Skocz do zawartości

Zakup nowego samochodu


vanquisz

Rekomendowane odpowiedzi

Eryczek, nie ma jeszcze w PL. Widziałem na żywo w zeszłym miesiącu w DE. Moim zdaniem wygląda fajniej od Mazdy MX-5 ale pewnie to mazda będzie trzymała lepiej wartość. Z tego co kiedyś czytałem to jest bliźniak Mx5 - chyba nawet będzie produkowany w tej samej fabryce co mazda - w Hiroschimie, czy jak to się pisze. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Ten F124 faktycznie łudząco przypomina nowa MX5 ale nie sądziłem ze to bliźniacze modele.

MX5 na pewno będzie trzymała lepiej wartość i będzie się znacznie lepiej sprzedawać ale fajnie ze Fiat zdecydował się na produkcję takiego auta. Jest lans i we Włoszech na pewno będzie się świetnie sprzedawać (patriotyzm lokalny i sprzyjający klimat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryczek, Po ulicach w PL jeszcze nie jeżdżą, nawet chyba żadnej demówki dla prasowych nie ma. Fajnie zapowiada się wersja podkręcona przez abartha. Pytanie czy warto dopłacać w porównaniu do bliźniaczej mx5?
643025 trzeba będzie jednak pomysleć o chipie

które firmy oferują program do tych silników? :o

http://disi-tune.pl

 

Dodane po 1 minucie 52 sekundach:

Wszystko fajnie z fiatem tyko ze droższy od mazdy i to dosc znacząco patrząc na to, ze duża cześć samochodu to jest to samo ( współpraca ). Dodatkowo mx5 juz w podstawie jest o wiele lepiej wyposażona. Coś grupa fiata ma problem z wycenianiem aut ( 124, giulie itp )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie z fiatem tyko ze droższy od mazdy i to dosc znacząco patrząc na to, ze duża cześć samochodu to jest to samo ( współpraca ). Dodatkowo mx5 juz w podstawie jest o wiele lepiej wyposażona. Coś grupa fiata ma problem z wycenianiem aut ( 124, giulie itp )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, macie jakieś doświadczenia z vanami (a raczej mini)? Muszę coś wybrać z:

- Seat Alhambra

- VW Sharan

- Ford Galaxy

- Ford S-max

 

Wszystkie z 2.0 dieslami. Seat ma coś wyraźnie na minus względem VW (oprócz ceny około 20000zł niższej?). Jak te diesle Forda (nigdy nie miałem nic z tego koncernu), nie ma z nimi problemów? I który automat jest lepszy: DSG czy Power Shift?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSG czy Powersift to na jedno wychodzi.

Słyszałem opinie, że powershift delikatniej/precyzyjniej zmienia biegi. Ja mam powershifta i jestem pod wrażeniem jak to jeździ. Bardzo go lubię.

 

Ogólnie mało volkswagenowy jestem, no i mam jakieś małe spaczenie na forda.

Więc ja to bym w Smaxa wchodził. Chociaż ceny są mało przyjazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem s-maxem z 2011 przez pół roku, genialne auto. miałem automat power shift, akurat tutaj się nie popisali, lądował na serwisie kilka razy, później już się firmie nie chciało bawić i poszedł do ludzi ale być może tylko ten egzemplarz był coś nieudany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo 2.0 diesel powersift. Z tego roku. Wzięty nowy. Na tą chwilę mam 11 tkm, ale odebrałem go ledwo w sierpniu.

Mam też Fiestę ST też z tego roku i tam już ponad 21 tkm siedzi. Oba auta świetnie się uzupełniają :)

 

