co by mi bardziej odpowiadało. 

Nowa octa ma być w salonach jak dobrze kojarzę w marcu. Ja bym zaczekał 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Malwin41 napisał:

Niby masz racje, ale może wyrwać pewnie sporo taniej bo poprzedni model. Octavia 3 jeździ fajnie i jak ktos nie potrzebuje nowej budy to spokojnie można brać;) tylko te lampy w polifcie ble

No dlatego każdy musi sam zadecydować... dla mnie atrakcyjna oferta na takie schodzące z rynku auto to ok 35-40% Rabatu co jest nierealne. Dlatego wolałbym poczekać na nowy model. Racja jest jak dupa 😉 każdy ma swoją. Nowa octavia bardzo mi się podoba. Golf jest za to potwornie brzydki. Zobaczymy jak nowy leon będzie wyglądać choć pewnie jakbym miał teraz na siłę zmieniać auto to wolałbym dołożyć do kii stinger 🙂 gt line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Fredi88 said:

@marcin8511 octavii bym teraz nie kupił. Za max kilka miesięcy wchodzi nowy model do salonów i automatycznie kupujesz poprzedni model... trochę słabo. Z leonem w sumie ta sama sytuacja (w 2020 ma być chyba nowy model) więc wolałbym poczekać aż wyjdą. Sam początkowo chciałem kupić skodę. Ostatecznie wybrałem leona 🙂

Co do samych aut to są niemal bliźniacze. W końcu to trojaczki (golf, leon, octa) różnią się właśnie szczegółami. Jak dla mnie octa wygląda tylko w RS tak jak leon tylko w FR/Cupra. RSka jest zdecydowanie droższa od FRki więc u mnie padło na FRkę. Tobie musi auto leżeć. Nikt za Ciebie go nie kupi 🙂 technicznie to identyczne samochody więc nie ma się czego obawiać.

Sorry, ale octavia od leona nie różni się szczegółami. Jest 40cm dłuższa, bagażnik 200l większy. Nawet scala jest od leona dłuższa. Z drugiej strony porównujesz wersję RS skody do pakietu stylistycznego (FR) leona, gdzie w skodzie to z automatu inny silnik, hamulce, siedzenie, zawiecha i skrzynia biegów, a nie parę zabiegów stylistycznych. Bądźmy choć trochę rzetelni.

A tertio- nowa octavia ma być podobno wyceniona jak passat, więc to będzie inna półka cenowa, jak kogoś stać, niech czeka...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sergiej7 czytaj ze zrozumieniem... pisałem o swoim przypadku i o wyglądzie. Zwykłym czegoś brakuje dlatego w moim przypadku chciałem albo rs gdzie cena była zbyt wysoka albo frkę gdzie zmieściłem się w 100 tys. Osiągi nie były dla mnie istotne. Oczywiscie że nie ma co porównywać fr z rs pod względem mechanicznym ale kolega nie szuka rsa tylko zwyklej octy i zwyklego leona wiec to te same silniki zawiasy itp. A leona 1.0 porównasz do cupry? To też te same auta a jednak zupełnie inne. Tak jak ceed i i30 i wiele innych. Poza tym gdybyś czytał dokładnie to kolega patrzył na leona st, więc gdzie masz tą 200 litrową różnicę w bagażnikach? Zaledwie 20 l różnicy.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Malwin41 2.0 TSi + Dsg  - zestawienie rewelacyjne, ale to nie ta półka cenowa 😉

@buka jakoś Scalę w zasadzie pominęliśmy (nawet nie wiem dlaczego), w salonie rzuciłem jeszcze okiem na Kamiqa, ale brak bagażnika skreślił te samochód

@sergiej7 w salonie słyszałem właśnie, że nowy model ma być około 20% droższy, a na jakiekolwiek wyprzedaże musiałbym czekać rok (mam czas do października)

@LukasM jutro mamy w planach odwiedzić salon Volkswagena (może jakiś Golf, ewentualnie Golf kombi się trafi w podobnych pieniądzach i wyposażeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2020 o 00:19, sergiej7 napisał:

A tertio- nowa octavia ma być podobno wyceniona jak passat, więc to będzie inna półka cenowa, jak kogoś stać, niech czeka...

Podobno nowa octavia ma się zaczynać od 95 tyś ale już ze sporym wyposażeniem w podstawie.

Co do seata 28 stycznia będzie premiera nowego Leona, ja osobiście starego bym teraz nie kupił bo nowa wersja będzie już skokiem technologicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavię odpuszczam.  Do zastanowienia doszedł jeszcze Golf Highline (hatchback). Tak wiem, Golf ósmej generacji też będzie miał premierę w tym roku:(

W zasadzie waham się między Leonem ST w wersji FR, a Golfem. Golf lepeij wykonany w środku, ale Leon za to lepiej wyposażony. Cena w zasadzie ta sama.

Jeżeli nowy leon będzie skokiem technologicznym, to wolałbym odczekać jakiś czas, czy nie będzie cierpiał na "choroby wieku dziecięcego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.