http://images78.fotosik.pl/819/ce80da078dffeab6gen.jpg

http://images78.fotosik.pl/819/d90d9229861797a3gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vw teraz cierpi na jakosci np nowy Passat i jego bida w zawieszeniu plus tnie koszty po aferze, woec bez rewelacji:-( moja b6 w porownaniu do b8 jest lepiej wykonana i mniej trzeszczy niz nowy b8... disle sa poprawne ale zobacz jaki automat siedzi w 2.0 w zaleznpsci od mocy potrafia zmieniac na mokra lub sucha skrzynie z czego jedna jest do dopu a druga boska:-( polecam forum vw passat b8 i vw ogole tam masz opis typowych usterek modeli i co wart a czego nie dosc dobrze opisywane:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z pracy w zeszłym roku zastanawiał się na identycznymi modelami (do tego oglądał jeszcze Espace i Freemonta) - dla niego najważniejsze było, żeby mieściły się w rzędzie 3 foteliki. Na forada wtedy się nie zdecydował bo wiedział, że za chwilę będzie model po lifice. Na ostatniej prostej został Sharan i Alhambra. Wybrał Alhambrę, 2 turbo-benzyna z DSG, wersja wyposażenia ta najwyższa plus dodatki. Zdecydował się na niego ponieważ przy identycznym wyposażeniu Alhambra była duzo tańsza niż Sharan, dostał większy rabat na Alhambrę (od kwot cennikowych), lepsze warunki finansowania i w gratisie jeszcze jakiś pakiet przeglądów czy coś podobnego. Jest zadowolony, nie słyszałem żeby narzekał a jeździł i jeździ obecnie takze innymi autami - lepszymi, gorszymi, słabszymi, mocniejszymi więc ma porównanie na własnej skórze. Jedyne na co narzeka to, że już miejsca trochę mało bo dzieci rosną więc następny to raczej Multivan/V-klasse :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w każdym olej robię co 10 tkm.

Już się nauczyłem że to istotne. Kiedyś mając signuma (tfu zaraza) fura rozpadła się po 200 tkm i tam rzeczywiście olej był wg wskazań serwisu i to był błąd. Po 200 tkm auto nie trzymało ciśnienia. Klęknął automat. Silnik chodził jak rozrzutnik go gnoju, tracił moc. Użerałem się z nim jeszcze z rok i się w koncu pozbyłem. Od tamtej pory nie ma - 10 tkm i dzień dobry ja na olej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vw teraz cierpi na jakosci np nowy Passat i jego bida w zawieszeniu plus tnie koszty po aferze, woec bez rewelacji:-( moja b6 w porownaniu do b8 jest lepiej wykonana i mniej trzeszczy niz nowy b8... disle sa poprawne ale zobacz jaki automat siedzi w 2.0 w zaleznpsci od mocy potrafia zmieniac na mokra lub sucha skrzynie z czego jedna jest do dopu a druga boska:-( polecam forum vw passat b8 i vw ogole tam masz opis typowych usterek modeli i co wart a czego nie dosc dobrze opisywane:-)

Mokre DSG (DQ250) masz w dieslach, suche (DQ200) - w benzynach. Przynajmniej w VW. DQ250 ma sześć przełożeń, a DQ200 - siedem. Siedmiobiegowa płynniej współpracuje, to muszę przyznać - ojciec miał w Jetcie 1.4 160 KM. I nie ma interwałów zmiany oleju. Ma je natomiast sześciobiegowa, w której sprzęgła są w kąpieli olejowej - to 60 tys. km. Ja prywatnie jednak wolę auta z silnikami diesla, więc jestem niejako skazany (w razie zakupu VW z "automatem" - choć w stosunku do DSG to znaczne uproszczenie) na tę sześciobiegową.

 

Jeżeli o mnie chodzi - mamy w domu New Beetle 1.9 TDI z DSG (DQ250, oznaczenie HLJ) i jak słyszę, jak ktoś pitoli, że to awaryjne i w ogóle, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Skrzynia chodzi bez zarzutu, chociaż olej pasowałoby w niej wymienić już dawno, jednak w związku z tym, że moja matula planuje zakup nowego samochodu i pozostawienie tego mnie, nie nagabuję (sam sobie zrobię). Jedynie lekko poszarpuje przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1, ale bez tragedii. Jeżeli chodzi o płynność zmiany przełożeń, redukcji przy wyprzedzaniu - bajka. Da się jednak wyczuć albo zużycie tej, albo poprawę z biegiem czasu, w aucie mojego ojca: CC 2.0 TDI 150 KM. Tam przekładnia pracuje prawie tak płynnie jak siedmiobiegowa w TSIku. Powiem szczerze, że przy całej mojej antypatii do automatów, DSG jest: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jes jeszcze nowa dq500 w 240 konnym:-) znacznie bardziej pancerna od 250:-) i w 200konnych plus benzyniakach masz mokra

Poszarpywanie przy redukcji to norma... i przejezdzanie przez garby potrafi narobic halasu... n

Najgorsze sa te bezynowki suche... slabiutko wytrzymale... i max moc do 180 i nm do 250 wytrzumje:-( Pasek 1.8 manual 320nm dsg 250...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.